Stránka 29 z 518

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 16.2.2018 22:26
od 9001
Demon: Ovšem nic to nemění na tom, že Škoda v Blavě díky full servisu má větší motivaci to řešit, než v Praze a výsledek vidíme...

Bohužel moda full servisů přišla až několik let po objednávce 15T... A nebo to byla myšlenka prodeje ÚD Škodě? :devilsmokin

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 16.2.2018 20:42
od Karosák
V Praze to fakt bude spíš o dokur....ém zásobování. Bo například taková 9310 měla na konci listopadu 2017 ránu s náklaďákem u Lotyšárny, docela rozsypanej předek včetně čelního skla a v druhé půli prosince už zase svištěla. Když jsem to viděl po úklidu, tak jsem jí dával minimálně půl roku.... Jasně, rozsah škody se určí až při rozebrání a viditelná škoda není směrodatná, ale neřekl bych, že by naším problémem byla neschopnost manuálních pracovníků. Naopak ti s mojí úctou zachraňují co se dá, jen aby to vyjelo. Za ty odstavené chcíplotiny by měl někdo viset za gule v průvanu. A že vyjela 9366 je sice dobrá zpráva, ale že je to na úkor kanibalizace jiného vozu to fakt zrovna na potlesk managementu není. Bych blil... A kdyby pan OMH svůj bulvárek okořenil fotkami brutálně vyrabované 9242, to by mohlo bejt docela čóro. Odstavené RT6 proti ní byly krásně zakonzervované vozy. Děs a hrůza...

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 16.2.2018 20:25
od Bobik
trainzjohny píše:...to v Blavě nikdy nebourají ? ...stačí jedna blbá rána na čumák a může to být i od matize a vůz je na měsíc mimo....
Jestli ono to nebude tím, že oprava reálně trvá max. týden a zbytek času se čeká na ND?

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 16.2.2018 17:51
od trainzjohny
Ač nechci znevažovat nijak onen text, tak se mi nemůže nevloudit otázka, to v Blavě nikdy nebourají ? Nebo jak to dělají po trošku větší ráně, to přece nebude nikdo tvrdit, že je to za 14 dní zpět ?!
A nemyslím jen železárny, stačí jedna blbá rána na čumák a může to být i od matize a vůz je na měsíc mimo.
A že zrovna nehody se nějak 15T "kupodivu" nevyhýbají...

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 16.2.2018 11:34
od demon
9001 píše:"Poruchovost" bude podobná jako u 29T...
Tak to je vzhledem ke zkušenostem hodně odvážné prohlášení...

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 15.2.2018 21:19
od kruťák
Petr píše:Kolega Mikuláš Hrubiško mně požádal o zveřejnění tohoto textu:
(...) mimochodem, kdy budete mít něco podobného v Praze? Tedy přehled, kdy byl který vůz na kterou linku nasazen, stejně jako aktuální vypravení – co je právě teď na kterém pořadí. V Bratislavě je to již několik let samozřejmá informace. Proto se žádné informace o poruchovosti vozů nedají kamuflovat. Veřejnost může sledovat vypravení on-line.
Tak já si taky přihřeju polívčičku a udělám znovu reklamu našim stránkám https://tram.mobilnitabla.cz - online mapa polohy tramvají a https://tram.mobilnitabla.cz/seznam_vozu - seznam vozů, lze se proklinout na kartu vozu, kde je uveden také seznam posledního vypravení vozu. Plus také je šedivě podbarven vůz, který nebyl déle než 14 dnů v provozu.
Samozřejmě mají stránky dost much, protože jsme pouze fanoušci a DPP nás nemá rád :)

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 15.2.2018 20:50
od 9001
Zajímavé čtení, ale je tam pár ale a pár rozdílů oproti Praze aspon z mého pohledu, které to hodně ovlivnují :-).

Především rok objednání 2005 vs 2013. V tom vidím základní rozdíl. Praha kupovala ještě po "staru", ale Blava už se svezla na modě "dodej tramvaj, ale chci i komplet servis a odpovědnost, že to bude jezdit". Proto je celkem logické, že žádná tramvaj nestojí déle než 14 dní. A v tom tkví hlavní problém 15T... "Poruchovost" bude podobná jako u 29T, ale pokud nemáte náhradní díl, tak těžko tramvaj lze vyhnat do ulic a pokud výrobce nemá motivaci, tak to dopadá jak to dopadá...

Technické parametry netuším na kolik byly politické... Osobně tipuji tu 100% NP, ale komplet otočné podvozky tipuji na iniciativu DP, přes kterou nejel vlak.

