KT8D5 a KT8D5.RN2P

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
P_V
Uživatel
Příspěvky: 3672
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od P_V » 12.1.2020 12:19

„Novými tramvajemi budeme primárně nahrazovat starší vozy typu KT8 z 80. a 90. let minulého století,“ řekla mluvčí DPMB Hana Tomaštíková.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2039
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od Petrpes » 12.1.2020 6:35

V Brně je spousta starších tramvají, které budou vyřazovat... Jak vás napadlo že nové vozy jsou místo KT8? Podle toho že nové vozy mají být obousměrné... :devilsmokin

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9743
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od 9001 » 11.1.2020 22:19

ZXS91: U T6 to nevadilo resp bylo to řešitelné ;-). Navíc tam ještě narozdíl od Prahy mají původní TV3.

trainzjohny : Píše 5 kusů s opcí na 40. ;-). A ted tam mají 38 kachen ve dvou provedeních. S tím, že 7 kusů je "jenom" 20 let starých, takže do těch má možná smysl investovat, ale je otázka co TV14 v nich.... A podle mě Brno už opustilo "90.léta" co kus to originál :D

Demon: Tak možná nikdy neříkej nikdy... Navíc je otázka, kdo by je mohl chtít.... I Mostu už kupuje nové vozy z dotací, Plzen, Ostrava, Olomouc nehrozí a ono už i východ kupuje nové vozy ... Takže Praha se skroo nabízí a nebo KLDR :lol:

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6141
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od demon » 11.1.2020 12:39

P_V píše:
11.1.2020 11:32
Některé z těch brněnských už za sebou jednu velkou opravu mají, když jim dávali nový NP článek.
V Brně jim dávali právě jen ten střední článek a zbytek vozu prošel běžnou opravou, tj. mají původní výzbroj a řízení.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3672
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od P_V » 11.1.2020 11:32

Domnívám se, že ty původní pražské KT8 se v Praze rekonstruovaly jen z důvodu absence toho NP článku. A při té příležitosti se jim udělala generálka. Brněnské vozy jsou, předpokládám, v lepším stavu, než KT8, které postupně prošly několika městy, kde je nijak nezvelebovali a pro nepotřebnost se jich zbavovali. Některé z těch brněnských už za sebou jednu velkou opravu mají, když jim dávali nový NP článek.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6141
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od demon » 11.1.2020 10:33

P_V píše:
11.1.2020 0:48
Brno hodlá vyřadit své KT8. Co myslíte, odkoupí je DPP? Už jsou NP, a "pražský" nátěr mají taky, takže stačí jen vyměnit informační systém a jedem :D . Mohlo by to být výhodnější, než přestavba dožilých vozů z různých koutů světa.
Jsou to stejně dožilé vozy jako ty Miškolcké s jedinou změnou - mají NP článek, což by se nejspíš odrazilo i na ceně, takže v podstatě žádná změna...

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 2901
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od trainzjohny » 11.1.2020 9:56

Já bych to hlavně viděl jako kachnu, neboť v citaci tiskové mluvčí je, že chtějí mít další úvrať. Z toho mi vychází větší potřeba obousměrných vozů a navíc je objednávka na 5 kusů, za to nic nevyřadí. Takže žádné další KT pro Prahu z toho asi jen tak nebude.

Ale můžeme je třeba vyměnit za pár let za T6 :lol: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
Jirka
Uživatel
Příspěvky: 103
Registrován: 07.9.2004 17:53
Bydliště: JZM

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od Jirka » 11.1.2020 8:05

A 1729-1735 na 23! Vždyť jsou to originály z ČKD :lol:

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 912
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od ZXS91 » 11.1.2020 2:07

P_V píše:
11.1.2020 0:48
Brno hodlá vyřadit své KT8.
[url]... takže stačí jen vyměnit informační systém a jedem :D...
Taky mají jinou polaritu, nezapomínat :!: (-X :wink:

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3672
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od P_V » 11.1.2020 0:48

Brno hodlá vyřadit své KT8.
https://zdopravy.cz/nejvetsi-tuzemska-t ... del-40052/
Co myslíte, odkoupí je DPP? Už jsou NP, a "pražský" nátěr mají taky, takže stačí jen vyměnit informační systém a jedem :D . Mohlo by to být výhodnější, než přestavba dožilých vozů z různých koutů světa.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2411
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od fricoolinek2 » 27.11.2019 1:22

9089 dnes... :prase
Obrázek

Jsou to aspoň ty původní z r. 2012?

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1058
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od thriller2 » 10.10.2019 12:17

Mělo by to být snad dokonce míň než 20 mil. Kč za vůz. Ve starších ročenkách se píše, kolik peněz vynaložili na rekonstrukce tramvají a v letech 2014, 2015 a 2016 to bylo 21 mil., 21 mil. a 10 mil. Kč, přičemž v těchto letech z dílen vylezly jen tři kačeny. Celkově pak od roku 2000 do 2016 vynaložil DPP podle ročenek 3195 mil. Kč na rekonstrukce tramvají, přičemž vzniklo 383 T3 a 48 kačen. eR.Péčka byly za necelých pět milionů, takže na kačeny vychází nějaká miliarda neboli asi 20 mil. Kč za vůz. Jinak dle dostupné literatury nový článek ML8LF prý stojí 7,26 mil Kč a celá rekonstrukce kačeny vyjde dokonce jen na zhruba 8,5 mil Kč odkaz.
9082 byla první kachna, "prototyp", takže proto ta vyšší cena..

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2411
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od fricoolinek2 » 10.10.2019 9:05

Na kolik vlastně reko jedné nízkokachny vyjde? Kdysi v souvislosti s 9082 jsem se dočetl částku 25 mil. To by mohlo být i nyní?

JaHu
Uživatel
Příspěvky: 223
Registrován: 17.5.2006 8:58

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od JaHu » 08.9.2019 19:15

P_V píše:
07.9.2019 11:51
Tramvaj 216, která právě dorazila, byla poslední? Někde jsem četl že jich v Miskolci prodají 15.
15 kusů už do Prahy bylo dodáno, 7 ks v r. 2016, 8 ks letos - viz:
https://seznam-autobusu.cz/seznam?trakc ... ntyp=KT8D5

Podle stejného zdroje zbývají v Miskolci poslední 3 ks:
https://seznam-autobusu.cz/seznam?trakc ... ntyp=KT8D5

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3672
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od P_V » 07.9.2019 11:51

Tramvaj 216, která právě dorazila, byla poslední? Někde jsem četl že jich v Miskolci prodají 15.

Odpovědět