Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6056
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od demon » 29.9.2019 18:39

von Špilberk píše:
28.9.2019 14:24
Navíc monoblok se sice nemůže protočit, ale mohl by třeba prasknout, mohl by si častěji dělat plochy nebo se třeba ulomí okolek, nebo co já vím, ale 15T si určitě něco vymyslí i na monoblok.
Nemusí to být rovnou monoblok. Možná by šel pro začátek brzdovej kotouč naroubovat na osvědčený V60...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3759
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od von Špilberk » 29.9.2019 7:50

koci píše:
28.9.2019 18:04
Prapůvod problémů je spíš v tom, že DPP tehdy požadoval plně NP tramvaj s otočnými podvozky a všemi nápravami hnacími, což tehdy bylo obtížně splnitelné. Kdyby se tehdy alespoň v jednom parametru slevilo, problémy být nemusely.
Tak ono se v jednom parametru slevilo, ale tak potichu, že to oficiálně dodneška nikdo nepřiznal. A problémy to nezmenšilo, ale zvětšilo. :devilsmokin

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3015
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od kruťák » 28.9.2019 20:46

koci píše:
28.9.2019 18:04
Kdyby se tehdy alespoň v jednom parametru slevilo
Tak by hrozilo, že nemusí vyhrát Škodovka :roll:

honza z Mo
Uživatel
Příspěvky: 39
Registrován: 01.11.2012 20:18

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od honza z Mo » 28.9.2019 19:53

To 9001: Ano, právě tu "primitivnost" u T trojek jsem měl na mysli.

koci
Uživatel
Příspěvky: 82
Registrován: 21.4.2010 22:12
Bydliště: Brno

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od koci » 28.9.2019 18:04

Prapůvod problémů je spíš v tom, že DPP tehdy požadoval plně NP tramvaj s otočnými podvozky a všemi nápravami hnacími, což tehdy bylo obtížně splnitelné. Kdyby se tehdy alespoň v jednom parametru slevilo, problémy být nemusely.

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1385
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Radek » 28.9.2019 16:15

Nebo se taky může ukázat, že problém dobré řešení nemá. To je holt tak, když koupíme vozy silně experimentální konstrukce v 250 kusech.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9679
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 28.9.2019 15:28

Von: Monoblok přece jenom bude mít menší šanci prasknout než "šlupka", ale uvidíme co borci vymyslí, ale zatím to vypadá, že 15T jsou docela průser :-(

RT6S :-)))

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3759
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od von Špilberk » 28.9.2019 14:24

9001 píše:
28.9.2019 14:15
ono řešení je "snadné"... Monoblok, ale je otázka co to udělá s hlučností... :-(.
Taky co to udělá s kolejemi :?: Navíc dle JPP se na 15T celkem slušně ničí i motory, no a monoblokové kolo (si myslím) životnost motorů nezvýší. Navíc monoblok se sice nemůže protočit, ale mohl by třeba prasknout, mohl by si častěji dělat plochy nebo se třeba ulomí okolek, nebo co já vím, ale 15T si určitě něco vymyslí i na monoblok. :lol:
9001 píše:
28.9.2019 14:15
Kdo si vzpomene, která první česká tramvaj doleja na kola :-)-
Přiznávám se, že nevím. :smt102

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9679
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 28.9.2019 14:15

honza z Mo: Tak ono T3 byla poměrně primitivní technologie navíc už převzatá (něco jako když se stavěla zmíněna Astra) a dost much se vychytalo už u T1/T2.

Ono to je taky vidět na vývoji... Měnily se spíš věci okolo, než hlavní části...

von Špilberk : Pak je otázka proč třeba Riga nehlásí stejný problém Dyt je to vlastně stejný vůz....

Výrobce kol si myslím bude v pohodě, protože úplně první byl německý (aspon podle toho co se dá dohledat). Pak do toho šel Bonatrans a ti podle referenci úplné lamy nebudou... Takže dokud jim platí Škoda, tak není co řešit a bude se zkoušet dál... Resp. ono řešení je "snadné"... Monoblok, ale je otázka co to udělá s hlučností... :-(.

Kdo si vzpomene, která první česká tramvaj doleja na kola :-)-

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3759
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od von Špilberk » 28.9.2019 13:59

Tak ono je taky možné, že NĚKDO moc dobře ví, kde je problém, ale nechce TO říct. Protože by TO byla konstrukční vada tramvaje a všechno by šlo za výrobcem tramvaje, tak se TO svádí na kvalitu kol. Ale zase je celkem divné, že se výrobce kol nebrání. :-k
Takže třeba se TO ví, a jen se hledají kola, která TO vydrží. No a zatím se nenašla.
Protože všechno, co je veřejně známé, na podstatu problému vůbec neukazuje. Neustálá výměna zničených kol neřeší problém, proč se kola zničila. A ani opatření DP - častější kontrola kol neřeší problém, proč se kola ničí. Jen se zničené kolo dřív najde, takže nepraskne obruč za jízdy a tramvaj nevykolejí.

honza z Mo
Uživatel
Příspěvky: 39
Registrován: 01.11.2012 20:18

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od honza z Mo » 28.9.2019 13:33

Fakt dobrej nápad. To jsem zvědav , jak se tendle problém vyřeší. Je asi fakt, že takovýdle problémy v 60. letech s T3 nebyly :(

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3759
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od von Špilberk » 28.9.2019 8:57

Petrpes píše:
25.9.2019 10:31
Tohle je zkrátka o laxním přístupu DPP a jeho kliky ve vedení na notě T3forever...
Stejně tak Škodovky samotné!
Je na čase připomenout, co jsem sem kdysi (září 2016) dal Z:arrow: https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/pro ... na/-12345/
Vážením se kontroluje rozložení hmotnosti na jednotlivá kola
Jelikož se sjíždí více 2. a 3. podvozek a ještě ke všemu se na nich více sjíždí 1. náprava než 2., tak podle mne je to špatným vyvážením a nestejnými nápravovými tlaky na jednom podvozku. Takže kdybych měl problém s koly 15T řešit , tak bych začal tím, že bych se u ČD dotázal, jestli dokážou zvážit v Maloměřicích i tramvaj. A v případě kladné odpovědi bych tam s jednou rychle mazal. 8-)
(přičemž před odjezdem bych zkontroloval, jestli jsou vrchovatě plné všechny pískovače)

V případě negativní odpovědi bych zkusil softwarově omezit výkon prvních náprav 2. a 3. podvozku, aby na jízdu i brzdu "táhly" o pár procent míň než 2. nápravy. Samozřejmě předpokládám, že teď táhnou stejně (ale uznávám, že to nevím jistě).

Temsor
Uživatel
Příspěvky: 40
Registrován: 12.3.2005 11:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Temsor » 28.9.2019 0:29

Nevím, pokud ano, moc toho na ní neudělala. Předek (viděl jsem jen vlevou přední část) byl bez laminátů a na jalovým podvozku

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3393
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Karosák » 27.9.2019 15:47

To by měla být ta, jejíž opravu realizovala ŠT na základě loňské 150 milionové smlouvy na externí opravy, je to tak?

Temsor
Uživatel
Příspěvky: 40
Registrován: 12.3.2005 11:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Temsor » 26.9.2019 21:10

Ve VO se nám po letech objevila 9293

Odpovědět