Stránka 510 z 518

Napsal: 28.1.2007 14:04
od Jabberwocky
Jenom to podélné sezení je při dynamických schopnostech 14T dost opruz. Mne bolí za krkem už po dvou zastávkách :-(

Napsal: 28.1.2007 13:20
od Smurfx
MKzB píše: P.S. Jezdím zásadně ve VP části.
jj, já taky, vždycky je tam volno, i když je tramvaj narvana :D

Napsal: 28.1.2007 13:10
od MKzB
100% LF sice vypadá efektně, dobře se to opěvuje, rychleji se vyměňují cestující, ale to je asi všechno. Raději mám dva schody po kterých vyjde i částečný invalida a sedadla napříč s efektivně využitým interiérem, než jeden vysoký schod, který dělá problémy i některým mladým.
Zatím to vidím spíše tak, že koukáme, co se děje na západě (EU=náš vzor!) a potom se opičíme (nejen v oblasti MHD), přitom české podmínky mají úplně jiná specifika.
Jenomže to by ti tam nahoře museli mít páru o životě obyčejného člověka. Měli by se občas projet tramvají, a ne se vozit v limuzínách s majáčky. Měli by se zamyslet nad účelem nízkopodlažnosti.
P.S. Jezdím zásadně ve VP části.

Napsal: 28.1.2007 13:09
od PvvS
Na zapade si klidne dovoli vyssi napravovy tlaky , takze je to neboli. ULF by se v praze asi prolisoval az do metra ....

Napsal: 28.1.2007 12:30
od Proxy
slimman píše:U západních je normální, že tam není vůbec. :wink: Ne, raděj dva menší (a lepší uspořádání) než jeden velký.
Spíš vidím problém v tom, že na Západě by se použil jiný materiál a odlehčené komponenty, aby tramvaj neměla takový nápravový tlak na koleje. Dále by se určitě spoustu věcí dalo zmenšit a jinak umístit. To vše bylo bylo asi hodně drahé, ale na interieru by to bylo poznat :wink:

Napsal: 28.1.2007 12:10
od Smurfx
slimman píše:U západních je normální, že tam není vůbec. :wink: Ne, raděj dva menší (a lepší uspořádání) než jeden velký.


přesně tak. Když už schody, tak malý. dopravní podnik měl buď zadat dva schody nebo jeden, ale s přesně danou max. výškou. Takhle z toho v podání Škodovky vznikl takovýto hybrid.

Napsal: 28.1.2007 12:00
od slimman
Smurfx píše: To, že Škodovka neuměla udělat ten schod normální (jako u ostatních západních tramvají) a ta podlaha je tak vysoko, je už jiná věc.
U západních je normální, že tam není vůbec. :wink: Ne, raděj dva menší (a lepší uspořádání) než jeden velký.

Napsal: 28.1.2007 11:47
od Smurfx
slimman píše:Proxy, Smurfx:

A jsme zas u toho. 14T mohla mít hnací články jako Astra apod. V by nebyl žádný technický problém (potvrdili mi to škodováci),
Požadavek na jeden schod je logický, nejenomže to lépe vypadá, ale v moderních tramvajích to je standard že se někam nešplháš po několika schodech. To, že Škodovka neuměla udělat ten schod normální (jako u ostatních západních tramvají) a ta podlaha je tak vysoko, je už jiná věc.

Napsal: 28.1.2007 11:00
od slimman
Proxy, Smurfx:

A jsme zas u toho. 14T mohla mít hnací články jako Astra apod. V by nebyl žádný technický problém (potvrdili mi to škodováci), prostě si DPP jen poručil články pouze s jedním schodem. Aby to lépe vypadalo, jeden schod v tramvaji přece ještě nikde nemaj. :twisted:

Jinak ten článek o Škodě je @3644 @3644 @3644

Napsal: 28.1.2007 10:58
od Paulie
Z hlediska stavařiny je ideální výška schodů pro normální a co možná nejpohodlnější chůzi 180mm a délka 280 - 300mm. O poměru si udělejte obrázek sami :lol:

Napsal: 28.1.2007 10:55
od Smurfx
No srovnávat to zrovna s T6A5 co má asi nejvyšší schody v MHD není zrovna ideální, ale budiž. Chtělo by to porovnat s klasickou Astrou, západními tramvajemi apod. Původní Astra má tuším 2 schody po 230 mm a to je pro pohodlný pohyb pro starší lidi tak maximum.

Díval jsem se do parametrů autobusů a klasická stará vysokopodlažní Karosa B941 má vášku schodů 270 mm, inovované autobusy B941E mají výšku schodu 215 (resp. 220) milimetrů.

Napsal: 28.1.2007 10:48
od Proxy
Petr píše:Přeměřím to, ale pokud jde o rozdíl dvou centimetrů, pak se potvrzuje to, že povídačky o abnormálně vysokém schodu jsou jen hledáním much...
Souhlasím, že ten vysoký schod je mýtus, ale i těch 30 cm je obecně dost vysoké převýšení - však si vezmi, jaké potíže mají někteří špatně pohyblivý lidé potíže vyšplhat se do stojící T6 :wink: takže ve rozjíždějící se tramvaji to bude je horší :( Podle mne by to chtělo ve vysokopodlažní části vyměnit podélné lavice za příčné sedačky i za cenu přidání další podesty - stejně jsou lidé už na ně zvyklí ze citybusů :wink:

Napsal: 27.1.2007 23:12
od Petr
Proxy píše:Trochu dat:

T6 - výška prvního schodu nad TK = cca 375 mm, výška podlahy nad TK = cca 920 mm, 2 schody = tedy jeden může mít cca 280 mm

14T - výška nástupního prostoru na TK = 350 mm, výška podlahy nad TK = 700 mm, podlaha v NP-části není rovná = ale i tak ten schod může být cca 300 mm
Přeměřím to, ale pokud jde o rozdíl dvou centimetrů, pak se potvrzuje to, že povídačky o abnormálně vysokém schodu jsou jen hledáním much...

Napsal: 27.1.2007 23:06
od Karotka
radek31 píše:nechápu proč to řešíte
14T nemá být dobytčák, to je tramvaj pro pohodlné cestování a je kravina nasazovat ho na extrémně vytížené linky jako je 9,22,.. a linky na zničených tratích (třeba 10)
ideální linka je taková, kde se využijí její trakční vlastnosti (kopce, dlouhé úseky mezi zastávkama) a eliminují se nedostatky (obtížnější fluktuace cestujících, pevné podvozky)
já bych jí nejradši viděl třeba na 20, 17, na 3 taky ujde, možná 12 a tak
To je skoro totéž, co se prý říkávalo o T1 :) a tehdy proto na dobytčákových linkách zůstávaly staré třívozové soupravy.
Že by se historie tak opakovala?

Napsal: 27.1.2007 22:38
od Proxy
Petr píše:Nedá mi to a přeměřím si výšku schodu v T6 a výšku schodu ve 14T. Chci vidět ten abnormální rozdíl a nemyslím to ironicky, prostě jsem od narození zvědavý tvor.
Trochu dat:

T6 - výška prvního schodu nad TK = cca 375 mm, výška podlahy nad TK = cca 920 mm, 2 schody = tedy jeden může mít cca 280 mm

14T - výška nástupního prostoru na TK = 350 mm, výška podlahy nad TK = 700 mm, podlaha v NP-části není rovná = ale i tak ten schod může být cca 300 mm

Smurfx píše:A 15T? Někdo tu vyslovil obavu, že budou ještě méně prostorné, než 14T. A vzhledem k tomu, že mají mít 100% nízké podlahy a zároveň otočné podvozky, tak se k obavě připojuji.
Sláva to určitě nebude, ale 15T bude mít jen tři články, takže si myslím, že ten pohyb bude snadnější :wink: záleží na uspořádání krajních článků, ale pokud bude podobné jako Inekon Superior, tak by v tom vidím naději.
(http://www.inekon.cz/images/gallery/tra ... perior.jpg)