Stránka 507 z 513

Napsal: 27.1.2007 15:30
od DJ LA DÉFENSE
Smurfx píše:Modelový příklad. Do 14T nastoupí babička a protože je 2.článek špatně řešen je tam narváno a nikdo si ani nevšimne že nastoupila. Babička však uvidí volné místo v 1.článku na kraji (to se často stává) a snaží se tam prodrat. Místo toho, aby si pěkně sedla se musí nejdřív vyškrábat do abnormálně vysokého schodu, zatímco se řidič necitlivě rozjíždí. Pokud by tam byl normální nebo žádný schod, tak by problém nenastal a bylo by jedno kam si babička sedne. Tenhle případ není výmysl ale už se mi dvakrát přesně tohle stalo. jednou Při rozjíždění z toho schodu babička málem sletěla.
Přesně tak.

Napsal: 27.1.2007 15:28
od Smurfx
Petr píše:Nastupování se děje do 2 nízkých článků, dva vysoké vstup nemají, jeden ano. Tramvaj má 5 dveří pro cestující 4 vedou do nízké části.... Statistika nuda je, má však cenné údaje.
Modelový příklad. Do 14T nastoupí babička a protože je 2.článek špatně řešen je tam narváno a nikdo si ani nevšimne že nastoupila. Babička však uvidí volné místo v 1.článku na kraji (to se často stává) a snaží se tam prodrat. Místo toho, aby si pěkně sedla se musí nejdřív vyškrábat do abnormálně vysokého schodu, zatímco se řidič necitlivě rozjíždí. Pokud by tam byl normální nebo žádný schod, tak by problém nenastal a bylo by jedno kam si babička sedne. Tenhle případ není výmysl ale už se mi dvakrát přesně tohle stalo. Jednou při rozjíždění z toho schodu babička málem sletěla chudák.

Napsal: 27.1.2007 15:26
od DJ LA DÉFENSE
Petr píše:Nastupování se děje do 2 nízkých článků, dva vysoké vstup nemají, jeden ano. Tramvaj má 5 dveří pro cestující 4 vedou do nízké části.... Statistika nuda je, má však cenné údaje.
Ano, ale tam se ti pak hromadí lidi. Celkově ta tramvaj se mi líbí, ale je ptomě řešená, už i kvůli tomu, že přední dveře jsou v pdostatě až ve druhém článku. Pro cestující to neni dobré vozidlo, spíš zlo.

Napsal: 27.1.2007 15:24
od Petr
DJ LA DÉFENSE píše:Nevím co tě vytáčí. Z 5 částí jich jsou 3 takhle vysoký, skutečněneni nic dobrého. Na nízké kačeny si ještě nikdo nestihl zvyknout, bodejť byjo, když je máme chvilku a k tomu pozdě.
Nastupování se děje do 2 nízkých článků, dva vysoké vstup nemají, jeden ano. Tramvaj má 5 dveří pro cestující 4 vedou do nízké části.... Statistika nuda je, má však cenné údaje.

Napsal: 27.1.2007 15:17
od DJ LA DÉFENSE
Petr píše:Nutí někdo ty starý lidi cestovat v té vysoké části? Mě už tyhle debaty fakt trochu vytáčí. Proč se dělají nízkpodlažní části nebo celky tramvaje? Pro hůře pohyblivé cestující. To, že nastoupí do nízké částí a pak lezou do vysoké, to že v np kachně se vydrásají nahoru po prvních schodech a pak zase slezou dolů do nízké části je jen a jen o jejich blbosti. Nezlobte se, ale je to tak.
Nevím co tě vytáčí. Z 5 částí jich jsou 3 takhle vysoký, skutečněneni nic dobrého. Na nízké kačeny si ještě nikdo nestihl zvyknout, bodejť byjo, když je máme chvilku a k tomu pozdě.

Napsal: 27.1.2007 15:13
od Petr
Smurfx píše:Aha, tzn. v podání Škody tam bude všude šikmá podlaha, plošinky nahoru,dolů hlavně aby tam nebyl schod a splnilo se zadání. Stejně jako 14T má jenom jeden schod, ale že je tak vysoký jako dva normální a nemůžou na něj vylézt starší lidé je už věc druhá
Nutí někdo ty starý lidi cestovat v té vysoké části? Mě už tyhle debaty fakt trochu vytáčí. Proč se dělají nízkpodlažní části nebo celky tramvaje? Pro hůře pohyblivé cestující. To, že nastoupí do nízké částí a pak lezou do vysoké, to že v np kachně se vydrásají nahoru po prvních schodech a pak zase slezou dolů do nízké části je jen a jen o jejich blbosti. Nezlobte se, ale je to tak.

