Stránka 128 z 129

Napsal: 21.4.2005 17:52
od pawel
zajímavý, taky už mi někdo řikal, že mu ten zvuk rve uši. mně je tenhle skoro bych řekl příjemný (no to zas přehánim :D ), naopak ten starý bzučák v 1.sérii - to byl brutus! vždycky jsem se modlil, abych nejel zrovna domů 57 s tímhle bzučákem, protože v případě téhle linky je výstraha někdy doopravdy dlouhá a dveře se pořád nemohou a nemohou zavřít.
taky mám rád gong po bezpečném zavření všech dveří a vůbec bzukot T6ek. naopak T3M a T3P s analogem (8211-cca 8324) nejsou nic moc. a uřvaná kachna jakbysmet.

Zvuk výstrahy

Napsal: 21.4.2005 16:20
od Marek
Mě se teda ten zvuk výstrahy u T6tek taky moc nelíbí, i když kdysi bývaly v autobusech bzučáky ještě o řád brutálnější. Jednak je nepříjemný, jednak z toho mám takový pocit jako "Substráte vykliď prostor".

Pokud někdo signál respektovat nechce, je mi celkem jedno, zda se vymlouvá, že ho neslyšel nebo nechtěl slyšet, ale nepříjemným zvukem výstrahy se to nevyřeší. Jako bezpečnostní opatření bych to chápal třeba u starých vozů metra, ale dveře T6ky jen tak někoho nerozmačkají. Právě to je imho důvod, proč některým cestujícím nedělá problém jejich zavření bránit, výstraha nevýstraha.

Napsal: 21.4.2005 15:00
od Predseda
Gagarin píše:.. ale nadruhou stranu máš jistotu, že když někdo uslyší takový zvuk, tak z dveřního prostoru hódně rychle uteče.
Směrem ven :evil:

Jenže já myslel, že tramvaje jsou apriori dělaný pro cestující, ne pro řidiče... ale nechci rozviřovat nějaký flame o praktičnosti nebo nepraktičnosti pro obsluhu tramvaje, chci jenom říct, že ten zvuk je děsnej, nepříjemne, protivnej a bolestivej pro cestující.

Napsal: 21.4.2005 14:50
od Gagarin
Já si myslím, že ten zvuk je docela praktický. Naopak ta "lahodná melodie" v R.P mi připadá až zbytečná, protože vůbec není slyšet. Například na rušné stanici si ji vůbec nevšimnete. Pak se divíte, že vám lidi blokujou zavření dveří, i mně se to jednou stalo.
Zvuk u T6A5 je sice dost nepříjemný (třeba psi to prej snášej dost špatně), ale nadruhou stranu máš jistotu, že když někdo uslyší takový zvuk, tak z dveřního prostoru hódně rychle uteče. Ale je pravda, že se to lidem nelíbí.

BTW, já tedy té-šestky vyhledávám jako nejmodernější pražskou tramvaj. Ani výstražný zvuk mne neodradí...

Napsal: 21.4.2005 13:50
od Predseda
Petr píše:Pochybuju, že by hygienik schválil něco, co by bylo škodlivé. To už je pro mě horší jet některým autobusem, kterému piští vzduch z obvodu zavírání dveří ten výstřel se špuntovky je víc o zdraví :-(
Nojo, ale to je de facto závada, ne záměr.

Napsal: 21.4.2005 13:47
od Petr
Predseda píše:(...), ale ať je to proboha NORMÁLNÍ zdravý NEŠKODLIVÝ zvuk! Jak jsem už psal, odmítám tímhle typem právě kvůli tomuhle problému jezdit. Když se mám svézt jednu nebo dvě zastávky, tak v případě krajní nouze T6 občas použiju (typicky Karlák - IP a zacpávám si přitom uši), ale víc ani náhodou. Přitom jinak je to asi dobrá tramvaj, ne?
Pochybuju, že by hygienik schválil něco, co by bylo škodlivé. To už je pro mě horší jet některým autobusem, kterému piští vzduch z obvodu zavírání dveří ten výstřel se špuntovky je víc o zdraví :-(

Napsal: 21.4.2005 13:47
od Štěpán
Tak až budeš mít někdy prvosériovou T6ku, tak mi zavolej a já přijdu s pánví a paličkou. :D

Napsal: 21.4.2005 13:46
od Petr
Štěpán píše:Naopak. Když jsem mluvil s řidičem T3R, tak mu to tam hrozně chybělo. Prý je lepší hlídat si okolí tramvaje a čekat na tenhle zvuk, než kontrolovat, kdy se ti zavřou dveře.
Ano, když mám T6A5 první série marně čekám na gong :lol:

Napsal: 21.4.2005 13:45
od Predseda
Jo, tyn dun dun je taky hrůza - u nás v práci tohle dělá výtah. Ale na to se asi zvyknout dá :)

S tím pískotem - slyšitelnost je jedna věc, ale že to drásá sluch a mozek, je věc druhá. Skutečně je to bolestivý. Ať to bzučí, nebo trilkuje (jako u modernizovaných T3) klidně dvakrát tak hlasitě, než normálně, ale ať je to proboha NORMÁLNÍ zdravý NEŠKODLIVÝ zvuk! Jak jsem už psal, odmítám tímhle typem právě kvůli tomuhle problému jezdit. Když se mám svézt jednu nebo dvě zastávky, tak v případě krajní nouze T6 občas použiju (typicky Karlák - IP a zacpávám si přitom uši), ale víc ani náhodou. Přitom jinak je to asi dobrá tramvaj, ne?

