EVO1

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: EVO1

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 02.10.2015 17:47

Bobik píše:No, mě přijde, že "20m tram" (tedy nějaká K2) je kapacitně na noční ideální. Nemusíš řešit nějaký zkracování intervalu a podobný vopičárny. Solo je mnohdy málo, souprava moc. Jinej než "zažitej" 30min int. s přestupy dělá bordel. Navíc vzduch na koncích vozíš tak jako tak, ale v centru mnohdy těch "pár metrů" kapacity chybí.
a já říkám, že dřív byly noční v intervalu 40min., tak se k němu vraťme - na koncích je rozhodně dostačující a pro získání dostatečné kapacity v centru jej rozpulme na 20min proložením překryvných/svazkových dvojcí linek (např. 57 BH-Radošovická a 67 Nádr.Hostivař - Vypich) před ukončením/vyjetím TRAM linek na/z tzv. vložených obratišť (např. Vypich, Radošovická) je vhodné naplánovat návaznost na/z BUS do/z k TT "příčných" směrů!

Centrální přestupní bod by "jel" nonstop - příjezd jedné "vlny" naplánován 5min. před rozjezdem, při max. možném zpoždění rozjezdu o 5 minut, by ihned po něm byl příjezd další "vlny" atd. do kolečka!
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 02.10.2015 17:59, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4245
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: EVO1

Příspěvek od Bobik » 02.10.2015 17:37

No, mě přijde, že "20m tram" (tedy nějaká K2) je kapacitně na noční ideální. Nemusíš řešit nějaký zkracování intervalu a podobný vopičárny. Solo je mnohdy málo, souprava moc. Jinej než "zažitej" 30min int. s přestupy dělá bordel. Navíc vzduch na koncích vozíš tak jako tak, ale v centru mnohdy těch "pár metrů" kapacity chybí.

Filip

Re: EVO1

Příspěvek od Filip » 02.10.2015 17:20

MM-Mikulovsky píše:
trainzjohny píše: na Lazarskou by se to vešlo.
Další otázky ?
Nikoliv - v ul. Lazarské v každém "druhém" garantovaném přestupu stojí 3 TRAM k Václaváku a každém "prvním" zase od

V obou směrech přitom je zastávková hrana na 3 sóla - k Václaváku navíc rozdělena ve směru jízdy v poměru 2 :1 :!:
Přesně tak. Ale když zruší čekačky, tak proč ne. Ale stejně je to podle mě plýtvání kapacitou na nočních linkách. To jsou typické linky na sólo vozy.
A taková Masaryčka myslím také nepojme 2x20 metrů + jeden kloub.

Raději buďme realisté, 20metrů tramvaj se v Praze neuživí. Proč bourat současný vyhovující stav.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: EVO1

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 02.10.2015 16:59

trainzjohny píše: na Lazarskou by se to vešlo.
Další otázky ?
Nikoliv - v ul. Lazarské v každém "druhém" garantovaném přestupu stojí 3 TRAM k Václaváku a každém "prvním" zase od

V obou směrech přitom je zastávková hrana na 3 sóla - k Václaváku navíc rozdělena ve směru jízdy v poměru 2 :1 :!:

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 2871
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: EVO1

Příspěvek od trainzjohny » 02.10.2015 16:20

Filip píše:20m tramvaj ? Jak pořešíš zastávky, vozovny apod ? A kolik takových tramvají reálně Praha potřebuje ? 10,20 ? Na noční linky ti stejně jezdit nemohou, neb na koncích zbytečná kapacita a Lazarská na takové tramvaje není dělaná. ...
Ano. Stejně jako dosud, na 30m se vejde jen ta, na 60 se za ní vejde souprava. Vozovny: 3x20 = 2x30 Potřebuje, tak 100-150. Na nočních mohou, a dokonce v 30minutovém intervalu, na Lazarskou by se to vešlo.
Další otázky ?

