Warning: shell_exec(): Unable to execute 'realpath ''./''' in /nfsmnt/hosting2_1/9/7/9729349a-cef7-46c4-88d3-d20db2a45839/prazsketramvaje.cz/sub/tram-forum/includes/functions.php on line 488
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /nfsmnt/hosting2_1/9/7/9729349a-cef7-46c4-88d3-d20db2a45839/prazsketramvaje.cz/sub/tram-forum/includes/functions.php on line 488: shell_exec(): Unable to execute 'realpath ''./'''
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /nfsmnt/hosting2_1/9/7/9729349a-cef7-46c4-88d3-d20db2a45839/prazsketramvaje.cz/sub/tram-forum/includes/functions.php on line 488: shell_exec(): Unable to execute 'realpath ''./'''

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /nfsmnt/hosting2_1/9/7/9729349a-cef7-46c4-88d3-d20db2a45839/prazsketramvaje.cz/sub/tram-forum/includes/bbcode.php on line 456

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /nfsmnt/hosting2_1/9/7/9729349a-cef7-46c4-88d3-d20db2a45839/prazsketramvaje.cz/sub/tram-forum/includes/bbcode.php on line 95
TRAM-FÓRUM • Zobrazit téma - Škoda 15T ForCity
Stránka 496 z 502

OdeslatNapsal: 27.1.2007 20:12
od Smurfx
mechurav napsal:mnohokrát se mi právě u 14T a ne jen u té stalo, že v dveřním prostroru stojí tolik lidí, že jsou nalepení na dveře, ale přitom je plno volných míst k sezení. opravdu pochybuju o inteligenci těchto lidí.


No ale to je přesně problém 14T a nikoli lidí. U ostatních tramvají tento problém nenastává (nebo nastává méně), protože se stojící lidé mohou rovnoměrně rozložit po celém voze. Tady si jinam než ke dveřím prostě stoupnout nejde. A rvát se kvůli sezení po dobu např. třech zastávek do lichého článku, ve kterém jsou sice volné sedačky, ale člověku se prostě nechce podstupovat kaskadérské balancování a prodírání se úzkým prostorem, je blbost. Věř mi, že kdyby měli dostupné místo, tak by se posunuli, případně si sedli. Ve 14T to ale zkrátka nejde. Omílá se to furt stále dokola a někteří to pořád nechápou :?

I když je u KT8 například také vcelku málo místa, mezi sedačkami může kdykoliv projít jeden člověk například do kloubu či jiné části tramvaje. Ve 14T jsou cestující násilně "uzamčeni" pouze do sudých článků, přes liché (a mnohdy ani do lichých) se často nedostanou kvůli podélnému sezení s odsazením od oken

OdeslatNapsal: 27.1.2007 20:11
od PvvS
ulf v podstate zadny podvozyk nema. Ma jenom sady nezavislych kol se svislym pohonem

OdeslatNapsal: 27.1.2007 20:07
od mechurav
aby se pak z 15T nevyklubalo vozidlo jako mají ve Vídni,tuším ULF.
maj desing od Porsche jako naše 14T, ale jejich nízkopodlažní řešení s otočnými podvozky a potřebným výkonem z nich dělá nejdražší tramvaj na světě a to si myslím je pro Prahu příliš velký luxus + ještě navíc při nějakých 250 kusech.

OdeslatNapsal: 27.1.2007 20:06
od dušan
mechurav napsal: v přepravním řádu je napsáno, že matky s kočárkem mají místo na plošině posledního vozu v soupravě metra, a kolik kočárků máme mezi cestujicími třeba v prostředním voze? pořád stejný případ....


přeprava kočárků v metru je povolena na každé plošině v metru! ne jen u kabiny řidiče. spletl jsi si to s přepravou kol!

OdeslatNapsal: 27.1.2007 19:57
od mechurav
na jednu stranu je lepší jet tramvají a neznečišťovat ovzduší autem, ale vyberete si pohodlné moderní auto, nebo krabičku pro sardinky?
možná by to vyřešil větší počet spojů, ale ne jiný typ tramvaje. T3 je zastaralý typ, který by DÚ jako novou tamvaj už do provozu neposlal, jelikož nespiňuje ani jednu normu. sebelepší tramvaj neukázněnost lidí nezmění! např. v přepravním řádu je napsáno, že matky s kočárkem mají místo na plošině posledního vozu v soupravě metra, a kolik kočárků máme mezi cestujicími třeba v prostředním voze? pořád stejný případ....

