Stránka 495 z 502

OdeslatNapsal: 28.1.2007 10:48
od Proxy
Petr napsal:Přeměřím to, ale pokud jde o rozdíl dvou centimetrů, pak se potvrzuje to, že povídačky o abnormálně vysokém schodu jsou jen hledáním much...
Souhlasím, že ten vysoký schod je mýtus, ale i těch 30 cm je obecně dost vysoké převýšení - však si vezmi, jaké potíže mají někteří špatně pohyblivý lidé potíže vyšplhat se do stojící T6 :wink: takže ve rozjíždějící se tramvaji to bude je horší :( Podle mne by to chtělo ve vysokopodlažní části vyměnit podélné lavice za příčné sedačky i za cenu přidání další podesty - stejně jsou lidé už na ně zvyklí ze citybusů :wink:

OdeslatNapsal: 27.1.2007 23:12
od Petr
Proxy napsal:Trochu dat:

T6 - výška prvního schodu nad TK = cca 375 mm, výška podlahy nad TK = cca 920 mm, 2 schody = tedy jeden může mít cca 280 mm

14T - výška nástupního prostoru na TK = 350 mm, výška podlahy nad TK = 700 mm, podlaha v NP-části není rovná = ale i tak ten schod může být cca 300 mm
Přeměřím to, ale pokud jde o rozdíl dvou centimetrů, pak se potvrzuje to, že povídačky o abnormálně vysokém schodu jsou jen hledáním much...

OdeslatNapsal: 27.1.2007 23:06
od Karotka
radek31 napsal:nechápu proč to řešíte
14T nemá být dobytčák, to je tramvaj pro pohodlné cestování a je kravina nasazovat ho na extrémně vytížené linky jako je 9,22,.. a linky na zničených tratích (třeba 10)
ideální linka je taková, kde se využijí její trakční vlastnosti (kopce, dlouhé úseky mezi zastávkama) a eliminují se nedostatky (obtížnější fluktuace cestujících, pevné podvozky)
já bych jí nejradši viděl třeba na 20, 17, na 3 taky ujde, možná 12 a tak
To je skoro totéž, co se prý říkávalo o T1 :) a tehdy proto na dobytčákových linkách zůstávaly staré třívozové soupravy.
Že by se historie tak opakovala?

OdeslatNapsal: 27.1.2007 22:38
od Proxy
Petr napsal:Nedá mi to a přeměřím si výšku schodu v T6 a výšku schodu ve 14T. Chci vidět ten abnormální rozdíl a nemyslím to ironicky, prostě jsem od narození zvědavý tvor.
Trochu dat:

T6 - výška prvního schodu nad TK = cca 375 mm, výška podlahy nad TK = cca 920 mm, 2 schody = tedy jeden může mít cca 280 mm

14T - výška nástupního prostoru na TK = 350 mm, výška podlahy nad TK = 700 mm, podlaha v NP-části není rovná = ale i tak ten schod může být cca 300 mm


Smurfx napsal:A 15T? Někdo tu vyslovil obavu, že budou ještě méně prostorné, než 14T. A vzhledem k tomu, že mají mít 100% nízké podlahy a zároveň otočné podvozky, tak se k obavě připojuji.
Sláva to určitě nebude, ale 15T bude mít jen tři články, takže si myslím, že ten pohyb bude snadnější :wink: záleží na uspořádání krajních článků, ale pokud bude podobné jako Inekon Superior, tak by v tom vidím naději.
(http://www.inekon.cz/images/gallery/tra ... perior.jpg)

OdeslatNapsal: 27.1.2007 21:26
od Smurfx
radek31 napsal:ne na 9 a 10 budou jezdit 15T a nízké kačeny - mají větší kapacitu, tak tam patří


Nízké kačeny určitě ano, i když i ty časem morálně zastarají kvůli výrazně vysokopodlažním částem. A 15T? Někdo tu vyslovil obavu, že budou ještě méně prostorné, než 14T. A vzhledem k tomu, že mají mít 100% nízké podlahy a zároveň otočné podvozky, tak se k obavě připojuji.

