Stránka 496 z 501

OdeslatNapsal: 17.1.2007 21:11
od demon
Kerberos napsal:Těch 10.25t u 14T je ale pri obsadzení 8 os/m2 - pozor na hrušky a jablká.

Jo to souhlasí, ale přeci jen srovnání s KT8D5.RN2P - 8 tun/náprava při stejném obsazení nevypadá nejlíp...

OdeslatNapsal: 17.1.2007 20:59
od Kerberos
Smurfx napsal:A neměla být náhodou 15T 100% nízkopodlažní? Ten nákres v odkazech se mi zdá celkem dobrý, včetně rozmístění interiéru. Rozhodně celkově lepší řešení než současná 14T
Takhle ale 15t na typáke nevyzerá. Tri články tam sú, ale usporiadanie podvozkov je iné.

OdeslatNapsal: 17.1.2007 20:57
od Kerberos
Smurfx napsal:Variobahn má oficiální tlak na nápravu 9,6 tuny, ale již plně obsazený (6,67 os/m2)
30m Combino má tlak na nápravu 9,5 tuny, ale již plně obsazené (6,67 os/m2)
Škoda 14T má podle Daemona na nápravu 9,7 - 10,25 tuny.

Takže myslím že rezerva u Škodovky pro snižování tlaků a hmotnosti tu stále je a interiérové výmysly nemusely být.
Těch 10.25t u 14T je ale pri obsadzení 8 os/m2 - pozor na hrušky a jablká.

OdeslatNapsal: 17.1.2007 15:06
od Proxy
Karotka napsal:Záleží na způsobu spojení mezi 3. a 4. článkem. Existují přece tramvaje, které mají články s pevnými podvozky hned za sebou (Berlín...)

Záleží také na požadovaném poloměru zatáčení tramvaje- podívej se třeba na stránky Bombardieru (mají tam výpis všech variant, které pro někoho vyrobili) a zjistíš, že tak malý poloměr a tak vysokou stoupavost jako požaduje Praha, snad nikde jinde nenajdeš.

OdeslatNapsal: 17.1.2007 13:02
od Karotka
syverin napsal:Tak jednoduché to není, taková tramvaj by vykolejila na prvním esíčku :!:
Záleží na způsobu spojení mezi 3. a 4. článkem. Existují přece tramvaje, které mají články s pevnými podvozky hned za sebou (Berlín...)

OdeslatNapsal: 17.1.2007 12:01
od Smurfx
Isidor napsal:ano, je



A neměla být náhodou 15T 100% nízkopodlažní? Ten nákres v odkazech se mi zdá celkem dobrý, včetně rozmístění interiéru. Rozhodně celkově lepší řešení než současná 14T

OdeslatNapsal: 17.1.2007 7:28
od syverin
Karotka napsal::idea: A když by ji zkrátili hodně, tak by se najednou dal přidat jeden článek navíc, který by odstranil nerovnoměrnost zatížení; uspořádání článků by pak bylo: hnací-nesený-hnací-hnací-nesený-hnací. Sice by to znamenalo nárůst celkové hmotnosti, ale také zvýšení výkonu.

Tak jednoduché to není, taková tramvaj by vykolejila na prvním esíčku :!:

OdeslatNapsal: 17.1.2007 0:33
od Karotka
Neral napsal:Já pořád nechápu jednu věc: Když se u té 14T musí uměle snižovat obsaditelnost tím, že tam jsou 1,5 sedačky a úzká ulička atd., proč jí prostě nepostavili o pár metrů kratší? Vždyť původní prototyp, tedy Vektru, stejně museli zkracovat, tak proč už ji nezkrátili na takovou úroveň, aby se nemusela obsaditelnost ještě uměle snižovat nepraktickým vnitřním uspořádáním? Když už se staví tramvaj této koncepce, tak by ta délka měla být adekvátní počtu náprav...
:idea: A když by ji zkrátili hodně, tak by se najednou dal přidat jeden článek navíc, který by odstranil nerovnoměrnost zatížení; uspořádání článků by pak bylo: hnací-nesený-hnací-hnací-nesený-hnací. Sice by to znamenalo nárůst celkové hmotnosti, ale také zvýšení výkonu.

OdeslatNapsal: 16.1.2007 22:41
od Isidor
Neral napsal:Mimochodem, je už nějaká představa, jak bude uspořádaná 15T? (z hlediska článků, podvozků atd.)

ano, je

OdeslatNapsal: 16.1.2007 22:26
od Neral
Já pořád nechápu jednu věc: Když se u té 14T musí uměle snižovat obsaditelnost tím, že tam jsou 1,5 sedačky a úzká ulička atd., proč jí prostě nepostavili o pár metrů kratší? Vždyť původní prototyp, tedy Vektru, stejně museli zkracovat, tak proč už ji nezkrátili na takovou úroveň, aby se nemusela obsaditelnost ještě uměle snižovat nepraktickým vnitřním uspořádáním? Když už se staví tramvaj této koncepce, tak by ta délka měla být adekvátní počtu náprav...

Mimochodem, je už nějaká představa, jak bude uspořádaná 15T? (z hlediska článků, podvozků atd.)

OdeslatNapsal: 16.1.2007 19:53
od demon
Jabberwocky napsal:"...avšak na středním článku bude ve skutečnosti podstatně vyšší."

Tohle se pochopitelně týká i Škody 14T, na střednim článku se odhaduje (a p.Tarant to nepopírá) až 110 kN. Píšu "odhaduje", protože oficiálně ty čísla nejsou k dispozici.

OdeslatNapsal: 16.1.2007 19:43
od Jabberwocky
slimman napsal:Demon:
Je to dáno normou, ale dost se mluvilo o tom, že DPP měl právě ještě tvrdší požadavky než norma.

No, ono až by se to propadlo do nějaké ďoury, tak by zase spousta lidí křičela, jak je možné, že se nevyžadovalo menší zatížení náprav, když Praha je přece taková, jaká víme, že je...

OdeslatNapsal: 16.1.2007 19:38
od Jabberwocky
Smurfx napsal:Variobahn má oficiální tlak na nápravu 9,6 tuny.

"...avšak na středním článku bude ve skutečnosti podstatně vyšší."
Btw., taky se tam říká něco o nutnosti velmi kvalitního svršku, což je v Praze k vidění zhruba stejně často jako třeba hastrman.

OdeslatNapsal: 16.1.2007 18:58
od slimman
Demon:
Je to dáno normou, ale dost se mluvilo o tom, že DPP měl právě ještě tvrdší požadavky než norma.

OdeslatNapsal: 16.1.2007 18:42
od arny
nápravovém zatížení (tuším 110Nm vs. 100Nm)...

rozumím tomu dobře od dneška se uvádí nápravové tlaky v velikostí točivého momentu :roll: a já si celou dobu myslel, že kilogramech nebo v tunách...

Btw., RT6 je na tom koncepčně možná lépe než celá 14 T, tři podvozky má taky, ale z toho dva otočný, takže určitě by toliko nebrousila. A střední pevný a hnaný je už v dnešní době vyřešen (14T). No a že by nebyla 100% to si skoro zbytečný mi mladší to těch pár schůdků vylezem a starší spoluobčané by se hold naučili lízt do prostřed. Podle mě by RT6 mohli dávno jezdit, kdyby byla ochota od DPP a pořádně se zmr***li PARSáci. Kdyby se chtělo :smt025 Mě se líbí víc než celá 14T....