Napsal: 28.1.2007 14:04
Jenom to podélné sezení je při dynamických schopnostech 14T dost opruz. Mne bolí za krkem už po dvou zastávkách :-(
Jediné fórum, které je v úpadku!
http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/
http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/viewtopic.php?f=14&t=1231
jj, já taky, vždycky je tam volno, i když je tramvaj narvanaMKzB píše: P.S. Jezdím zásadně ve VP části.
Spíš vidím problém v tom, že na Západě by se použil jiný materiál a odlehčené komponenty, aby tramvaj neměla takový nápravový tlak na koleje. Dále by se určitě spoustu věcí dalo zmenšit a jinak umístit. To vše bylo bylo asi hodně drahé, ale na interieru by to bylo poznatslimman píše:U západních je normální, že tam není vůbec. Ne, raděj dva menší (a lepší uspořádání) než jeden velký.
slimman píše:U západních je normální, že tam není vůbec. Ne, raděj dva menší (a lepší uspořádání) než jeden velký.
U západních je normální, že tam není vůbec. Ne, raděj dva menší (a lepší uspořádání) než jeden velký.Smurfx píše: To, že Škodovka neuměla udělat ten schod normální (jako u ostatních západních tramvají) a ta podlaha je tak vysoko, je už jiná věc.
Požadavek na jeden schod je logický, nejenomže to lépe vypadá, ale v moderních tramvajích to je standard že se někam nešplháš po několika schodech. To, že Škodovka neuměla udělat ten schod normální (jako u ostatních západních tramvají) a ta podlaha je tak vysoko, je už jiná věc.slimman píše:Proxy, Smurfx:
A jsme zas u toho. 14T mohla mít hnací články jako Astra apod. V by nebyl žádný technický problém (potvrdili mi to škodováci),
Souhlasím, že ten vysoký schod je mýtus, ale i těch 30 cm je obecně dost vysoké převýšení - však si vezmi, jaké potíže mají někteří špatně pohyblivý lidé potíže vyšplhat se do stojící T6 takže ve rozjíždějící se tramvaji to bude je horší Podle mne by to chtělo ve vysokopodlažní části vyměnit podélné lavice za příčné sedačky i za cenu přidání další podesty - stejně jsou lidé už na ně zvyklí ze citybusůPetr píše:Přeměřím to, ale pokud jde o rozdíl dvou centimetrů, pak se potvrzuje to, že povídačky o abnormálně vysokém schodu jsou jen hledáním much...
Přeměřím to, ale pokud jde o rozdíl dvou centimetrů, pak se potvrzuje to, že povídačky o abnormálně vysokém schodu jsou jen hledáním much...Proxy píše:Trochu dat:
T6 - výška prvního schodu nad TK = cca 375 mm, výška podlahy nad TK = cca 920 mm, 2 schody = tedy jeden může mít cca 280 mm
14T - výška nástupního prostoru na TK = 350 mm, výška podlahy nad TK = 700 mm, podlaha v NP-části není rovná = ale i tak ten schod může být cca 300 mm
To je skoro totéž, co se prý říkávalo o T1 a tehdy proto na dobytčákových linkách zůstávaly staré třívozové soupravy.radek31 píše:nechápu proč to řešíte
14T nemá být dobytčák, to je tramvaj pro pohodlné cestování a je kravina nasazovat ho na extrémně vytížené linky jako je 9,22,.. a linky na zničených tratích (třeba 10)
ideální linka je taková, kde se využijí její trakční vlastnosti (kopce, dlouhé úseky mezi zastávkama) a eliminují se nedostatky (obtížnější fluktuace cestujících, pevné podvozky)
já bych jí nejradši viděl třeba na 20, 17, na 3 taky ujde, možná 12 a tak
Trochu dat:Petr píše:Nedá mi to a přeměřím si výšku schodu v T6 a výšku schodu ve 14T. Chci vidět ten abnormální rozdíl a nemyslím to ironicky, prostě jsem od narození zvědavý tvor.
Sláva to určitě nebude, ale 15T bude mít jen tři články, takže si myslím, že ten pohyb bude snadnější záleží na uspořádání krajních článků, ale pokud bude podobné jako Inekon Superior, tak by v tom vidím naději.Smurfx píše:A 15T? Někdo tu vyslovil obavu, že budou ještě méně prostorné, než 14T. A vzhledem k tomu, že mají mít 100% nízké podlahy a zároveň otočné podvozky, tak se k obavě připojuji.