EVO1

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: EVO1

Odeslatod 9001 v 01.10.2015 10:33

von Špilberk napsal:
DavidD napsal:S tímto přístupem by tu nemohly jezdit ani tramvaje T3..

To je jistě pravda, ale dnes je jiná doba. A zvlášť menší DP si určitě dají pozor, aby nekoupily něco, kvůli čemu by musely překopat celou svoji síť. Takže jestli chce výrobce uspět, tak to bude muset vychytat on.


Se štípni :D . Která fabrika dnes dělá tramvaje velikosti solo T? Vyjma Ruska, ale pochybuji, že by někdo koupil tramvaj z Ruska
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: EVO1

Odeslatod von Špilberk v 01.10.2015 9:32

DavidD napsal:S tímto přístupem by tu nemohly jezdit ani tramvaje T3..

To je jistě pravda, ale dnes je jiná doba. A zvlášť menší DP si určitě dají pozor, aby nekoupily něco, kvůli čemu by musely překopat celou svoji síť. Takže jestli chce výrobce uspět, tak to bude muset vychytat on.
von Špilberk
Uživatel
 
Založen: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: EVO1

Odeslatod DavidD v 01.10.2015 7:39

Honza napsal:Já vidím pointu jinde: tramvaj by se měla přizpůsobit městu, nikoli město tramvaji…
S tímto přístupem by tu nemohly jezdit ani tramvaje T3..
Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
 
Založen: 10.5.2006 16:36

Re: EVO1

Odeslatod Karosák v 01.10.2015 3:24

Nejsem tak trpělivý jako MŠ, takže Plho, o čem tu dobrou pulhodinu mluvíme?! Ano, to je jiste neochvejna pravda, ale nejdriv na to prizpusobovani musi dojit. Reknes si treba, ze budes vyrabet hrabe. Prijdes na trh s lehkym plastovym modelem, ktery se dobre prodava u polabskych zahradkaru. Pak ti ale z jilemnickeho zelezarstvi napisou, ye to horale nechtej, protoze je to tam sama drapanina a lamou si koliky. Za a) vsechny hrabe jsou na prd b) spocitas si a pripadne upravis hrabe pro urcity segment/zakaznika c) prestanes vyrabet hrabe?
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Zajezdnia Strasznice

Re: EVO1

Odeslatod Honza v 30.9.2015 22:35

Já vidím pointu jinde: tramvaj by se měla přizpůsobit městu, nikoli město tramvaji…
Uživatelský avatar
Honza
Uživatel
 
Založen: 02.10.2010 12:48

Re: EVO1

Odeslatod ZXS91 v 30.9.2015 20:36

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
 
Založen: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 51

Re: EVO1

Odeslatod Karosák v 30.9.2015 18:35

Znovu říkám, standardy na to nejsou, ani výška nástupišť není standardizovaná (to neznamená, že není ošetřena normani) a dveře nejsou výklopné ale předsuvné (jako 14T, 15T). Ani ty zkosené dveře nevybíhají příliš. Nevím ani o kolik to drhne. Třeba se to prázdné otevře, ale se zátěží mimo těžiště už ne... Nebyl jsem u toho. Takže pokud se tomu při projekci, (tedy v době, kdy do toho DP zřejmě ještě přímo nemluvil, nebo jen v obrysech) nevěnovala nejvyšší priorita, mohlo se stát, že se to prostě neřešilo/zapomnělo. Pomněte, že se to nekreslilo na zakázku, tedy s pravidelnými výrobními poradami všech stran. Max konzultace, jestli a jak zvládne KOS vyrobit, co P_imex nakreslí...
DP to o dost později jen montoval a nyní připomínkuje, ale kreslili v P_imexu se zkušenostmi z předchozích projektů. Kdo někdy čuchnul k projekci, ví jakej je to blázinec, zvlášť v našich vodách, kdy se každou chvíli troubí na poplach, nebo ruší poplach a termíny. Jsem vědomí, že ten kdo seděl u počítače ztuha tušil co se s jeho výkresem zamýšlí. Klasika, jen telefony, překresli tohle, dokresli tamto a zítra v 7:30 to chtěj mít na poradě. Ten tam do noci něco smolil a na poradě se pak řešilo hlavně jak to natřou a kde to budou vystavovat. Nejsme tu první den, žejo :wink: S tímto přístupem k inženýrským pozicím se pak nedivme, že někde chybí třeba celý eskalátor. Ale všichni hned vědí, že "inža" je blb.
Všimněte si, že když se někdo o něco snaží, bývá uzeměn "a kde na to máš papír!". Když někdo ten papír má, bývá uzeměn "no jó, pán je chytrej, inženýr, co?"
Takže dokud bude lůza vyjeb@vat s kapacitami, nemůžeme očekávat bezvadný výsledek na první dobrou a asi ani po tom to nebude bez konkrétních specifikací možné.
Pozor: příspěvek nehodnotí kvalitu projektu, příspěvek je emočně zabarven!
Děkuji :wink:
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Zajezdnia Strasznice

