T6A5 a T6A5.3
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
Uz se to resilo mnohokrat a je jedno jestli je ptg kloubem vpred/vzad i v pripade ze je vepredu stresni klapka...staci omezit otevirani na stredni polohu jak psal manil a je po problemech-klapka se nedotyka konstrukce ptg...ale je to i hodne designova vec takze zalezi na provozovateli...co se tyce spineni uhlikem je to u polohy kloubem vzad daleko horsi pac je cele telo pantografu za listou a proto u T6/T3R v Brne a T6 v Praze sou ptg cely cerny...
Sheep: U té T6 na obrázku je ptg Lekov EPDE 01-2600, který musí mít elektrické stahování + na nouzové stahování kliku nebo alespoň otvor pro kliku ve střeše.
Jinak v Brně mají všechny tramvaje (mimo pár vyjímek) prg kloubem vpřed. Větrací klapku lze otevřít pouze na střední pozici. U T6 a T3R máme klouby na ptg vzadu, jako v Praze, ale T6 nemají přední větrací klapku, na jejím místě je odpojovač, který taky vystupuje do střechy...takže je použití kloubu vpředu nemožné.
Jinak v Brně mají všechny tramvaje (mimo pár vyjímek) prg kloubem vpřed. Větrací klapku lze otevřít pouze na střední pozici. U T6 a T3R máme klouby na ptg vzadu, jako v Praze, ale T6 nemají přední větrací klapku, na jejím místě je odpojovač, který taky vystupuje do střechy...takže je použití kloubu vpředu nemožné.
Uz o tom bylo napsano hodne.Jabberwocky píše:Tak mě napadá, je u polopantografu nějaký rozdíl mezi kloubem vepředu a kloubem vzadu? Myslím tím orientaci pantografu, tedy jestli je tou hnátou proti či po směru jízdy (pardon za laickou terminologii). Kromě estetického rozdílu, samozřejmě. Mně se totiž líbí ptg tak, jak ho mají pražské T6, a myslím, že třeba 14T by ho měla také mít takhle, a ne opačně, jak ho má.
- Vyhoda sipky 'dopredu' je, ze je setrnejsi k trolejovemu vedeni a to hlavne v situacich, kdy dojde ke zlomeni sberace/pretrzeni troleje. ( V pripade sipky dozadu je vetsi sance na strzeni troleje/prevesu tim, ze pantograf ma tvar haku)
- Vyhoda sipky dozadu je lepsi pritlak k troleji vlivem vetru. To se ale prakticky projevi az u rychlosti nekde nad 100km/h a vice. => u tramvaji toto nema cenu uvazovat.
- Hlavnim duvodem, proc je na prazskych T6 sipka dozadu je prvni vetraci klapka. V pripade pouziti sipky dopredu by si to navzajem zavazelo.
pražské T6 a KT8 ho mají kloubem vzad kvůli střešní větrací klapce.
jinak se dává u MHD obvykle kloubem dopředu, jestli existuje nějaký jiný důvod než ten, že se v této variantě nešpiní uhlíkem, nevím... (spíš by stálo za otázku, proč musí být v česku pantograf žlutooranžový - např. v německu i jinde mají vždycky černé). u vlaků je to údajně kloubem dozadu výhodnější proto, že sběrač při vysokých rychlostech líp přilne k troleji.
jinak se dává u MHD obvykle kloubem dopředu, jestli existuje nějaký jiný důvod než ten, že se v této variantě nešpiní uhlíkem, nevím... (spíš by stálo za otázku, proč musí být v česku pantograf žlutooranžový - např. v německu i jinde mají vždycky černé). u vlaků je to údajně kloubem dozadu výhodnější proto, že sběrač při vysokých rychlostech líp přilne k troleji.
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
Tak mě napadá, je u polopantografu nějaký rozdíl mezi kloubem vepředu a kloubem vzadu? Myslím tím orientaci pantografu, tedy jestli je tou hnátou proti či po směru jízdy (pardon za laickou terminologii). Kromě estetického rozdílu, samozřejmě. Mně se totiž líbí ptg tak, jak ho mají pražské T6, a myslím, že třeba 14T by ho měla také mít takhle, a ne opačně, jak ho má.
- Sheep
- Uživatel
- Příspěvky: 325
- Registrován: 06.1.2006 23:37
- Bydliště: Slovensko, Kosice
- Kontaktovat uživatele:
na tych koscikych reko KTckach su zberace KE 29 s elektrickym stahovanim a okrem nich tu maju ostatne elektricky manualne stahovanie, zberace EPDE tu mame asi len 6 kusov a zvysok su zase KE 29 alebo este na mnohych T3jkach jednolistove KE 13manil píše:Záleží na typu pantografu. Buď otáčení klikou ve střeše kabiny, provazem nebo u Lekovu ESGe tuším pantograf dokáže stáhnout pružina...
V Brně je na T6 (jako v Praze) Stemann Fb500 a stahování elektrické.
jedina kosicka suprava T6A5 ma zberace EPDE ale neviem ci ma to elektricke stahovanie
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
A kdyby tam nebyl automat jak by se predavaly ridici signaly? Ze by zasuvky jako na T3? Proste automat bez silovky...proste pres sprahlo 600V nejde a finito...to ze to jde ve vsech ostatnich mestech je kvuli DU kteremu asi prislo toto prpojeni prilis nebezpecne...Ondrys píše:Nejezdí náhodou v Brně soupravy T6 na dva sběrače jen kvůli tomu že tam mají jen běžná spřáhla, a ne polo-automaty (které umožnují ono zmiňované silové propojení) jako všude jinde? Nevěřím tomu že je to kvůli DÚ.
- PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1403
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
- Kontaktovat uživatele:
zadni vuz 1208 v dilnach http://bmhd.goo.cz/foto.php?1208ud:20060208