KT8D5 a KT8D5.RN2P

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
DavidD

Příspěvek od DavidD » 05.4.2006 21:17

Petr píše:Doplním, že vůz musí mít zavřené dveře, jinak je ti vyklápení na nic... I když u Škodovky vyklopení páky při otevřených dveřích znamená rozeznění výstrahy a po povolení páky jejich uzavření.
No to jsem si myslel že je jasný že se nadá žádný vůz rozjet normálně při otevřených dveřích.

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jara » 05.4.2006 20:13

Petr píše:Ale jdou. Mají sice jinou konstrukci, chybí na nich tlačítko zvonce a dálkových světel, ale vyklopit jdou :lol:
TAk to jsem neveděl. Tak to asi budu muset jako pracovník dispečinku vrátit oprávnění k vozu T6 :lol:

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr » 05.4.2006 20:05

DavidD píše:No každej řadič v Praze se dá vyklopit. a znamená to že se chytne ta páka a přitlačí se k sobě. funkce jsou popsány níže jen pokud je v 0 poloze a vůz stojí tak po vyklopení se odbrzdí čelisťové brzdy ale nezadá se jizda a vůz se pohybuje pouze setrvačností.
Doplním, že vůz musí mít zavřené dveře, jinak je ti vyklápení na nic... I když u Škodovky vyklopení páky při otevřených dveřích znamená rozeznění výstrahy a po povolení páky jejich uzavření.
jara píše:Nejsem si jistej ale první serie ty výklopné neměla. TY jsou pevné a vyklopit nejdou.
Ale jdou. Mají sice jinou konstrukci, chybí na nich tlačítko zvonce a dálkových světel, ale vyklopit jdou :lol:

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 05.4.2006 11:02

ad a) - první na 6. st. EDB a druhý nic
ad b) - řekl bych, že oba zabrzdí na 1. st kotoučů

Marek
Uživatel
Příspěvky: 192
Registrován: 16.11.2003 20:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek » 05.4.2006 1:17

radek31 píše:NE!
(...)
už pusť z hlavy, že vyklopení způsobí nezabrždění - to prostě není pravda
Aha, zrada :-) A to jsem si myslel, že v tom mám jasno. No nic, díky moc za vysvětlení.

Teď už v tom úplně jasno nemám, a nejsem si jist, zda se do toho nezamotám ještě víc, tak raději jen dva dobře formulované dotazy na konkrétní případy než špatně položenou obecnou otázku (to by bylo na další konzultaci):
a) Souprava 2xT6, 20km/h, první vůz zdravý, druhý bez funkční EDB (oba podvozky vypnuté), páka řadiče v poloze pro 6. stupeň brzdy a vyklopená doprava. Jak moc a čím bude první a druhý vůz brzdit?
b) totéž při 3km/h

Uživatelský avatar
manil
Uživatel
Příspěvky: 153
Registrován: 26.11.2005 23:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od manil » 04.4.2006 23:49

To je pro mně novinka, děkuju za odpovědi. :)

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 04.4.2006 21:54

jara píše:Nejsem si jistej ale první serie ty výklopné neměla. TY jsou pevné a vyklopit nejdou.
Jde to u všeho...

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jara » 04.4.2006 21:16

DavidD píše:No každej řadič v Praze se dá vyklopit. a znamená to že se chytne ta páka a přitlačí se k sobě. funkce jsou popsány níže jen pokud je v 0 poloze a vůz stojí tak po vyklopení se odbrzdí čelisťové brzdy ale nezadá se jizda a vůz se pohybuje pouze setrvačností.
Nejsem si jistej ale první serie ty výklopné neměla. TY jsou pevné a vyklopit nejdou.

DavidD

Příspěvek od DavidD » 04.4.2006 19:34

manil píše:Co to znamená "vyklopení řadiče"? Nějaká vlastnost řadíčů Alfa Union?
No každej řadič v Praze se dá vyklopit. a znamená to že se chytne ta páka a přitlačí se k sobě. funkce jsou popsány níže jen pokud je v 0 poloze a vůz stojí tak po vyklopení se odbrzdí čelisťové brzdy ale nezadá se jizda a vůz se pohybuje pouze setrvačností.

