Stránka 12 z 15

Re: EVO1

Napsal: 01.10.2015 22:02
od 9001
Za to jezdí 24 v půleném intervalu 8-), takže vlastně je interval 3,75 vs. 5.

Ale to není až tak k tématu... Při velikosti vozu K2 by klesla potřeba řidičům a přitom by interval zůstal na velmi únosné úrovni.

Re: EVO1

Napsal: 01.10.2015 21:56
od thriller2
9001: Ale vo víkendu nejezdí šestka a třináctka, takže jaksi interval víkendový 7,5 porovnávej proti intervalu všednodenímu 5.

Re: EVO1

Napsal: 01.10.2015 19:56
od P_V
ČKD nemělo prostor hlavně na výrobu. Továrna na Zličíně se furt odkládala, takže prioritou byla výroba na export, k němuž bylo Československo nuceno v rámci RVHP. Tuzemsko jen vyškrabovalo zbytky, co se podařilo vyrobit nad plán. A kdo by v tuzemsku chtěl odebírat nové typy tramvají, vyžadující nové zázemí atd, v pouhých jednotkách kusů.

Re: EVO1

Napsal: 01.10.2015 19:47
od MKzB
Moje doměnka:
Když už na EVO2 v Liberci byly problémy s podvozky, přijde mi, že EVO 1 bylo postaveno jen kvůli tomu, aby si Pragoimex ověřil na sólo tramvaji vlastnosti podvozků, které jsou prý snad v nějaké ruské licenci.

Re: EVO1

Napsal: 01.10.2015 19:46
od 9001
Von: Píšü 10-12 :wink:. Dobře. I tak 10 minut vs. 7,5 není trochu proti sobě?

ČKD nemělo prostor? A co T6B5? Co KT4 pro NDR? Co T6A2 taky pro NDR? Jenom hlavní odběratel nechtěl... Takže trh v praxi.

RVHP v jiné podobě máme z Bruselu, ale to nechci vířit :wink:

Menší provozy: Protože jsou těžce podfinancované... Navíc pokud jsou schopni dojit EU na Varia, tak nemají ani motivaci...

Více výrobců. Tot otázka... Ta "tichá" dohoda, že vy krátké vozy (TWT) a dlouhé Plzeň. To jsou dva výrobci na papíře :prase

Re: EVO1

Napsal: 01.10.2015 19:23
od von Špilberk
9001 píše:Nebo jsem snad jediný komu přijde divné, že tramvaj jede o víkendu po 7,5 minutách a v sedle PD po 10-12? :twisted:
Jenže motáte do diskuze o (ne)potřebnosti sól v Praze výlukový stav na l.7, což je sice hodně pružné, ale mimo mísu, protože při výluce je možné cokoliv. 8-)
9001 píše:Kdyby největší odběratel nechtěl dokola svoje T3 a chtěl T6xx tak dnes máme města plná T6 a následně i KT...
Jestli to bylo dobře? Tot otázka...
Bylo to samozřejmě špatně, protože ČKD nemělo prostor pro inovace a modernizaci. Ale: 1. nemáme RVHP, 2. nemáme v ČR jen jednoho výrobce tramvají. Kdyby měly menší provozy pořád zájem např. o Astru, tak by ji Plzeň určitě dál vyráběla. Když se vrhly na Varia, asi měly důvod. :wink:

Re: EVO1

Napsal: 01.10.2015 18:56
od 9001
Von: Ve výsledkou jsou sola zbytečná a LV jde udělat na dvojčlánky celkem v pohodě a lidi to ani moc nepocítí. Nebo jsem snad jediný komu přijde divné, že tramvaj jede o víkendu po 7,5 minutách a v sedle PD po 10-12? :twisted:

Jenom malá rýpavá. Za úspěch T3 taky mohl trh ne? Kdyby největší odběratel nechtěl dokola svoje T3 a chtěl T6xx tak dnes máme města plná T6 a následně i KT...
Jestli to bylo dobře? Tot otázka...

Re: EVO1

Napsal: 01.10.2015 18:29
od fricoolinek2
A co dvoučlánkové 15T, EVO2 nebo INky?

Re: EVO1

Napsal: 01.10.2015 17:38
od Bobik
Filip píše:A když nebude RP, tak pak se nabízí jako ideální řešení na sólo linky/noční linky poslat Vario nebo Evo
Ehm, TOHLE mi jako ideální na noční moc nepřijde. Dyť se tam naskládá ještě míň lidí než do R.P .

Re: EVO1

Napsal: 01.10.2015 17:21
od Filip
Praha bude potřebovat sólo vozy pořád. A když nebude RP, tak pak se nabízí jako ideální řešení na sólo linky/noční linky poslat Vario nebo Evo

Re: EVO1

Napsal: 01.10.2015 17:14
od von Špilberk
Malé provozy vidí spásu právě ve Variu. A jestli budou mít DP na výběr mezi zavedeným Variem a EVO, které bude dražší a ještě by kvůli němu musely překopat zastávky (kvůli dveřím), tak zůstanou u Varia. (samozřejmě pokud výrobce nepřestane Vario vyrábět nebo se nákup Evo neupeče v zákulisí)
Vaše starost o ekonomičnost je poněkud komická: rozhoduje přece trh :!: Když se sólo Varia vyrábějí, asi proto, že je někdo chce. Kdyby je nikdo nechtěl, neprodávaly by se. :wink:
Navíc na některých linkách v menších provozech (nevím, proč najednou l.7 v Praze) by se třeba o víkendu dvoučlánek naprosto neuživil. Takže pak by se prodloužil interval, a zase by to bylo nezajímavé pro cestující.

Re: EVO1

Napsal: 01.10.2015 16:31
od 9001
von Špilberk píše:Nechápu chod Vašich myšlenek. :smt017
Že EVO v současném provozu nemá co dělat... Solo tramvaj je přežitek... Minimální kapacita tramvaje, aby byla zachována opravdu kapacita a ekonomická výhodnost je K2/Astra/dvoučlánek 15T např. i za cenu intervalu 10 min o víkendu na lince typu 7... ¨

Ovšem chápu malé provozy, které v tomto vídí spásu cena vs. NP/nový vůz.

Re: EVO1

Napsal: 01.10.2015 11:52
od von Špilberk
Nechápu chod Vašich myšlenek. :smt017

Re: EVO1

Napsal: 01.10.2015 11:44
od 9001
Vario je ideální vůz pro malé tramvajové provozy ala Olomouc, Liberec i díky cenové dostupnosti a možnosti to opravovat na koleně...

Evo mi prostě přijde trochu jako paskvil, aby to vypadalo líp a dalo se z toho vytřískat o pár milionů víc než z LF+...

Re: EVO1

Napsal: 01.10.2015 11:36
od von Špilberk
Pak se nedivte, že jezdí Varia. 8-)