T6A5 a T6A5.3
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: T6A5 a T6A5.3
Dneska jsem jel na 26 T6-kou okolo 13:45 z Radošovický(ZC) a vůbec nebyl slyšet motor v zadním voze , prostě úplně ticho a i dveře zadního vozu si dělali co chtěli.Tušim že to byla 86?? + 8640 jo a na Zahradním městě se neotevřeli vůbec . Nevíte kde mohla bejt chyba
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6705
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: T6A5 a T6A5.3
Ty woe, vaše starosti na naše hlavy....
Za časů ČKD bylo naprosto běžný, že se nakoupilo 1000 stykačů, těch 1000 stykačů šlo nejdřív do dílen, tam se předělaly na jiný typ, nebo jen uvedly do souladu s technickou dokumentací a pak šly teprve do provozu.
Dneska je všechno podřízený nejnižší ceně (tvrdí pomazaní...), takže lehká nekompatibilita s požadovaným náhradním dílem je dle nich v pořádku. Takhle nám před časem jednotka zásobování pořídila krásný dveře na nízký KT, který měly jednu drobnou chybku - byly od jinýho výrobce, v jiný barevný kombinaci a v jiných rozměrech, takže do pražskýho provedení KT prostě nešly...
Druhá věc je, že pokud kupujete určitý ND od jediného výrobce, který vyrábí ten konkrétní díl v určité sérii v jednom provedení, každou odchylku od jeho provedení si nechá sakradobře zaplatit.
Za časů ČKD bylo naprosto běžný, že se nakoupilo 1000 stykačů, těch 1000 stykačů šlo nejdřív do dílen, tam se předělaly na jiný typ, nebo jen uvedly do souladu s technickou dokumentací a pak šly teprve do provozu.
Dneska je všechno podřízený nejnižší ceně (tvrdí pomazaní...), takže lehká nekompatibilita s požadovaným náhradním dílem je dle nich v pořádku. Takhle nám před časem jednotka zásobování pořídila krásný dveře na nízký KT, který měly jednu drobnou chybku - byly od jinýho výrobce, v jiný barevný kombinaci a v jiných rozměrech, takže do pražskýho provedení KT prostě nešly...
Druhá věc je, že pokud kupujete určitý ND od jediného výrobce, který vyrábí ten konkrétní díl v určité sérii v jednom provedení, každou odchylku od jeho provedení si nechá sakradobře zaplatit.
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: T6A5 a T6A5.3
super, díky za fundovanou odpověď !
Re: T6A5 a T6A5.3
Bavil jsme se kdysi s depákem v Motole zrovna o lakování madel do T6. Říkal mi, že to všechno chodí na vozovny(dílny) v základní barvě a oni to mají pak natřít do oranžové. Tak pokud potkáte v provozu nějaké madlo bílé, tak to znamená, že nějaký depák se vybodl na svou práci a nechal to v základovce
Re: T6A5 a T6A5.3
Řekl bych, že smysl v tom není. Někdo objednal ND, barvu neuvedl, a tak mu vyrobili tyčky v nějaké barvě. Klidně mohly být třeba fialové nebo zelené, podle toho jakou plechovku měl zrovna lakýrník načatou.
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: T6A5 a T6A5.3
No to k čemu se chci dobrat je, proč vlastně někdo vyrábí bílou tyčku, když není potřeba. Ptám se tedy, jestli je v tom bílo-tyčková lobby, nebo prostě neexistuje výrobce oranžových tyček. (Nepředpokládám, že by pro DPP bylo koupit tisíc bílých tyček, kýble barvy a zadat natírání zaměstnancům levnější než koupit tisíc oranžových tyček.
A ano, RT6 mají stejné dveře (viz foto výše) jako pražské T6.
A ano, RT6 mají stejné dveře (viz foto výše) jako pražské T6.
Re: T6A5 a T6A5.3
Tak ber tu bílou jako základní barvu Ad RT6 ty snad měli stejné dveře jako pražské T6? Nebo ne-e?