Napsal: 27.1.2007 14:57
od MKzB
Smurfx píše:...všude šikmá podlaha, plošinky nahoru,dolů hlavně aby tam nebyl schod a splnilo se zadání.
A vyleze z toho další paskvil, protože na těchto plošinkách se stojí blbě, trpí nohy cestujících a kolikrát je to o uklouznutí s nepředvídatelnými následky.

Napsal: 27.1.2007 10:27
od Smurfx
Bald píše:Možná se bude mírně svažovat od čepů, ale nemá mít žádné bariéry.
Aha, tzn. v podání Škody tam bude všude šikmá podlaha, plošinky nahoru,dolů hlavně aby tam nebyl schod a splnilo se zadání. Stejně jako 14T má jenom jeden schod, ale že je tak vysoký jako dva normální a nemůžou na něj vylézt starší lidé je už věc druhá

Napsal: 27.1.2007 9:07
od Bald
Smurfx píše:A neměla být náhodou 15T 100% nízkopodlažní? Ten nákres v odkazech se mi zdá celkem dobrý, včetně rozmístění interiéru. Rozhodně celkově lepší řešení než současná 14T
15T bude podle plánů 100% nízkopodlažní, tohle je nějaký projekt ČKD, záchvat těsně před koncem. Měli i dvojčlánkovou variantu LT24 (podvozek ve středu každého článku jak u KT4) a podobné uspořádáníjako RT6N - LT36 (krátký střední článek).
V podstatě je to ale podobné, 15T by ale měla mít domky na kola pod sedačkama a ulička je průchozí bez schodů. Možná se bude mírně svažovat od čepů, ale nemá mít žádné bariéry.

Napsal: 17.1.2007 21:11
od demon
Kerberos píše:Těch 10.25t u 14T je ale pri obsadzení 8 os/m2 - pozor na hrušky a jablká.
Jo to souhlasí, ale přeci jen srovnání s KT8D5.RN2P - 8 tun/náprava při stejném obsazení nevypadá nejlíp...

Napsal: 17.1.2007 20:59
od Kerberos
Smurfx píše:A neměla být náhodou 15T 100% nízkopodlažní? Ten nákres v odkazech se mi zdá celkem dobrý, včetně rozmístění interiéru. Rozhodně celkově lepší řešení než současná 14T
Takhle ale 15t na typáke nevyzerá. Tri články tam sú, ale usporiadanie podvozkov je iné.

Napsal: 17.1.2007 20:57
od Kerberos
Smurfx píše:Variobahn má oficiální tlak na nápravu 9,6 tuny, ale již plně obsazený (6,67 os/m2)
30m Combino má tlak na nápravu 9,5 tuny, ale již plně obsazené (6,67 os/m2)
Škoda 14T má podle Daemona na nápravu 9,7 - 10,25 tuny.

Takže myslím že rezerva u Škodovky pro snižování tlaků a hmotnosti tu stále je a interiérové výmysly nemusely být.
Těch 10.25t u 14T je ale pri obsadzení 8 os/m2 - pozor na hrušky a jablká.

Napsal: 17.1.2007 15:06
od Proxy
Karotka píše:Záleží na způsobu spojení mezi 3. a 4. článkem. Existují přece tramvaje, které mají články s pevnými podvozky hned za sebou (Berlín...)
Záleží také na požadovaném poloměru zatáčení tramvaje- podívej se třeba na stránky Bombardieru (mají tam výpis všech variant, které pro někoho vyrobili) a zjistíš, že tak malý poloměr a tak vysokou stoupavost jako požaduje Praha, snad nikde jinde nenajdeš.

Napsal: 17.1.2007 13:02
od Karotka
syverin píše:Tak jednoduché to není, taková tramvaj by vykolejila na prvním esíčku :!:
Záleží na způsobu spojení mezi 3. a 4. článkem. Existují přece tramvaje, které mají články s pevnými podvozky hned za sebou (Berlín...)

Napsal: 17.1.2007 12:01
od Smurfx
Isidor píše:ano, je

A neměla být náhodou 15T 100% nízkopodlažní? Ten nákres v odkazech se mi zdá celkem dobrý, včetně rozmístění interiéru. Rozhodně celkově lepší řešení než současná 14T