KT8D5 a KT8D5.RN2P

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od P_V » 14.10.2014 22:42

MF píše:... širší kola...
To mě zaujalo. Když s tím může jezdit po Praze, proč se to nepoužívá u pražských tramvají? Hned by se mohly víc používat hluboké srdcovky a ztišit tak jízdu.
A pokud to s tou vlakotramvají :) bude chtít někdo uskutečnit, tak budou širší kola nutností.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 14.10.2014 22:31

MF píše:
koci píše:Mimochodem v Brně má mrtvolu snad skoro všechno, co má ruční řadič.
O víkendu jsem tu měl kolegu z Brna a mluvili i na toto téma. Povídal, že zrovna nedávno měli případ, kdy řidič za jízdy zemřel a naštěstí měl vůz s tímto řadičem.
Nějak mne mrzí, že viditelně fungující bezpečnostní prvky DPP neimplementuje do provozu a naopak se snaží vymýšlet různé (s prominutím) chujoviny, které možná provoz spíše i znebezpečňují - např. EMA (oficiálně "elektronická mapa" - funkčně elektronický úsekový omezovač dle detekované polohy vlaku se záznamem jestli nebrzdil sám místo řidičovi manipulace s ručním řadičem, což je pokyny zakázané, ale na druhou stranu nyní je nastaven na snížení rychlosti v obloucích v nichž, až na ty označené návěstí "r", není stanovena maximální rychlost průjezdu = řidič nemá tušení v jakém přesně úseku a jak moc má snižovat rychlost +).

Osobně jsem názoru, že EMA by mohla mít jediné funkční uplatnění jako OBOM - "oblastní omezovač" = mimo úseky s nejvyšší povolenou rychlostí (což je dnes v ČR 60km/h, ale jednou by se i v ČR mohly provozovat TRAMvajové rychlodráhy s povolenou rychlostí 80km/h a možná i více) by elektronicky snižovala maximální rychlost na v oblasti povolené "snížené maximum" (= dnes přes den většinou 50km/h a v Praze mezi 22.h až 6.h 40km/h + v pěších zónách NONSTOP 20km/h)

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od MF » 14.10.2014 21:55

koci píše:Mimochodem v Brně má mrtvolu snad skoro všechno, co má ruční řadič.
O víkendu jsem tu měl kolegu z Brna a mluvili i na toto téma. Povídal, že zrovna nedávno měli případ, kdy řidič za jízdy zemřel a naštěstí měl vůz s tímto řadičem.

koci
Uživatel
Příspěvky: 82
Registrován: 21.4.2010 22:12
Bydliště: Brno

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od koci » 14.10.2014 21:39

MF píše:Když se stala nehoda 14T do T6 na Kotlářce před třemi lety, tak Drážní inspekce vydala bezpečnostní doporučení o náhradě řadičů za řadiče s funkcí mrtvý muž. Jenže je to doporučení a ne nařízení. T6 ho mít nebude, T3 s klony taky ne, KT8 by mohlo, 14T a 15T taky mohlo leč ho nemají, mají jen prodlevu cca dvou minut od posledního pohybu.
Jo, funkci mrtvého muže nepředepisuje ani ČSN 28 1300, ostatně i proto mohou být 14 a 15T bez něj. Mimochodem v Brně má mrtvolu snad skoro všechno, co má ruční řadič.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od MF » 14.10.2014 20:31

9001 píše:Nejsmutnější na tom je, že mrtvolu měly první T3... Dokonce snad je i na 6149 ne?
Tak ona to byla tak nějak mrtvola skoro na nic. Pokud zrovna řidič při kolapsu nespadne ze sedačky, tak tu nohu (zejména je li vyšší postavy) má na tom pedálu pěkně zašprajclou. Takže účinnost si každý domyslí.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od 9001 » 14.10.2014 20:24

Nejsmutnější na tom je, že mrtvolu měly první T3... Dokonce snad je i na 6149 ne?

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od MF » 14.10.2014 20:19

Když se stala nehoda 14T do T6 na Kotlářce před třemi lety, tak Drážní inspekce vydala bezpečnostní doporučení o náhradě řadičů za řadiče s funkcí mrtvý muž. Jenže je to doporučení a ne nařízení. T6 ho mít nebude, T3 s klony taky ne, KT8 by mohlo, 14T a 15T taky mohlo leč ho nemají, mají jen prodlevu cca dvou minut od posledního pohybu.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od 9001 » 14.10.2014 20:03

koci píše:Pražské KT8D5.RN2P řadič s mrtvým mužem nemají? Jsem si nějak myslel, že zrovna tato funkce je už kolik let standart.
14T ho mají, ale reálně je k ničemu... Aspon co tu popisoval Brejšín, tak když postavíš dítě na Anděl a tramvaj se rozjede na smíchovském nádraží, tak cca před ním zastaví na tuto funkci...

To dřív nabere nějaké auto a nebo vykolejí...

koci
Uživatel
Příspěvky: 82
Registrován: 21.4.2010 22:12
Bydliště: Brno

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od koci » 14.10.2014 20:00

Pražské KT8D5.RN2P řadič s mrtvým mužem nemají? Jsem si nějak myslel, že zrovna tato funkce je už kolik let standart.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od MF » 14.10.2014 19:07

9001 píše:když se zeptám na technickou stránku. Na první pohled to vypadá jako naše pražská verze reko. Jsou tam nějaké rozdíly?
Řadič s funkcí mrtvého muže, jiný kalorifer, jiná klimatizace, jiné dveře a pohony, širší kola. Nějaká ta kosmetika jako osvětlení atp.

Zkoušky mají probíhat též v noci (tuší dnes a ze zítřka na pozítří) v Českomoravské ulici (Harfa - Palmovka).

Afterman
Uživatel
Příspěvky: 149
Registrován: 14.9.2012 21:43

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od Afterman » 14.10.2014 13:48

9001 píše:když se zeptám na technickou stránku. Na první pohled to vypadá jako naše pražská verze reko. Jsou tam nějaké rozdíly?
Co jde poznat z fotky, tak chybí červené diodové pásky za sklem pro kolejovky, nad orientací je bílé světlo a hrazda je na obou stranách.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od 9001 » 14.10.2014 12:03

když se zeptám na technickou stránku. Na první pohled to vypadá jako naše pražská verze reko. Jsou tam nějaké rozdíly?

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2234
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od Petrpes » 14.10.2014 9:48

Trudi4444: Musíš čekat v noci na Palmovce :D
http://jdem.cz/bqug95
Naposledy upravil(a) Petrpes dne 14.10.2014 13:09, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od 9001 » 14.10.2014 9:30

Petrpes píše:Vše bez záruky a bez pevné trasy a bez JŘ!!! Ale čekal bych v pracovní době ÚDDP.
(a teď bude následovat dotaz, kdy je pracovní doba ÚDDP)
Hlavně po strachu v DPP bych čekal, že to bude co nejvíc utajené...
Navíc asi bude záležet jestli to dostane na projetí šotouš. Potom bych se nebál říct, že to bude jezdit po celé síti :lol:

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2234
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od Petrpes » 14.10.2014 9:26

Vše bez záruky a bez pevné trasy a bez JŘ!!! Ale čekal bych v pracovní době ÚDDP.
(a teď bude následovat dotaz, kdy je pracovní doba ÚDDP)

Odpovědět