Ale jen když tam nějaké jsou a to v příhodné pozici Tedy že když jedna vyjede z Geologické dolů, druhá současně vyjede z Hlubočep nahoru. Jinak se větší část propálí v tramvaji, různé rozjezdy trvají jen několik sekund a pak je spotřeba malá.
KT8D5 a KT8D5.RN2P
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6707
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
Energii spotřebovávají všechny tramvaje v přilehlých úsecích.
Na základě teplotního čidla.
Ventilátory na KT chladí trakční (pulzní) měnič, kterého součástí jsou brzdové odpory.
Na Barrandově je naprosto stěžejní právě chlazení brzdových odporníků při jízdě dolů. Jízda nahoru není pro měnič zdaleka tolik tepelně namáhavá.
Statický měnič nucené chlazení nemá.
- Radek
- Uživatel
- Příspěvky: 1542
- Registrován: 19.7.2004 10:00
- Bydliště: Tento vlak tam končí
- Kontaktovat uživatele:
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
V jedné zadávací dokumentaci k VŘ se objevil popis výzbroje Progress pro T3R.P:
Vzduchová cesta prochází nejprve chladiči IGBT prvků (na bázi tepelných trubic), hnacím ventilátorem umístěným ve středu měniče a prostorem brzdového a rekuperačního odporníku s tlumivkou filtru.
Počítám, že podobně to bude i na KT8N.
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
Mohl by DPP konečně už doplnit tu akumulaci do měnírny Hlubočepy, aby se ta energie spotřebovala na něco užitečného a ne na pálení odporů nebo celých tramvají.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
Já mám dosud za to, že Progress se dochlazuje podle teploty. Protože za normálních okolností vám RP i KT ztichne vcelku neprodleně po zaparkování. Ale když za teplého dne vysupíte se soupravou na Bílou Horu, nebo Barrandov, tak prostě funí i během toho, co si procházíte soupravu. Krnovy a wany mají tendence funět déle (wana je těžší , Krnov nevím). U T6 si to pamatuji obdobně.. čili prostě teplota. Ovšem také by bylo dobré vědět, co ty ventilátory chladí. Opět mám za to, že chladí statický měnič a pulsní měniče, co krmí trakci. Takže vyrvat to na kopec a vypnout to, je, uznávam, smrtící. Třeba ta Holyně. Ale proč teda ty 3 KTN nezahořely nahoře, ale vždy na Zlíchově pod kopcem? Mimochodem kdysi kdesi jsem narazil na dokument, který právě KTN zakazoval kyvadlový provoz Hlubočepy - Barrandov a veškerá další omezení Barrandova nejsou kvůli jízdě nahoru, ale DOLŮ, takže celé se to bude točit kolem brzdy
No a teď to podstatné - ony ty ventilátory měničů (proč se jim tak asi říká), chladí také brzdové odpory? Nevím, ptám se. Protože jestli ano, má dočasné opatření smysl a řešením bude nejspíš nějaké doplnění termostatu k odporníkům EDB, nebo jejich zesílení (ale proč se tak stalo až teď?) Pokud to podle názvu chladí jen měniče krmící trakci, pak je to neprosto kontraproduktivní. Docela bych uvítal příspěvek od pana Davida D.
No a teď to podstatné - ony ty ventilátory měničů (proč se jim tak asi říká), chladí také brzdové odpory? Nevím, ptám se. Protože jestli ano, má dočasné opatření smysl a řešením bude nejspíš nějaké doplnění termostatu k odporníkům EDB, nebo jejich zesílení (ale proč se tak stalo až teď?) Pokud to podle názvu chladí jen měniče krmící trakci, pak je to neprosto kontraproduktivní. Docela bych uvítal příspěvek od pana Davida D.
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
To snížení rychlosti bylo doteď na základě teplotního čidla, nebo času?
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6707
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
Však jsme se potkali , ale jelikož je to občasná závada, bral jsem to jako místní kolorit a napsal to ke standardní závadě Apexu...
Potvrzuji, že to mají všechny jako dočasné opatření, které absolutně ničemu nepomůže.
- ZXS91
- Uživatel
- Příspěvky: 1019
- Registrován: 23.3.2010 19:11
- Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
- Kontaktovat uživatele:
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
Potvrzuji, moje 9091 vypravená z VO taky
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
Netuším...jen včera jsem měl nástup v ÚD a hučelo to tam jak v ÚLe. Včetně té mojí po celou směnu
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6707
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
A já to poctivě vypínal a psal to jako závadu, jelikož mě nikdo neinformoval...Karosák píše: ↑03.9.2023 22:09Tak máme na všech vozech KTN zajímavé "protipožární" opatření - trvalý vysokootáčkový chod ventilátorů výzbroje. Prostě to neutichne, jako běžný Progress. Tak schválně, za jak dlouho začnou:
a) odcházet ložiska ventilátorů?
b) přicházet stížnosti na hluk?
c) to začnou řidiči na konečných vypínat?
To fakt ani Depo netuší, že to není přehřátím výzbroje, nebo to spíš vymyslela nějaká chytrá hlavička nahoře ?
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
A důvod, že to blafne, když to stejný progres jako v R.P?
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
Tak máme na všech vozech KTN zajímavé "protipožární" opatření - trvalý vysokootáčkový chod ventilátorů výzbroje. Prostě to neutichne, jako běžný Progress. Tak schválně, za jak dlouho začnou:
a) odcházet ložiska ventilátorů?
b) přicházet stížnosti na hluk?
c) to začnou řidiči na konečných vypínat?
a) odcházet ložiska ventilátorů?
b) přicházet stížnosti na hluk?
c) to začnou řidiči na konečných vypínat?
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
Ono si spíš položme otázku. Hloubětinu kapacita zůstane a přitom výkony nárůstají... Takže nezůstane, i když v menším rozsahu, vozovna UD v provozu i potom?
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
Spíš zbytečné. Nejde ani tak o to, že by na to přímo pršelo, nebo někam zatékalo, jako spíš o vzdušnou vlhkost, takže to nemůže vyschnout.fricoolinek2 píše: ↑02.7.2023 19:49A nějaké dočasné střešní konstrukce by byly finančně příliš nákladné?
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
Třeba párty stan....