Stránka 485 z 518

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Napsal: 24.3.2008 0:17
od Sergei-LBC
demon píše:To sem tu fakt jedinej, komu přijdou dřevěný sedačky ne jako krok, ale dokonce jako skok zpět ? :shock:
Myslim, že by to byla další voda na mlýn pravověrným automobilistům a argument, že ta moderně se tvářící tramvaj má stejný nebo velmi podobný sedačky jako vozy, kterými se vozily naše prababičky, by byl asi hodně obtížně vyvratitelnej.
Nejsi jediný. Oni před nějakými padesáti lety konstruktéři věděli, proč upustit od dřevěných lavic. A v normálních městech se tento trend drží dodnes (nemám teď na mysli Marseille a jejich neuvěřitelně ošklivé neforemné Bombardiery, které dřevěnými lavicemi taktéž disponují).

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Napsal: 24.3.2008 0:06
od Matošo
demon:
asi jo. mě to přijde jako super nápad! Konečně nějakej....
především z toho důvodu, že jde o ekologicky zcela neškodnej materiál a už jenom kvůli tomu klimatologovi na Paržskym Hradě bych je chtěl.
Navíc si myslim, že Dřevo je děsně moderní materiál narozdíl od laminátu... Osobně jsem pro černo-červenou kombinaci s černými sedadly (nrbojte, nebude to tmavý jako pohřebák, světla je v tramvaji hafo) - bude to působit moderně a sladěně, narozdíl od tý Plzeńský hrůzy, která hyzdí moje milované město každý den dnes již ve velkém počtu třiceti kusů... a Praha potřebuje něco moderního jako sůl.
navíc se dřevem a jeho hladkým povrchem odbourá ten problém z hnusnejma (prochcanejma a bůhví co ještě) "plyšovejma" sedačkama, který se jaksi nepovedly (lepší jsou ty z metra, ty látkový - neplyšový).
Jak říká moje máma: když se v T3 někdo vy..., tak to na konečný vemou hadrem a je to, ale v těch chlupatejch to zůstane, smrdí a kůli čištění se musí na 2 dny odstavit aby uschla.

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Napsal: 23.3.2008 23:46
od demon
To sem tu fakt jedinej, komu přijdou dřevěný sedačky ne jako krok, ale dokonce jako skok zpět ? :shock:
Myslim, že by to byla další voda na mlýn pravověrným automobilistům a argument, že ta moderně se tvářící tramvaj má stejný nebo velmi podobný sedačky jako vozy, kterými se vozily naše prababičky, by byl asi hodně obtížně vyvratitelnej.
Dřevěnou sedačku, byť sebevíc anatomickou a s moderním designem by si do auta asi nikdo z Vás nedal. Osobně mam třeba polstrovaný i kuchyňský židle...
I když promnězamně dřevo třeba i jo, ale rozhodně s nějakým polstrováním navrch a to třeba i s tou koženkou z jejíhož použití v minulosti mam dodnes vosypky. 8-[

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Napsal: 23.3.2008 23:27
od Lister
Dovolím si připojit svůj dojem z vizualizace 15T. Celkově vypadá daleko lépe než 14T. Nicméně na závěry je brzo. 14T se mi na vizualizacích také líbila. Od včerejška ve mě však zraje dojem toho, že se ta tramvaj víc podobá metru než-li tramvaji. Přijde mi moc masivní. Většina současných moderních NP tramvají vypadá subtilněji. Nicméně v reálu to může působit jinak. Alespoň doufám.
Sedadla uvítám jakákoli hygienická. Tj. laminát nebo dřevo. Lépe dřevo.

