Stránka 486 z 501

OdeslatNapsal: 25.6.2007 16:23
od Matošo
EXKLUZIVNĚ: Nová tramvaj pro Prahu - Škoda 15t
20.6.2007 12:17

Pražskou MHD poslední dobou zmítá jedna aféra za druhou. Generální ředitel, který nemá o fungování dopravy ani potuchy, nebo již zmíněná kontroverzní tramvaj Škoda 14t "Porsche", která je cestující veřejností prakticky zavrhnuta. Výrobce Škoda Transportation tudíž usoudil, že spolupráce se studiem Porsche design nebyla zrovna krokem správným směrem a tak se rozhodl, že novou obří zakázku na 250 tříčlánkových tramvají pro hlavní město svěří po designové stránce úspěšnějšímu partnerovi, designstudiu pana Patrika Kotase. Ten již v minulosti spolupracoval na vozech RT6, jejich vývoj však krachující ČKD nedokázalo dokončit a čtyři vozy stojí již 10 let v Pankrácké vozovně. DP se sice snaží vozy uvést do provozu, špatně zvolená koncepce však vše velice komplikuje. Design vozů RT6 však byl hodnocen natolik pozitivně, že právě nová Škoda 15t by se jim měla velice přiblížit. My Vám exkluzivně představujeme skicu vozu 15t, jehož design by se již neměl nijak výrazně měnit.

OdeslatNapsal: 25.6.2007 15:54
od Absolut
hoď sem přímo obsah, píše mi to totiž tohle, MOp bude vědět proč a NENAPÍŠE TO SEM.

OdeslatNapsal: 25.6.2007 15:49
od fibou

OdeslatNapsal: 25.6.2007 14:26
od Marek B.
Osobně považuji za nejlepší Kotasův design LT 24, 36 a 38, který se bohužel díky krachu ČKD nikdy nerealisoval. Je hodně podobný M1 a perfektní by bylo, kdyby podobný design dal Kotas i 15T

OdeslatNapsal: 24.6.2007 22:50
od Karotka
PvvS napsal:I u kotasa dela lak hodne. Puvodni hranatej lak oddeluje cela od vozu a ty vypadaj jak spatne prilepeny.
No jo, ono se to snad od začátku prezentovalo jako čelo a la RT6, napasovaný na ... (doplňte si typ z ČKD dle libosti). Třeba to tak dopadne i s 15T.

OT: ULF podle mě vypadá rozsekaně, kdyby natřeli "portály" jako články, bylo by to lepší. Ale co tu ještě nikdo nepoznamenal: kdeže je slavná vídeňská červeno/+-bílá "corporate identity", kterou se inspirovala i Praha? :?

OdeslatNapsal: 24.6.2007 21:41
od Smurfx
Jabberwocky napsal:ULF vypadá hrozně nudně. I když ještě nudnější tramvaje (po stránce designu) mají podle mne v Mnichově ( http://www.tram-muenchen.de/fzg-r2.htm ).
14T se mi líbí, hlavně zvnějšku.


Souhlasím. ULF není ošklivý, ale je neskutečně nudný a unylý. Prostě design o ničem. 14T zaujme, je elegantní a mně se líbí opravdu několikanásobně víc. Jediný co mě irituje je žádná snaha o zamaskování oken v různé úrovni. Trocha barvy nebo protažení oken dolů /nahoru (falešné protažení, pod kterym by byl jenom plech) a bylo by to lepší.

Ale to už do diskuze o 15T moc nepatří že :).

každopádně má tento týden Škodovka představit světu první vizualizaci 15T. Opravdu to snad nebude šinkanzen :)

OdeslatNapsal: 24.6.2007 21:23
od PvvS
Pritom kdyz sem ho tam pajcoval tak to vypadalopriserne, kabina je v uplne jine vysce nez origo anitra, a celkove to k sobe nepatri. Trochu barev a jde to.