OdeslatNapsal: 27.1.2007 19:38
od PvvS
vsude jinde je mhd jako dopravni system , ne "socka" jak tady. vyuzivani mhd v okolnich statech je nizsi a je tam pocitano tusim s pomerem 2 stojici na jednoho sediciho, u nas se pocita 4:1 a vys .. Proto se i misto kratsich vozidel s minimem sedadel, nakupiji dlouhy vozy s podobnou kapacitou.
Holt mhd typu sardinka.

OdeslatNapsal: 27.1.2007 19:26
od mechurav
mimochodem, koukám že tu asi nikdo nezná pravidla výrobců tramvají na celém světě. protože podle výrobců (např. Siemens, Bombadier, Alstom,...) se interiér vytváří především pro sedící cestující a ne pro ty stojící, jelikož stání je prý jen přechodná záležitost narozdíl od sezení. bohužel je to dost i logické, ale v našem státu asi nepochopitelné.
mnohokrát se mi právě u 14T a ne jen u té stalo, že v dveřním prostroru stojí tolik lidí, že jsou nalepení na dveře, ale přitom je plno volných míst k sezení. opravdu pochybuju o inteligenci těchto lidí. radši se mačkají u dvěří, než by si sedli na poměrně pohodlnou sedačku. tento problém je častý i v metru. takže až se lidi konečně někdy naučí sednout si, možná se názor na uspořádání interiéru změní.
i pan radní pro dopravu řekl, že se v Praze upouští od automatizace metra pro neukázněnost cestujících.

OdeslatNapsal: 27.1.2007 16:56
od Smurfx
slimman napsal:Např. Bombardéry Cityrunnery mají snad nápravu, na jedné straně motory (výkon zřejmě nic moc pro Prahu), na druhé kotoučové brzdy.

Jinak začínám mít blbý pocit, že s interiérem 15T to bude snad ještě horší než u 14T. :( Ono jak by se taky takové vozidlo dalo jinak řešit ??


Aha, tak tím jsi rozřešil záhadu interiéru 14T. :D To byl záměr, aby si pražané zvykli na malou tramvaj s mizivým prostorem uvnitř 14T a nebyl pro ně takový šok až přijde ještě menší 15T

OdeslatNapsal: 27.1.2007 16:54
od slimman
Smurfx napsal:No přesně tak to je v Bombardierech apod. řešeno. Každé kolo má vlastní motůrek a brzdu. Náklady na "miniaturizaci" jsou však dost vysoké. Ví někdo, kolik má 15T stát?

Možná by bylo dobré založit téma Škoda 15T a tuto diskuzi tam přesunout. Co vy na to, moderátoři?

Např. Bombardéry Cityrunnery mají snad nápravu, na jedné straně motory (výkon zřejmě nic moc pro Prahu), na druhé kotoučové brzdy.

Jinak začínám mít blbý pocit, že s interiérem 15T to bude snad ještě horší než u 14T. :( Ono jak by se taky takové vozidlo dalo jinak řešit ??

OdeslatNapsal: 27.1.2007 16:48
od Smurfx
Bald napsal:muselo by mít každé kolo pod tou sedačkou i motorek a kotoučovou brzdu.


No přesně tak to je v Bombardierech apod. řešeno. Každé kolo má vlastní motůrek a brzdu. Náklady na "miniaturizaci" jsou však dost vysoké. Ví někdo, kolik má 15T stát?

Možná by bylo dobré založit téma Škoda 15T a tuto diskuzi tam přesunout. Co vy na to, moderátoři?

OdeslatNapsal: 27.1.2007 16:01
od Bald
Smurfx napsal:Ale moc mi není jasné, jak může mít 100% nízkopodlažní tramvaj se zachováním rozumného prostoru podvozky otočné. To zřejmě budou méně otočné, než například u klasických T3, T6 apod. Nebo na to Škodovka má nějaký fígl?