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 15.2.2018 19:55
od Petr
Kolega Mikuláš Hrubiško mně požádal o zveřejnění tohoto textu:

Pražáci by se měli podívat do Bratislavy. Tam mají od stejné Škodovky šedesát zcela jiných tramvají 29T/30T. A všechny jezdí, žádná není dlouhodobě odstavena. Jenže zadání pro Škodovku, jak má tramvaj vypadat, vyšlo přímo z dopravního podniku a ne od politiků, jako v Praze. Výsledkem je spolehlivá tramvaj. Proč Praha nakoupila nikde nevyzkoušené typy tramvají 14T a 15T a hned v takovém množství? Koncepce jak 14T tak 15T je nešťastná. První - se třemi neotočnými podvozky - ničí tratě v obloucích i vyšším nápravovým tlakem - 5-článkové 29T a 30T mají na rozdíl od Porsche 4 podvozky a krajní jsou otočné. No a ta druhá, 15T, je sice z hlediska cestujícího supertramvaj, 100% nízké podlahy, žádné sedadla na podstavcích, jenže za cenu takové složitosti a hypersofistikovanosti, že výsledek vidíme...
Přitom zadání bratislavského DP (odborníků od tramvají, ne politiků) bylo v zásadě jednoduché:
- Tramvaj musí mít: Krajní podvozky plně otočné, vnitřní alespoň částečně otočné; nápravový tlak do určitého limitu (z čeho logicky vyplynuly 4 podvozky); podvozky vyměnitelné za podvozky normálního rozchodu – toto sice není v Bratislavě na programu dne, pouze „kdyby někdy náhodou v budoucnu…“, důležité je to však proto, že by teoreticky stejné tramvaje mohla mít i Praha, kdyby si neobjednala přebytek těch hrůz 14T a 15T!
- Tramvaj nemusí mít: 100% nízké podlahy (má 89%) a nemusí být podlaha ani v jedné rovině.
Výsledek je sice tramvaj, která z pohledu cestujícího není na první pohled tak úžasná, ale zase je o poznání jednodušší a jezdí, žádná není odstavena déle než 14 dní. Můžete si to ověřit na http://www.imhd.sk, dnes byly všechny podbarveny zeleně – pokud by nebyly více jak 14 dní v provozu, na 15. den by se podbarvila v seznamu tramvaj automaticky žlutě (údaje na internetu jsou přímo propojeny s palubními počítači vozidel) – mimochodem, kdy budete mít něco podobného v Praze? Tedy přehled, kdy byl který vůz na kterou linku nasazen, stejně jako aktuální vypravení – co je právě teď na kterém pořadí. V Bratislavě je to již několik let samozřejmá informace. Proto se žádné informace o poruchovosti vozů nedají kamuflovat. Veřejnost může sledovat vypravení on-line.

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 19.1.2018 6:21
od demon
Bobik píše:Všichni víme, proč tramvaje stojí a že to není proto, protože dílny nestíhaj.
Díky. =D>

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 19.1.2018 5:43
od Bobik
von Špilberk píše:
demon píše:Pan MHD+ umí vážně pobavit. :lol: :lol: :lol:
A v čom ten vtip spočívá :?: :?:
Ale vždyť sis odpověděl sám, už v předchozím příspěvku, viz: Z:arrow:
von Špilberk píše:Tohle podání problému (o náhradních dílech nic)...
Všichni víme, proč tramvaje stojí a že to není proto, protože dílny nestíhaj.

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 18.1.2018 23:47
od ZXS91
Jak může někdo považovat stránky spravované několika nadšenci za konkurenci prestižnímu webu, jehož šéfredaktor se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 130 měst s městskou dopravou... :D :D :D

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 18.1.2018 20:22
od demon
Je to špatně interpretovaná zpráva pro výbor pro dopravu. I Rádio Jerevan by to vysvětlilo mnohem lépe.
To je vše, co jsem chtěl říci.

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 18.1.2018 19:18
od von Špilberk
demon píše:Pan MHD+ umí vážně pobavit. :lol: :lol: :lol:
A v čom ten vtip spočívá :?: :?:
Navíc je tam napsáno:
Zdroj: zpráva DPP pro Výbor pro dopravu
takže, jestli je tam něco humorného, tak to asi nebude z jeho hlavy, ale je to materiál DPP, kterým bylo nakrmeno naše chrabré zastupitelstvo. :wink:

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 18.1.2018 16:40
od demon
Pan MHD+ umí vážně pobavit. :lol: :lol: :lol:

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 17.1.2018 14:24
od von Špilberk
Rozbor důvodů odstavení 15T u "konkurence": http://mhd86.cz/2018/01/17/duvody-pades ... skoda-15t/
(také info o 14T)