T6A5 a T6A5.3

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 18.2.2006 10:53

Aha. Tak děkuji uctivě.

Uživatelský avatar
izzy
Uživatel
Příspěvky: 190
Registrován: 28.5.2005 15:03
Bydliště: Brno, Ostrava (VSB-TU)

Příspěvek od izzy » 17.2.2006 16:30

Uz se to resilo mnohokrat a je jedno jestli je ptg kloubem vpred/vzad i v pripade ze je vepredu stresni klapka...staci omezit otevirani na stredni polohu jak psal manil a je po problemech-klapka se nedotyka konstrukce ptg...ale je to i hodne designova vec takze zalezi na provozovateli...co se tyce spineni uhlikem je to u polohy kloubem vzad daleko horsi pac je cele telo pantografu za listou a proto u T6/T3R v Brne a T6 v Praze sou ptg cely cerny...

Uživatelský avatar
manil
Uživatel
Příspěvky: 153
Registrován: 26.11.2005 23:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od manil » 17.2.2006 16:16

Sheep: U té T6 na obrázku je ptg Lekov EPDE 01-2600, který musí mít elektrické stahování + na nouzové stahování kliku nebo alespoň otvor pro kliku ve střeše.

Jinak v Brně mají všechny tramvaje (mimo pár vyjímek) prg kloubem vpřed. Větrací klapku lze otevřít pouze na střední pozici. U T6 a T3R máme klouby na ptg vzadu, jako v Praze, ale T6 nemají přední větrací klapku, na jejím místě je odpojovač, který taky vystupuje do střechy...takže je použití kloubu vpředu nemožné.

Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adam_r » 17.2.2006 11:51

Jabberwocky píše:Tak mě napadá, je u polopantografu nějaký rozdíl mezi kloubem vepředu a kloubem vzadu? Myslím tím orientaci pantografu, tedy jestli je tou hnátou proti či po směru jízdy (pardon za laickou terminologii). Kromě estetického rozdílu, samozřejmě. Mně se totiž líbí ptg tak, jak ho mají pražské T6, a myslím, že třeba 14T by ho měla také mít takhle, a ne opačně, jak ho má.
Uz o tom bylo napsano hodne.
- Vyhoda sipky 'dopredu' je, ze je setrnejsi k trolejovemu vedeni a to hlavne v situacich, kdy dojde ke zlomeni sberace/pretrzeni troleje. ( V pripade sipky dozadu je vetsi sance na strzeni troleje/prevesu tim, ze pantograf ma tvar haku)
- Vyhoda sipky dozadu je lepsi pritlak k troleji vlivem vetru. To se ale prakticky projevi az u rychlosti nekde nad 100km/h a vice. => u tramvaji toto nema cenu uvazovat.

- Hlavnim duvodem, proc je na prazskych T6 sipka dozadu je prvni vetraci klapka. V pripade pouziti sipky dopredu by si to navzajem zavazelo.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Příspěvek od pawel » 17.2.2006 11:47

pražské T6 a KT8 ho mají kloubem vzad kvůli střešní větrací klapce.
jinak se dává u MHD obvykle kloubem dopředu, jestli existuje nějaký jiný důvod než ten, že se v této variantě nešpiní uhlíkem, nevím... (spíš by stálo za otázku, proč musí být v česku pantograf žlutooranžový - např. v německu i jinde mají vždycky černé). u vlaků je to údajně kloubem dozadu výhodnější proto, že sběrač při vysokých rychlostech líp přilne k troleji.

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 17.2.2006 1:01

Tak mě napadá, je u polopantografu nějaký rozdíl mezi kloubem vepředu a kloubem vzadu? Myslím tím orientaci pantografu, tedy jestli je tou hnátou proti či po směru jízdy (pardon za laickou terminologii). Kromě estetického rozdílu, samozřejmě. Mně se totiž líbí ptg tak, jak ho mají pražské T6, a myslím, že třeba 14T by ho měla také mít takhle, a ne opačně, jak ho má.