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Napsal: 23.3.2008 23:05
od Proxy
nitro píše:On by ten laminat nebyl tak spatny, pokud by byl trochu lepe tvarovan, ale z toho co je v T3 me opravdu dost boli zada... Takze jestli bude mit drevo nejaky normalni tvar tak proc ne?
My jsme "dřevěné" sedačky měli na vysoké škole v přednáškových aulách. Sedačky měly dost nekvalitní klouby - tak se furt nějak vyklaly a posunovaly, ale půldruhé hodiny někdy nudné přednášky bylo vždy příjemné posezení, že jsem někdy i usínal 8-) Takže se docela těším, že se něčeho podobné dočkám i v tramvajích. :wink: Navíc se mi moc líbí "trojúhelníkové" držáky dřevěných sedaček na vizualizacích 15T. Současné držáky na 14T (a stejné jsou i na jednom obrázku 15T) jsou dle mého názoru naprosto nemožné, aby se zde stojící osoby mohly případně chytnout.

Pro upřesnění dodávám, že materiál sedaček nebylo žádné tvrdé dřevo, ale jakási tvarovaná "dýha", která byla velmi pružná a v celku odolávála různých kreativním výtvorů nudících se studentů. :idea:
MOp píše:Nebojte, v úterý bude na článek na páteřních stránkách. O nic nepřijdete, ještě to ty dva dny vydržte. Odkaz Škodovka jistě pustila omylem. (lituji toho, kdo tak učinil..)
Tak to předem děkuji, za pěkný dárek k narozeninám :lol: Buď je to úžasná náhoda, nebo má někdo ve Škodě smysl pro černý humor @3662

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Napsal: 23.3.2008 22:27
od nitro
On by ten laminat nebyl tak spatny, pokud by byl trochu lepe tvarovan, ale z toho co je v T3 me opravdu dost boli zada... Takze jestli bude mit drevo nejaky normalni tvar tak proc ne?

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Napsal: 23.3.2008 22:19
od Absolut
ad Karotka:

Já s těmi M1 taky jezdím. Skoro denně. A zdaleka mi to nepřipadá tak kritické. Když vezmu v potaz třeba špínu ve Vídeňských ulfech, tak jsou ty M1 skvělé.
Shrnul jsi tam docela dobře moje představy proč dřevěné sedačky zkusit prosazovat. Zkoušel jsem si je osedět v 6Mt a není to zas tak zlé, tvrdost je myslím
s laminátem naprosto nastejno.

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Napsal: 23.3.2008 22:01
od Karotka
Absolut píše:...jako kdybych slyšel ty debaty v ČKD když se chystala první souprava M1 a my jsme se tam propašovali na privátní exkurzi, když se zrovna montovaly sedačky do prvního vozu. To je strašný, toho si ty lidi nebudou vážit, takový polstrovaný sedačky do metra, vždyť to zničej, se podivejte, jak jsou pořezaný koženky v 81.71., to tohodle nějakej mládežník jednou řízne kudlou a máme molitan po celym voze, když to někdo to pobleje, tak už to z toho nikdy nepůjde dolů, no a ty prolisy u oken, to je hrůza, tam bude bordel, lidi tam budou lepit žvejkačky, hnus, proč tam neuděláme lavice jako v normálním metru..... No a už ty vozy jezdí 10 let a nevypadají tak zle. Proč se tenhle národ tak bojí novejch hezkejch věcí?
Messerjugend se zřejmě nevyskytuje, blití se odstraňuje výměnou potahů, jinak platí vše. Prvky uchycení sedaček slouží jako odkladiště odpadu, žvejkačky jsou tak jako tak všude, v prolisech u okna se drží bordel. Poslední souprava po půlroce provozu je zahumusená stejně jako ty desetileté. Zajímalo by mě, jak často se mění potahy sedaček a kolik to stojí.

Já jsem pro dřevo (event. překližku):
+ nehrozí neočekávané sednutí do moči (nebo do ukryté injekční jehly)
+ zničení řezáním je obtížnější, škrábanec v laku by nevypadal tak blbě jako vyhřezlý molitan (i když už jsem dlouho neviděl rozřezanou sedačku kdekoli)
+ možnost nátěru antigraffiti lakem (zlaté české mozečky jednou určitě vymyslí i žvejkovzdorný povrch)
+ kdyby se přes veškerou snahu musela nějaká sedačka vyřadit, je to ekologičtější materiál
+ menší tloušťka materiálu, tedy potencionálně o nějaký centimetr víc pro nohy
- možná budou tvrdší (o kolik horší oproti laminátu?)
- žvejkovzdorný lak zatím neexistuje

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Napsal: 23.3.2008 14:36
od Matošo
Absolut píše:Proč se tenhle národ tak bojí novejch hezkejch věcí?
Protože si to lidi vždycky sami zničej, a tak nic novýho nechtěj, aby s tim zase neměli práci (jako s tou likvodací)... Proč opravovat domy, když to do tří dnů někdo posprejuje...

