Stránka 513 z 518

Napsal: 27.1.2007 14:57
od MKzB
Smurfx píše:...všude šikmá podlaha, plošinky nahoru,dolů hlavně aby tam nebyl schod a splnilo se zadání.
A vyleze z toho další paskvil, protože na těchto plošinkách se stojí blbě, trpí nohy cestujících a kolikrát je to o uklouznutí s nepředvídatelnými následky.

Napsal: 27.1.2007 10:27
od Smurfx
Bald píše:Možná se bude mírně svažovat od čepů, ale nemá mít žádné bariéry.
Aha, tzn. v podání Škody tam bude všude šikmá podlaha, plošinky nahoru,dolů hlavně aby tam nebyl schod a splnilo se zadání. Stejně jako 14T má jenom jeden schod, ale že je tak vysoký jako dva normální a nemůžou na něj vylézt starší lidé je už věc druhá

Napsal: 27.1.2007 9:07
od Bald
Smurfx píše:A neměla být náhodou 15T 100% nízkopodlažní? Ten nákres v odkazech se mi zdá celkem dobrý, včetně rozmístění interiéru. Rozhodně celkově lepší řešení než současná 14T
15T bude podle plánů 100% nízkopodlažní, tohle je nějaký projekt ČKD, záchvat těsně před koncem. Měli i dvojčlánkovou variantu LT24 (podvozek ve středu každého článku jak u KT4) a podobné uspořádáníjako RT6N - LT36 (krátký střední článek).
V podstatě je to ale podobné, 15T by ale měla mít domky na kola pod sedačkama a ulička je průchozí bez schodů. Možná se bude mírně svažovat od čepů, ale nemá mít žádné bariéry.

Napsal: 17.1.2007 21:11
od demon
Kerberos píše:Těch 10.25t u 14T je ale pri obsadzení 8 os/m2 - pozor na hrušky a jablká.
Jo to souhlasí, ale přeci jen srovnání s KT8D5.RN2P - 8 tun/náprava při stejném obsazení nevypadá nejlíp...

Napsal: 17.1.2007 20:59
od Kerberos
Smurfx píše:A neměla být náhodou 15T 100% nízkopodlažní? Ten nákres v odkazech se mi zdá celkem dobrý, včetně rozmístění interiéru. Rozhodně celkově lepší řešení než současná 14T
Takhle ale 15t na typáke nevyzerá. Tri články tam sú, ale usporiadanie podvozkov je iné.

Napsal: 17.1.2007 20:57
od Kerberos
Smurfx píše:Variobahn má oficiální tlak na nápravu 9,6 tuny, ale již plně obsazený (6,67 os/m2)
30m Combino má tlak na nápravu 9,5 tuny, ale již plně obsazené (6,67 os/m2)
Škoda 14T má podle Daemona na nápravu 9,7 - 10,25 tuny.

Takže myslím že rezerva u Škodovky pro snižování tlaků a hmotnosti tu stále je a interiérové výmysly nemusely být.
Těch 10.25t u 14T je ale pri obsadzení 8 os/m2 - pozor na hrušky a jablká.

Napsal: 17.1.2007 15:06
od Proxy
Karotka píše:Záleží na způsobu spojení mezi 3. a 4. článkem. Existují přece tramvaje, které mají články s pevnými podvozky hned za sebou (Berlín...)
Záleží také na požadovaném poloměru zatáčení tramvaje- podívej se třeba na stránky Bombardieru (mají tam výpis všech variant, které pro někoho vyrobili) a zjistíš, že tak malý poloměr a tak vysokou stoupavost jako požaduje Praha, snad nikde jinde nenajdeš.

Napsal: 17.1.2007 13:02
od Karotka
syverin píše:Tak jednoduché to není, taková tramvaj by vykolejila na prvním esíčku :!:
Záleží na způsobu spojení mezi 3. a 4. článkem. Existují přece tramvaje, které mají články s pevnými podvozky hned za sebou (Berlín...)

Napsal: 17.1.2007 12:01
od Smurfx
Isidor píše:ano, je

A neměla být náhodou 15T 100% nízkopodlažní? Ten nákres v odkazech se mi zdá celkem dobrý, včetně rozmístění interiéru. Rozhodně celkově lepší řešení než současná 14T

Napsal: 17.1.2007 7:28
od syverin
Karotka píše::idea: A když by ji zkrátili hodně, tak by se najednou dal přidat jeden článek navíc, který by odstranil nerovnoměrnost zatížení; uspořádání článků by pak bylo: hnací-nesený-hnací-hnací-nesený-hnací. Sice by to znamenalo nárůst celkové hmotnosti, ale také zvýšení výkonu.
Tak jednoduché to není, taková tramvaj by vykolejila na prvním esíčku :!:

Napsal: 17.1.2007 0:33
od Karotka
Neral píše:Já pořád nechápu jednu věc: Když se u té 14T musí uměle snižovat obsaditelnost tím, že tam jsou 1,5 sedačky a úzká ulička atd., proč jí prostě nepostavili o pár metrů kratší? Vždyť původní prototyp, tedy Vektru, stejně museli zkracovat, tak proč už ji nezkrátili na takovou úroveň, aby se nemusela obsaditelnost ještě uměle snižovat nepraktickým vnitřním uspořádáním? Když už se staví tramvaj této koncepce, tak by ta délka měla být adekvátní počtu náprav...
:idea: A když by ji zkrátili hodně, tak by se najednou dal přidat jeden článek navíc, který by odstranil nerovnoměrnost zatížení; uspořádání článků by pak bylo: hnací-nesený-hnací-hnací-nesený-hnací. Sice by to znamenalo nárůst celkové hmotnosti, ale také zvýšení výkonu.

Napsal: 16.1.2007 22:41
od Isidor
Neral píše:Mimochodem, je už nějaká představa, jak bude uspořádaná 15T? (z hlediska článků, podvozků atd.)
ano, je

Napsal: 16.1.2007 22:26
od Neral
Já pořád nechápu jednu věc: Když se u té 14T musí uměle snižovat obsaditelnost tím, že tam jsou 1,5 sedačky a úzká ulička atd., proč jí prostě nepostavili o pár metrů kratší? Vždyť původní prototyp, tedy Vektru, stejně museli zkracovat, tak proč už ji nezkrátili na takovou úroveň, aby se nemusela obsaditelnost ještě uměle snižovat nepraktickým vnitřním uspořádáním? Když už se staví tramvaj této koncepce, tak by ta délka měla být adekvátní počtu náprav...

Mimochodem, je už nějaká představa, jak bude uspořádaná 15T? (z hlediska článků, podvozků atd.)

Napsal: 16.1.2007 19:53
od demon
Jabberwocky píše:"...avšak na středním článku bude ve skutečnosti podstatně vyšší."
Tohle se pochopitelně týká i Škody 14T, na střednim článku se odhaduje (a p.Tarant to nepopírá) až 110 kN. Píšu "odhaduje", protože oficiálně ty čísla nejsou k dispozici.

Napsal: 16.1.2007 19:43
od Jabberwocky
slimman píše:Demon:
Je to dáno normou, ale dost se mluvilo o tom, že DPP měl právě ještě tvrdší požadavky než norma.
No, ono až by se to propadlo do nějaké ďoury, tak by zase spousta lidí křičela, jak je možné, že se nevyžadovalo menší zatížení náprav, když Praha je přece taková, jaká víme, že je...