T6A5 a T6A5.3

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 14.8.2013 15:53

Pepa píše:... i s nízky KT jde udělat předjetí :D
tak to jde udělat naprosto se vším - páč jízdní časy dle JŘ v některých úsecích naprosto neodpovídají realitě (v některých úsecích jsou podhonoceny a v jiných nadhodnoceny) či někde odpovídají průměrné hustotě provozu (cestujících i IAD), ale jak mile je menší a úměrně nesnížíš rychlost jízdy a odbavování, tak si zase předjetý.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od Absolut » 14.8.2013 8:22

Skutečně se jen měří spotřeba. Nikdo v DP ještě není tak padlý na hlavu, aby investoval do T6A5 na instalaci zásuvek, když fungují spřáhla Secheron a spousta náhradních dílů se vozí na nepoužívaných čelech souprav. Čili i nadále se budou Sécherony měnit za SP120 pouze po nehodách nebo v případě potřeby náhradních dílů, a to tak, aby na voze vždy zůstal jeden Sécheron a bylo možné jej spřahovat. Osobně očekávám vzhledem k soustředění spousty T6 opět do Motola a zpětnému spřažení do pevných souprav, že se budou spřáhla SP120 objevovat na předních čelech lichých čísel první série...

Uživatelský avatar
Pepa
Uživatel
Příspěvky: 2152
Registrován: 30.11.2003 9:45
Bydliště: 6004

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od Pepa » 13.8.2013 23:16

S nízkým KT nemám problém (a to jsem na něm 5x do roka), i když má prodlevu dveří a některé kusy škubou, tak se s tím dá žít a i s nízky KT jde udělat předjetí :D

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od Fořtík » 13.8.2013 22:54

willyjeff píše:Motolskýho (souhlasí Petrpes?)
Tak to prrrr, Petrpes je náš! 8-)

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od willyjeff » 13.8.2013 19:20

PvvS píše:Hmm a to se budou dodelavat zasuvky ?? Ona tam nejni jenom silovina.
Oficiální důvod je ten, že se měří spotřeba.

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od PvvS » 13.8.2013 19:13

Hmm a to se budou dodelavat zasuvky ?? Ona tam nejni jenom silovina.

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od willyjeff » 13.8.2013 19:11

-KUBI- píše:Ví někdo, co konkrétně se zkouší nebo měří?
Podle mého soukromého názoru to, že se časem rozšíří "pražská spřáhla" na takový počet vozů, že nebude možné spojovat se Sécheronama a tedy nebude možné vést 600V přes spřáhla a proto se zkouší napájení na oba paňťáky.

-KUBI-
Uživatel
Příspěvky: 118
Registrován: 05.2.2012 18:39

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od -KUBI- » 13.8.2013 18:39

willyjeff píše:zkušební T6 s oběma panťákama na troleji
Ví někdo, co konkrétně se zkouší nebo měří?

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od willyjeff » 13.8.2013 17:00

Dneska sem měl 9096. Pominu-li nasazení kotoučů v příliš vysoké rychlosti i přesto bylo dobrzdění plynulejší než u mnoha RP (o wanách ani nemluvim), taktéž rozjezdy byly naprosto v pohodě (i Zborovská Z.C, na tu sem si Karosáku dal extra pozor a fakt jsem nezpozorval jakýkoliv problémy) a uměl se rozjet i ten Vokovickej, co mi dělal na Andělu bépéčko. Jak často zde diskutující řídíte nízké KT? :) Stačil jsem rozpoznat 2 Pankáčský, Motolskýho (souhlasí Petrpes?) a Strašidelnickýho. To neni moc kvalitní vzorek statistiky :D A abych nebyl úplně off-topic, jako vy, tak sem hodim info, že v posledních dnech jsem potkal tu zkušební T6 s oběma panťákama na troleji 8747+8748 na lince 20+8: http://josef.chodounsky.cz/Fotky/Ruzne/ ... 9_8747.jpg

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od Bobik » 13.8.2013 16:37

Já se obávám, že to je nějaká "bezpečnostní pojistka" či co (jejíž smysl mi ale uniká), aby ses nemohl rozjet jen co ti cvaknou relátka jako u T3. U T6 se mi několikrát stalo, že když jsem chtěl vystřelit jen co se doklaply dveře, tak mě to nepustilo, bo blokování rozjezdu.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 13.8.2013 16:24

Vím, že jsem v trochu jiném vlákně, ale navazuje to na předešlou diskuzi zde - u KTN mne sejří znatelná prodleva od zavření dveří po ukončení blokování jízdy = z mého pohledu něco "na dveřích" mají špatně T6 i KTN

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od Karosák » 12.8.2013 18:42

K novému KTN bych podotkl, že vyklápět páku, tedy odbržďovat bezprostředně před zadáním jízdy je kontraproduktivní, neboť kroutící moment nastoupí skokově a škubne to. Je-li zadán pojezd, pak prvotní "hrc" mírně ztlumí právě ČB Z:idea: Např. Zborovská k Andělu, rozhodně nevyklápět. Uznávám, že to zrovna stroj na mazlení není, ale vyjdu-li ze své zkušenosti, tak pokud se cestující přímo nesoustředí na chod vozidla, jakože to asi málokdo a dokonce ani já postižený, pak skutečně člověk vnímá jen brutální rázy, rány, nebo opakované nepříjemné jevy. I třeba jedno přiklepnutí I. stupněm KB, málokoho napadne řešit a vnímá to jen podvědomě, protože se drží a je trochu připraven. Až když vlaje každým obloukem a v každé zastávce udělá krok vpřed, začne se významným pohledem dívat směrem ke kabině. Tím samozřejmě neříkám, že je to buhvíjaká rozkoš a že je to dobře...

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od Petrpes » 12.8.2013 17:37

KTN při rozjezdu kolikrát cukne, i když se člověk snaží, odbrzdit a naložit tomu pomálu.
V T6 není problém. To spíš ten výhled a výklopné dveře, špatný výhled do zrcadla ještě umocňující!

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od cwapa » 12.8.2013 16:44

Jenda1989 píše:
Bobik píše:A to bych se hádal... :D Reko KT je náhodou pohodový a oproti T6 naprosto plynulý. 8-)
Reko KT plynulý? No nechci ti brát tvůj optimismus, ale plynulost si představuju úplně jinak. Třeba jako KT před reko!!! Jinak i já se domnívám, že T6 jsou daleko plynulejší!!!
Přesně tak ještě se mi snad nestalo aby v reko KT byl plynulý rozjezd.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od Petrpes » 12.8.2013 14:51

Bohužel v tomto byla doladěna nejlépe až III. série.
Po kurzu jsem jezdil půl roku na ŽI, to tam zrovna byly T6 8731-8750 úplně nové.
Kolikrát jsem i získal šichtu na 19 výměnou s někým starším, kdo o T6 nestál. Tou dobou byly všechny sólo, neb na ŽI se nedělala tehdy nehodou vynucená defektoskopie spřáhel.
Když jsem pak postupem času sednul na 9 do motolské T6, byl jsem rozladěn. Nemohl jsem si dát sedadlo tak dozadu, jak jsem byl zvyklej, bo skříň, kterou má III. série vpravo, dole pod oknem má I. a II. série mezi 1 dveřma a pravým oknem kabiny a vadí to ve výhledu. Na konci si chci vyhodit fajfky k okénku, ho_no, tam mě zase ta skříňka, co je jen na III. sérii přemístěna dolů chyběla 8-)

Odpovědět