Stránka 514 z 518

Napsal: 16.1.2007 19:38
od Jabberwocky
Smurfx píše:Variobahn má oficiální tlak na nápravu 9,6 tuny.
"...avšak na středním článku bude ve skutečnosti podstatně vyšší."
Btw., taky se tam říká něco o nutnosti velmi kvalitního svršku, což je v Praze k vidění zhruba stejně často jako třeba hastrman.

Napsal: 16.1.2007 18:58
od slimman
Demon:
Je to dáno normou, ale dost se mluvilo o tom, že DPP měl právě ještě tvrdší požadavky než norma.

Napsal: 16.1.2007 18:42
od arny
nápravovém zatížení (tuším 110Nm vs. 100Nm)...
rozumím tomu dobře od dneška se uvádí nápravové tlaky v velikostí točivého momentu :roll: a já si celou dobu myslel, že kilogramech nebo v tunách...

Btw., RT6 je na tom koncepčně možná lépe než celá 14 T, tři podvozky má taky, ale z toho dva otočný, takže určitě by toliko nebrousila. A střední pevný a hnaný je už v dnešní době vyřešen (14T). No a že by nebyla 100% to si skoro zbytečný mi mladší to těch pár schůdků vylezem a starší spoluobčané by se hold naučili lízt do prostřed. Podle mě by RT6 mohli dávno jezdit, kdyby byla ochota od DPP a pořádně se zmr***li PARSáci. Kdyby se chtělo :smt025 Mě se líbí víc než celá 14T....

Napsal: 16.1.2007 17:36
od Smurfx
Jabberwocky píše:A myslím, že je jasno.
Variobahn má oficiální tlak na nápravu 9,6 tuny, ale již plně obsazený (6,67 os/m2)
30m Combino má tlak na nápravu 9,5 tuny, ale již plně obsazené (6,67 os/m2)
Škoda 14T má podle Daemona na nápravu 9,7 - 10,25 tuny.

Takže myslím že rezerva u Škodovky pro snižování tlaků a hmotnosti tu stále je a interiérové výmysly nemusely být.

Napsal: 16.1.2007 15:41
od PvvS
Karotka píše:Účinky na trať jsou přece závislé na průměru (obutého) kola, ne? :lol:
velikost stycne plochy se az tak moc nelisi. Stale je vice mene jenom tecnou..

Napsal: 16.1.2007 15:24
od Karotka
demon píše:P.S. Odkdy se nápravové zatížení udává v newtonmetrech ?
Účinky na trať jsou přece závislé na průměru (obutého) kola, ne? :lol:

Napsal: 16.1.2007 15:21
od Jabberwocky
Variobahn - popis vozidla píše:Nevýhodou však zůstává velká hmotnost nevypružených hmot, což zhoršuje vzájemné účinky ve vztahu kolo - kolejnice a zároveň vyžaduje velmi kvalitní tratě, aby tyto účinky mohly být minimalizovány. Vypružení skříně je provedeno pomocí čtyřbodového uložení ocelovými vinutými pružinami. Nerovnoměrné rozložení nápravového zatížení zejména na prvním článku je doprovázejícím faktorem této koncepce, umocněné čtyřbodovým vypružením. Dalším nezanedbatelným problémem zůstává vysoká hodnota nápravového zatížení, kdy průměrná hodnota se pohybuje kolem 9,5 t na nápravu, avšak na středním článku bude ve skutečnosti podstatně vyšší.
A myslím, že je jasno.

Btw., když je RT6 tak super vůz, jak to, že si DP nenechal někde vyrobit totéž? Nebo aspoň skoro totéž?

Napsal: 16.1.2007 14:50
od demon
Ondrys píše:Ale umí, viz. Vektra, jenže to se nedodrží požadavek DPP o nápravovém zatížení (tuším 110Nm vs. 100Nm), takže ty sedačky 1,5 jsou tam kvůli DPP.
Maximální nápravové tlaky jsou dány normou, nikoliv požadavkem DPP !

P.S. Odkdy se nápravové zatížení udává v newtonmetrech ? :lol:
Smurfx píše:Zatížení kolika tun na nápravu má přesně 14T? Prázdná nebo obsazená.
To záleží na tom kolik skutečně váží, v různých zdrojích se uvádí hodnoty mezi 38 a 42 tunami. Obsazená potom má 58 - 61,5t a z toho vypadne zatížení na nápravu 9,7 - 10,25 tuny. Pro srovnání nejtěžší KT8D5.RN2P má 8 tun na nápravu.

Napsal: 16.1.2007 13:40
od I.am.good
Shrnu-li to, tak zlatá RT6.

to Ondrys - ano, kritizuji to, protože to dle mě je absolutně nedodělaná tramvaj, ostatně sám výrobce to prezentuje také tak: je to mezityp před 100%np s otáčivými podvozky 15T. Ale proč tohle vůbec někdo teda kupoval? Proč to vyvinuli? Ať si jí nechají a dodají sem až tu 15T. A co mě totálně nejvíc zaráží, tak v tom plánu dodávek je v nějakém tom roce nákup už dost vozů 15T a v souběhu se bude nakupovat ještě stále 14T :!: Proč :?:

Napsal: 16.1.2007 12:18
od Smurfx
Ondrys píše:Ale umí, viz. Vektra, jenže to se nedodrží požadavek DPP o nápravovém zatížení (tuším 110Nm vs. 100Nm), takže ty sedačky 1,5 jsou tam kvůli DPP.
Zatížení kolika tun na nápravu má přesně 14T? Prázdná nebo obsazená

Napsal: 16.1.2007 12:16
od Ondrys
demon píše:Jenže takhle to taky neni !!! Škoda vyrobila to co umí a DP objednal jednu z variant. Třeba vnitřní uspořádání neseného článku a 1,5 sedačky DPP neobjednal - jinou variantu prostě Škoda neumí ! Jiná věc jsou první dveře k řidiči - to byl požadavek !
Ale umí, viz. Vektra, jenže to se nedodrží požadavek DPP o nápravovém zatížení (tuším 110Nm vs. 100Nm), takže ty sedačky 1,5 jsou tam kvůli DPP.

Napsal: 16.1.2007 12:04
od trainzjohny
Smurfx píše:Co jsem viděl, tak v drtivé většině jezdí tramvaje v Chemnitzu jenom ve městské zástavbě, na krajích města mají "rychlodráhu", něco jako u nás Modřany, ale rovnou. Pokud ale musí mít vyšší tuhost skříně, tak by měly být i težší ne? Jak je možné, že Variobahn je delší, širší, vyšší, stejně výkonný, ale o dvě tuny lehčí než pražská 14T.
Vypadá to že někdo má větší zkušenosti s výrobou tramvají a nedělal dřív jen lokomotivy, kde je v postatě vysoká hmotnost výhodou.

Jinak víc informací o tomto vozidle je na http://www.frt.cz/tramvaje/vozidla/100n ... opis1.html

Napsal: 16.1.2007 12:00
od Smurfx
slimman píše:Vlakotramvaj obecně musí být nějak upravena i pro provoz na železnici, tedy splňovat některé normy (např. tuhost skříně, profil kola). Zpětně ale musí být i schopná provozu ve městě. Vlakotramvaje by měly taky zvládat více napěťových soustav, být vícesystémové (aspoň tedy dvou-, např. 600Vss a 750V nebo 3kV, případně i střídavé). Teď přesně nevím , jak je to v Chemnitzu, ale tam bude nejspíš napájení stejné jak ve městě, tak mimo.
Co jsem viděl, tak v drtivé většině jezdí tramvaje v Chemnitzu jenom ve městské zástavbě, na krajích města mají "rychlodráhu", něco jako u nás Modřany, ale rovnou. Pokud ale musí mít vyšší tuhost skříně, tak by měly být i težší ne? Jak je možné, že Variobahn je delší, širší, vyšší, stejně výkonný, ale o dvě tuny lehčí než pražská 14T.
slimman píše:Jenže ono "máme tramvaj jen s jedním schodem, což nikde jinde nemaj" (viz. hnací články) se lépe mediálně prezentuje
Kdyby ale ten schod byl od škodovky normálně vysoký... :) Ale tak vysoký schod je podle mě záměr. Pro důchodce je pohled na ně odstrašující a do hnaných článků je tak ani nenapadne se štverat.

Napsal: 16.1.2007 11:53
od slimman
Smurfx píše:Právě. Nemyslím, že by si DP dobrovolně pod sebou podřezal větev těmi 1,5 sedačkami a podélnými lavicemi.
Jenže ono "máme tramvaj jen s jedním schodem, což nikde jinde nemaj" (viz. hnací články) se lépe mediálně prezentuje. :wink:

Napsal: 16.1.2007 11:50
od slimman
Smurfx píše:Jak se vlakotramvaj liší od standardní tramvaje? (tedy kromě větší šířky, která je v tomto případě možná nově rekonstruovanými tratěmi ve městě)
Vlakotramvaj obecně musí být nějak upravena i pro provoz na železnici, tedy splňovat některé normy (např. tuhost skříně, profil kola). Zpětně ale musí být i schopná provozu ve městě. Vlakotramvaje by měly taky zvládat více napěťových soustav, být vícesystémové (aspoň tedy dvou-, např. 600Vss a 750V nebo 3kV, případně i střídavé). Teď přesně nevím , jak je to v Chemnitzu, ale tam bude nejspíš napájení stejné jak ve městě, tak mimo.