OdeslatNapsal: 27.1.2007 21:17
od radek31
Smurfx napsal:S touhle logikou budou na okrajových linkách jezdit krásné nízkopodlažní tramvaje a na devítce a desítce buou ještě 30 let jezdit T3ky.
ne na 9 a 10 budou jezdit 15T a nízké kačeny - mají větší kapacitu, tak tam patří

OdeslatNapsal: 27.1.2007 21:04
od Smurfx
mechurav napsal:také by mě zajímalo jaký je podle vás pozdíl v uspořádní interiéru této mnichovské tramvaje a 14T. když má 14T a 16T nejhorší interiér ze všech tramvají ne-li je to nejhorší tramvaj na světě, ať žije T3!!!!


Rozdíl je v tom, že v tramvaji na obrázku jsou sedačky vůči stěnám uspořádány klasicky příčně, nikoli podélně (a ještě nedejbože odsazené jako u 14T) na kterých, když cestujících sedí, jim trčí nohy do prostoru a vytvářejí obtížně prostupný, či neprostupný les. V interiéru na obrázku je navíc možné stát mezi sedačkami. I když je prostor také poměrně úzký, je oproti 14T nepoměrně lépe využitelný a pohodlnější právě kvůli uspořádání sedaček.

A jinak souhlasím s radkem31, že je lepší ji nasazovat na méně vytížené a zničené linky. Na druhou stranu, není rozumnější kupovat takto drahou tramvaj, který by mohla jezdit i na vytížených linkách? Koneckonců na vytížených linkách cestuje nejvíce lidí a tudíž by nasazením moderních tramvají zpříjemnilo cestování největšímu počtu potencionálních zákazníků. S touhle logikou budou na okrajových linkách jezdit krásné nízkopodlažní tramvaje a na devítce a desítce buou ještě 30 let jezdit T3ky.

A znovu opakuji, že 14T nepovažuji za nejhorší tramvaj na světě. Je to krásné, moderní vozidlo, kterému ale k dokonalosti chybí právě jen nešikovné uspořádání interiéru a pár dalších maličkostí. Bohužel právě interiér je pro cestující veřejnost klíčový

OdeslatNapsal: 27.1.2007 20:52
od DavidD
radek31 napsal:nechápu proč to řešíte
14T nemá být dobytčák, to je tramvaj pro pohodlné cestování a je kravina nasazovat ho na extrémně vytížené linky jako je 9,22,.. a linky na zničených tratích (třeba 10)
ideální linka je taková, kde se využijí její trakční vlastnosti (kopce, dlouhé úseky mezi zastávkama) a eliminují se nedostatky (obtížnější fluktuace cestujících, pevné podvozky)
já bych jí nejradši viděl třeba na 20, 17, na 3 taky ujde, možná 12 a tak
Konečně rozumný názor. @3644

OdeslatNapsal: 27.1.2007 20:47
od radek31
nechápu proč to řešíte
14T nemá být dobytčák, to je tramvaj pro pohodlné cestování a je kravina nasazovat ho na extrémně vytížené linky jako je 9,22,.. a linky na zničených tratích (třeba 10)
ideální linka je taková, kde se využijí její trakční vlastnosti (kopce, dlouhé úseky mezi zastávkama) a eliminují se nedostatky (obtížnější fluktuace cestujících, pevné podvozky)
já bych jí nejradši viděl třeba na 20, 17, na 3 taky ujde, možná 12 a tak

OdeslatNapsal: 27.1.2007 20:41
od mechurav
také by mě zajímalo jaký je podle vás pozdíl v uspořádní interiéru této mnichovské tramvaje a 14T. když má 14T a 16T nejhorší interiér ze všech tramvají ne-li je to nejhorší tramvaj na světě, ať žije T3!!!!

