EVO1

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Filip

Re: EVO1

Příspěvek od Filip » 14.2.2016 14:19

Mně je to celkem jedno, já tu už dlouho naštěstí nebudu, nicméně...
Kdybychom měli mít dlouhé tramvaje v noci, tak bychom museli přizpůsobit interval a pochybuji, že by se lidem líbil třeba interval 40 minut jako před 10 lety tuším. Navíc dlouhé tramvaje by znamenaly překopání kompletně celé noční dopravy a zrušení CPZ v Lazarské a dalších čekaček. Také nevím, jestli by se toto lidem líbilo, byť sám k tomu mám připomínky.
To, co prostě funguje jinde, nemusí vůbec fungovat tady. Myslím, že případ německých páteřních linek aplikovaný do Prahy je toho pěkným příkladem.

V Německu si to mohou dovolit, když mají přebytkový státní rozpočet a celkově mají společnost na úplně jiné úrovni. Akorát oni nemají Opencard, Blanku, Pražský okruh, metro do Letňan, do Motola, Škoda tramvaje a další takové záležitosti.

Víkendových 20 minut taky zrovna nemusím, ale z toho důvodu, že prostě je to po té 3.hodině naprosto zbytečné a navíc dost krátké pauzy na koncích. Ale nevšiml jsem si žádného bordelu ve službách nebo jízdních řádech. Koneckonců některá německá města mají třeba z pátku na sobotu nebo ze soboty na neděli prodloužený provoz denních linek do 2 hodin (cca o + 3 hodin oproti zbytku týdne).

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: EVO1

Příspěvek od 9001 » 14.2.2016 12:34

Bobik To bych tolik neřekl... Elektřina z obnovitelných zdrojů je tvrdě zaplacená...

Brejsin Díky za potvrzeni mého názoru. :-)

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: EVO1

Příspěvek od Brejšín » 14.2.2016 12:23

Už teď na většině nočních linek po většinu noci vozime Vzduch. Nejsme takoví boháči, abychom mohli vozit ještě více vzduchu.
Jenomže, ono už není takový finanční rozdíl, jestli vozím 90m3, nebo 135m3. Ale je kulva velký rozdíl jestli proto musím zaměstnávat 140 nebo 200 řidičů a úměrně tomu obslužného a údržbového personálu.

Oni už právě v tom něměcku na to přišli, protože jinak skutečně vyjde mnoho násobně levněji nahradit sólo tramvaj autobusem a nejlépe tržním maršutkovým způsobem.

A pak bude mnoho a mnoho nezaměstnaných Filipů. :devilsmokin

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: EVO1

Příspěvek od Bobik » 14.2.2016 9:47

9001 píše:...tak se náhrada nejmenuje EVO1, ale SOR NB12 max SOR NB18.
Ono to sice zní nepravděpodobně, ale tramvaj vychází na vozokm levněji než bus.
Jenom pro zajímavost třeba, "tvrdá energie", tedy elektřina z uhlí, je míň jak polovina spotřeby, bo obnovitelné zdroje zdarma (slunce, vítr) + rekuperace. Zatímco u busu ty "obnovitelný zdroje", tedy řepa v naftě, je mnohem, mnohem menší část, než "tvrdá energie", tedy nafta.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: EVO1

Příspěvek od 9001 » 14.2.2016 9:08

Fkam: Pokud na většina nočních linek vozíme vzduch, tak se náhrada nejmenuje EVO1, ale SOR NB12 max SOR NB18.

Na víkendovou 7 patří K2 po 10 a nebo souprava po 12 ;-)

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2234
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: EVO1

Příspěvek od Petrpes » 14.2.2016 4:08

Kdyby jezdily v noci optimální tramvaje (K2, LF2, EVO2 apod.), nemusí se dělat na 2 dny v tejdnu 20 min.interval :D Bordel v JŘ, v šichtách, ve vypravenost před svátkem či za svátkem, atd...

Filip

Re: EVO1

Příspěvek od Filip » 14.2.2016 1:39

Už teď na většině nočních linek po většinu noci vozime Vzduch. Nejsme takoví boháči, abychom mohli vozit ještě více vzduchu.
Sólo linky Praha bude potřebovat pořád, nejsme Německo, kde si mohou dovolit vozit dlouhé tramvaje až do polí po celý den
A víkendové linky jako je 7 optimální na sólo vůz.

