Stránka 499 z 509

Napsal: 03.2.2007 19:01
od pawel
Řešení v 14 T by bylo nechat před sedačkami jakýsi stupínek na nohy a sedačky zvednout a posunout, ale moc šťasné by to asi nebylo. Je to daň za jediný schod, který byl přáním DP, nebo města či koho já vím.

mně by se to zamlouvalo. sedící by pak nebyli obtěžováni stojícími (protože by měli nohy na schůdku) a naopak.

Napsal: 02.2.2007 15:37
od Bald
Nevim jestli to tu už někdo nezmínil, ale dle toho co čtu, tak asi ne.

14 T má jen jeden schod a to je ten důvod, proč musí mít sedačky nad podvozky tak šoupnuté od bočnic. Ta část soklu, na které je ještě podlahová krytina, není prostor ani pro topení, ani pro písek. Je pro kola a část podvozku. Kdo viděl tramvaj někdy zespodu, tak ho to praští do očí, a nebo stačí podrobně shlédnout obrázky ze článku o výrobě 14 T ve Škodovce tady na webu.
Zařízení zde zmiňované, které by šlo šoupat, je až v oblasti za nerezem. Takže je uplně jedno, kde se tam co "válí" a kolik je tam místa, na věci to nic nemění. Už jen výška sedáků od spodní hrany oken tady na fotce je výš, než výše sedáků v 14 T. Tramvaj pro Cagliari má tuším metrový rozchod, takže lepší než ještě užší ulička je zvednout podlahu - snad to bude stejná výška jako u Aster, pokud mají také 2 schody. Je to jasné - 620mm je kolo, na něm je blatník a nějaký prostor je nutný na propružení. To odhaduju na zhruba 80cm nutného prostoru od kolejnice a 80cm člověk z ulice do prvního, resp. 3. a 5. článku rozhodně nepřekoná přes nástupní hranu a jeden schod uvnitř.

Řešení v 14 T by bylo nechat před sedačkami jakýsi stupínek na nohy a sedačky zvednout a posunout, ale moc šťasné by to asi nebylo. Je to daň za jediný schod, který byl přáním DP, nebo města či koho já vím.

Jestliže 15 T bude 100% nízkopodlažní, budou nad každým kolem velké domky nesoucí 2x dvojsedačku zády k sobě. Jednosedačka nad otočným podvozkem nestačí, takže se dá očekávat dost stísněný prostor v těchto oblastech. 4 podvozky... moc místa ve voze asi nebude.

Napsal: 30.1.2007 15:20
od mechurav
tak už je to tu, konečně i úřady potvrzují mé tvrzení. dvousedačky ve vozidlech MHD jsou k ničemu. takže zkuste uvažovat logicky, máme třeba dcavet řad po dvojsedačkách, kolik lidí se ve 14T sedne? :lol: Úřady radí cizincům: Nesedejte si vedle Čechů v autobuse
Ministerstvo cizince upozorňuje, že Češi raději sedí v autobuse na dvousedačce sami.

Napsal: 30.1.2007 6:19
od Kerberos
Smurfx píše:Ten vyklápěcí mechanismus je to nejmenší. Mohly by se například vyklápět jednotlivé samostatné sedačky směrem dopředu do prostoru (panty pod sedákem), aby byl přístup k pískovačům apod. Nevím kdo vymyslel tak obrovský pant u okna, navíc s nutností vyklopit vždy celou lavici. Ach jo ach jo, škodo škodo
Sedačky sa vyklápějú po dvojicích. A keby do uličky - jak by sa tam chodilo? Mosíš tam chodit i pro noudzové odbrzdenie. Není to ideálné ale myslím že si privěľa múdry.

Napsal: 29.1.2007 22:09
od Smurfx
Ten vyklápěcí mechanismus je to nejmenší. Mohly by se například vyklápět jednotlivé samostatné sedačky směrem dopředu do prostoru (panty pod sedákem), aby byl přístup k pískovačům apod. Nevím kdo vymyslel tak obrovský pant u okna, navíc s nutností vyklopit vždy celou lavici. Ach jo ach jo, škodo škodo

Napsal: 29.1.2007 21:56
od Venca
Podle níže uvedené fotky mi přijde, že v tram pro Cagliari jsou to podobné sedačky ja ko v metru 81-71M.

Kdyby se u 14T daly ty sedačky o cca 10cm dál, tak by se podle mně mohli udělat nějak vycvakávací nebo by se mohly nějak přišroubovat.

Napsal: 29.1.2007 21:47
od pan Vedoucí
Cagliari má podle mého také jiný úhel sedačky - tzv. typ kostelní lavice (zalomeno pod uhlem 90 stupnu), na kterém se již tuplem nedá sedět.

Sedačky ve 14T by šly dát o těch zmíněných 10cm dále, ale za cenu, že se nebudou vyklápět, což jaksi v tomto složení a stavu momentálně jinak nejde.