Uživatelský avatar
manil
Uživatel
Příspěvky: 153
Registrován: 26.11.2005 23:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od manil » 04.4.2006 19:27

Co to znamená "vyklopení řadiče"? Nějaká vlastnost řadíčů Alfa Union?

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 04.4.2006 12:24

Marek píše:Je tomu tak?
NE!
pokud brzdíš na 6. nebo 7. stupeň s vyklopenou pákou tak to kompletně dobrzdí, ale na 1. stupeň kotoučů
poté stačí páku pustit - zůstane v poloze 6. nebo 7. stupně - ale tím, že zrušíš vyklopení, automaticky nastoupí 2. stupeň kotoučů a to umožní otevření dveří

už pusť z hlavy, že vyklopení způsobí nezabrždění - to prostě není pravda

Marek
Uživatel
Příspěvky: 192
Registrován: 16.11.2003 20:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek » 04.4.2006 11:33

radek31 píše:(..)pokud potřebuješ brzdit hodně (sloupek se blíží :D ), ale nechceš aby to při zastavení cuklo, je nejlepší brzdit v 6. nebo 7. stupni a pak (než nastoupí kotouče takže kolem 5-10km/h) vyklopit páku k sobě (..)
Pokud bych brzdil na 6. nebo 7. stupeň s vyklopenou pákou řadiče, zpomalil bych (imho) na cca 3 km/h (jen EDB), ale nezastavil. Takže pro plynulé dobrždění je (imho) potřeba posunout řadič zpátky dopředu na 5. až 3. stupeň a uvolnit vyklopení. Je tomu tak?

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 03.4.2006 21:12

řadič v T6 má 7 stupňů brzdy
když zastavuješ na 1. nebo 2. tak nenastoupí kotoučová brzda a tramvaj se dál pohybuje (cca 1-3 km/h)
při 3.-5. stupni asi ve 3 km/h nastoupí 1. stupeň kotoučové brzdy
při 6. nebo 7. rovnou 2. stupeň kotoučové brzdy

pokud potřebuješ brzdit hodně (sloupek se blíží :D ), ale nechceš aby to při zastavení cuklo, je nejlepší brzdit v 6. nebo 7. stupni a pak (než nastoupí kotouče takže kolem 5-10km/h) vyklopit páku k sobě

bohužel některé vozy do sebe kopnou i při zastavení na 1. stupeň, s tím pak řidič nemůže opravdu nic dělat

používá se to také pokud jedeš se soupravou na 1 vůz (druhý má poruchu), tak brzdíš celou dobu s vyklopenou pákou, aby na tom nefunkčím voze nenastupovala kotoučová brzda ve vysoké rychlosti

a samozřejmě se vyklopení používá i k odbrždění pro plynulejší rozjezd

DavidD

Příspěvek od DavidD » 03.4.2006 17:03

Marek píše:Měl jsem za to, že při doprava vyklopené páce řadiče nenastupuje kotoučová brzda vůbec. Chápu, jak zastavit 1. stupněm, ale nemám představu, jak při tom využít vyklápění páky řadiče. radek31, můžu poprosit o podrobnější vysvětlení?
Je to jednoduchý vše uděláš jako by jsi chtěl zasavit normálně na 2.stupeň jen při tom vyklopíš páku k sobě a tim se spostí pouze 1.stupeň a tramvaj zastaví jemněji ale hodně záleží na seštelování daného vozu.

Marek
Uživatel
Příspěvky: 192
Registrován: 16.11.2003 20:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek » 03.4.2006 15:24

radek31 píše:imho je problém v tom, že ta brzda má pouze 2 stupně, zatímco v autě můžeš sílu regulovat plynule
většina T6 (a u KT to bude asi stejné) necukne, pokud řidič zabrzdí na 1. stupeň (nejlépe se to dělá vyklopením páky řadiče)
Měl jsem za to, že při doprava vyklopené páce řadiče nenastupuje kotoučová brzda vůbec. Chápu, jak zastavit 1. stupněm, ale nemám představu, jak při tom využít vyklápění páky řadiče. radek31, můžu poprosit o podrobnější vysvětlení?

Odpovědět