Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 29.1.2007 11:29

JaHu píše:Na té fotce je NGTD12DD z let 2003 - 2005. Tato tramvaj má otočné podvozky. V letech 1995 - 1998 byly dodávávány NGT6DD (5 článků, koncepčně vpodstatě Vektra) a NGT8DD (7 článků), oba typy s pevnými podvozky. 1,5 sedadla jsou až v tram od r. 2003, ve starších prý byly 2x 2 sedadla a lidé si stěžovali na úzké uličky. Je taky třeba vzít v úvahu, že drážďanské tramvaje jsou užší než pražské, tuším že jen 2,25 m. Kvůli šířce se tam taky nedodávaly T3D, ale T4D.
Aha, přišlo mi to jako ten starší typ. Pokud má opravdu otočné podvozky, tak je interiér poměrně dobrý, pokud navíc vezmeme v úvahu menší šířku. Dobrá práce, kéž by takhle nějak vypadala 15T @3644

JaHu
Uživatel
Příspěvky: 223
Registrován: 17.5.2006 8:58

Příspěvek od JaHu » 29.1.2007 11:24

Smurfx píše:No ono se jedná o typ tramvaje NGT6DD, která byla do Drážďan dodávána v letech 1995-1998, takže klidně i 10 let stará tramvaj. Novější typy z let 2003 a 2005 jsou řešeny podobně, ale už o něco lépe. Takže za těch 10 let si myslím technologie někam pokročily. Ale oceňuji, že tam alespoň nejsou podélné lavice, V Drážďanech už před 10 lety pochopili, že tudy cesta nevede
Na té fotce je NGTD12DD z let 2003 - 2005. Tato tramvaj má otočné podvozky. V letech 1995 - 1998 byly dodávávány NGT6DD (5 článků, koncepčně vpodstatě Vektra) a NGT8DD (7 článků), oba typy s pevnými podvozky. 1,5 sedadla jsou až v tram od r. 2003, ve starších prý byly 2x 2 sedadla a lidé si stěžovali na úzké uličky. Je taky třeba vzít v úvahu, že drážďanské tramvaje jsou užší než pražské, tuším že jen 2,25 m. Kvůli šířce se tam taky nedodávaly T3D, ale T4D.

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 29.1.2007 11:11

Topper píše:Podelne sezeni, to je kapitola sama pro sebe. Staci se podivat na jednotlive dodavky M1. U nas se vzdy slo proti proudu.
To s těmi M1 jsem nějak nepochopil. Podélné sedačky v metru nijak nevadí, naopak prostor zvětšují. Metro není tak úzké jako 14T a tudíž si mezi příčné sedačky může stoupnout dost lidí.

Topper
Uživatel
Příspěvky: 27
Registrován: 13.1.2006 9:20
Bydliště: Uvaly

Příspěvek od Topper » 29.1.2007 10:50

Smurfx píše:No ono se jedná o typ tramvaje NGT6DD, která byla do Drážďan dodávána v letech 1995-1998, takže klidně i 10 let stará tramvaj. Novější typy z let 2003 a 2005 jsou řešeny podobně, ale už o něco lépe. Takže za těch 10 let si myslím technologie někam pokročily. Ale oceňuji, že tam alespoň nejsou podélné lavice, V Drážďanech už před 10 lety pochopili, že tudy cesta nevede
Podelne sezeni, to je kapitola sama pro sebe. Staci se podivat na jednotlive dodavky M1. U nas se vzdy slo proti proudu.