Evo za pár let skončí v Praze a více kusech , Toť moje předpověď.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2234
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: EVO1

Příspěvek od Petrpes » 13.2.2016 23:57

Naopak, sólo do Prahy nepatří, ani na noční ;)

Uživatelský avatar
chlapecx
problémový jedinec
Příspěvky: 113
Registrován: 16.8.2012 22:14

Re: EVO1

Příspěvek od chlapecx » 13.2.2016 23:32

Filip píše:20m tramvaj ? Jak pořešíš zastávky, vozovny apod ? A kolik takových tramvají reálně Praha potřebuje ? 10,20 ? Na noční linky ti stejně jezdit nemohou, neb na koncích zbytečná kapacita a Lazarská na takové tramvaje není dělaná. Nevím, proč se bráníš sólo vozům, naopak to je pražská přednost. Ideální na linky typu 7,11 nebo na ty noční
jaja ideální o tom víkendovým sledle, viď Filípku :-)) jinak narvaný na druhý zastávce od výjezdu ze smyčky... takže bambaj na :zadnice

Uživatelský avatar
chlapecx
problémový jedinec
Příspěvky: 113
Registrován: 16.8.2012 22:14

Re: EVO1

Příspěvek od chlapecx » 13.2.2016 23:21

Karosák píše:Znovu říkám, standardy na to nejsou, ani výška nástupišť není standardizovaná (to neznamená, že není ošetřena normani) a dveře nejsou výklopné ale předsuvné (jako 14T, 15T). Ani ty zkosené dveře nevybíhají příliš. Nevím ani o kolik to drhne. Třeba se to prázdné otevře, ale se zátěží mimo těžiště už ne... Nebyl jsem u toho. Takže pokud se tomu při projekci, (tedy v době, kdy do toho DP zřejmě ještě přímo nemluvil, nebo jen v obrysech) nevěnovala nejvyšší priorita, mohlo se stát, že se to prostě neřešilo/zapomnělo. Pomněte, že se to nekreslilo na zakázku, tedy s pravidelnými výrobními poradami všech stran. Max konzultace, jestli a jak zvládne KOS vyrobit, co P_imex nakreslí...
DP to o dost později jen montoval a nyní připomínkuje, ale kreslili v P_imexu se zkušenostmi z předchozích projektů. Kdo někdy čuchnul k projekci, ví jakej je to blázinec, zvlášť v našich vodách, kdy se každou chvíli troubí na poplach, nebo ruší poplach a termíny. Jsem vědomí, že ten kdo seděl u počítače ztuha tušil co se s jeho výkresem zamýšlí. Klasika, jen telefony, překresli tohle, dokresli tamto a zítra v 7:30 to chtěj mít na poradě. Ten tam do noci něco smolil a na poradě se pak řešilo hlavně jak to natřou a kde to budou vystavovat. Nejsme tu první den, žejo :wink: S tímto přístupem k inženýrským pozicím se pak nedivme, že někde chybí třeba celý eskalátor. Ale všichni hned vědí, že "inža" je blb.
Všimněte si, že když se někdo o něco snaží, bývá uzeměn "a kde na to máš papír!". Když někdo ten papír má, bývá uzeměn "no jó, pán je chytrej, inženýr, co?"
Takže dokud bude lůza vyjeb@vat s kapacitami, nemůžeme očekávat bezvadný výsledek na první dobrou a asi ani po tom to nebude bez konkrétních specifikací možné.
Pozor: příspěvek nehodnotí kvalitu projektu, příspěvek je emočně zabarven!
Děkuji :wink:

zapomněl jsi dodat "lůza zvrchu" :zadnice

Uživatelský avatar
chlapecx
problémový jedinec
Příspěvky: 113
Registrován: 16.8.2012 22:14

Re: EVO1

Příspěvek od chlapecx » 13.2.2016 23:15

MM-Mikulovsky píše:
gabuliatko píše:Takovej SOR na kolejích. Tramvaj má být kapacitní vozidlo a to EVO1 dle mne není.
já byl v jejím interiéru v Ostravě na letošním Czech raildays a opravdu jsem už tehdy přemýšlel co brání jeho uspořádání velmi podobně jako, v pro mne pocitově prostornějších, Vario LF plus/o provozovaných Olomoucí s možností (resp. potřebou) složení obousměrných dvouvozových souprav pomocí tzv. spojení PX- např. 6.obrázek zde?
protože zrovna toto se bude např.u 14T RUŠIT?

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: EVO1

Příspěvek od von Špilberk » 11.2.2016 10:19

Evička na Karláku:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: EVO1

Příspěvek od fricoolinek2 » 06.2.2016 12:22

KarlosK píše:
von Špilberk píše:http://tv.blesk.cz/video/2583645/undefined
O Evičce od 3:46 i s komentářem naší oblíbené konkurence. 8-)
ježíš kam se ten deb*l nenas...
http://mhd86.cz/2016/02/06/dpp-tramvaj- ... -nechceme/

Hm, něco na tom bude...

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: EVO1

Příspěvek od fricoolinek2 » 06.2.2016 5:09

KarlosK píše:
von Špilberk píše:http://tv.blesk.cz/video/2583645/undefined
O Evičce od 3:46 i s komentářem naší oblíbené konkurence. 8-)
ježíš kam se ten deb*l nenas...
Tak, do Evičky nám nikdo rýt nebude!

KarlosK
Uživatel
Příspěvky: 216
Registrován: 03.11.2009 19:07
Bydliště: Pankrác

Re: EVO1

Příspěvek od KarlosK » 05.2.2016 22:36

von Špilberk píše:http://tv.blesk.cz/video/2583645/undefined
O Evičce od 3:46 i s komentářem naší oblíbené konkurence. 8-)
ježíš kam se ten deb*l nenas...

Odpovědět