Napsal: 29.1.2007 20:36
od Marek
Petr: Obávám se, že nepatřím mezi ty, kteří to pochopí. Podle fotek na prazsketramvaje.cz překáží za sedačkami systém pro přimazávání nákolků a zásobníky pískovače, přičemž si nejsem úplně jist, nakolik složité by bylo jejich přesunutí nebo úprava jejich rozměrů. Naproti tomu kolem topných jednotek prostoru pro cestující pod "lavicí" se zdá být místa spousta, takže jejich posunutí o deset centimetrů by snad nemusel být problém.

Napsal: 29.1.2007 20:29
od DJ LA DÉFENSE
Petr píše:Jenže Cagliari nemá pod sedačkami topné agregáty. Proto mohou mít tolik místa. Prosím, pochopí tu někdo, že lavice 14T by klidně mohly být užší, ale ty topné agregáty musí mít z bepečnostních důvodů kolem sebe stanovený prostor? A jeho velikost určitě nevymyslela ani Škoda ani DP Praha... A netopící tramvaj by se asi cestujícím nelíbila...
Jak nelíbílila? Vždy´t je máme, ne? KT8D5

Napsal: 29.1.2007 20:20
od Smurfx
Petr píše:Jenže Cagliari nemá pod sedačkami topné agregáty. Proto mohou mít tolik místa. Prosím, pochopí tu někdo, že lavice 14T by klidně mohly být užší, ale ty topné agregáty musí mít z bepečnostních důvodů kolem sebe stanovený prostor? A jeho velikost určitě nevymyslela ani Škoda ani DP Praha... A netopící tramvaj by se asi cestujícím nelíbila...
To je tedy důvod... Pak to je ale špatně konstrukčně navrženo a mělo se zvolit jiné řešení. V dnešní době se dá řešit všechno, stačí chtít a mít peníze. Sedačky mohly být u bočnice a na jejich kraji (u nohou cestujících) trochu pozměněné standardní boční topnice, které jsou třeba u T6A5 apod. Teď to tam akorát řve, a několika dírkama to fouká teplý vzduch, přitom klasické bočnicové topení je určitě levnější a dnes jsem se ve 14T přesvědčil, že účinnější (v předním článku kosa, v druhém teplo)

Napsal: 29.1.2007 20:17
od Smurfx
Topper píše:Trochu OT: nikdy jsem nepochopil, proc ta 1 sedacka v trojce neni otocena o 90 stupnu.
Přesně, to taky nechápu. Stejně se tam musí sedět kolmo k bočnici, protože jinak se tam s druhým člověkem nohama nevejdou.

Napsal: 29.1.2007 20:12
od Petr
8729 píše:Já jenom chci podoktnout, že doufám, že články 15T (alespoň první a poslední) na tom budou prostorově stejně dobře jako článek tramvaje pro Cagliari.
Jenže Cagliari nemá pod sedačkami topné agregáty. Proto mohou mít tolik místa. Prosím, pochopí tu někdo, že lavice 14T by klidně mohly být užší, ale ty topné agregáty musí mít z bepečnostních důvodů kolem sebe stanovený prostor? A jeho velikost určitě nevymyslela ani Škoda ani DP Praha... A netopící tramvaj by se asi cestujícím nelíbila...

Napsal: 29.1.2007 18:52
od 8729
Já jenom chci podoktnout, že doufám, že články 15T (alespoň první a poslední) na tom budou prostorově stejně dobře jako článek tramvaje pro Cagliari.

Obrázek

Napsal: 29.1.2007 14:12
od Topper
Smurfx píše:Rozdíl mezi počtem stojících cestujících jsem na trase A ani C příliš nezaznamenal. Na podélných sedačkách se ale lépe sedí, není tam totiž problém s malým místem pro nohy u proti sobě sedících lidí, který se vyskutuje na příčných sedačkách.
To je presne to, ceho se bojim u 15T a vubec se mi nelibi u te tram na fotce. Pri nejhorsim se vzdy daji zasunout nohy pod sedacku. Alespon trochu. Ale to u sedacky, pod kterou je nejaka "krabice" moc nepujde. Trochu OT: nikdy jsem nepochopil, proc ta 1 sedacka v trojce neni otocena o 90 stupnu.

Napsal: 29.1.2007 12:18
od Smurfx
Topper píše:Rekl bych, ze vety "Dobrá práce, kéž by takhle nějak vypadala 15T" a " Novější typy z let 2003 a 2005 jsou řešeny podobně, ale už o něco lépe. Takže za těch 10 let si myslím technologie někam pokročily." moc k sobe nejdou.
Měl jsem za to, že se jedná o starší typ s pevnými podvozky. Jedná se však o novější typ s lepším využitím interiéru a navíc otočnými podvozky. Ten si myslím pochvalu zaslouží

Ohledně metra
Topper píše:Pokud jde o metro, nevim jak to tam vypada ted (na C se moc nedostanu), ale lide meli tendenci stat vsude jinde, nez u podelnych sedacek.
Rozdíl mezi počtem stojících cestujících jsem na trase A ani C příliš nezaznamenal. Na podélných sedačkách se ale lépe sedí, není tam totiž problém s malým místem pro nohy u proti sobě sedících lidí, který se vyskutuje na příčných sedačkách.