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 29.1.2007 10:28

Topper píše:to je take jedina vyhoda teto tramvaje. 1,5 sedacky to ma take. Ulicky uzke. A ty bedny pod sedackama, bez komentare. to je tramvaj pro trpasliky. No, ale jak to jinak udelat, ze? :oops:
No ono se jedná o typ tramvaje NGT6DD, která byla do Drážďan dodávána v letech 1995-1998, takže klidně i 10 let stará tramvaj. Novější typy z let 2003 a 2005 jsou řešeny podobně, ale už o něco lépe. Takže za těch 10 let si myslím technologie někam pokročily. Ale oceňuji, že tam alespoň nejsou podélné lavice, V Drážďanech už před 10 lety pochopili, že tudy cesta nevede

Topper
Uživatel
Příspěvky: 27
Registrován: 13.1.2006 9:20
Bydliště: Uvaly

Příspěvek od Topper » 29.1.2007 10:17

Smurfx píše:Vzadu je pěkně vidět malinký schůdek. Tomu říkám přijatelný schod do části s vyšší podlahou a ne ten Mt.Everest co tady máme :)
to je take jedina vyhoda teto tramvaje. 1,5 sedacky to ma take. Ulicky uzke. A ty bedny pod sedackama, bez komentare. to je tramvaj pro trpasliky. No, ale jak to jinak udelat, ze? :oops:

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 29.1.2007 9:47

MOp píše:melo by to vypadat nejak takto. jaka bude realita se nechme prekvapit..
http://foto.prazsketramvaje.cz/jine/dre ... en-018.jpg
Vzadu je pěkně vidět malinký schůdek. Tomu říkám přijatelný schod do části s vyšší podlahou a ne ten Mt.Everest co tady máme :)

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4645
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MOp » 29.1.2007 8:04

melo by to vypadat nejak takto. jaka bude realita se nechme prekvapit..
http://foto.prazsketramvaje.cz/jine/dre ... en-018.jpg

Uživatelský avatar
8750
Uživatel
Příspěvky: 575
Registrován: 17.12.2005 14:54

Příspěvek od 8750 » 29.1.2007 7:46

Já si interiér 15Tpředstavuji asi jako citybus/citelis. Pár NP sedaček, v části nad podvozky úzká nízkopodlažní ulička (třeba i sve sklonu) a sedadla 2xdvojsedadlo na vysokém schodě.

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 28.1.2007 15:08

DavidD píše:No tak nekoukej z okna, třeba to přejde....
:-)

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1611
Registrován: 10.5.2006 17:36

Příspěvek od DavidD » 28.1.2007 14:16

Jabberwocky píše:Jenom to podélné sezení je při dynamických schopnostech 14T dost opruz. Mne bolí za krkem už po dvou zastávkách :-(
No tak nekoukej z okna, třeba to přejde.... :lol:

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 28.1.2007 14:04

Jenom to podélné sezení je při dynamických schopnostech 14T dost opruz. Mne bolí za krkem už po dvou zastávkách :-(

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 28.1.2007 13:20

MKzB píše: P.S. Jezdím zásadně ve VP části.
jj, já taky, vždycky je tam volno, i když je tramvaj narvana :D

Uživatelský avatar
MKzB
Uživatel
Příspěvky: 292
Registrován: 19.1.2007 16:49
Bydliště: Bezkov (u Vídně)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MKzB » 28.1.2007 13:10

100% LF sice vypadá efektně, dobře se to opěvuje, rychleji se vyměňují cestující, ale to je asi všechno. Raději mám dva schody po kterých vyjde i částečný invalida a sedadla napříč s efektivně využitým interiérem, než jeden vysoký schod, který dělá problémy i některým mladým.
Zatím to vidím spíše tak, že koukáme, co se děje na západě (EU=náš vzor!) a potom se opičíme (nejen v oblasti MHD), přitom české podmínky mají úplně jiná specifika.
Jenomže to by ti tam nahoře museli mít páru o životě obyčejného člověka. Měli by se občas projet tramvají, a ne se vozit v limuzínách s majáčky. Měli by se zamyslet nad účelem nízkopodlažnosti.
P.S. Jezdím zásadně ve VP části.
Naposledy upravil(a) MKzB dne 28.1.2007 15:46, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1394
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 28.1.2007 13:09

Na zapade si klidne dovoli vyssi napravovy tlaky , takze je to neboli. ULF by se v praze asi prolisoval az do metra ....

Odpovědět