T6A5 a T6A5.3

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: T6A5 a T6A5.3

Odeslatod DG7021 v 07.7.2015 12:24

8747+8748 dnes se zadním pantografem dole. Naopak 8731+8734 na oba pantografy. To je z horka, nebo změna v měření?
Uživatelský avatar
DG7021
Uživatel
 
Založen: 08.11.2010 12:07

Re: T6A5 a T6A5.3

Odeslatod MF v 06.4.2015 10:48

pawel napsal:koci, 9001: přesně. s tátou jsme jezdívali přes kopec do motola je obdivovat a fotit. bylo mi hrozně líto, že u nás na břevnově nejezdí, leda při výlukách, a to byl pro mě úplný svátek. je v tom velký kus nostalgie. a pořád s nimi rád jezdím.
jinak je jisté, že je potká podobný osud jako ponorky a mevra, kterým se v mnoha ohledech podobají (a to nejen tvarem) - tedy že je jejich předchůdkyně T3 přežijí.


Tehdy to byly vozy moderní, ale jen díky technickému náměstkovi Ing. Doubkovi, který prosadil jejich vybavení. Jinak základní verze byla děsná. Můžeme být rádi, že máme jednu na komerci ve Střešovicích a nyní je v dílnách na pořádné opravě. No a určitě se jedna ještě časem šoupne do expozice. Výhoda je, že se nebude muset reinkarnovat ze včelínu a seníku jako dřevěné tramvaje a trolejbusy :)
A to srovnání s ponorkou a mevrem už jsem tady také někde vyřkl :) Bohužel to sedí. I když tam byl důvod vyřazování trochu jiný.
MF
Uživatel
 
Založen: 04.3.2007 19:28

Re: T6A5 a T6A5.3

Odeslatod pawel v 06.4.2015 9:47

koci, 9001: přesně. s tátou jsme jezdívali přes kopec do motola je obdivovat a fotit. bylo mi hrozně líto, že u nás na břevnově nejezdí, leda při výlukách, a to byl pro mě úplný svátek. je v tom velký kus nostalgie. a pořád s nimi rád jezdím.
jinak je jisté, že je potká podobný osud jako ponorky a mevra, kterým se v mnoha ohledech podobají (a to nejen tvarem) - tedy že je jejich předchůdkyně T3 přežijí.
Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
 
Založen: 15.7.2004 22:10
Bydliště: M22 / U8

Re: T6A5 a T6A5.3

Odeslatod MKzB v 05.4.2015 19:27

Prototypy T6A5, nyní v Bratislavě, jsou z roku 1991, ovšem v podstatě to vychází z typu T5A5, prototyp z konce 70. let.
Pražské a Brněnské T6A5 jsou už modernizované verze - lepší interiér, digitální transparenty, sedadla, Výklopné dveře.
Původní T6A5 najdeme v Ostravě, Blavě a v Košicích. Jejich výrobní stav odpovídal KT8D5 před reko.
Uživatelský avatar
MKzB
Uživatel
 
Založen: 19.1.2007 16:49
Bydliště: Bezkov (u Vídně)

Re: T6A5 a T6A5.3

Odeslatod 9001 v 05.4.2015 18:42

Ale nalijme si čistého vína... T6 verze 80.léta byla vlastně T3 s TV3... Přece jenom 90% šotoušů vidí facelift T6 ala Praha + Brno...
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: T6A5 a T6A5.3

Odeslatod MKzB v 05.4.2015 18:33

Ano, jenže T6A5 se soudruhům nehodily do krámu, protože všude plánovali rychlodrážní provoz a požadovali všechny všechny dveře v jedné rovině. Proto je KT8 taková, jaká je. Sice to splňuje i T6B5 dodávaná do exCCCP, ale zase na ně nebyla postavená infrastruktura, resp. by bylo spoustu problémů s potkáváním, protože má průjezdný profil skoro shodný s KT8.
Uživatelský avatar
MKzB
Uživatel
 
Založen: 19.1.2007 16:49
Bydliště: Bezkov (u Vídně)

Re: T6A5 a T6A5.3

Odeslatod von Špilberk v 05.4.2015 17:59

koci napsal:T6 mám rád, ale je třeba uznat, že by byly moderní, kdyby přišly tak o 10 let dřív. V době dodání už to byly dávno zastaralý vergly.

Ony se T6 už v 80. letech vyráběly a exportovaly. Ovšem Praha nakupovala T3SU. SU nakupovala i ostatní česká města. Jestli T6 nikdo nechtěl nebo byla jen na export, to netuším.
von Špilberk
Uživatel
 
Založen: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: T6A5 a T6A5.3

Odeslatod koci v 05.4.2015 17:26

T6 mám rád, ale je třeba uznat, že by byly moderní, kdyby přišly tak o 10 let dřív. V době dodání už to byly dávno zastaralý vergly.
koci
Uživatel
 
Založen: 21.4.2010 21:12
Bydliště: Brno

Re: T6A5 a T6A5.3

Odeslatod Pepa v 04.4.2015 22:22

Bohužel některé T6 vypadají hůř než SU, hnijou stejně a trvale zadní vozy jsou taky poškrábané a počmárané, to si nevyberete...

Prostě se nevyplatí dávat na T6 další prohlídku a holt začínají končit, ale ztrátu jednoho vozu a následně těch 19 dalších stejně nikdo z nás nepocítíme... :roll:
Uživatelský avatar
Pepa
Uživatel
 
Založen: 30.11.2003 9:45
Bydliště: vozovnu Strašnice znám jenom z vyprávění

Re: T6A5 a T6A5.3

Odeslatod 9001 v 04.4.2015 22:11

pawel napsal:chápu. ale i tak je absurdní, že se ruší T6, když popelnice typu 7020 či prastaré T3M nadále brázdí město.


Vše je o penězích...

blight: To je věc názoru. Pro mě jako pro pawla byly T6 první moderní tramvaje, které v Praze viděli a tak je v tom i trochu nostalgie. :wink:
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: T6A5 a T6A5.3

Odeslatod blight28 v 04.4.2015 22:09

Radši T3SU než tu plečku T6 #-o
blight28
Uživatel
 
Založen: 05.9.2013 10:53
Bydliště: Dejvice

Re: T6A5 a T6A5.3

Odeslatod thriller2 v 04.4.2015 17:38

Teď už je to tak, že se (asi) vyřazuje všechno z trojce T3SU, T3M a T6. Takže teď to byla T6, příště třeba Té trojkovej škopek.
thriller2
Uživatel
 
Založen: 19.2.2009 19:29

Re: T6A5 a T6A5.3

Odeslatod pawel v 04.4.2015 15:38

chápu. ale i tak je absurdní, že se ruší T6, když popelnice typu 7020 či prastaré T3M nadále brázdí město.
Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
 
Založen: 15.7.2004 22:10
Bydliště: M22 / U8

Re: T6A5 a T6A5.3

Odeslatod thriller2 v 03.4.2015 19:07

pawel napsal:proc byl vyrazen vuz c. 8605? :roll:

Je starý a DP už nechce provozovat T6. Proto nešla na opravu.
thriller2
Uživatel
 
Založen: 19.2.2009 19:29

Re: T6A5 a T6A5.3

Odeslatod pawel v 03.4.2015 15:55

proc byl vyrazen vuz c. 8605? :roll:
Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
 
Založen: 15.7.2004 22:10
Bydliště: M22 / U8

PředchozíDalší

Zpět na Tramvajové vozy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron