Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2412
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 7, 21, 904
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Proxy » 28.1.2007 12:30

slimman píše:U západních je normální, že tam není vůbec. :wink: Ne, raděj dva menší (a lepší uspořádání) než jeden velký.
Spíš vidím problém v tom, že na Západě by se použil jiný materiál a odlehčené komponenty, aby tramvaj neměla takový nápravový tlak na koleje. Dále by se určitě spoustu věcí dalo zmenšit a jinak umístit. To vše bylo bylo asi hodně drahé, ale na interieru by to bylo poznat :wink:

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 28.1.2007 12:10

slimman píše:U západních je normální, že tam není vůbec. :wink: Ne, raděj dva menší (a lepší uspořádání) než jeden velký.


přesně tak. Když už schody, tak malý. dopravní podnik měl buď zadat dva schody nebo jeden, ale s přesně danou max. výškou. Takhle z toho v podání Škodovky vznikl takovýto hybrid.

Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
Příspěvky: 501
Registrován: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha deset

Příspěvek od slimman » 28.1.2007 12:00

Smurfx píše: To, že Škodovka neuměla udělat ten schod normální (jako u ostatních západních tramvají) a ta podlaha je tak vysoko, je už jiná věc.
U západních je normální, že tam není vůbec. :wink: Ne, raděj dva menší (a lepší uspořádání) než jeden velký.

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 28.1.2007 11:47

slimman píše:Proxy, Smurfx:

A jsme zas u toho. 14T mohla mít hnací články jako Astra apod. V by nebyl žádný technický problém (potvrdili mi to škodováci),
Požadavek na jeden schod je logický, nejenomže to lépe vypadá, ale v moderních tramvajích to je standard že se někam nešplháš po několika schodech. To, že Škodovka neuměla udělat ten schod normální (jako u ostatních západních tramvají) a ta podlaha je tak vysoko, je už jiná věc.

Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
Příspěvky: 501
Registrován: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha deset

Příspěvek od slimman » 28.1.2007 11:00

Proxy, Smurfx:

A jsme zas u toho. 14T mohla mít hnací články jako Astra apod. V by nebyl žádný technický problém (potvrdili mi to škodováci), prostě si DPP jen poručil články pouze s jedním schodem. Aby to lépe vypadalo, jeden schod v tramvaji přece ještě nikde nemaj. :twisted:

Jinak ten článek o Škodě je @3644 @3644 @3644

Uživatelský avatar
Paulie
Uživatel
Příspěvky: 153
Registrován: 20.6.2005 13:34

Příspěvek od Paulie » 28.1.2007 10:58

Z hlediska stavařiny je ideální výška schodů pro normální a co možná nejpohodlnější chůzi 180mm a délka 280 - 300mm. O poměru si udělejte obrázek sami :lol:

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 28.1.2007 10:55

No srovnávat to zrovna s T6A5 co má asi nejvyšší schody v MHD není zrovna ideální, ale budiž. Chtělo by to porovnat s klasickou Astrou, západními tramvajemi apod. Původní Astra má tuším 2 schody po 230 mm a to je pro pohodlný pohyb pro starší lidi tak maximum.

Díval jsem se do parametrů autobusů a klasická stará vysokopodlažní Karosa B941 má vášku schodů 270 mm, inovované autobusy B941E mají výšku schodu 215 (resp. 220) milimetrů.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2412
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 7, 21, 904
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Proxy » 28.1.2007 10:48

Petr píše:Přeměřím to, ale pokud jde o rozdíl dvou centimetrů, pak se potvrzuje to, že povídačky o abnormálně vysokém schodu jsou jen hledáním much...
Souhlasím, že ten vysoký schod je mýtus, ale i těch 30 cm je obecně dost vysoké převýšení - však si vezmi, jaké potíže mají někteří špatně pohyblivý lidé potíže vyšplhat se do stojící T6 :wink: takže ve rozjíždějící se tramvaji to bude je horší :( Podle mne by to chtělo ve vysokopodlažní části vyměnit podélné lavice za příčné sedačky i za cenu přidání další podesty - stejně jsou lidé už na ně zvyklí ze citybusů :wink:

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 1936
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr » 27.1.2007 23:12

Proxy píše:Trochu dat:

T6 - výška prvního schodu nad TK = cca 375 mm, výška podlahy nad TK = cca 920 mm, 2 schody = tedy jeden může mít cca 280 mm

14T - výška nástupního prostoru na TK = 350 mm, výška podlahy nad TK = 700 mm, podlaha v NP-části není rovná = ale i tak ten schod může být cca 300 mm
Přeměřím to, ale pokud jde o rozdíl dvou centimetrů, pak se potvrzuje to, že povídačky o abnormálně vysokém schodu jsou jen hledáním much...

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 27.1.2007 23:06

radek31 píše:nechápu proč to řešíte
14T nemá být dobytčák, to je tramvaj pro pohodlné cestování a je kravina nasazovat ho na extrémně vytížené linky jako je 9,22,.. a linky na zničených tratích (třeba 10)
ideální linka je taková, kde se využijí její trakční vlastnosti (kopce, dlouhé úseky mezi zastávkama) a eliminují se nedostatky (obtížnější fluktuace cestujících, pevné podvozky)
já bych jí nejradši viděl třeba na 20, 17, na 3 taky ujde, možná 12 a tak
To je skoro totéž, co se prý říkávalo o T1 :) a tehdy proto na dobytčákových linkách zůstávaly staré třívozové soupravy.
Že by se historie tak opakovala?

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2412
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 7, 21, 904
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Proxy » 27.1.2007 22:38

Petr píše:Nedá mi to a přeměřím si výšku schodu v T6 a výšku schodu ve 14T. Chci vidět ten abnormální rozdíl a nemyslím to ironicky, prostě jsem od narození zvědavý tvor.
Trochu dat:

T6 - výška prvního schodu nad TK = cca 375 mm, výška podlahy nad TK = cca 920 mm, 2 schody = tedy jeden může mít cca 280 mm

14T - výška nástupního prostoru na TK = 350 mm, výška podlahy nad TK = 700 mm, podlaha v NP-části není rovná = ale i tak ten schod může být cca 300 mm

Smurfx píše:A 15T? Někdo tu vyslovil obavu, že budou ještě méně prostorné, než 14T. A vzhledem k tomu, že mají mít 100% nízké podlahy a zároveň otočné podvozky, tak se k obavě připojuji.
Sláva to určitě nebude, ale 15T bude mít jen tři články, takže si myslím, že ten pohyb bude snadnější :wink: záleží na uspořádání krajních článků, ale pokud bude podobné jako Inekon Superior, tak by v tom vidím naději.
(http://www.inekon.cz/images/gallery/tra ... perior.jpg)

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 27.1.2007 21:26

radek31 píše:ne na 9 a 10 budou jezdit 15T a nízké kačeny - mají větší kapacitu, tak tam patří
Nízké kačeny určitě ano, i když i ty časem morálně zastarají kvůli výrazně vysokopodlažním částem. A 15T? Někdo tu vyslovil obavu, že budou ještě méně prostorné, než 14T. A vzhledem k tomu, že mají mít 100% nízké podlahy a zároveň otočné podvozky, tak se k obavě připojuji.

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1711
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 27.1.2007 21:17

Smurfx píše:S touhle logikou budou na okrajových linkách jezdit krásné nízkopodlažní tramvaje a na devítce a desítce buou ještě 30 let jezdit T3ky.
ne na 9 a 10 budou jezdit 15T a nízké kačeny - mají větší kapacitu, tak tam patří

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 27.1.2007 21:04

mechurav píše:také by mě zajímalo jaký je podle vás pozdíl v uspořádní interiéru této mnichovské tramvaje a 14T. když má 14T a 16T nejhorší interiér ze všech tramvají ne-li je to nejhorší tramvaj na světě, ať žije T3!!!!
Rozdíl je v tom, že v tramvaji na obrázku jsou sedačky vůči stěnám uspořádány klasicky příčně, nikoli podélně (a ještě nedejbože odsazené jako u 14T) na kterých, když cestujících sedí, jim trčí nohy do prostoru a vytvářejí obtížně prostupný, či neprostupný les. V interiéru na obrázku je navíc možné stát mezi sedačkami. I když je prostor také poměrně úzký, je oproti 14T nepoměrně lépe využitelný a pohodlnější právě kvůli uspořádání sedaček.

A jinak souhlasím s radkem31, že je lepší ji nasazovat na méně vytížené a zničené linky. Na druhou stranu, není rozumnější kupovat takto drahou tramvaj, který by mohla jezdit i na vytížených linkách? Koneckonců na vytížených linkách cestuje nejvíce lidí a tudíž by nasazením moderních tramvají zpříjemnilo cestování největšímu počtu potencionálních zákazníků. S touhle logikou budou na okrajových linkách jezdit krásné nízkopodlažní tramvaje a na devítce a desítce buou ještě 30 let jezdit T3ky.

A znovu opakuji, že 14T nepovažuji za nejhorší tramvaj na světě. Je to krásné, moderní vozidlo, kterému ale k dokonalosti chybí právě jen nešikovné uspořádání interiéru a pár dalších maličkostí. Bohužel právě interiér je pro cestující veřejnost klíčový

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1611
Registrován: 10.5.2006 17:36

Příspěvek od DavidD » 27.1.2007 20:52

radek31 píše:nechápu proč to řešíte
14T nemá být dobytčák, to je tramvaj pro pohodlné cestování a je kravina nasazovat ho na extrémně vytížené linky jako je 9,22,.. a linky na zničených tratích (třeba 10)
ideální linka je taková, kde se využijí její trakční vlastnosti (kopce, dlouhé úseky mezi zastávkama) a eliminují se nedostatky (obtížnější fluktuace cestujících, pevné podvozky)
já bych jí nejradši viděl třeba na 20, 17, na 3 taky ujde, možná 12 a tak
Konečně rozumný názor. @3644

Odpovědět