KT8D5 a KT8D5.RN2P
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
Nevíte někdo kdy bude hotová rekonstrukce těch Německých KTček? Přeci jen to první dorazilo do Prahy někdy v prosinci minulého roku pokud mě paměť neklame.
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
Má to 9058 a zrcátko směřuje na 1. sloupek 1. dveří.Karosák píše:Včera jsem na Letné potkal kachnu s tuningem -na velké hrazdě měla krom velkého zrcátka ještě jedno malé, nastavené na spřáhlo- do prostoru před vůz. Bude se rozšiřovat, nebo zatím pokusně na jednom kousku?
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
Včera jsem na Letné potkal kachnu s tuningem -na velké hrazdě měla krom velkého zrcátka ještě jedno malé, nastavené na spřáhlo- do prostoru před vůz. Bude se rozšiřovat, nebo zatím pokusně na jednom kousku?
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
Podle mě jen u 9081 (nebo 2, tyhle holky si pletu).fricoolinek2 píše:BTW: U kolika kachen byly Fainsy vyměněny za ty odporné Shitty-W?
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
Nevíte, zda se podívají plastové sedačky i do nově rekonstruovaných kachen?
BTW: U kolika kachen byly Fainsy vyměněny za ty odporné Shitty-W?
BTW: U kolika kachen byly Fainsy vyměněny za ty odporné Shitty-W?
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
Počítání pantografů by určitě spolehlivější nebylo. Stačí, když pantograf na chvíli odskočí, a bude problém.P_V píše:Vida, já se domníval, že to funguje na principu počítání pantografů. Kolik toho přijede, tolik toho musí odjet, jinak se furt blokuje. A on nějaký přidržovací kontakt a starost o naprosto přesnou vzdálenost pantografů.
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
Marek: mezi jrdnotlivymi pulkami KT stejně jako u soupravy T6 jsou článkové (pasové)stykače, které převádějí 600v. Pokud jede KT na oba tak to vůz pozná a dojde k jejich rozpojeni. U T6 je sice přepínač automatických sprahel, který "otganizuje" spojování a rozpojovani a také určuje kam má poslat napětí 600v jestli dopředu Ci dozadu Ci nikam. Vůz bez ptg (zadní) si tímto přepínačem určuje odkud si bude napětí "cucat". Pokud by oba ptg byly nahoře a pasy propojené tak se stejně nic neděje a vůz to pozná
Nemůže tak dojít např k premostovani sekcnich delicu.
Nemůže tak dojít např k premostovani sekcnich delicu.
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
To zní zajímavě, ale ne úplně přesvědčivě, právě kvůli tomu jsem se pídil po tom schématu nízkopodlažního KT – protože mi není jasné, kde by v té tramvaji bylo něco, co by rozpojilo 600V napájení tramvaje na půlky. OTZ připojuje/odpojuje imho vždycky přilehlý PTG k celé tramvaji, je to tak?von Špilberk píše:Marek: O tom jsem nikdy neslyšel. Nám to vysvětlovali tak, že když má KTN oba pantografy nahoře, tak zkrátka každá půlka tramvaje jede na svůj pantograf. Žádný problém.(...)
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
Vida, já se domníval, že to funguje na principu počítání pantografů. Kolik toho přijede, tolik toho musí odjet, jinak se furt blokuje. A on nějaký přidržovací kontakt a starost o naprosto přesnou vzdálenost pantografů.
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
Zázrak jménem pridrzovaci kontakt umožňuje jízdu nekonečného množství vozů, jejichž vzdálenost mezi pantografy činí tech asi 15 m. Pridrzovaci kontakty byly upraveny tak, aby bylo Možné jezdit s vlecnaky za wanama. Tedy byly prodloužene.
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
Pouze prodlouženy o takovou podivnou lyžinu.rhomosapienc píše:No paráda Jak jednoduché Takže v rámci umožnění bezpečného provozu soupravy wana s vlkem byly tyto kontakty pro druhý PTG zdvojeny ?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 193
- Registrován: 27.4.2006 22:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
No paráda Jak jednoduché Takže v rámci umožnění bezpečného provozu soupravy wana s vlkem byly tyto kontakty pro druhý PTG zdvojeny ?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
Koukám, že už se snažíme dva.
Jen ještě doplněk: MF mluvil o výhybkách 200 a 300, můžete se podívat, jak málo už jich je:http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2006041261
Pak jsou tam ještě 400, ty sice mají PTK, ale už mají blokovací kontakty v zemi. Další výhybky už jsou ROV, a tam už taky není problém.
Jen ještě doplněk: MF mluvil o výhybkách 200 a 300, můžete se podívat, jak málo už jich je:http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2006041261
Pak jsou tam ještě 400, ty sice mají PTK, ale už mají blokovací kontakty v zemi. Další výhybky už jsou ROV, a tam už taky není problém.
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
No teď doufám, že se tu moc neztrapním, když jsem člověk z oboru. Ty výhybky, o kterých se zmiňuje MF, mají něco jako "Přihlašovací" "Přidržovací" a "Odhlašovací" kontakt. Když jede T3, ty kontakty na trolejích jsou přesně v takové vzdálenosti, že když je ptg 1. vozu na Odhlašovacím kontaktu a čistě teoreticky by mohl uvolnit výhybku, tak je ptg 2. vozu na Přidržovacím, takže ten pokyn k uvolnění ruší a výhybka je uvolněna až ve chvíli, když 2. vůz přejede přes Odhlašovací kontakt. Rozpětí ptg při obou zvednutých na KT8 by tahle pravidla byla porušena, protože jsou dále od sebe.rhomosapienc píše:Stále mi nejde hlavou jak je tento problém řešen u soupravy T3. V tom případě by se na oněch výhybkách měl vyskytovat ten stejný jev jako u KT na oba PTG nebo jak to tedy celé je ? Nejde mi to hlavou jak systém postavený na trolejových kontaktech rozezná soupravu s dvěmi PTG od vlaku s jedním PTG.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
Marek: O tom jsem nikdy neslyšel. Nám to vysvětlovali tak, že když má KTN oba pantografy nahoře, tak zkrátka každá půlka tramvaje jede na svůj pantograf. Žádný problém.
rhomosapienc: Ten zázrak se jmenuje přidržovací kontakt, který je umístěn před odblokovacím kontaktem. V době kdy 1. pantograf dvojice T3 přejíždí odblokovací kontakt, tak 2. pantograf přejíždí tento přidržovací kontakt. To způsobí, že výhybka neodblokuje, a čeká až i 2. pantograf přejede odblokovací kontakt.
U KTN s oběma pantografy nahoře ten 1. přejíždí odblokovací kontakt a 2. pantografu chybí k přidržovacímu kontaktu nejmíň 10 metrů. Výhybka odblokuje, a až přejede 2. pantograf odblokovací kontakt, tak výhybka odblokuje znovu (pokud ji mezitím další tramvaj zablokovala).
Takže kontaktů je na troleji víc a finta je v jejich vzájemné vzdálenosti a různých funkcích.
rhomosapienc: Ten zázrak se jmenuje přidržovací kontakt, který je umístěn před odblokovacím kontaktem. V době kdy 1. pantograf dvojice T3 přejíždí odblokovací kontakt, tak 2. pantograf přejíždí tento přidržovací kontakt. To způsobí, že výhybka neodblokuje, a čeká až i 2. pantograf přejede odblokovací kontakt.
U KTN s oběma pantografy nahoře ten 1. přejíždí odblokovací kontakt a 2. pantografu chybí k přidržovacímu kontaktu nejmíň 10 metrů. Výhybka odblokuje, a až přejede 2. pantograf odblokovací kontakt, tak výhybka odblokuje znovu (pokud ji mezitím další tramvaj zablokovala).
Takže kontaktů je na troleji víc a finta je v jejich vzájemné vzdálenosti a různých funkcích.
Naposledy upravil(a) von Špilberk dne 23.1.2015 15:24, celkem upraveno 1 x.