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: T6A5 a T6A5.3
Spíš jsem to myslel tak, proč se vůbec bílé vyrábějí (nebo proč je DPP odebírá)? Tyčková lobby? Nebo jednoduše už jen neexistuje výrobce oranžových tyček?Pepa píše:víš kolik se takle ušetří oranžové barvy?
Mimochodem Brno má u T6 "jiný tyčkový mechanismus" a u RT6N má tyčky stejné jako Praha - oranžové. Ostrava nemá "výklopné" dveře, Varia všude mají buď skládací dveře nebo tyčky bez krytů, atd. Takže jsem nezjistil, proč by někdo vyráběl tyto tyčky v bílé barvě.
Zas tak moc dobře ostatní provozy neznám, tak mě kdyžtak opravte, jestli v nějakém městě jezdí T6 s bílými kryty.
Re: T6A5 a T6A5.3
Jo tak na to ti neumím odpovědět proč to tak je. Ale v době šetření, víš kolik se takle ušetří oranžové barvy?
Schválně se dneska podívám jestli jsou ve skladu i oranžové...
Schválně se dneska podívám jestli jsou ve skladu i oranžové...
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: T6A5 a T6A5.3
V tom případě se ptám, proč jsou na skladě bílé, když se používají jen u T6 a ty jsou vždy oranžové... Nemyslím to jako hádání o blbou tyčku, spíš o princip, proč v depu jsou barevně nekompatibilní ND a už jednou opravenou věcí se podruhé zdržujou dílenští...Pepa píše:v depu jsou náhradní jen bílé
Re: T6A5 a T6A5.3
To že je tyčka bílá nemá s docházením dílů nic společného, jen prostě není oranžová. Většinou to bývá tak, že v depu jsou náhradní jen bílé, ale vůz z dílen přijde s oranžovýma (ale nemusí to tak být vždy)
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: T6A5 a T6A5.3
Není to tak výrazné jako u eRPéčka 8558, ale i u T6 zřejmě docházejí náhradní díly. U 8612 to nejsou celé dveře, jen tyčka:
No a na 22 se dnes prohání souprava 862_+8603, které nefungují první dveře zadního vozu poptávkově ani zevnitř ani zvenku. Nejspíš nefungujou ani při "kompletním nepoptávkovém otevření", ale to řidič během mojí cesty neprovedl.Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: T6A5 a T6A5.3
Ja som si roziel v kvalite jednotlivých sérií T6A5 v Bratislave všimol ,tie z 1998 sú na tom lepšie ako staršie série .A čo sa podvozkov týka je to rovnaké na všetkých sériách bez problémov.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6705
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: T6A5 a T6A5.3
To ti tady asi nikdo nebude schopen zodpovědět, možná se Jenki vyjádří k Ostravě...rusty9039 píše:Myslel jsem, jestli ty starší T6A5 dodány Bratislavě, Ostravě a Košicím tolik neodbyli jako ty novější. Př. antikorozním nástřikem, podvozky apod. jak jsou spolehlivé jejich trakční motory to netuším ale jsou aspoň tiché.
Tam jsou T6 tuším od roku 1994 a kuloární informace hlásají zhoršenou kvalitu až u kousků z roku 1998...
Co se motorů u našich T6 týče, tak po hromadné opravě konstrukční vady v počátcích provozu, jsou teď naprosto bezproblémové. Určitě nejsou hlučnější, než ty samé motory v Ostravě, i když tam se snad ve větší míře vyskytují motory typově shodné s vozy KT8, které zrovna vrcholem spolehlivosti nejsou.
Re: T6A5 a T6A5.3
Myslel jsem, jestli ty starší T6A5 dodány Bratislavě, Ostravě a Košicím tolik neodbyli jako ty novější. Př. antikorozním nástřikem, podvozky apod. jak jsou spolehlivé jejich trakční motory to netuším ale jsou aspoň tiché.demon píše:Já je teda viděl rezivět i víc, než jen trochu, ale přiznam se, že otázce moc nerozumim. Jak povedli, v čem, komu ?rusty9039 píše:já ty podvozky u T6 viděl i trochu rezivět. Nevíte jestli se povedli aspoň T6 z roku 1991 - 1994?