Stránka 496 z 507

Napsal: 25.2.2007 0:56
od Valema
ten předek my teda trochu připomíná Poršetru

15T

Napsal: 11.2.2007 23:23
od Quakeman
Niečo som počul o 15T že vraj má mať jakobsove podvozky.Čo vy nato?

Barva pantografu

Napsal: 07.2.2007 11:21
od Syrda
Norma na zákldě které se smetáky ČD natíraly na žluto před nedávnem (odhadem tak rok, max. 2) byla snad zrušena nebo změněna - t.j. nyní se natírá šedou.

Napsal: 04.2.2007 13:05
od Marek B.
Já ale s ministerstvem úplně souhlasím. Akorát by to měli zasílat také českým občanům, zvláště starším (nechci nikoho urazit), mě prostě není příjemné. když si v prázdném autobusu ke mě někdo sedne. Samozřejmě mi to nevadí, když je už vozidlo plné, ale šáhněte si každý do svědomí, jestli vám to taky není nepříjemné.

Napsal: 04.2.2007 2:27
od Jarin Jarin
Bald píše:Oni se snažej, ale jde to pomalu. Ty nový zastávky např. na Ohradě, Sokolovské a několika výpadovkách maj tu hranu v pořádku. Určitě by bylo příjemnější aby byla takřka v rovině, jak jen to předsuvné dveře dovolí, ale díky aspoň za to, co se postupně lepí.
Souhlasím, ale fakt to jde hrozně pomalu a obávám se, že dokonce i někdy ne příliš vhodně, resp. prozíravě. :shock:

Napsal: 04.2.2007 2:19
od Bald
Jarin Jarin píše:Myslím, že mnohé by také vyřešila výšková úprava nástupních hran, jako je tomu třeba jinde v zahraničí (např. Strassbourg). Nelze, aspoň podle mého mínění, tyto dvě strany od sebe oddělovat, tj. řešit pouze vozidlo a nikoli nástupiště.
Oni se snažej, ale jde to pomalu. Ty nový zastávky např. na Ohradě, Sokolovské a několika výpadovkách maj tu hranu v pořádku. Určitě by bylo příjemnější aby byla takřka v rovině, jak jen to předsuvné dveře dovolí, ale díky aspoň za to, co se postupně lepí.

Napsal: 04.2.2007 1:33
od Jarin Jarin
Bald píše:Podle mě 100% nízkopodlažní tramvaj nebo vozidlo obecně znamená, že procházející pasažéři nepřekonávají žádnou bariéru. Šplhání na sesle se do toho pravděpodobně nezahrnuje, protože tramvaj s rovnou podlahou a 20cm kolečky je nesmysl - neexistje.
Takže ano - bude-li mít vozidlo řešený interiér jako dálkový autobus ovšem bez nástupních schodů, je to 100% nízkopodlažní záležitost :lol:
Myslím, že mnohé by také vyřešila výšková úprava nástupních hran, jako je tomu třeba jinde v zahraničí (např. Strassbourg). Nelze, aspoň podle mého mínění, tyto dvě strany od sebe oddělovat, tj. řešit pouze vozidlo a nikoli nástupiště.

Napsal: 04.2.2007 0:01
od Bald
Neral píše:Mimochodem, co vlastně znamená 100% nízkopodlažní tramvaj? Když tak vidím nějaké ty obrázky interiéru "100% nízkopodlažních" vozů, kde jsou sedačky posazené na vysokých krabicích, se stupínky před sebou, tak usuzuju, že sto procent plochy půdorysu tramvaje asi nízkopodlažních nebude. Takže by mě docela zajímalo, jestli by se za 100% nízkopodlařní tramvaj dala označit i taková, která by měla v celé své délce vysoce posazené sedačky na soklech, mezi nimiž by se táhla jenom uzounká nízkopodlažní ulička. :wink:
Podle mě 100% nízkopodlažní tramvaj nebo vozidlo obecně znamená, že procházející pasažéři nepřekonávají žádnou bariéru. Šplhání na sesle se do toho pravděpodobně nezahrnuje, protože tramvaj s rovnou podlahou a 20cm kolečky je nesmysl - neexistje.
Takže ano - bude-li mít vozidlo řešený interiér jako dálkový autobus ovšem bez nástupních schodů, je to 100% nízkopodlažní záležitost :lol:

Napsal: 03.2.2007 23:35
od Neral
Mimochodem, co vlastně znamená 100% nízkopodlažní tramvaj? Když tak vidím nějaké ty obrázky interiéru "100% nízkopodlažních" vozů, kde jsou sedačky posazené na vysokých krabicích, se stupínky před sebou, tak usuzuju, že sto procent plochy půdorysu tramvaje asi nízkopodlažních nebude. Takže by mě docela zajímalo, jestli by se za 100% nízkopodlažní tramvaj dala označit i taková, která by měla v celé své délce vysoce posazené sedačky na soklech, mezi nimiž by se táhla jenom uzounká nízkopodlažní ulička. :wink:

