T6A5 a T6A5.3

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
malesak
problémový jedinec
Příspěvky: 176
Registrován: 15.10.2009 17:41
Bydliště: MHD neni slyset

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od malesak » 29.9.2010 15:12

Dneska jsem jel na 26 T6-kou okolo 13:45 z Radošovický(ZC) a vůbec nebyl slyšet motor v zadním voze , prostě úplně ticho a i dveře zadního vozu si dělali co chtěli.Tušim že to byla 86?? + 8640 jo a na Zahradním městě se neotevřeli vůbec . Nevíte kde mohla bejt chyba :?:

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od demon » 28.9.2010 21:05

Ty woe, vaše starosti na naše hlavy.... :roll:
Za časů ČKD bylo naprosto běžný, že se nakoupilo 1000 stykačů, těch 1000 stykačů šlo nejdřív do dílen, tam se předělaly na jiný typ, nebo jen uvedly do souladu s technickou dokumentací a pak šly teprve do provozu.
Dneska je všechno podřízený nejnižší ceně (tvrdí pomazaní...), takže lehká nekompatibilita s požadovaným náhradním dílem je dle nich v pořádku. Takhle nám před časem jednotka zásobování pořídila krásný dveře na nízký KT, který měly jednu drobnou chybku - byly od jinýho výrobce, v jiný barevný kombinaci a v jiných rozměrech, takže do pražskýho provedení KT prostě nešly...
Druhá věc je, že pokud kupujete určitý ND od jediného výrobce, který vyrábí ten konkrétní díl v určité sérii v jednom provedení, každou odchylku od jeho provedení si nechá sakradobře zaplatit.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od kruťák » 26.9.2010 22:35

super, díky za fundovanou odpověď !

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od DavidD » 26.9.2010 22:23

Bavil jsme se kdysi s depákem v Motole zrovna o lakování madel do T6. Říkal mi, že to všechno chodí na vozovny(dílny) v základní barvě a oni to mají pak natřít do oranžové. Tak pokud potkáte v provozu nějaké madlo bílé, tak to znamená, že nějaký depák se vybodl na svou práci a nechal to v základovce :(

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od P_V » 26.9.2010 20:39

Řekl bych, že smysl v tom není. Někdo objednal ND, barvu neuvedl, a tak mu vyrobili tyčky v nějaké barvě. Klidně mohly být třeba fialové nebo zelené, podle toho jakou plechovku měl zrovna lakýrník načatou.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od kruťák » 26.9.2010 20:30

No to k čemu se chci dobrat je, proč vlastně někdo vyrábí bílou tyčku, když není potřeba. :D Ptám se tedy, jestli je v tom bílo-tyčková lobby, nebo prostě neexistuje výrobce oranžových tyček. (Nepředpokládám, že by pro DPP bylo koupit tisíc bílých tyček, kýble barvy a zadat natírání zaměstnancům levnější než koupit tisíc oranžových tyček.

A ano, RT6 mají stejné dveře (viz foto výše) jako pražské T6.

Uživatelský avatar
Pepa
Uživatel
Příspěvky: 2152
Registrován: 30.11.2003 9:45
Bydliště: 6004

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od Pepa » 26.9.2010 18:04

Tak ber tu bílou jako základní barvu :) Ad RT6 ty snad měli stejné dveře jako pražské T6? Nebo ne-e?

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od kruťák » 26.9.2010 16:48

Pepa píše:víš kolik se takle ušetří oranžové barvy? :lol:
:D Spíš jsem to myslel tak, proč se vůbec bílé vyrábějí (nebo proč je DPP odebírá)? Tyčková lobby? :D Nebo jednoduše už jen neexistuje výrobce oranžových tyček?
Mimochodem Brno má u T6 "jiný tyčkový mechanismus" a u RT6N má tyčky stejné jako Praha - oranžové. Ostrava nemá "výklopné" dveře, Varia všude mají buď skládací dveře nebo tyčky bez krytů, atd. Takže jsem nezjistil, proč by někdo vyráběl tyto tyčky v bílé barvě.
Zas tak moc dobře ostatní provozy neznám, tak mě kdyžtak opravte, jestli v nějakém městě jezdí T6 s bílými kryty.
Obrázek

Uživatelský avatar
Pepa
Uživatel
Příspěvky: 2152
Registrován: 30.11.2003 9:45
Bydliště: 6004

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od Pepa » 26.9.2010 15:26

Jo tak na to ti neumím odpovědět proč to tak je. Ale v době šetření, víš kolik se takle ušetří oranžové barvy? :lol:
Schválně se dneska podívám jestli jsou ve skladu i oranžové...