Napsal: 21.4.2005 13:40
od Štěpán
MOp píše: no me by spise (z hlediska ridice) vadilo to neustale tyn dun dun.. :-D
Naopak. Když jsem mluvil s řidičem T3R, tak mu to tam hrozně chybělo. Prý je lepší hlídat si okolí tramvaje a čekat na tenhle zvuk, než kontrolovat, kdy se ti zavřou dveře.

Napsal: 21.4.2005 13:38
od MOp
Petr píše:Bzučák je u starších vozů T6A5 první série a odstraňuje se pro svou vysokou poruchovot a nespolehlivost. "Pískot" je tak slyšitelný právě kvůli cestujícím, kteří nerespektují signál a pak tvrdí, že jej neslyšeli. Prostě jde o bezpečnostní opatření
jo ten piskot je neprijemny, ale snad se to jak zde ctu jiz resi..
no me by spise (z hlediska ridice) vadilo to neustale tyn dun dun.. :-D

Napsal: 21.4.2005 13:33
od Petr
Predseda píše:(...)Proč některé vozy mohou mít bzučák, ale většina jich má to pískání? Pro autora toho pískotu skutečně nenacházím slušné označení, ztrpčuje mi každodenní život.
Bzučák je u starších vozů T6A5 první série a odstraňuje se pro svou vysokou poruchovot a nespolehlivost. "Pískot" je tak slyšitelný právě kvůli cestujícím, kteří nerespektují signál a pak tvrdí, že jej neslyšeli. Prostě jde o bezpečnostní opatření

Napsal: 21.4.2005 13:32
od Štěpán
To s tím pískáním je pravda. Když jsem se kdysi snažil přesvědčit tátu, aby jezdil tramvajema, tak mu tohle taky hodně vadilo. Něco by se s tím mělo udělat.

Napsal: 21.4.2005 13:29
od fricoolinek2
Predseda píše:Tak tady bych chtěl rovnou zareagovat, protože na tramvaje T6A5 mám jako cestující opravdu pifku. Pokud to jde, vyhýbám se jim jako čert kříži a raději si počkám na T3, případně KT8. A víte proč? Je to kvůli tomu pískání dveřní výstrahy. Z toho zvuku mě okamžitě začne bolet hlava (nedejbože, aby mě bolela už předtím, to je pak o mozkovou mrtvici). Nechápu, jak tohle mohl někdo zhomologovat pro běžný provoz s cestujícími. Některé vozy jsou vybaveny bzučákem se snesitelným zvukem, ale moc jich není (a na to, abych si dělal evidenci čísel a pak podle nic kontroloval, jestli se mě tramvaj, do které se chystám nastoupit, nebude snažit zabít, nemám skutečně čas). Proč některé vozy mohou mít bzučák, ale většina jich má to pískání? Pro autora toho pískotu skutečně nenacházím slušné označení, ztrpčuje mi každodenní život.

To víš v hovnocucu žádný výstražnej signál nenajedeš.....


Myslím, že jsi moc velkej citlivka, to v několika nejnovějších citybusech, je mají v akustický výstražný znamení spojený s akustickym odháněčem hlodavců, kterej by měl asi odhánět i lidi...to rve uši a ne nějaký výstražný znamení v T6A5..

Napsal: 21.4.2005 10:40
od Predseda
Tak tady bych chtěl rovnou zareagovat, protože na tramvaje T6A5 mám jako cestující opravdu pifku. Pokud to jde, vyhýbám se jim jako čert kříži a raději si počkám na T3, případně KT8. A víte proč? Je to kvůli tomu pískání dveřní výstrahy. Z toho zvuku mě okamžitě začne bolet hlava (nedejbože, aby mě bolela už předtím, to je pak o mozkovou mrtvici). Nechápu, jak tohle mohl někdo zhomologovat pro běžný provoz s cestujícími. Některé vozy jsou vybaveny bzučákem se snesitelným zvukem, ale moc jich není (a na to, abych si dělal evidenci čísel a pak podle nic kontroloval, jestli se mě tramvaj, do které se chystám nastoupit, nebude snažit zabít, nemám skutečně čas). Proč některé vozy mohou mít bzučák, ale většina jich má to pískání? Pro autora toho pískotu skutečně nenacházím slušné označení, ztrpčuje mi každodenní život.