Uživatelský avatar
Sheep
Uživatel
Příspěvky: 325
Registrován: 06.1.2006 23:37
Bydliště: Slovensko, Kosice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sheep » 16.2.2006 23:31

manil píše:Záleží na typu pantografu. Buď otáčení klikou ve střeše kabiny, provazem nebo u Lekovu ESGe tuším pantograf dokáže stáhnout pružina...

V Brně je na T6 (jako v Praze) Stemann Fb500 a stahování elektrické.
na tych koscikych reko KTckach su zberace KE 29 s elektrickym stahovanim a okrem nich tu maju ostatne elektricky manualne stahovanie, zberace EPDE tu mame asi len 6 kusov a zvysok su zase KE 29 alebo este na mnohych T3jkach jednolistove KE 13

jedina kosicka suprava T6A5 ma zberace EPDE :D ale neviem ci ma to elektricke stahovanie
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
manil
Uživatel
Příspěvky: 153
Registrován: 26.11.2005 23:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od manil » 16.2.2006 21:58

Sheep píše:a ked nema elektricke stahovanie?v KE maju tusim elektricke stahovanie len 4 KTcky :D
Záleží na typu pantografu. Buď otáčení klikou ve střeše kabiny, provazem nebo u Lekovu ESGe tuším pantograf dokáže stáhnout pružina...

V Brně je na T6 (jako v Praze) Stemann Fb500 a stahování elektrické.

Uživatelský avatar
Sheep
Uživatel
Příspěvky: 325
Registrován: 06.1.2006 23:37
Bydliště: Slovensko, Kosice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sheep » 16.2.2006 0:05

MOp píše:v Praze elektricky
a ked nema elektricke stahovanie?v KE maju tusim elektricke stahovanie len 4 KTcky :D

MOp

Příspěvek od MOp » 15.2.2006 22:51

Sheep píše:jak sa na T6 stahuju/vytahuju zberace? lebo myslim ze aspon tie na slovensku nemaju elektricke stahovanie :?: :?: :D
v Praze elektricky

Uživatelský avatar
Sheep
Uživatel
Příspěvky: 325
Registrován: 06.1.2006 23:37
Bydliště: Slovensko, Kosice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sheep » 15.2.2006 22:27

jak sa na T6 stahuju/vytahuju zberace? lebo myslim ze aspon tie na slovensku nemaju elektricke stahovanie :?: :?: :D

Uživatelský avatar
Ondrys
Uživatel
Příspěvky: 118
Registrován: 25.11.2004 18:35
Bydliště: Jablonec N/N

Příspěvek od Ondrys » 14.2.2006 9:28

Já nevím jak to v Brně s DÚ máte, nebo co s nima dělate že vám nechtějí povolit ani silové propojení ve spřáhlu ani provoz provozuschopných RT6N...

Uživatelský avatar
izzy
Uživatel
Příspěvky: 190
Registrován: 28.5.2005 15:03
Bydliště: Brno, Ostrava (VSB-TU)

Příspěvek od izzy » 13.2.2006 20:58

Ondrys píše:Nejezdí náhodou v Brně soupravy T6 na dva sběrače jen kvůli tomu že tam mají jen běžná spřáhla, a ne polo-automaty (které umožnují ono zmiňované silové propojení) jako všude jinde? Nevěřím tomu že je to kvůli DÚ.
A kdyby tam nebyl automat jak by se predavaly ridici signaly? Ze by zasuvky jako na T3? Proste automat bez silovky...proste pres sprahlo 600V nejde a finito...to ze to jde ve vsech ostatnich mestech je kvuli DU kteremu asi prislo toto prpojeni prilis nebezpecne...

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 13.2.2006 19:36


Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 13.2.2006 19:33

sou tam poloautomaty bez siloviny. Jedina souprava se silovinou je usim T3RF (pokud to nevybrakovalo v moste, ale prepinac zustal) .

Odpovědět