T6A5 a T6A5.3

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od pawel » 15.12.2009 17:32

děkuji za super stránku o voze 8671! jeho existence nebyla příliš dlouhá, ale i tak jsou fotky z prvních 5-10 let provozu zajímavým pohledem do historie pražských tramvají a ulic.
@3644

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od pawel » 15.12.2009 16:59

tak to pozor, v berlíně to (už) neplatí - vždy se otevřou obě křídla. a k předvolbě - neexistuje v žádných vozidlech MHD včetně vlaků. ještě ovšem musím vyzkoušet, jestli zmáčknutí tlačítka "stop" neznamená i automatické otevření nejbližších dveří po příjezdu do zastávky.

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od OMH » 14.12.2009 20:08

Damir Holas píše:
Radek píše:Proto lze nejspíš u 471 navolit až po zastavení...
Když už jsme se dostali k Elefantům, dost mě vytáčí, že každé křídlo dveří má svůj čudlík... :x Oproti tramvajím je to dost nezvyk a navíc to diskriminuje nás, šířkově ztepilejší. Cítím se v tomto Českými drahami omezován :lol: :devilsmokin
Stejný princip je např. i v metru (München, Nürnberg, Berlin), páčkou si otevřeš jen jedno křídlo:)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Jake
Uživatel
Příspěvky: 142
Registrován: 27.4.2009 20:14

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od Jake » 14.12.2009 19:32

Damir Holas píše: Když už jsme se dostali k Elefantům, dost mě vytáčí, že každé křídlo dveří má svůj čudlík... :x Oproti tramvajím je to dost nezvyk a navíc to diskriminuje nás, šířkově ztepilejší. Cítím se v tomto Českými drahami omezován :lol: :devilsmokin
Souhlas. To máš to samý, jako když si otevřeš půlku na které stojíš a lidé na druhé půlce zapomenou/neví, že si to musí otevřít zvlášť a mají potřebu se ještě před tebe nacpat.

Uživatelský avatar
Damir Holas
Uživatel
Příspěvky: 1564
Registrován: 23.8.2006 17:28
Bydliště: Slánská / Koh-i-noor / Radlická / Zemědělská univerzita

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od Damir Holas » 14.12.2009 18:36

Radek píše:Proto lze nejspíš u 471 navolit až po zastavení...
Když už jsme se dostali k Elefantům, dost mě vytáčí, že každé křídlo dveří má svůj čudlík... :x Oproti tramvajím je to dost nezvyk a navíc to diskriminuje nás, šířkově ztepilejší. Cítím se v tomto Českými drahami omezován :lol: :devilsmokin

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od Oskar » 14.12.2009 18:05

Radek píše:Proto lze nejspíš u 471 navolit až po zastavení...
I to je možné. A nejen 471. Ještě jsem neviděl vlak, který by měl předvolbu dveří – dokonce ani německá pendolina RegioDB to nemají.

Ale to už má s T6tkou pramálo společného. Pardon.

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od Radek » 14.12.2009 17:53

Oskar píše:A mají svým způsobem pravdu. Nenavolené tlačítko představuje vyšší stupeň bezpečnosti, neboť i při poruše blokovacího zařízení nedojde k otevření.
Proto lze nejspíš u 471 navolit až po zastavení...

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od gabuliatko » 14.12.2009 17:52

jo, takze 2 tlacitka, zadost o zastaveni a zadost o vystup =D>

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od Oskar » 14.12.2009 17:40

Proxy píše:Ju, tohle je klasický výrok, který občas slýchávám ještě dnes. Většinou to tak má zakořeněno starší generace, neb nedávno jsem v metru zažil, jak dědeček napomíná vnoučka, že se nesmí mačkat tlačítko, aby se dveře neotevřely v tunelu :smt003
A mají svým způsobem pravdu. Nenavolené tlačítko představuje vyšší stupeň bezpečnosti, neboť i při poruše blokovacího zařízení nedojde k otevření.