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: EVO1

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 02.10.2015 16:16

Filip píše:20m tramvaj ? Jak pořešíš zastávky, vozovny apod ? A kolik takových tramvají reálně Praha potřebuje ? 10,20 ? Na noční linky ti stejně jezdit nemohou, neb na koncích zbytečná kapacita a Lazarská na takové tramvaje není dělaná. Nevím, proč se bráníš sólo vozům, naopak to je pražská přednost. Ideální ........... na ty noční
přesně toto uvedené jsem se snažil naznačit v mém zdejším předchozím příspěvku.

Filip

Re: EVO1

Příspěvek od Filip » 02.10.2015 16:12

20m tramvaj ? Jak pořešíš zastávky, vozovny apod ? A kolik takových tramvají reálně Praha potřebuje ? 10,20 ? Na noční linky ti stejně jezdit nemohou, neb na koncích zbytečná kapacita a Lazarská na takové tramvaje není dělaná. Nevím, proč se bráníš sólo vozům, naopak to je pražská přednost. Ideální na linky typu 7,11 nebo na ty noční

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 1990
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: EVO1

Příspěvek od Petrpes » 02.10.2015 14:14

Naopak, Praha potřebuje 30m a 20m tramvaje. Sóla nikoliv, to do dnešní Prahy rozhodně NEPATŘÍ... Kde je dneska sólo, uživí se 20m tramvaj, zbytek se pořeší intervalově :)
Všechny tyhle víkendové sólolinky v polovičním intervalu jsou utrpení pro cestující i řidiče. Ale vracet na tyto linky int. 15 min. a dvojice už také nejde.
Poloviční interval těmto linkám získal dost zákazníků navíc, přitom kapacitně jsou na tom pořád stejně jako když byla dvojice po čtvrthodině.
A nezapomínejmě že v Praze býval o víkendu interval 10 minut a ve dvojicích!!! Čili 20m vozy rozhodně a nebo u linek typu 7, 11, 14/24 přejít na interval 10 minut a 30 metrové soupravy. Linky 9, 17, 18 a 22 také do 10 minut, v centrální části posílit 9 a 22 linkou 15 a 23 na polovic.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9561
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: EVO1

Příspěvek od 9001 » 02.10.2015 12:22

Filip píše:20m tramvaj je podle mě pro Prahu blbost. A co se týče nočních linek, tak za zachování přestupů nepřipadá jiná možnost než dnešní sólo (tam není možné mít ani soupravy a hlavně je to zbytečné).

Prostě Praha bude do budoucna muset přemýšlet o nějaké obdobě RP v podobě nízkopodlažní (plně nebo částečně je už jedno) tramvaji.
To máme už dávno. Jmenuje se to Vario resp. EVO :wink: Výsledek je ovšem trochu rozpoluplný...

Všechno je o linkovém vedení... Nikdo neříká, že to vše bude jako dnes... A i s 20m by se dala noční doprava vyřešit.

Filip

Re: EVO1

Příspěvek od Filip » 02.10.2015 12:02

20m tramvaj je podle mě pro Prahu blbost. A co se týče nočních linek, tak za zachování přestupů nepřipadá jiná možnost než dnešní sólo (tam není možné mít ani soupravy a hlavně je to zbytečné).

Prostě Praha bude do budoucna muset přemýšlet o nějaké obdobě RP v podobě nízkopodlažní (plně nebo částečně je už jedno) tramvaji.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3549
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: EVO1

Příspěvek od P_V » 02.10.2015 9:20

Už jsem tu jednou navrhoval, v zastávkách nakreslit "pravítko" od konce, např. značky po 2 metrech a větší značku po 10. Řidič si pak snadno změří zbývající místo.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: EVO1

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 02.10.2015 9:02

thriller2 píše:20m traamvaje by se musely umístit alesppoň do dvou vozoven, aby se neprodlužovaly nájezdový trasy. Každá vozovna by musela mít něco navíc jako rezervu, protože když by se tam mimořádně místo 20m tramvaje objevila souprava, byl by to problém jako tenkrát 15T na sólo linkách. A ve všední den by se musely ty 20m tramvaje taky někam vypravovat, protože mít je jenom na víkendy by byla pkná blbost. Není to tedy jenom o tom pořídit dvacet tramvají na pokrytí víkendové linky 7.
hele nepřeháněj - ŽI či SA poměrně blízko na východ od centra a ve středu severojižního dělení sítě TT to (jako u wan) stačí jen jedna vozovna!

