Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Topper
Uživatel
Příspěvky: 27
Registrován: 13.1.2006 9:20
Bydliště: Uvaly

Příspěvek od Topper » 29.1.2007 10:17

Smurfx píše:Vzadu je pěkně vidět malinký schůdek. Tomu říkám přijatelný schod do části s vyšší podlahou a ne ten Mt.Everest co tady máme :)
to je take jedina vyhoda teto tramvaje. 1,5 sedacky to ma take. Ulicky uzke. A ty bedny pod sedackama, bez komentare. to je tramvaj pro trpasliky. No, ale jak to jinak udelat, ze? :oops:

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 29.1.2007 9:47

MOp píše:melo by to vypadat nejak takto. jaka bude realita se nechme prekvapit..
http://foto.prazsketramvaje.cz/jine/dre ... en-018.jpg
Vzadu je pěkně vidět malinký schůdek. Tomu říkám přijatelný schod do části s vyšší podlahou a ne ten Mt.Everest co tady máme :)

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4644
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MOp » 29.1.2007 8:04

melo by to vypadat nejak takto. jaka bude realita se nechme prekvapit..
http://foto.prazsketramvaje.cz/jine/dre ... en-018.jpg

Uživatelský avatar
8750
Uživatel
Příspěvky: 575
Registrován: 17.12.2005 14:54

Příspěvek od 8750 » 29.1.2007 7:46

Já si interiér 15Tpředstavuji asi jako citybus/citelis. Pár NP sedaček, v části nad podvozky úzká nízkopodlažní ulička (třeba i sve sklonu) a sedadla 2xdvojsedadlo na vysokém schodě.

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 28.1.2007 15:08

DavidD píše:No tak nekoukej z okna, třeba to přejde....
:-)

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1611
Registrován: 10.5.2006 17:36

Příspěvek od DavidD » 28.1.2007 14:16

Jabberwocky píše:Jenom to podélné sezení je při dynamických schopnostech 14T dost opruz. Mne bolí za krkem už po dvou zastávkách :-(
No tak nekoukej z okna, třeba to přejde.... :lol:

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 28.1.2007 14:04

Jenom to podélné sezení je při dynamických schopnostech 14T dost opruz. Mne bolí za krkem už po dvou zastávkách :-(

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 28.1.2007 13:20

MKzB píše: P.S. Jezdím zásadně ve VP části.
jj, já taky, vždycky je tam volno, i když je tramvaj narvana :D

Uživatelský avatar
MKzB
Uživatel
Příspěvky: 292
Registrován: 19.1.2007 16:49
Bydliště: Bezkov (u Vídně)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MKzB » 28.1.2007 13:10

100% LF sice vypadá efektně, dobře se to opěvuje, rychleji se vyměňují cestující, ale to je asi všechno. Raději mám dva schody po kterých vyjde i částečný invalida a sedadla napříč s efektivně využitým interiérem, než jeden vysoký schod, který dělá problémy i některým mladým.
Zatím to vidím spíše tak, že koukáme, co se děje na západě (EU=náš vzor!) a potom se opičíme (nejen v oblasti MHD), přitom české podmínky mají úplně jiná specifika.
Jenomže to by ti tam nahoře museli mít páru o životě obyčejného člověka. Měli by se občas projet tramvají, a ne se vozit v limuzínách s majáčky. Měli by se zamyslet nad účelem nízkopodlažnosti.
P.S. Jezdím zásadně ve VP části.
Naposledy upravil(a) MKzB dne 28.1.2007 15:46, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1394
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 28.1.2007 13:09

Na zapade si klidne dovoli vyssi napravovy tlaky , takze je to neboli. ULF by se v praze asi prolisoval az do metra ....

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2412
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 7, 21, 904
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Proxy » 28.1.2007 12:30

slimman píše:U západních je normální, že tam není vůbec. :wink: Ne, raděj dva menší (a lepší uspořádání) než jeden velký.
Spíš vidím problém v tom, že na Západě by se použil jiný materiál a odlehčené komponenty, aby tramvaj neměla takový nápravový tlak na koleje. Dále by se určitě spoustu věcí dalo zmenšit a jinak umístit. To vše bylo bylo asi hodně drahé, ale na interieru by to bylo poznat :wink:

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 28.1.2007 12:10

slimman píše:U západních je normální, že tam není vůbec. :wink: Ne, raděj dva menší (a lepší uspořádání) než jeden velký.


přesně tak. Když už schody, tak malý. dopravní podnik měl buď zadat dva schody nebo jeden, ale s přesně danou max. výškou. Takhle z toho v podání Škodovky vznikl takovýto hybrid.

Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
Příspěvky: 501
Registrován: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha deset

Příspěvek od slimman » 28.1.2007 12:00

Smurfx píše: To, že Škodovka neuměla udělat ten schod normální (jako u ostatních západních tramvají) a ta podlaha je tak vysoko, je už jiná věc.
U západních je normální, že tam není vůbec. :wink: Ne, raděj dva menší (a lepší uspořádání) než jeden velký.

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 28.1.2007 11:47

slimman píše:Proxy, Smurfx:

A jsme zas u toho. 14T mohla mít hnací články jako Astra apod. V by nebyl žádný technický problém (potvrdili mi to škodováci),
Požadavek na jeden schod je logický, nejenomže to lépe vypadá, ale v moderních tramvajích to je standard že se někam nešplháš po několika schodech. To, že Škodovka neuměla udělat ten schod normální (jako u ostatních západních tramvají) a ta podlaha je tak vysoko, je už jiná věc.

Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
Příspěvky: 501
Registrován: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha deset

Příspěvek od slimman » 28.1.2007 11:00

Proxy, Smurfx:

A jsme zas u toho. 14T mohla mít hnací články jako Astra apod. V by nebyl žádný technický problém (potvrdili mi to škodováci), prostě si DPP jen poručil články pouze s jedním schodem. Aby to lépe vypadalo, jeden schod v tramvaji přece ještě nikde nemaj. :twisted:

Jinak ten článek o Škodě je @3644 @3644 @3644

Odpovědět