KT8D5 a KT8D5.RN2P

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
rhomosapienc
Uživatel
Příspěvky: 193
Registrován: 27.4.2006 22:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od rhomosapienc » 23.1.2015 15:21

a dle jaké matematické rovnice jsou vypočteny vzdálenosti těch Ptg ? Tam je nějaký časovač ? Stále nechápu jak kontakt rozezná vzdálenosti pantografů.
Naposledy upravil(a) rhomosapienc dne 23.1.2015 15:23, celkem upraveno 1 x.

Marek
Uživatel
Příspěvky: 192
Registrován: 16.11.2003 20:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od Marek » 23.1.2015 15:06

Díky, nešlo mi ani tak o EOV, jako o to, že KT8D5.RN2P s oběma PTG připojenými k tramvaji (a tedy i k sobě navzájem) bude při jízdě přes sekce propojovat jednotlivé úseky (a tedy i jednolivé měnírny), což asi není úplně žádoucí stav...

rhomosapienc: U dvojice T3 problém na EOV nenastane, kontakty jsou rozmístěny tak, že se s roztečí PTG na dvojici T3 počítalo. Jenže u KT8D5 je ta vzdálenost PTG větší.

rhomosapienc
Uživatel
Příspěvky: 193
Registrován: 27.4.2006 22:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od rhomosapienc » 23.1.2015 14:31

Stále mi nejde hlavou jak je tento problém řešen u soupravy T3. V tom případě by se na oněch výhybkách měl vyskytovat ten stejný jev jako u KT na oba PTG nebo jak to tedy celé je ? Nejde mi to hlavou jak systém postavený na trolejových kontaktech rozezná soupravu s dvěmi PTG od vlaku s jedním PTG.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od MF » 23.1.2015 13:26

Při jízdě vozu KT na oba pantografy vzniká určité riziko pro následující tramvaj na výhybkách řady 200 a 300, které nemají kolejové obvody. Vůz KT při opouštění obvodu výhybky jí odblokuje prvním pantografem jako normálně - standardní stav. Následující (druhá) tramvaj vjede do obvodu odblokované výhybky v době, kdy však ještě KT druhým pantografem nepřejel odblokovací kontakt a tak právě KT odblokuje výhybku tomu vozu za sebou, který se v jejím obvodu právě (na ní) nachází, což by ještě nějak zvlášť nevadilo. Tomu hrozí riziko pouze v okamžiku, když třetí řidič čekající až výhybka po druhé tramvaji odblokuje nedodrží ustanovení D1/2 a vjede sice do odblokované výhybky, která je však ještě obsazena druhým vlakem a přestaví jí pod vozem.
Je to sled událostí a je to o náhodě, ale proto se to nesmí podceňovat. Kdy jsem dělal kdysi školení instruktorů, tak všichni na tuto skutečnost byli upozorněni.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od von Špilberk » 23.1.2015 10:41

MM-Mikulovsky píše:
Marek píše:.....
Je nějak zařízeno, aby na KT8D5.RN2P nebylo možné zvednout oba PTG, pokud se oba dva svými OTZ současně připojí?
není, v uvedeném případě se opravdu zvednou oba PTG
a taky to není potřeba. 8-)
Když kačena pojede na oba pantografy, tak se nic neděje. Většina výhybek už je ROV a EOV s PTK ubývá. Naopak někdy se to používá jako řešení závady vozu, aby to vůbec jelo.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 23.1.2015 9:29

Marek píše:.....
Je nějak zařízeno, aby na KT8D5.RN2P nebylo možné zvednout oba PTG, pokud se oba dva svými OTZ současně připojí?
není, v uvedeném případě se opravdu zvednou oba PTG
- ty si ještě nikdy při obracení KT na kalifornienu neviděl, že některý řidič při vypínání původního stanoviště zapomenul vypnout OTZ a pak z nového stanoviště zvedl (a mnohdy i s nimi vyjel) oba PTG?

Marek
Uživatel
Příspěvky: 192
Registrován: 16.11.2003 20:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od Marek » 23.1.2015 9:24

Nemáte někdo schéma, jak jsou zapojené PTG a OTZ na KT8D5.RN2P? Na starém KT8D5 je to jednoduché, tam byl OTZ jeden.

Je nějak zařízeno, aby na KT8D5.RN2P nebylo možné zvednout oba PTG, pokud se oba dva svými OTZ současně připojí?

Marek Kubík
Uživatel
Příspěvky: 132
Registrován: 05.12.2008 18:36
Bydliště: Stochov okr.Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od Marek Kubík » 22.1.2015 21:42

Pan Demon na žlutozeleném fóru píše že je schválen nákup sedmi tramvají KT8D5 z Miskolce.

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od willyjeff » 22.1.2015 19:02

romanek763 píše:Kachny prej z Hungarie budouuuuuuuu
Až je uvidím v dílnách...ne, až je uvidim u nás v HL, tak budu věřit :-)

romanek763
problémový jedinec
Příspěvky: 300
Registrován: 28.1.2011 18:42
Bydliště: Praha 10

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od romanek763 » 22.1.2015 10:54

Kachny prej z Hungarie budouuuuuuuu

Marek Kubík
Uživatel
Příspěvky: 132
Registrován: 05.12.2008 18:36
Bydliště: Stochov okr.Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od Marek Kubík » 22.1.2015 6:31

Počkej si na případnou zásilku z Miskolce. :D

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od P_V » 22.1.2015 1:30

Mohli by koupit ještě další dvě, na zbylá volná čísla. :)

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od Karosák » 21.1.2015 13:21

Pecka! :-) A už by mohla (nebo tak nějak z jara) vyjet ta 23, ne? U té by snad mohl být postup GO stejný jako u našich předešlých, takže by se to nemuselo zdržovat NDRáckými normami nehořlavosti a šup s ní ven ;-)

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od MF » 21.1.2015 9:33

Dovezena další NDR kachna.

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 1019
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od ZXS91 » 13.1.2015 18:58

9077 odpoledne zahořela v Hlubočepích

Odpovědět