Napsal: 03.2.2007 23:21
od syverin
pawel píše:jj, citybusy zmiňované sedačky na stupíncích mají. právě tak by se dala řešit 14T s tím, že pokud tedy nemůžeme mít uspořádání příčné, byla by toto podélná varianta. i když by se mi zamlouvalo i leccos radikálnějšího, myslím, že tohle by bylo snadno proveditelné a pro cestující, DP i výrobce nejschůdnější.
Ono taky jde o to, že ty sedačky v 14T mají nějaký tvar, jsou nějak uchycené, někam se odklápějí, schválně si všimněte... to všechno by bylo nutné změnit. Ale jinak souhlas, bylo by to výborné řešení

Napsal: 03.2.2007 20:36
od pawel
jj, citybusy zmiňované sedačky na stupíncích mají. právě tak by se dala řešit 14T s tím, že pokud tedy nemůžeme mít uspořádání příčné, byla by toto podélná varianta. i když by se mi zamlouvalo i leccos radikálnějšího, myslím, že tohle by bylo snadno proveditelné a pro cestující, DP i výrobce nejschůdnější.

Napsal: 03.2.2007 19:11
od Bald
pawel píše:mně by se to zamlouvalo. sedící by pak nebyli obtěžováni stojícími (protože by měli nohy na schůdku) a naopak.
Je to tak, nebyl by v tom snad velký problém. Nevím proč se to tak neřešilo, napadá mě snad jen větší riziko upadnutí, zakopnutí, špinění kalhot stojícím o špičky bot atp.
RT6N1 má vprostřed stejný problém, ale tam je podlaha o schod níž a stupínek už by byl značně vysoký. Tady by to šlo.
Nemají podobný stupínek Nízkopodlažní Karosy u sedaček nad podběhy předních kol? A vlastně i u sedadel mezi druhými a třetími dveřmi? Moc si to nevybavuju, nevyužívám je.

Napsal: 03.2.2007 19:01
od pawel
Řešení v 14 T by bylo nechat před sedačkami jakýsi stupínek na nohy a sedačky zvednout a posunout, ale moc šťasné by to asi nebylo. Je to daň za jediný schod, který byl přáním DP, nebo města či koho já vím.

mně by se to zamlouvalo. sedící by pak nebyli obtěžováni stojícími (protože by měli nohy na schůdku) a naopak.

Napsal: 02.2.2007 15:37
od Bald
Nevim jestli to tu už někdo nezmínil, ale dle toho co čtu, tak asi ne.

14 T má jen jeden schod a to je ten důvod, proč musí mít sedačky nad podvozky tak šoupnuté od bočnic. Ta část soklu, na které je ještě podlahová krytina, není prostor ani pro topení, ani pro písek. Je pro kola a část podvozku. Kdo viděl tramvaj někdy zespodu, tak ho to praští do očí, a nebo stačí podrobně shlédnout obrázky ze článku o výrobě 14 T ve Škodovce tady na webu.
Zařízení zde zmiňované, které by šlo šoupat, je až v oblasti za nerezem. Takže je uplně jedno, kde se tam co "válí" a kolik je tam místa, na věci to nic nemění. Už jen výška sedáků od spodní hrany oken tady na fotce je výš, než výše sedáků v 14 T. Tramvaj pro Cagliari má tuším metrový rozchod, takže lepší než ještě užší ulička je zvednout podlahu - snad to bude stejná výška jako u Aster, pokud mají také 2 schody. Je to jasné - 620mm je kolo, na něm je blatník a nějaký prostor je nutný na propružení. To odhaduju na zhruba 80cm nutného prostoru od kolejnice a 80cm člověk z ulice do prvního, resp. 3. a 5. článku rozhodně nepřekoná přes nástupní hranu a jeden schod uvnitř.

Řešení v 14 T by bylo nechat před sedačkami jakýsi stupínek na nohy a sedačky zvednout a posunout, ale moc šťasné by to asi nebylo. Je to daň za jediný schod, který byl přáním DP, nebo města či koho já vím.

Jestliže 15 T bude 100% nízkopodlažní, budou nad každým kolem velké domky nesoucí 2x dvojsedačku zády k sobě. Jednosedačka nad otočným podvozkem nestačí, takže se dá očekávat dost stísněný prostor v těchto oblastech. 4 podvozky... moc místa ve voze asi nebude.

Napsal: 30.1.2007 15:20
od mechurav
tak už je to tu, konečně i úřady potvrzují mé tvrzení. dvousedačky ve vozidlech MHD jsou k ničemu. takže zkuste uvažovat logicky, máme třeba dcavet řad po dvojsedačkách, kolik lidí se ve 14T sedne? :lol: Úřady radí cizincům: Nesedejte si vedle Čechů v autobuse
Ministerstvo cizince upozorňuje, že Češi raději sedí v autobuse na dvousedačce sami.