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Napsal: 23.3.2008 14:19
od Jabberwocky
Absolut píše:osoba vrhnuvší se
Správně :-)
Absolut píše:Ad Jabberwocky: Sousede, asi máš kostnatou zadnici :)
Opět správně ;-)

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Napsal: 23.3.2008 11:29
od Absolut
Ad P_v a podvozky: Jak jsem již psal, nevybočuje více. Vaše teorie není špatná, ale k realitě ještě kousek chybí. Nechte se překvapit. Vzhledem ke koncepci vozidla můžete ale opravdu na tatrovácké PCC podvozky a dopočítávání vzdálenosti středů podvozků zapomenout.

Ad Isidor, P_v a XSC - kolektivně jste na to v zásadě kápli, osoba vrhnuvší (kdyžtak mě oprav sousede) se pod 15T bude zpracována úplně jiným způsobem, než pod T3. Prostá fyzika nárazu do pytle hmoty. Já právě na základě té fyziky věřím tomu, že tam větší nebezpečí, než u tatrováckých tramvají nehrozí. Ale to ukáže s jistotou až praxe.

Ad Jabberwocky: Sousede, asi máš kostnatou zadnici :)

Ad Jakub: Člověče, jako kdybych slyšel ty debaty v ČKD když se chystala první souprava M1 a my jsme se tam propašovali na privátní exkurzi, když se zrovna montovaly sedačky do prvního vozu. To je strašný, toho si ty lidi nebudou vážit, takový polstrovaný sedačky do metra, vždyť to zničej, se podivejte, jak jsou pořezaný koženky v 81.71., to tohodle nějakej mládežník jednou řízne kudlou a máme molitan po celym voze, když to někdo to pobleje, tak už to z toho nikdy nepůjde dolů, no a ty prolisy u oken, to je hrůza, tam bude bordel, lidi tam budou lepit žvejkačky, hnus, proč tam neuděláme lavice jako v normálním metru..... No a už ty vozy jezdí 10 let a nevypadají tak zle. Proč se tenhle národ tak bojí novejch hezkejch věcí?

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Napsal: 23.3.2008 11:02
od MKzB
Jabberwocky:
Asi to bude tvarem. U nás ve škole (VFU Brno) v jedné posluchárně se mi sedí dobře a ve druhé špatně. A v obou jsou dřevěný sedadla, v každé jiný typ.

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Napsal: 23.3.2008 10:38
od Jabberwocky
Absolut píše:Jde o to nebýt úzkoprsí...
No, u sedaček jde o úplně jinou část těla, sousede, než o prsa ;-) Nicméně za svým si stojím - mám se dřevem zkušenosti z Mnichova a jsou to sedačky velmi nepříjemné. Aspoň pro mé ctěné pozadí :-) Možná bude ale na vině tvar (ponechám teď otevřené, zda tvar můj, nebo sedačky), a ne materiál?

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Napsal: 23.3.2008 9:09
od XSC
Myslím si, že při vhodně tvarovaném čele by při srážce mohlo častěji docházet k odhození na stranu, případně na čelní sklo. U T3 díky tvaru čela je pád pod vůz v podstatě nevyhnutelný.

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Napsal: 23.3.2008 1:21
od P_V
Abychom tu nezaměňovali příčinu a následek... že nejvíce zranění je u dosavadních typů při pádu pod vůz způsobeno zachycením, je zřejmě dáno tím, že ten smeták pod čelem nešťastníka zachytí, od toho tam ostatně je. I 14T má smeták. Kdyby tam nebyl jako u 15T, statistika by asi vyzněla jinak.