KT8D5 a KT8D5.RN2P

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
modroko
Uživatel
Příspěvky: 259
Registrován: 02.4.2011 12:26

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od modroko » 21.6.2015 18:16

Nevíte někdo kdy bude hotová rekonstrukce těch Německých KTček? Přeci jen to první dorazilo do Prahy někdy v prosinci minulého roku pokud mě paměť neklame. :)

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od MF » 10.3.2015 17:57

Karosák píše:Včera jsem na Letné potkal kachnu s tuningem -na velké hrazdě měla krom velkého zrcátka ještě jedno malé, nastavené na spřáhlo- do prostoru před vůz. Bude se rozšiřovat, nebo zatím pokusně na jednom kousku?
Má to 9058 a zrcátko směřuje na 1. sloupek 1. dveří.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od Karosák » 10.3.2015 15:04

Včera jsem na Letné potkal kachnu s tuningem -na velké hrazdě měla krom velkého zrcátka ještě jedno malé, nastavené na spřáhlo- do prostoru před vůz. Bude se rozšiřovat, nebo zatím pokusně na jednom kousku?

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od willyjeff » 31.1.2015 9:59

fricoolinek2 píše:BTW: U kolika kachen byly Fainsy vyměněny za ty odporné Shitty-W?
Podle mě jen u 9081 (nebo 2, tyhle holky si pletu).

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2601
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od fricoolinek2 » 31.1.2015 3:06

Nevíte, zda se podívají plastové sedačky i do nově rekonstruovaných kachen?

BTW: U kolika kachen byly Fainsy vyměněny za ty odporné Shitty-W?

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od XSC » 23.1.2015 20:05

P_V píše:Vida, já se domníval, že to funguje na principu počítání pantografů. Kolik toho přijede, tolik toho musí odjet, jinak se furt blokuje. A on nějaký přidržovací kontakt a starost o naprosto přesnou vzdálenost pantografů.
Počítání pantografů by určitě spolehlivější nebylo. Stačí, když pantograf na chvíli odskočí, a bude problém.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od MF » 23.1.2015 16:59

Marek: mezi jrdnotlivymi pulkami KT stejně jako u soupravy T6 jsou článkové (pasové)stykače, které převádějí 600v. Pokud jede KT na oba tak to vůz pozná a dojde k jejich rozpojeni. U T6 je sice přepínač automatických sprahel, který "otganizuje" spojování a rozpojovani a také určuje kam má poslat napětí 600v jestli dopředu Ci dozadu Ci nikam. Vůz bez ptg (zadní) si tímto přepínačem určuje odkud si bude napětí "cucat". Pokud by oba ptg byly nahoře a pasy propojené tak se stejně nic neděje a vůz to pozná
Nemůže tak dojít např k premostovani sekcnich delicu.

Marek
Uživatel
Příspěvky: 192
Registrován: 16.11.2003 20:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od Marek » 23.1.2015 16:36

von Špilberk píše:Marek: O tom jsem nikdy neslyšel. Nám to vysvětlovali tak, že když má KTN oba pantografy nahoře, tak zkrátka každá půlka tramvaje jede na svůj pantograf. Žádný problém.(...)
To zní zajímavě, ale ne úplně přesvědčivě, právě kvůli tomu jsem se pídil po tom schématu nízkopodlažního KT – protože mi není jasné, kde by v té tramvaji bylo něco, co by rozpojilo 600V napájení tramvaje na půlky. OTZ připojuje/odpojuje imho vždycky přilehlý PTG k celé tramvaji, je to tak?

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od P_V » 23.1.2015 16:06

Vida, já se domníval, že to funguje na principu počítání pantografů. Kolik toho přijede, tolik toho musí odjet, jinak se furt blokuje. A on nějaký přidržovací kontakt a starost o naprosto přesnou vzdálenost pantografů.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od MF » 23.1.2015 15:54

Zázrak jménem pridrzovaci kontakt umožňuje jízdu nekonečného množství vozů, jejichž vzdálenost mezi pantografy činí tech asi 15 m. Pridrzovaci kontakty byly upraveny tak, aby bylo Možné jezdit s vlecnaky za wanama. Tedy byly prodloužene.

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od willyjeff » 23.1.2015 15:34

rhomosapienc píše:No paráda :) Jak jednoduché :) Takže v rámci umožnění bezpečného provozu soupravy wana s vlkem byly tyto kontakty pro druhý PTG zdvojeny ?
Pouze prodlouženy o takovou podivnou lyžinu.

rhomosapienc
Uživatel
Příspěvky: 193
Registrován: 27.4.2006 22:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od rhomosapienc » 23.1.2015 15:29

No paráda :) Jak jednoduché :) Takže v rámci umožnění bezpečného provozu soupravy wana s vlkem byly tyto kontakty pro druhý PTG zdvojeny ?

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od von Špilberk » 23.1.2015 15:25

Koukám, že už se snažíme dva. :D
Jen ještě doplněk: MF mluvil o výhybkách 200 a 300, můžete se podívat, jak málo už jich je:http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2006041261
Pak jsou tam ještě 400, ty sice mají PTK, ale už mají blokovací kontakty v zemi. Další výhybky už jsou ROV, a tam už taky není problém.

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od willyjeff » 23.1.2015 15:23

rhomosapienc píše:Stále mi nejde hlavou jak je tento problém řešen u soupravy T3. V tom případě by se na oněch výhybkách měl vyskytovat ten stejný jev jako u KT na oba PTG nebo jak to tedy celé je ? Nejde mi to hlavou jak systém postavený na trolejových kontaktech rozezná soupravu s dvěmi PTG od vlaku s jedním PTG.
No teď doufám, že se tu moc neztrapním, když jsem člověk z oboru. Ty výhybky, o kterých se zmiňuje MF, mají něco jako "Přihlašovací" "Přidržovací" a "Odhlašovací" kontakt. Když jede T3, ty kontakty na trolejích jsou přesně v takové vzdálenosti, že když je ptg 1. vozu na Odhlašovacím kontaktu a čistě teoreticky by mohl uvolnit výhybku, tak je ptg 2. vozu na Přidržovacím, takže ten pokyn k uvolnění ruší a výhybka je uvolněna až ve chvíli, když 2. vůz přejede přes Odhlašovací kontakt. Rozpětí ptg při obou zvednutých na KT8 by tahle pravidla byla porušena, protože jsou dále od sebe.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od von Špilberk » 23.1.2015 15:21

Marek: O tom jsem nikdy neslyšel. Nám to vysvětlovali tak, že když má KTN oba pantografy nahoře, tak zkrátka každá půlka tramvaje jede na svůj pantograf. Žádný problém.

rhomosapienc: Ten zázrak se jmenuje přidržovací kontakt, který je umístěn před odblokovacím kontaktem. V době kdy 1. pantograf dvojice T3 přejíždí odblokovací kontakt, tak 2. pantograf přejíždí tento přidržovací kontakt. To způsobí, že výhybka neodblokuje, a čeká až i 2. pantograf přejede odblokovací kontakt.
U KTN s oběma pantografy nahoře ten 1. přejíždí odblokovací kontakt a 2. pantografu chybí k přidržovacímu kontaktu nejmíň 10 metrů. Výhybka odblokuje, a až přejede 2. pantograf odblokovací kontakt, tak výhybka odblokuje znovu (pokud ji mezitím další tramvaj zablokovala).
Takže kontaktů je na troleji víc a finta je v jejich vzájemné vzdálenosti a různých funkcích.
Naposledy upravil(a) von Špilberk dne 23.1.2015 15:24, celkem upraveno 1 x.

Odpovědět