Osobně mám spíš problém jestli dokážem uplatnit smysluplně v PD počet dvoučlánků vhodný/potřebný pro So, Ne a Sv. pokud by jsem počítal, že pojedou i všechny noční spoje, tak pak asi jo, ale ty vypravit jen z jedné i dvou vozoven bude pořádný "ořech" a to ještě nemluvím, že se nám nevlezou na přestupy v Lazarské :!:

Na organizaci nočních spojů jsem přesvědčen však o správnosti sól na dvojcích linek, které by byly v centru překryvné/svazkové a jezdily v "samostatném" intervalu 40min = v centrálním/překryvném úseku 20min.!

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1052
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: EVO1

Příspěvek od thriller2 » 02.10.2015 8:21

20m traamvaje by se musely umístit alesppoň do dvou vozoven, aby se neprodlužovaly nájezdový trasy. Každá vozovna by musela mít něco navíc jako rezervu, protože když by se tam mimořádně místo 20m tramvaje objevila souprava, byl by to problém jako tenkrát 15T na sólo linkách. A ve všední den by se musely ty 20m tramvaje taky někam vypravovat, protože mít je jenom na víkendy by byla pkná blbost. Není to tedy jenom o tom pořídit dvacet tramvají na pokrytí víkendové linky 7.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: EVO1

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 02.10.2015 8:04

Bobik píše:......... Jak kvůli přestupům, tak kvůli pamatování si, kde všude jo a kde všude ne. Dneska je to jasný na první pohled, buď se tam vejde jenom "dlouhá" tramvaj (nebo dvě "krátký") a nic jinýho, nebo je to pro 2 soupravy.
ještě tak s přestupy souhlasím - zbytek uvedeného je na nic:
1.) 1. souprava/dlouhá tram v zastávce nemusela dojet k označníku:
a) z důvodu provozní situace (šel tam chodec či tam stála záď předchozí TRAM stojící na následující SSZ)
b) "nešikovnosti" řidiče
2.) roste počet společných zastávek s BUS - např. na Bílé labuti i ten mikrobus u označníku (který od zadu nevidíš před předchozí tram/BUS) znamená, že se do zastávky za něj vleze jen souprava/dlouhá tramvaj + sólo tram či krátký BUS, ale druhá souprava/dlouhá tramvaj již ne

= jediné bezpečné je "čumět" a mít odhad kolik zůstalo místa v zastávce za předchozím vozidlem (TRAM či BUS) :!:

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4245
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: EVO1

Příspěvek od Bobik » 02.10.2015 7:00

9001 píše:Při velikosti vozu K2 by klesla potřeba řidičům a přitom by interval zůstal na velmi únosné úrovni.
Ano, taky si myslím, že něco ála K2 by nebylo špatný. Jenže! Jenže to jsme právě u toho případu, kdy by se město muselo přizpůsobovat tramvaji. Nebo vydat striktní příkaz, že v zastávkách na jednu soupravu smí stanicovat jen jeden vlak typu K2. Což by v praxi mnohde mohl být docela problém. Jak kvůli přestupům, tak kvůli pamatování si, kde všude jo a kde všude ne. Dneska je to jasný na první pohled, buď se tam vejde jenom "dlouhá" tramvaj (nebo dvě "krátký") a nic jinýho, nebo je to pro 2 soupravy.

Odpovědět