Stránka 512 z 518

Napsal: 27.1.2007 19:57
od mechurav
na jednu stranu je lepší jet tramvají a neznečišťovat ovzduší autem, ale vyberete si pohodlné moderní auto, nebo krabičku pro sardinky?
možná by to vyřešil větší počet spojů, ale ne jiný typ tramvaje. T3 je zastaralý typ, který by DÚ jako novou tamvaj už do provozu neposlal, jelikož nespiňuje ani jednu normu. sebelepší tramvaj neukázněnost lidí nezmění! např. v přepravním řádu je napsáno, že matky s kočárkem mají místo na plošině posledního vozu v soupravě metra, a kolik kočárků máme mezi cestujicími třeba v prostředním voze? pořád stejný případ....

Napsal: 27.1.2007 19:38
od PvvS
vsude jinde je mhd jako dopravni system , ne "socka" jak tady. vyuzivani mhd v okolnich statech je nizsi a je tam pocitano tusim s pomerem 2 stojici na jednoho sediciho, u nas se pocita 4:1 a vys .. Proto se i misto kratsich vozidel s minimem sedadel, nakupiji dlouhy vozy s podobnou kapacitou.
Holt mhd typu sardinka.

Napsal: 27.1.2007 19:26
od mechurav
mimochodem, koukám že tu asi nikdo nezná pravidla výrobců tramvají na celém světě. protože podle výrobců (např. Siemens, Bombadier, Alstom,...) se interiér vytváří především pro sedící cestující a ne pro ty stojící, jelikož stání je prý jen přechodná záležitost narozdíl od sezení. bohužel je to dost i logické, ale v našem státu asi nepochopitelné.
mnohokrát se mi právě u 14T a ne jen u té stalo, že v dveřním prostroru stojí tolik lidí, že jsou nalepení na dveře, ale přitom je plno volných míst k sezení. opravdu pochybuju o inteligenci těchto lidí. radši se mačkají u dvěří, než by si sedli na poměrně pohodlnou sedačku. tento problém je častý i v metru. takže až se lidi konečně někdy naučí sednout si, možná se názor na uspořádání interiéru změní.
i pan radní pro dopravu řekl, že se v Praze upouští od automatizace metra pro neukázněnost cestujících.

Napsal: 27.1.2007 16:56
od Smurfx
slimman píše:Např. Bombardéry Cityrunnery mají snad nápravu, na jedné straně motory (výkon zřejmě nic moc pro Prahu), na druhé kotoučové brzdy.

Jinak začínám mít blbý pocit, že s interiérem 15T to bude snad ještě horší než u 14T. :( Ono jak by se taky takové vozidlo dalo jinak řešit ??
Aha, tak tím jsi rozřešil záhadu interiéru 14T. :D To byl záměr, aby si pražané zvykli na malou tramvaj s mizivým prostorem uvnitř 14T a nebyl pro ně takový šok až přijde ještě menší 15T

Napsal: 27.1.2007 16:54
od slimman
Smurfx píše:No přesně tak to je v Bombardierech apod. řešeno. Každé kolo má vlastní motůrek a brzdu. Náklady na "miniaturizaci" jsou však dost vysoké. Ví někdo, kolik má 15T stát?

Možná by bylo dobré založit téma Škoda 15T a tuto diskuzi tam přesunout. Co vy na to, moderátoři?
Např. Bombardéry Cityrunnery mají snad nápravu, na jedné straně motory (výkon zřejmě nic moc pro Prahu), na druhé kotoučové brzdy.

Jinak začínám mít blbý pocit, že s interiérem 15T to bude snad ještě horší než u 14T. :( Ono jak by se taky takové vozidlo dalo jinak řešit ??

Napsal: 27.1.2007 16:48
od Smurfx
Bald píše:muselo by mít každé kolo pod tou sedačkou i motorek a kotoučovou brzdu.
No přesně tak to je v Bombardierech apod. řešeno. Každé kolo má vlastní motůrek a brzdu. Náklady na "miniaturizaci" jsou však dost vysoké. Ví někdo, kolik má 15T stát?

Možná by bylo dobré založit téma Škoda 15T a tuto diskuzi tam přesunout. Co vy na to, moderátoři?

Napsal: 27.1.2007 16:01
od Bald
Smurfx píše:Ale moc mi není jasné, jak může mít 100% nízkopodlažní tramvaj se zachováním rozumného prostoru podvozky otočné. To zřejmě budou méně otočné, než například u klasických T3, T6 apod. Nebo na to Škodovka má nějaký fígl?
Ono to vychází, v místě podvozků je 2x dvojsesle a úzká ulička mezi nimi. Je to tak řešené např. v Bombardierech apod. Neni to moc na nějaké procházení, spíš jen přístupová cesta k sedačkám nad koly.
Méně otočné podvozky si Praha nemůže dovolit.
Spíš mě zajímá pohon. Pokud nebudou kola spojená a v zájmu je plně adhezní vozidlo, muselo by mít každé kolo pod tou sedačkou i motorek a kotoučovou brzdu. Dost drahé řešení, pokud se jim to povede, klobouk dolu. Spíš ale čekám pevná dvojkolí a tu šikmou podlahu.
Jen doměnky, mám jen plánek s bokorysem a půdorysem - kola jsou tam jen nastíněná a ani podlaha z toho vyčíst nejde. Však by měl být za 2 roky prototyp :wink:

Napsal: 27.1.2007 15:58
od Petr
Smurfx píše:Modelový příklad. Do 14T nastoupí babička a protože je 2.článek špatně řešen je tam narváno a nikdo si ani nevšimne že nastoupila. Babička však uvidí volné místo v 1.článku na kraji (to se často stává) a snaží se tam prodrat. Místo toho, aby si pěkně sedla se musí nejdřív vyškrábat do abnormálně vysokého schodu, zatímco se řidič necitlivě rozjíždí. Pokud by tam byl normální nebo žádný schod, tak by problém nenastal a bylo by jedno kam si babička sedne. Tenhle případ není výmysl ale už se mi dvakrát přesně tohle stalo. Jednou při rozjíždění z toho schodu babička málem sletěla chudák.
Nedá mi to a přeměřím si výšku schodu v T6 a výšku schodu ve 14T. Chci vidět ten abnormální rozdíl a nemyslím to ironicky, prostě jsem od narození zvědavý tvor.

