KT8D5 a KT8D5.RN2P

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2601
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od fricoolinek2 » 07.11.2014 7:15

Byl nějaký praktický důvod toho, proč byla do ev. č. promítnuta identifikace původního vozu (+ 50) na úkor identifikace pořadí / stáří modernizace? Tj., že by z 9032 nebyla 9082, ale 9051?

Uživatelský avatar
Bulterier47
Uživatel
Příspěvky: 11
Registrován: 21.2.2014 19:21
Bydliště: 16, 25, 52, 54, 110, 186, 273, 559

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od Bulterier47 » 23.10.2014 14:05

Jaké má 22 sedačky?

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2601
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od fricoolinek2 » 22.10.2014 0:44

4,5 roku provozu (9055) =D>
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Vytrvat, do 5 let to snad shnije. :devilsmokin

Měnily se nějak (periodicky) laminátky v T3?

HOnzula
Uživatel
Příspěvky: 194
Registrován: 23.9.2010 16:53

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od HOnzula » 20.10.2014 9:34

Vcelka v ulicich,cca 9h u Nakladoveho nadrazi smer Ohrada

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 15.10.2014 22:56

gabuliatko píše:Hodnocení jízdy někoho jiného je čistě subjektivní záležitost (viz nedávná debata na K o courání). .....
nebyl by odkaz na zmiňovanou diskuzi?
modroko píše:...... Ještě jsem na školení ohledně EMI nebyl, ovšem to co nám říkali v kurzu učitelé tak prý bude docela těžké vybalancovat to, aby tram věděla kde je a nezačala brzdit na 15 mnohonásobně dříve než má apod... a přesně jak říká 9001, kdyby řidiči jezdily na rychlosti tak jak mají a né co to zvládne nemusel by se takovýto problém vůbec řešit.......
odzadu:
1.) pokud řidič brzdí snižováním "žlutého" omezovače na řídícím displeji, tak:
a) to následné "automatické" brždění/snižování rychlosti nemůže být nastaveno jako prudké/rychlé = nemůže být po stížnosti cestujícího na :prase brždění, z tohoto usvědčen!
b) dle příručky k 15T (potažmo testových otázek), toto je jediný způsob brždění bránící při nějakém stupni HP (myslím, že původního HP1 = dnešní HP, původní HP2 je dnes "nouzový dojezd") zaskakování ČB za elektrodynamickou brzdu
2.) bude-li problém EMY v její nepřesnosti, tak
a) NEMŮŽE FUNGOVAT OMEZOVÁNÍ RYCHLOSTI NA VELMI KRÁTKÉ VZDÁLENOSTI OD DÉLKY TRAMVAJE (30M) MAX DO 150 METRŮ!
b) dle mne může velmi dobře fungovat jako ZOOM = ZÓnový OMezovač rychlosti na vzdálenosti dlouhé kilometry (respektive často desítky kilometrů a minimálně několik stovek metrů = 250m = 1/4km) = snížení maximální provozní rychlosti, povolené převážně jen na samostatném tělese, na rychlost zónovou (od pěší - přes prudké klesání a noční zónu 40/30 - až k zóně PK/pozemní komunikace = 50km/h), ale za podmínky dalších změn v systému/jeho používání - jako je:
- nepřekročitelnost EMOU nastavené rychlosti = ta musí být bez současné tolerance +5km/h, jenž je nastavena i v obloucích s návěstí "r" = těch obloucích s návěstí nařízenou maximální rychlostí 15km/h to TRAM dnes pustí o 1/3 rychleji!
- nevyhodnocování jestli nebrzdí řidič, ale brzdí EMA a v případě zjištění této skutečnosti nepostihování řidiče

trainzjohny píše:
MM-Mikulovsky píše:Osobně jsem názoru, že EMA by mohla mít jediné funkční uplatnění jako OBOM - "oblastní omezovač" = mimo úseky s nejvyšší povolenou rychlostí (což je dnes v ČR 60km/h, ale jednou by se i v ČR mohly provozovat TRAMvajové rychlodráhy s povolenou rychlostí 80km/h a možná i více) by elektronicky snižovala maximální rychlost na v oblasti povolené "snížené maximum" (= dnes přes den většinou 50km/h a v Praze mezi 22.h až 6.h 40km/h + v pěších zónách NONSTOP 20km/h)
A pak taky omezení na výhybkách, v úsecích s OR atd atd...

Jinak když nějaké prase vymete oblouk o poloměru 25metrů 50 km/h i když tam "r" není tak to není o tom, že to sice není zakázané, ale stejně je to prasárna první třídy. To, že část řidičů jezdí jak jezdí (a že si na to lidé oprávněně stěžují) jasně ukazuje, že EMA své opodstatnění mít může, už v tom, že prodlouží životnost kolejových konstrukcí...
1.) Jenže současné nastavení EMY do :zadnice těm největším :prase
a) (viz kurzíva nad citací) nebrání!
b) pokud (jak tu někdo psal a já slyšel od kolegů, co s ní již v provozu jeli) "háže" maximální brzdu či i "jen", při (až mylné detekci) skluzu, extrémní automatické pískování, tak naopak tu :prase jízdu přímo způsobí!


Jinak úseky s OR nejsou prý ani nyní v plánu - protože se moc mění a nahrávání do EMY je složité/zdlouhavé (snad se uvažuje o těch pěších zónách a jiných snížených silničních rychlostech, které bývají letité)!
No a na výhybky bych to nepoužíval pro tu nepřesnost:
a) "polohovou"
b) "rychlostní", která spočívá v toleranci +5km/h

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od gabuliatko » 15.10.2014 13:36

Hodnocení jízdy někoho jiného je čistě subjektivní záležitost (viz nedávná debata na K o courání). EMA bude zajímavá vložka do komfortu cestování tramvají a jsem na ni docela zvědav. Vidím to podobně jako když ARS na B při překročení rychlosti dávala plnou brzdu. Taky se s tím fírové naučili jezdit.
Bohužel se neřeší rozdíl v rychlosti jednotlivých typů a ve spojitosti s jízdníma dobama s tím spojené sjíždění pořadí za sebou.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od 9001 » 15.10.2014 12:48

modroko: Taky záleží jaké překročení. Jestli o 1 km/h a nebo o 20 km/h navíc ještě hodně záleží na místě. 5km/h na rovince asi nevadí, ale na výhybce do odbočky už bych to řešil.

Von: Jak se to vezme... Pokud dement splní požadavky a,b,c (rozuměj ŘP sk. B, nabifluje testy, zvládne jízdy s komisařem) tak není jak dementa odhalit a vlastně splnil podmínky... Spíš vidím problém v odborech, které chrání ty největší dementy a jsou prakticky nevyhoditelní...

trainzjohny: Ono kdyby se chtělo, tak se dementa jde zbavit celkem snadno, akorát odbory...

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od trainzjohny » 15.10.2014 12:25

von Š. - tak její nastavení je věc druhá, o tom se nemusíme bavit, nikdy to nebude vyhovovat všem..
Problém s spouštěním dementa k ježdění je ten, že ne vždy je dement k rozpoznání hned, a když už pak jednou začne jezdit, ta je (jako v všech profesí) poměrně složité se ho zbavit :-/

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od von Špilberk » 15.10.2014 9:34

9001 píše: Musíš se smířit s tím, že tahle společnost se neřídí podle průměru, ale podle největšího dementa a tomu se všechno přizpůsobuje, aby on ten průser udělat nemohl... Že lidi dementní je věc druhá...
A není ten, kdo pouští dementa k řízení, i když ví, že je dement, taky dement :?:

Já už mám školení EMA za sebou a klidně se přiznávám, že v některých obloucích se s EMou v rychlosti teda neshodnu, i když si myslím, že jezdím slušně. Většinou se s ní neshodnu tak o 5 km/h. Ovšem v oblouku z Povstání směr Palouček EMA pro změnu dovoluje víc než tam jezdím.

