Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Jarin Jarin
Uživatel
Příspěvky: 39
Registrován: 25.10.2006 14:06
Bydliště: Praha 1

Příspěvek od Jarin Jarin » 04.2.2007 1:33

Bald píše:Podle mě 100% nízkopodlažní tramvaj nebo vozidlo obecně znamená, že procházející pasažéři nepřekonávají žádnou bariéru. Šplhání na sesle se do toho pravděpodobně nezahrnuje, protože tramvaj s rovnou podlahou a 20cm kolečky je nesmysl - neexistje.
Takže ano - bude-li mít vozidlo řešený interiér jako dálkový autobus ovšem bez nástupních schodů, je to 100% nízkopodlažní záležitost :lol:
Myslím, že mnohé by také vyřešila výšková úprava nástupních hran, jako je tomu třeba jinde v zahraničí (např. Strassbourg). Nelze, aspoň podle mého mínění, tyto dvě strany od sebe oddělovat, tj. řešit pouze vozidlo a nikoli nástupiště.

Uživatelský avatar
Bald
Uživatel
Příspěvky: 248
Registrován: 09.6.2005 13:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bald » 04.2.2007 0:01

Neral píše:Mimochodem, co vlastně znamená 100% nízkopodlažní tramvaj? Když tak vidím nějaké ty obrázky interiéru "100% nízkopodlažních" vozů, kde jsou sedačky posazené na vysokých krabicích, se stupínky před sebou, tak usuzuju, že sto procent plochy půdorysu tramvaje asi nízkopodlažních nebude. Takže by mě docela zajímalo, jestli by se za 100% nízkopodlařní tramvaj dala označit i taková, která by měla v celé své délce vysoce posazené sedačky na soklech, mezi nimiž by se táhla jenom uzounká nízkopodlažní ulička. :wink:
Podle mě 100% nízkopodlažní tramvaj nebo vozidlo obecně znamená, že procházející pasažéři nepřekonávají žádnou bariéru. Šplhání na sesle se do toho pravděpodobně nezahrnuje, protože tramvaj s rovnou podlahou a 20cm kolečky je nesmysl - neexistje.
Takže ano - bude-li mít vozidlo řešený interiér jako dálkový autobus ovšem bez nástupních schodů, je to 100% nízkopodlažní záležitost :lol:

Uživatelský avatar
Neral
Uživatel
Příspěvky: 312
Registrován: 19.11.2003 22:46
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Neral » 03.2.2007 23:35

Mimochodem, co vlastně znamená 100% nízkopodlažní tramvaj? Když tak vidím nějaké ty obrázky interiéru "100% nízkopodlažních" vozů, kde jsou sedačky posazené na vysokých krabicích, se stupínky před sebou, tak usuzuju, že sto procent plochy půdorysu tramvaje asi nízkopodlažních nebude. Takže by mě docela zajímalo, jestli by se za 100% nízkopodlažní tramvaj dala označit i taková, která by měla v celé své délce vysoce posazené sedačky na soklech, mezi nimiž by se táhla jenom uzounká nízkopodlažní ulička. :wink:
Naposledy upravil(a) Neral dne 04.2.2007 11:39, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 03.2.2007 23:21

pawel píše:jj, citybusy zmiňované sedačky na stupíncích mají. právě tak by se dala řešit 14T s tím, že pokud tedy nemůžeme mít uspořádání příčné, byla by toto podélná varianta. i když by se mi zamlouvalo i leccos radikálnějšího, myslím, že tohle by bylo snadno proveditelné a pro cestující, DP i výrobce nejschůdnější.
Ono taky jde o to, že ty sedačky v 14T mají nějaký tvar, jsou nějak uchycené, někam se odklápějí, schválně si všimněte... to všechno by bylo nutné změnit. Ale jinak souhlas, bylo by to výborné řešení

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2330
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Příspěvek od pawel » 03.2.2007 20:36

jj, citybusy zmiňované sedačky na stupíncích mají. právě tak by se dala řešit 14T s tím, že pokud tedy nemůžeme mít uspořádání příčné, byla by toto podélná varianta. i když by se mi zamlouvalo i leccos radikálnějšího, myslím, že tohle by bylo snadno proveditelné a pro cestující, DP i výrobce nejschůdnější.