Napsal: 27.1.2007 15:50
od Smurfx
Ale moc mi není jasné, jak může mít 100% nízkopodlažní tramvaj se zachováním rozumného prostoru podvozky otočné. To zřejmě budou méně otočné, než například u klasických T3, T6 apod. Nebo na to Škodovka má nějaký fígl?

Napsal: 27.1.2007 15:30
od DJ LA DÉFENSE
Smurfx píše:Modelový příklad. Do 14T nastoupí babička a protože je 2.článek špatně řešen je tam narváno a nikdo si ani nevšimne že nastoupila. Babička však uvidí volné místo v 1.článku na kraji (to se často stává) a snaží se tam prodrat. Místo toho, aby si pěkně sedla se musí nejdřív vyškrábat do abnormálně vysokého schodu, zatímco se řidič necitlivě rozjíždí. Pokud by tam byl normální nebo žádný schod, tak by problém nenastal a bylo by jedno kam si babička sedne. Tenhle případ není výmysl ale už se mi dvakrát přesně tohle stalo. jednou Při rozjíždění z toho schodu babička málem sletěla.
Přesně tak.

Napsal: 27.1.2007 15:28
od Smurfx
Petr píše:Nastupování se děje do 2 nízkých článků, dva vysoké vstup nemají, jeden ano. Tramvaj má 5 dveří pro cestující 4 vedou do nízké části.... Statistika nuda je, má však cenné údaje.
Modelový příklad. Do 14T nastoupí babička a protože je 2.článek špatně řešen je tam narváno a nikdo si ani nevšimne že nastoupila. Babička však uvidí volné místo v 1.článku na kraji (to se často stává) a snaží se tam prodrat. Místo toho, aby si pěkně sedla se musí nejdřív vyškrábat do abnormálně vysokého schodu, zatímco se řidič necitlivě rozjíždí. Pokud by tam byl normální nebo žádný schod, tak by problém nenastal a bylo by jedno kam si babička sedne. Tenhle případ není výmysl ale už se mi dvakrát přesně tohle stalo. Jednou při rozjíždění z toho schodu babička málem sletěla chudák.

Napsal: 27.1.2007 15:26
od DJ LA DÉFENSE
Petr píše:Nastupování se děje do 2 nízkých článků, dva vysoké vstup nemají, jeden ano. Tramvaj má 5 dveří pro cestující 4 vedou do nízké části.... Statistika nuda je, má však cenné údaje.
Ano, ale tam se ti pak hromadí lidi. Celkově ta tramvaj se mi líbí, ale je ptomě řešená, už i kvůli tomu, že přední dveře jsou v pdostatě až ve druhém článku. Pro cestující to neni dobré vozidlo, spíš zlo.

Napsal: 27.1.2007 15:24
od Petr
DJ LA DÉFENSE píše:Nevím co tě vytáčí. Z 5 částí jich jsou 3 takhle vysoký, skutečněneni nic dobrého. Na nízké kačeny si ještě nikdo nestihl zvyknout, bodejť byjo, když je máme chvilku a k tomu pozdě.
Nastupování se děje do 2 nízkých článků, dva vysoké vstup nemají, jeden ano. Tramvaj má 5 dveří pro cestující 4 vedou do nízké části.... Statistika nuda je, má však cenné údaje.

Napsal: 27.1.2007 15:17
od DJ LA DÉFENSE
Petr píše:Nutí někdo ty starý lidi cestovat v té vysoké části? Mě už tyhle debaty fakt trochu vytáčí. Proč se dělají nízkpodlažní části nebo celky tramvaje? Pro hůře pohyblivé cestující. To, že nastoupí do nízké částí a pak lezou do vysoké, to že v np kachně se vydrásají nahoru po prvních schodech a pak zase slezou dolů do nízké části je jen a jen o jejich blbosti. Nezlobte se, ale je to tak.
Nevím co tě vytáčí. Z 5 částí jich jsou 3 takhle vysoký, skutečněneni nic dobrého. Na nízké kačeny si ještě nikdo nestihl zvyknout, bodejť byjo, když je máme chvilku a k tomu pozdě.

Napsal: 27.1.2007 15:13
od Petr
Smurfx píše:Aha, tzn. v podání Škody tam bude všude šikmá podlaha, plošinky nahoru,dolů hlavně aby tam nebyl schod a splnilo se zadání. Stejně jako 14T má jenom jeden schod, ale že je tak vysoký jako dva normální a nemůžou na něj vylézt starší lidé je už věc druhá
Nutí někdo ty starý lidi cestovat v té vysoké části? Mě už tyhle debaty fakt trochu vytáčí. Proč se dělají nízkpodlažní části nebo celky tramvaje? Pro hůře pohyblivé cestující. To, že nastoupí do nízké částí a pak lezou do vysoké, to že v np kachně se vydrásají nahoru po prvních schodech a pak zase slezou dolů do nízké části je jen a jen o jejich blbosti. Nezlobte se, ale je to tak.