modroko
Uživatel
Příspěvky: 259
Registrován: 02.4.2011 12:26

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od modroko » 15.10.2014 9:11

9001 píše: MM: Musíš se smířit s tím, že tahle společnost se neřídí podle průměru, ale podle největšího dementa a tomu se všechno přizpůsobuje, aby on ten průser udělat nemohl... Že lidi dementní je věc druhá...
Kam se pod to mám podepsat =D> Ještě jsem na školení ohledně EMI nebyl, ovšem to co nám říkali v kurzu učitelé tak prý bude docela těžké vybalancovat to, aby tram věděla kde je a nezačala brzdit na 15 mnohonásobně dříve než má apod...a přesně jak říká 9001, kdyby řidiči jezdily na rychlosti tak jak mají a né co to zvládne nemusel by se takovýto problém vůbec řešit, to samé každodenní stahování tacha a jeho okamžité vyhodnocování, chápu že občas ustřelit může každý, ale aby měl někdo za 76 hodin 122krát překročení rychlosti to sami uznejte je trošku extrém...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od 9001 » 15.10.2014 8:51

Von : I v autoškole se jezdí 50 a pak ve svém první autu se rozštípou o strom ve 180... :wink: To samé u tram... Jak píše TJ. Spousta zkouší co to udělá a když nevypadne, tak takhle jezdí dál...

MM: Musíš se smířit s tím, že tahle společnost se neřídí podle průměru, ale podle největšího dementa a tomu se všechno přizpůsobuje, aby on ten průser udělat nemohl... Že lidi dementní je věc druhá...

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od trainzjohny » 15.10.2014 8:20

MM-Mikulovsky píše:Osobně jsem názoru, že EMA by mohla mít jediné funkční uplatnění jako OBOM - "oblastní omezovač" = mimo úseky s nejvyšší povolenou rychlostí (což je dnes v ČR 60km/h, ale jednou by se i v ČR mohly provozovat TRAMvajové rychlodráhy s povolenou rychlostí 80km/h a možná i více) by elektronicky snižovala maximální rychlost na v oblasti povolené "snížené maximum" (= dnes přes den většinou 50km/h a v Praze mezi 22.h až 6.h 40km/h + v pěších zónách NONSTOP 20km/h)
A pak taky omezení na výhybkách, v úsecích s OR atd atd...

Jinak když nějaké prase vymete oblouk o poloměru 25metrů 50 km/h i když tam "r" není tak to není o tom, že to sice není zakázané, ale stejně je to prasárna první třídy. To, že část řidičů jezdí jak jezdí (a že si na to lidé oprávněně stěžují) jasně ukazuje, že EMA své opodstatnění mít může, už v tom, že prodlouží životnost kolejových konstrukcí...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od von Špilberk » 15.10.2014 7:54

gabuliatko píše: že odpovědní zjistili že mnozí řidiči jezdí jako :prase
A kde se to ti řidiči naučili :?: :?: :-k :-k Po kurzu jezdili všichni pomalu. 8-)

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od gabuliatko » 15.10.2014 7:40

MM-Mikulovsky píše:Osobně jsem názoru, že EMA by mohla mít jediné funkční uplatnění ...
Osobně jsem názoru že odpovědní zjistili že mnozí řidiči jezdí jako :prase a snaží se s tím něco udělat. Že tomu řidiči rozumí lépe celkem chápu. :D

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od Bobik » 15.10.2014 3:36

P_V píše: Hned by se mohly víc používat hluboké srdcovky a ztišit tak jízdu.
Obávám se, že to s tím nesouvisí. Mělké srdcovky jsou zejména kvůli úhlu křížení, tam ti široké kolo moc nepomůže. Krom toho širší kola se před časem zkoušela, ovšem naráželo to na problém ne/kvality stavu tratí - ani ne tak kolejí, jako okolní zejména zádlažby. Takže na mnoha místech tramvaj spíš drtila dlažbu, než jela v kolejích.

Odpovědět