Re: Škoda 15T ForCity
Napsal: 15.2.2011 17:14
dokázal bych si představit drhnutí spodku vozu o trať na výjezdu z jičínské na floru, ale to je jen domněnka.
Jediné fórum, které je v úpadku!
http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/
http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/viewtopic.php?f=14&t=1231
Ještě TěšnovMF píše:Tak nám se nám rozrostl seznam úseků kam 15T nemůže. Ke stávajícím (Podbaba, Zenklova, Královka + Dlabačov vnější, IPP - Italská - Flora) jsou další Spořilov, Nádr. Hostivař, Flora - Olšanské náměstí, Mánes - Národní divadlo, Ortenovo náměstí. Tedy sever je nyní při výluce ulice U Výstaviště komplet nepřístupný. Předpokládám, že po rekonstrukci už to nebude problém... Snad jsem na nic nezapoměl.
Viděna na Bateriích zhruba v 9.35.krtinek píše:Podle slibu dnes 9202 na 402./18
Typové výkresy bych samozřejmě rád viděl.Absolut píše: No jestli to nebude tím, že je mají podvozky 15T asymetricky umístěné body otáčení skříně
Tak se to prostě nemůže chovat jako KT8 Doporučuju ke studiu typové výkresy KT8 a 15T
a následně fyziku pro střední školu
K tomu je komentář na začátku tohohle příspěvku. Zapomněl jsem říct, že nákresy znázorňují interiér. Vybočování oválku, resp. natáčení ve směru jízdy zadního konce oválku kolem čepu směrem doprava ve směru jízdy namísto očekávaného natáčení doleva právě ukazuje na to, že oválek nejspíš není pevně spojen s podvozkem. Byl-li by s podvozkem spojen, souhlasím, že by muselo jít o vykolejení.Absolut píše: Druhý obrázek v prvním případě máš ale nakraslený špatně, pokud má ten oválek být podvozek.
K vybočení vně oblouku dochází pouze u skříně, podvozek se na opačnou stranu nenatáčí,
to by asi tramvaj musela být vykolejená, že?
Ano.MM-Mikulovsky píše: PS: Počítám, že oválek není podvozek ale plošinka průchodu kloubem.
AnoBald píše: Ten obrázek ukazuje chování přechodové plošiny, která se přesně takhle chová. Hádám i podle obrázku, že autor čerpal za jízdy z interiéru vozu a tvar, který viděl se vlnit, zanesl do nákresu.
Ne. Obě přílohy popisují chování plošiny v interiéru, akorát obrázek kloub2 popisuje chování, které jsem očekával, ještě než jsem to pak viděl, a obrázek kloub popisuje to (neočekávané a myslím zajímavé) chování, které jsem viděl, když jsem 15T poprvé jel.Bald píše: Sergejevicz:
Tvoje příloha kloub2 popisuje chování podvozku, příloha kloub chování plošiny
Přesně tohle jsem si pomyslel, když jsem to zvláštní chování viděl. Ale pokud by to tak bylo, tak je tu jeden problém: Uvažujme platnost zároveň všech následujících výroků:Bald píše: Chování plošiny je dané tím, že ta má čepy blíž u sebe než jsou navzájem hlavní čepy sousedních skříní. Takže jede-li tramvaj vlevo, první článek vjede do oblouku, natočí se na čepu podvozku (nad 3. osou) a čep plošiny v tu chvíli vybočí vpravo od středové linie vozu. To proto, že čep plošiny je na karoserii až za čepem podvozku. Nevypadne mi z hlavy o kolik. Dalo by se to úspěšně přirovnat k čepům spřáhel tramvaje ve dvojici. 1. vůz odbočí vlevo, ale kotvení zadního spřáhla vybočí vpravo a tudíž spojení vozů vede od druhého vozu k prvnímu doprava, stejně jako je tomu na obrázku pana kolegy Sergejevicze.
Trošku je to poznat na fotce, ale je to jen mírný oblouk...
9217Brejšín píše:...ale takle nevím co naložili.
Návrh je to podivný, když přišel takhle najednou, ale souhlasím, že má-li to být TOP, tak za ty prachy bych se tomu nebránil. Co se zimy týče, v jednotkách řady 471 ČD (Elefantech) běží klíma už nějaký ten pátek, v létě jí uvítám a nikdy jsem z ní churavý nebyl a ty spousty lidí jež jimi dojíždějí za prací do Prahy po tratích 011, 231, 091, 171 také nevypadají, že by byli sužování nemoceni cest dýchacích. Musí se to nastavit rozumně, což se myslím podařilo a snad se to povede vyladit i u 15T, kde se bude pořád "větrat" (ale proto máme dveře automat ne ). Co se odebrání motorů týče, napadlo mě vzít první 2 a poslední 2. Tím se energeticky "ušetří" jeden celý podvozek, ale celkem symetricky a navíc tyto 4 zmíněné motory jsou nejvíce na ráně při známých nehodáchHhoonnzzaa píše:...Ale rozhodně bych neřekl, že by někdo chtěl tramvaj chladit ve z 40°C na 20°C. Rozumné by bylo srazit teplotu na úroveň, která je mimo vůz nebo cca o 5 stupňů nižší.
Geograficky však nejde jen o 4 státy. Do střední Evropy spadá i Rakousko, Maďarsko, Švýcarsko, Lichtenštejnsko, Slovinsko.syverin píše:Západní zřejmě nikoliv, východní zcela určitě ano.7105 píše:Geograficky ano, ekonomicky a kulturně samozřejmě ne.