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od kruťák » 26.9.2010 11:24

Pepa píše:v depu jsou náhradní jen bílé
V tom případě se ptám, proč jsou na skladě bílé, když se používají jen u T6 a ty jsou vždy oranžové... Nemyslím to jako hádání o blbou tyčku, spíš o princip, proč v depu jsou barevně nekompatibilní ND a už jednou opravenou věcí se podruhé zdržujou dílenští...

Uživatelský avatar
Pepa
Uživatel
Příspěvky: 2152
Registrován: 30.11.2003 9:45
Bydliště: 6004

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od Pepa » 26.9.2010 6:47

To že je tyčka bílá nemá s docházením dílů nic společného, jen prostě není oranžová. Většinou to bývá tak, že v depu jsou náhradní jen bílé, ale vůz z dílen přijde s oranžovýma (ale nemusí to tak být vždy)

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od kruťák » 25.9.2010 19:07

Není to tak výrazné jako u eRPéčka 8558, ale i u T6 zřejmě docházejí náhradní díly. U 8612 to nejsou celé dveře, jen tyčka:
DSC03163 8612.jpg
No a na 22 se dnes prohání souprava 862_+8603, které nefungují první dveře zadního vozu poptávkově ani zevnitř ani zvenku. Nejspíš nefungujou ani při "kompletním nepoptávkovém otevření", ale to řidič během mojí cesty neprovedl.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Quakeman
Uživatel
Příspěvky: 20
Registrován: 24.12.2006 10:13
Bydliště: Bratislava

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od Quakeman » 27.8.2010 21:56

Ja som si roziel v kvalite jednotlivých sérií T6A5 v Bratislave všimol ,tie z 1998 sú na tom lepšie =D> ako staršie série :( .A čo sa podvozkov týka je to rovnaké na všetkých sériách bez problémov. :D

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od demon » 27.8.2010 20:39

rusty9039 píše:Myslel jsem, jestli ty starší T6A5 dodány Bratislavě, Ostravě a Košicím tolik neodbyli jako ty novější. Př. antikorozním nástřikem, podvozky apod. jak jsou spolehlivé jejich trakční motory to netuším ale jsou aspoň tiché.
To ti tady asi nikdo nebude schopen zodpovědět, možná se Jenki vyjádří k Ostravě...
Tam jsou T6 tuším od roku 1994 a kuloární informace hlásají zhoršenou kvalitu až u kousků z roku 1998...
Co se motorů u našich T6 týče, tak po hromadné opravě konstrukční vady v počátcích provozu, jsou teď naprosto bezproblémové. Určitě nejsou hlučnější, než ty samé motory v Ostravě, i když tam se snad ve větší míře vyskytují motory typově shodné s vozy KT8, které zrovna vrcholem spolehlivosti nejsou.

rusty9039
problémový jedinec
Příspěvky: 83
Registrován: 24.8.2010 21:26
Bydliště: Praha 5

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od rusty9039 » 27.8.2010 16:27

demon píše:
rusty9039 píše:já ty podvozky u T6 viděl i trochu rezivět. Nevíte jestli se povedli aspoň T6 z roku 1991 - 1994?
Já je teda viděl rezivět i víc, než jen trochu, ale přiznam se, že otázce moc nerozumim. Jak povedli, v čem, komu ?
Myslel jsem, jestli ty starší T6A5 dodány Bratislavě, Ostravě a Košicím tolik neodbyli jako ty novější. Př. antikorozním nástřikem, podvozky apod. jak jsou spolehlivé jejich trakční motory to netuším ale jsou aspoň tiché.

Odpovědět