Uživatelský avatar
Bald
Uživatel
Příspěvky: 248
Registrován: 09.6.2005 13:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bald » 03.2.2007 19:11

pawel píše:mně by se to zamlouvalo. sedící by pak nebyli obtěžováni stojícími (protože by měli nohy na schůdku) a naopak.
Je to tak, nebyl by v tom snad velký problém. Nevím proč se to tak neřešilo, napadá mě snad jen větší riziko upadnutí, zakopnutí, špinění kalhot stojícím o špičky bot atp.
RT6N1 má vprostřed stejný problém, ale tam je podlaha o schod níž a stupínek už by byl značně vysoký. Tady by to šlo.
Nemají podobný stupínek Nízkopodlažní Karosy u sedaček nad podběhy předních kol? A vlastně i u sedadel mezi druhými a třetími dveřmi? Moc si to nevybavuju, nevyužívám je.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2330
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Příspěvek od pawel » 03.2.2007 19:01

Řešení v 14 T by bylo nechat před sedačkami jakýsi stupínek na nohy a sedačky zvednout a posunout, ale moc šťasné by to asi nebylo. Je to daň za jediný schod, který byl přáním DP, nebo města či koho já vím.

mně by se to zamlouvalo. sedící by pak nebyli obtěžováni stojícími (protože by měli nohy na schůdku) a naopak.

Uživatelský avatar
Bald
Uživatel
Příspěvky: 248
Registrován: 09.6.2005 13:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bald » 02.2.2007 15:37

Nevim jestli to tu už někdo nezmínil, ale dle toho co čtu, tak asi ne.

14 T má jen jeden schod a to je ten důvod, proč musí mít sedačky nad podvozky tak šoupnuté od bočnic. Ta část soklu, na které je ještě podlahová krytina, není prostor ani pro topení, ani pro písek. Je pro kola a část podvozku. Kdo viděl tramvaj někdy zespodu, tak ho to praští do očí, a nebo stačí podrobně shlédnout obrázky ze článku o výrobě 14 T ve Škodovce tady na webu.
Zařízení zde zmiňované, které by šlo šoupat, je až v oblasti za nerezem. Takže je uplně jedno, kde se tam co "válí" a kolik je tam místa, na věci to nic nemění. Už jen výška sedáků od spodní hrany oken tady na fotce je výš, než výše sedáků v 14 T. Tramvaj pro Cagliari má tuším metrový rozchod, takže lepší než ještě užší ulička je zvednout podlahu - snad to bude stejná výška jako u Aster, pokud mají také 2 schody. Je to jasné - 620mm je kolo, na něm je blatník a nějaký prostor je nutný na propružení. To odhaduju na zhruba 80cm nutného prostoru od kolejnice a 80cm člověk z ulice do prvního, resp. 3. a 5. článku rozhodně nepřekoná přes nástupní hranu a jeden schod uvnitř.

Řešení v 14 T by bylo nechat před sedačkami jakýsi stupínek na nohy a sedačky zvednout a posunout, ale moc šťasné by to asi nebylo. Je to daň za jediný schod, který byl přáním DP, nebo města či koho já vím.

Jestliže 15 T bude 100% nízkopodlažní, budou nad každým kolem velké domky nesoucí 2x dvojsedačku zády k sobě. Jednosedačka nad otočným podvozkem nestačí, takže se dá očekávat dost stísněný prostor v těchto oblastech. 4 podvozky... moc místa ve voze asi nebude.

mechurav
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 05.1.2007 16:58

Příspěvek od mechurav » 30.1.2007 15:20

tak už je to tu, konečně i úřady potvrzují mé tvrzení. dvousedačky ve vozidlech MHD jsou k ničemu. takže zkuste uvažovat logicky, máme třeba dcavet řad po dvojsedačkách, kolik lidí se ve 14T sedne? :lol: Úřady radí cizincům: Nesedejte si vedle Čechů v autobuse
Ministerstvo cizince upozorňuje, že Češi raději sedí v autobuse na dvousedačce sami.