Ono to vychází, v místě podvozků je 2x dvojsesle a úzká ulička mezi nimi. Je to tak řešené např. v Bombardierech apod. Neni to moc na nějaké procházení, spíš jen přístupová cesta k sedačkám nad koly.
Méně otočné podvozky si Praha nemůže dovolit.
Spíš mě zajímá pohon. Pokud nebudou kola spojená a v zájmu je plně adhezní vozidlo, muselo by mít každé kolo pod tou sedačkou i motorek a kotoučovou brzdu. Dost drahé řešení, pokud se jim to povede, klobouk dolu. Spíš ale čekám pevná dvojkolí a tu šikmou podlahu.
Jen doměnky, mám jen plánek s bokorysem a půdorysem - kola jsou tam jen nastíněná a ani podlaha z toho vyčíst nejde. Však by měl být za 2 roky prototyp :wink:

OdeslatNapsal: 27.1.2007 15:58
od Petr
Smurfx napsal:Modelový příklad. Do 14T nastoupí babička a protože je 2.článek špatně řešen je tam narváno a nikdo si ani nevšimne že nastoupila. Babička však uvidí volné místo v 1.článku na kraji (to se často stává) a snaží se tam prodrat. Místo toho, aby si pěkně sedla se musí nejdřív vyškrábat do abnormálně vysokého schodu, zatímco se řidič necitlivě rozjíždí. Pokud by tam byl normální nebo žádný schod, tak by problém nenastal a bylo by jedno kam si babička sedne. Tenhle případ není výmysl ale už se mi dvakrát přesně tohle stalo. Jednou při rozjíždění z toho schodu babička málem sletěla chudák.
Nedá mi to a přeměřím si výšku schodu v T6 a výšku schodu ve 14T. Chci vidět ten abnormální rozdíl a nemyslím to ironicky, prostě jsem od narození zvědavý tvor.

OdeslatNapsal: 27.1.2007 15:50
od Smurfx
Ale moc mi není jasné, jak může mít 100% nízkopodlažní tramvaj se zachováním rozumného prostoru podvozky otočné. To zřejmě budou méně otočné, než například u klasických T3, T6 apod. Nebo na to Škodovka má nějaký fígl?

OdeslatNapsal: 27.1.2007 15:30
od DJ LA DÉFENSE
Smurfx napsal:Modelový příklad. Do 14T nastoupí babička a protože je 2.článek špatně řešen je tam narváno a nikdo si ani nevšimne že nastoupila. Babička však uvidí volné místo v 1.článku na kraji (to se často stává) a snaží se tam prodrat. Místo toho, aby si pěkně sedla se musí nejdřív vyškrábat do abnormálně vysokého schodu, zatímco se řidič necitlivě rozjíždí. Pokud by tam byl normální nebo žádný schod, tak by problém nenastal a bylo by jedno kam si babička sedne. Tenhle případ není výmysl ale už se mi dvakrát přesně tohle stalo. jednou Při rozjíždění z toho schodu babička málem sletěla.
Přesně tak.

OdeslatNapsal: 27.1.2007 15:28
od Smurfx
Petr napsal:Nastupování se děje do 2 nízkých článků, dva vysoké vstup nemají, jeden ano. Tramvaj má 5 dveří pro cestující 4 vedou do nízké části.... Statistika nuda je, má však cenné údaje.


Modelový příklad. Do 14T nastoupí babička a protože je 2.článek špatně řešen je tam narváno a nikdo si ani nevšimne že nastoupila. Babička však uvidí volné místo v 1.článku na kraji (to se často stává) a snaží se tam prodrat. Místo toho, aby si pěkně sedla se musí nejdřív vyškrábat do abnormálně vysokého schodu, zatímco se řidič necitlivě rozjíždí. Pokud by tam byl normální nebo žádný schod, tak by problém nenastal a bylo by jedno kam si babička sedne. Tenhle případ není výmysl ale už se mi dvakrát přesně tohle stalo. Jednou při rozjíždění z toho schodu babička málem sletěla chudák.