Re: EVO1

Odeslatod P_V v 30.9.2015 14:56

Karosák napsal: jde o dveře na zkosených částech, ale nic nikomu nebrání dát tam skládačky.
Šlo by provizorně, na zadních otvírat jen jedno křídlo a přední neotvírat vůbec. Na ten zkušební provoz to bude stačit. :)
Nicméně že výrobce si tam dal dveře takovéhle... Výrobce netušil, že bezbarierová tramvaj bude zastavovat u bezbariérového nástupiště? To přeci není žádný ojediněle čouhající obrubník v oblouku, ale systematický jev.
P_V
Uživatel
 
Založen: 23.11.2003 18:49

Re: EVO1

Odeslatod 9001 v 30.9.2015 13:40

gabuliatko napsal:
9001 napsal:Opět se tramvaj podle norem nedomluví s zastávkou podle norem? :lol:

Někde jsem četl že na tohle normy nejsou.


Spíš si vzpomínám Radlickou kam po otevření nemohly wany a kachny? Někdo z lepší paměti určitě doplní.
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: EVO1

Odeslatod Karosák v 30.9.2015 12:56

Co přesně se ti na něm jeví špatného? Ten kryt asi brání čtení z bočních úhlů, ale zase kdyby tam nebyl, odráží se jeho svit od skla do kabiny, takže nějaký kšilt se hodí. Nebo se ti nezdá tenký font? Vono jako na SORkách ten zobrazovač taky žádná hitparáda. Kartičky, nebo 7 segmentový displej by udělal větší servis.
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Zajezdnia Strasznice

Re: EVO1

Odeslatod trainzjohny v 30.9.2015 12:33

Karosák napsal:...Nebo třeba chybí levý zobrazovač pořadí....
A pravý je tak v polovině případů téměř nečitelný, takhle blbý transparent jsem jaktěživ neviděl.
Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
 
Založen: 10.9.2006 14:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59

Re: EVO1

Odeslatod Karosák v 30.9.2015 11:53

Myslím, že 9001 to myslel lehce v nadsázce. Normy jsou určitě na jedno i na druhé, ale patrně nebude určen standard pro kompatibilitu. Do toho zasahuje nepříliš koordinovaný vývoj situace na obou stranách... Různé provozy, různá vozidla. Aby pak celo republikový/evropský standard nenadělal víc paseky.
Vario by mělo asi podobný problém, jde o dveře na zkosených částech, ale nic nikomu nebrání dát tam skládačky. Není to sériový kousek!!! Teď si tam výrobce dal tyto dveře. Spousta věcí je tam zvláštně, ale od toho je prototyp a zkušební provoz, připomínky se zapracovávají za chodu. Displej nadřazeného řízení vypadá trochu jinak než před 14 dny. Nebo třeba chybí levý zobrazovač pořadí....
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Zajezdnia Strasznice

Re: EVO1

Odeslatod gabuliatko v 30.9.2015 11:16

9001 napsal:Opět se tramvaj podle norem nedomluví s zastávkou podle norem? :lol:

Někde jsem četl že na tohle normy nejsou.
gabuliatko
Uživatel
 
Založen: 10.10.2007 12:22

Re: EVO1

Odeslatod 9001 v 30.9.2015 7:21

gabuliatko napsal:
DavidD napsal:kde je problém s Barrandovem, EVO1 tam normálně projede..

Projede, ale dvéře neotévře. :D
No myslím že seznam míst kam může nebo nemůže vyběží nějakým oběžníkem tak snad budeme seznámeni.


Opět se tramvaj podle norem nedomluví s zastávkou podle norem? :lol:
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: EVO1

Odeslatod gabuliatko v 29.9.2015 23:06

DavidD napsal:kde je problém s Barrandovem, EVO1 tam normálně projede..

Projede, ale dvéře neotévře. :D
No myslím že seznam míst kam může nebo nemůže vyběží nějakým oběžníkem tak snad budeme seznámeni.
gabuliatko
Uživatel
 
Založen: 10.10.2007 12:22

PředchozíDalší

Zpět na Tramvajové vozy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron