T6A5 a T6A5.3

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3139
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od trainzjohny » 27.10.2023 6:54

9001 píše:
26.10.2023 18:50
Ústečák: Počkej, 8601 přece byla i v muzejní hale ;-)
Tam je 8702.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10206
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od 9001 » 26.10.2023 18:50

Ústečák: Počkej, 8601 přece byla i v muzejní hale ;-)

Uživatelský avatar
Ústečák
Uživatel
Příspěvky: 187
Registrován: 04.8.2019 9:55

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od Ústečák » 26.10.2023 14:36

Mně to přijde skvělý. Jednou je snaha 8601 dostat do původního stavu po vyrobení, tak je pěkné, že si s tím někdo dal práci a dotáhl to do detailu. Zrovna u T6 mi přijde zvukový projev jako důležitý poznávací prvek, a pokud máme zároveň ještě 8750, je to výjimečná šance ilustrovat vývoj typu v čase, což se i děje. =D>

T6 mají za mě jedinou, opravdu jedinou vadu na kráse, a to tu, že nejsou ve Střešovicích. :D

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6698
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od demon » 26.10.2023 11:06

V praxi tu změnu nejspíš nikdy nepoznáš, takže to za ten návrat k původnímu zvukovýmu projevu asi stálo.
Rozhodně to nelze brát za nějaké konstrukční zhoršení, což by odstranění rádia jednoznačně bylo.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4073
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od P_V » 26.10.2023 10:56

Mno, nevím zda je správný krok, v zájmu muzejního purismu odstranit neviditelné konstrukční zlepšení vozidla, které musí být způsobilé provozu... To už by také měli vyndat rádiové stavění výhybek, to tam přeci také nebylo.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6698
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od demon » 25.10.2023 20:36

Trakční motory v rychlosti cca 30km/h dosahují svého maxima a aby bylo možné dál zvyšovat otáčky a tím rychlost vozu je třeba tzv. šuntovat - zeslabovat buzení, snižovat proud v budícím vinutí. S tím ale zároveň ubývá výkon a snižuje se točivý moment, takže v případě jízdy do dlouhého a prudkého kopce nastane pravý opak a tramvaj zpomaluje, takže je nutno opět odšuntovat a opět nabudit motor.
Původní řešení regulátoru na to ale nedokázalo zareagovat, takže se regulátor modifikoval o úpravu, která dokáže lépe řídit šuntování.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4073
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od P_V » 25.10.2023 11:49

Bylo by možné blíže popsati podstatu té zrušené úpravy?

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6698
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od demon » 25.10.2023 6:28

fricoolinek2 píše:
25.10.2023 2:31
...u 8601 mi to spíše připomínalo KT8D5. Co to?
Odbarrandováno...

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od fricoolinek2 » 25.10.2023 2:31

V neděli jsem se svezl s 8601 (BTW: opravdu divné jet s T6 jako historickým vozem, kdyby raději šly do peache stará RPčka) a překvapil mě zvláštní zvuk rozjezdu. Vždy jsem rozjezd T6 měl asociován s takovým dvou-fázovým/tónovým stoupavým zvukem, u 8601 mi to spíše připomínalo KT8D5. Co to?

PashaTramvaiKharkov
Uživatel
Příspěvky: 1
Registrován: 31.8.2023 10:42

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od PashaTramvaiKharkov » 31.8.2023 11:17

Dobrý den, jmenuji se Pavel, jsem z Ukrajiny, z města Charkov, není to tak dávno, co jsme dostali vozy značky T6A5.Možná jsou mezi vámi tací, kteří mají elektrická schémata těchto vozů nebo nějakou dokumentaci s uzly a názvy uzlů, relé, cívek a spínačů Budu velmi vděčný, doufám, že vám pomůžete

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od von Špilberk » 09.6.2022 11:08

Tramvaj od dálnice D1 zmizí. Majitel ji rozřezává, lidé na něj posílají policii
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/tr ... .seznam.cz
Po třech letech mizí od dálnice D1 za Prahou tramvaj, která tam stojí v poli. Podepsal se na ní zub času i sprejeři. Koupil ji podnikatel, který ji momentálně rozřezává a chce ji dát do šrotu.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2383
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od pawel » 17.4.2022 15:34

Nádhera! Děkujeme za foto i za to, že se o ně tak pěkně staráte. T6A5 jsou moje srdcová záležitost, miloval jsem je už jako dítě, když v devadesátých letech zaplavily Prahu, hlavně tedy linky z vozovny Motol. A ten zvuk!

Dimi4188
Uživatel
Příspěvky: 4
Registrován: 16.4.2022 14:23

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od Dimi4188 » 17.4.2022 10:23

Tramvaje jsou skvělé a slouží nám velmi dobře. Pozdravy ze Sofie
ObrázekUntitled

ObrázekUntitled

Uživatelský avatar
Ústečák
Uživatel
Příspěvky: 187
Registrován: 04.8.2019 9:55

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od Ústečák » 17.4.2022 10:04

Hlavně ať vám dobře slouží. 🙂

Dimi4188
Uživatel
Příspěvky: 4
Registrován: 16.4.2022 14:23

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od Dimi4188 » 17.4.2022 9:48

Děkuji. Můj názor byl důsledkem nedávné nehody s rozbitým pantografem, ale nespadl úplně na střechu. Systém zjevně nezjistil odstraněný pantograf na prvním voze, když jsme otočili odpojovače, abychom jeli na druhém pantografu. Víte, nejezdíme na druhý pantograf kvůli starým výhybkám, ale v nouzových situacích se to stává.
Ještě jednou děkuji a pokud budu mít v budoucnu další otázky, rád opět dostanu odpověď. Hezký den.

Odpovědět