OdeslatNapsal: 24.6.2007 21:19
od Jabberwocky
PvvS: Ta Astra s té-dvojkovým čelem je absolutně sqělá!!! :-) To bych pustil do ulic a pak už se jenom tiše bavil... ;-)

Guten abend

OdeslatNapsal: 24.6.2007 20:40
od 6514
teraz som ták, ze nevim co bolo skorej:vajce, nebo kurca, lebo mám zoznam po Wiedenské 601 a vysse, a to tiez volaju :ULF

OdeslatNapsal: 24.6.2007 20:21
od PvvS
Nc co clovek to jinej vkus. Osobne se mi libi prave ULF, kvuli jeho jednoduchymu desingu a i vektra je na tom podobne. Naopak mi vubec nesedl pelikan a porse. Jeste max kotase , ovsem v druhym provedeni z autosvetlama (ne ty kulaty velkooky prisery). I u kotasa dela lak hodne Puvodni hranatej lak oddeluje cela od vozu a t yvypadaj jak spatne prilepeny. Ale kdyz se na to da nejaka jednolita barva pod CVR , nebo se rpechod zamaskuje jako v novy verzi brnenskyho laku , tak uz se rozdil celo/vuz/okna minimalizuje a mizi.

Jak zapusobi lak je krasne videt na par nasledujicich fotkach (fotomontazich)

Obrázek


Obrázek

Obrázek

Kde jakykoliv celo vcelku sedne k vozu , hlavne bez prechodu

Tady je videt vyskovy rozdil oken a nasilnej prechod cela a vozu

Obrázek

stejne jako tady , dlouhy zadni okno je od ostatnich i kdyz nastavenych sedou barvou oddeleny a nesedne tam

Obrázek

OdeslatNapsal: 24.6.2007 19:56
od Jabberwocky
ULF vypadá hrozně nudně. I když ještě nudnější tramvaje (po stránce designu) mají podle mne v Mnichově ( http://www.tram-muenchen.de/fzg-r2.htm ).
14T se mi líbí, hlavně zvnějšku. Když jsem ji viděl prvně, měl jsem pocit, jako by v tom bylo zadní čelo T3 obrácené jakoby šikmo nahoru. Nepřijde Vám to tak? Já bych skoro řekl, že to mohl být i záměr...

OdeslatNapsal: 24.6.2007 18:33
od Pavel PS
též se připojím k "hlasování", myslím, že 14T má vnější design povedenej, ale nátěr se tolik nepovedl... (ostatně už jsem tu před časem dával takový svůj malý pokus, jak Porchetru podle mě přetřít). ULF se do histrorického města myslím moc nehodí.

OdeslatNapsal: 24.6.2007 18:32
od Vulture
Ještě k tomu šinkanzenu, tak ten nebyl jen z šedesátých let, ale šinkanzeny mají i moderní, podobající se opravdu i návrh Kotase na český pendolino z ČKD.....

OdeslatNapsal: 24.6.2007 18:24
od Designer
Proxy napsal:Já to vidím přesně naopak - myslím, že kulatá 14T se do historického centra hodí více než hranatý ULF (viz. foto níže). Viděl jsem jednou večer 14T z dálky a musím říci, že by se tam jistá podoba s tolik opěvovanou T3 nalezla.

No já to říkám od prvního momentu, že 14T s čelama jako by T3 z oka vypadla. Bohužel obě spíše vypadají staře, nastříkat Poršetru do barev T3 a naopak, byly by si hodně podobné. Spíše to ale beru jako výtku designu od Porsche a pochvalu designu T3, jeden nadčasový, druhý zastaralý :?

OdeslatNapsal: 24.6.2007 18:01
od Proxy
Zdeněk napsal:Naprosto souhlasím. ULF je decentní, kdežto škodovka...ani nemluvit :(
Já to vidím přesně naopak - myslím, že kulatá 14T se do historického centra hodí více než hranatý ULF (viz. foto níže). Viděl jsem jednou večer 14T z dálky a musím říci, že by se tam jistá podoba s tolik opěvovanou T3 nalezla.