Jednou se tu psalo, že u nějaké KTN se taková porucha dokonce objevila – po odjezdu ze zastávky, na které nikdo nevystupoval, dveře nepřešly ze stavu uvolněno do stavu zavřeno a zároveň bylo porouchané blokování otevření dveří za jízdy (což může být ve skutečnosti závada jednoho obvodu). Pak stačilo za jízdy namáčknout a dveře se otevřely, klidně ve čtyřicítce.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2459
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od Proxy » 14.12.2009 16:17

OMH píše:Já si pamatuju, jak jsem jel jednou T6 na lince do Řep, nebyla to moje první jízda, a před výstupem jsem chtěl zmáčknout tlačítko pro otevření dveří a nějaká starší paní mě hned zarazila, že se to prej nesmí mačkat za jízdy, že by se ty dveře hned otevřely:D
Ju, tohle je klasický výrok, který občas slýchávám ještě dnes. Většinou to tak má zakořeněno starší generace, neb nedávno jsem v metru zažil, jak dědeček napomíná vnoučka, že se nesmí mačkat tlačítko, aby se dveře neotevřely v tunelu :smt003

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od OMH » 14.12.2009 9:29

Já si pamatuju, jak jsem jel jednou T6 na lince do Řep, nebyla to moje první jízda, a před výstupem jsem chtěl zmáčknout tlačítko pro otevření dveří a nějaká starší paní mě hned zarazila, že se to prej nesmí mačkat za jízdy, že by se ty dveře hned otevřely:D

Markus
Uživatel
Příspěvky: 122
Registrován: 03.7.2007 19:32
Bydliště: Praha 12 Modřany
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od Markus » 13.12.2009 22:50

Také si na dobu prvních T6A5 pamatuju. Pohyboval jsem se tehdy často po vozovnách a bavil s mistry. Zrovna nadšení z nového modelu nebyli, přesněji z kvality výroby a vhodnosti zvolených agregátů. Následující měsíce, kdy hlavně Motol připomínal výrobní linku, jim daly za pravdu. Jenže to byla ještě doba svatého (a modrého) ČKD, zlé Plzně a pálení čarodějnic za nápad dovézt něco osvědčeného z ciziny. Ve výsledku mám osobně T6A5 rád, mám je v oblibě stejně jako T3, hlavně kvůli konzervativnímu interiéru. Je fajn, že je lidé z DP dokázali dát do pořádku.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od gabuliatko » 13.12.2009 20:03

V té době byli ještě na DPP ochotni poskytovat informace ... já měl vozáky celé 4 a info z výpravny, na které pořadí je dávaj.

Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
Příspěvky: 501
Registrován: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha 10

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od slimman » 13.12.2009 17:39

Když už se tu vzpomíná... Pamatuju na první setkání se zkušebními T6 roku 1995 (asi 8602) u zast. Nádraží Vysočany. Koukali jsme jak puci na látkové sedačky a ségra poznamenala, že "je to hezký, ale tady to hned zničej". :)

Akribius
Uživatel
Příspěvky: 196
Registrován: 16.8.2004 15:57
Bydliště: nedaleko stanice linky 5 Veitvet a přímo u stanice busu 60 Veitvetstubben

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od Akribius » 13.12.2009 15:47

Já jsem jel poprvé na sedmé/4.Měl jsem výhodu,že jezdila nejprve na lince 4,která tou dobou jezdila do Řep,kde jsem bydlel.Tehdy ještě nehlásila stanice za což tam byl omluvný dopis.Místo Mypolu byla díra a rovněž cedule byly papírové.Pak vyrazila T6 i na linku 9,ale až po delší době a tehdy jsem zaslechnul spekulace,že na příkaz magistrátu,který chtěl novou tramvaj přes centrum.
Jinak informace ve "Večerce" super.Dnešní novináři jim nesahají ani po kolena:-(

Odpovědět