OdeslatNapsal: 27.1.2007 20:31
od Smurfx
mechurav napsal:např.mezi sedačkami u vozů metra je málo místa a přitom lidé stojí a nesednou si! u pár zastávkách jsem se ani z vozu metra nedostal, protože všichni stáli u dvěří a nikdo se ani neposunul. někdy ti tuhle situaci asi vyfotím aby si to pochopil ty.


Já myslel že se tady bavíme o tramvajích. V metru je úplně jiný pohyb cestujících. V centru je velmi častá jízda jednu stanici a to je opravdu pohodlnější zůstat u dveří. Pokud se ale bavíme o tramvajích tak musíš uznat, že zdaleka nejvíc tímto problémem trpí 14T. Vždy když s ní pojedu mobilem vyfotím siutaci na zdokumentování, jaké je rozložení cestujících :)

OdeslatNapsal: 27.1.2007 20:23
od dušan
mechurav napsal:pokud vím, tak je napsáno, že je dovoleno přepravování kočárků jen na místech označených piktogramem...ten ale v každém voze a na každé plošině není... a navíc je tam také to, že se smí přepravovat ve vlaku metra pouze jeden dětský kočárek a ne třeba tři v jednom voze...takže ze mě nedělej debila, když mám před sebou Čl. 4
Přeprava dětských kočárků a jízdních kol!!!!!!!!!!!!!!!!


chceš-li se hádat o článek 4, tak si ho přečti celý - piktogram je pro vozidla na povrchu, , cituji: Ve vozech metra je povolena přeprava kočárku na každé plošině"

a nemusím použít ani jedno vulgární slovo!

OdeslatNapsal: 27.1.2007 20:21
od mechurav
Smurfx napsal:No ale to je přesně problém 14T a nikoli lidí. U ostatních tramvají tento problém nenastává (nebo nastává méně), protože se stojící lidé mohou rovnoměrně rozložit po celém voze. Tady si jinam než ke dveřím prostě stoupnout nejde. A rvát se kvůli sezení po dobu např. třech zastávek do lichého článku, ve kterém jsou sice volné sedačky, ale člověku se prostě nechce podstupovat kaskadérské balancování a prodírání se úzkým prostorem, je blbost. Věř mi, že kdyby měli dostupné místo, tak by se posunuli, případně si sedli. Ve 14T to ale zkrátka nejde. Omílá se to furt stále dokola a někteří to pořád nechápou :?

nepřijde mi, že např.mezi sedačkami u vozů metra je málo místa a přitom lidé stojí a nesednou si! takže to nevymlouvej na málo prostoru. lidé jsou prostě neinteligentní, mnohdy se mi pak stalo a ne jen mě, že jsem seděl, jelikož jem nastoupil na konečné ale u pár zastávkách jsem se ani z vozu metra nedostal, protože všichni stáli u dvěří a nikdo se ani neposunul. někdy ti tuhle situaci asi vyfotím aby si to pochopil ty.

OdeslatNapsal: 27.1.2007 20:14
od PvvS
stejnym probleme trpi rt6,kt8 (2+2), k2. Proste kazdy vozidlo, kde je vic jak jedna rad sedacek a vozidlo tudiz nefunguje jako velkoobsahovy prepravnik .

OdeslatNapsal: 27.1.2007 20:14
od mechurav
dušan napsal:přeprava kočárků v metru je povolena na každé plošině v metru! ne jen u kabiny řidiče. spletl jsi si to s přepravou kol!

pokud vím, tak je napsáno, že je dovoleno přepravování kočárků jen na místech označených piktogramem...ten ale v každém voze a na každé plošině není... a navíc je tam také to, že se smí přepravovat ve vlaku metra pouze jeden dětský kočárek a ne třeba tři v jednom voze...takže ze mě nedělej debila, když mám před sebou Čl. 4
Přeprava dětských kočárků a jízdních kol!!!!!!!!!!!!!!!!