Kerberos
Uživatel
Příspěvky: 45
Registrován: 13.11.2006 17:26
Bydliště: Praha

Příspěvek od Kerberos » 30.1.2007 6:19

Smurfx píše:Ten vyklápěcí mechanismus je to nejmenší. Mohly by se například vyklápět jednotlivé samostatné sedačky směrem dopředu do prostoru (panty pod sedákem), aby byl přístup k pískovačům apod. Nevím kdo vymyslel tak obrovský pant u okna, navíc s nutností vyklopit vždy celou lavici. Ach jo ach jo, škodo škodo
Sedačky sa vyklápějú po dvojicích. A keby do uličky - jak by sa tam chodilo? Mosíš tam chodit i pro noudzové odbrzdenie. Není to ideálné ale myslím že si privěľa múdry.

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 29.1.2007 22:09

Ten vyklápěcí mechanismus je to nejmenší. Mohly by se například vyklápět jednotlivé samostatné sedačky směrem dopředu do prostoru (panty pod sedákem), aby byl přístup k pískovačům apod. Nevím kdo vymyslel tak obrovský pant u okna, navíc s nutností vyklopit vždy celou lavici. Ach jo ach jo, škodo škodo

Uživatelský avatar
Venca
Uživatel
Příspěvky: 101
Registrován: 24.4.2004 23:42
Bydliště: Poblíže několika tramvajových a jedné lodní zastávy.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Venca » 29.1.2007 21:56

Podle níže uvedené fotky mi přijde, že v tram pro Cagliari jsou to podobné sedačky ja ko v metru 81-71M.

Kdyby se u 14T daly ty sedačky o cca 10cm dál, tak by se podle mně mohli udělat nějak vycvakávací nebo by se mohly nějak přišroubovat.

Uživatelský avatar
pan Vedoucí
Uživatel
Příspěvky: 209
Registrován: 07.12.2006 10:23
Bydliště: Praha

Příspěvek od pan Vedoucí » 29.1.2007 21:47

Cagliari má podle mého také jiný úhel sedačky - tzv. typ kostelní lavice (zalomeno pod uhlem 90 stupnu), na kterém se již tuplem nedá sedět.

Sedačky ve 14T by šly dát o těch zmíněných 10cm dále, ale za cenu, že se nebudou vyklápět, což jaksi v tomto složení a stavu momentálně jinak nejde.

Marek
Uživatel
Příspěvky: 192
Registrován: 16.11.2003 20:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek » 29.1.2007 20:36

Petr: Obávám se, že nepatřím mezi ty, kteří to pochopí. Podle fotek na prazsketramvaje.cz překáží za sedačkami systém pro přimazávání nákolků a zásobníky pískovače, přičemž si nejsem úplně jist, nakolik složité by bylo jejich přesunutí nebo úprava jejich rozměrů. Naproti tomu kolem topných jednotek prostoru pro cestující pod "lavicí" se zdá být místa spousta, takže jejich posunutí o deset centimetrů by snad nemusel být problém.

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 29.1.2007 20:29

Petr píše:Jenže Cagliari nemá pod sedačkami topné agregáty. Proto mohou mít tolik místa. Prosím, pochopí tu někdo, že lavice 14T by klidně mohly být užší, ale ty topné agregáty musí mít z bepečnostních důvodů kolem sebe stanovený prostor? A jeho velikost určitě nevymyslela ani Škoda ani DP Praha... A netopící tramvaj by se asi cestujícím nelíbila...
Jak nelíbílila? Vždy´t je máme, ne? KT8D5

Odpovědět