No to jsem si myslel že je jasný že se nadá žádný vůz rozjet normálně při otevřených dveřích.Petr píše:Doplním, že vůz musí mít zavřené dveře, jinak je ti vyklápení na nic... I když u Škodovky vyklopení páky při otevřených dveřích znamená rozeznění výstrahy a po povolení páky jejich uzavření.
KT8D5 a KT8D5.RN2P
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Doplním, že vůz musí mít zavřené dveře, jinak je ti vyklápení na nic... I když u Škodovky vyklopení páky při otevřených dveřích znamená rozeznění výstrahy a po povolení páky jejich uzavření.DavidD píše:No každej řadič v Praze se dá vyklopit. a znamená to že se chytne ta páka a přitlačí se k sobě. funkce jsou popsány níže jen pokud je v 0 poloze a vůz stojí tak po vyklopení se odbrzdí čelisťové brzdy ale nezadá se jizda a vůz se pohybuje pouze setrvačností.
Ale jdou. Mají sice jinou konstrukci, chybí na nich tlačítko zvonce a dálkových světel, ale vyklopit jdoujara píše:Nejsem si jistej ale první serie ty výklopné neměla. TY jsou pevné a vyklopit nejdou.
Aha, zrada :-) A to jsem si myslel, že v tom mám jasno. No nic, díky moc za vysvětlení.radek31 píše:NE!
(...)
už pusť z hlavy, že vyklopení způsobí nezabrždění - to prostě není pravda
Teď už v tom úplně jasno nemám, a nejsem si jist, zda se do toho nezamotám ještě víc, tak raději jen dva dobře formulované dotazy na konkrétní případy než špatně položenou obecnou otázku (to by bylo na další konzultaci):
a) Souprava 2xT6, 20km/h, první vůz zdravý, druhý bez funkční EDB (oba podvozky vypnuté), páka řadiče v poloze pro 6. stupeň brzdy a vyklopená doprava. Jak moc a čím bude první a druhý vůz brzdit?
b) totéž při 3km/h
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 16.11.2003 17:38
- Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
- Kontaktovat uživatele:
Nejsem si jistej ale první serie ty výklopné neměla. TY jsou pevné a vyklopit nejdou.DavidD píše:No každej řadič v Praze se dá vyklopit. a znamená to že se chytne ta páka a přitlačí se k sobě. funkce jsou popsány níže jen pokud je v 0 poloze a vůz stojí tak po vyklopení se odbrzdí čelisťové brzdy ale nezadá se jizda a vůz se pohybuje pouze setrvačností.
No každej řadič v Praze se dá vyklopit. a znamená to že se chytne ta páka a přitlačí se k sobě. funkce jsou popsány níže jen pokud je v 0 poloze a vůz stojí tak po vyklopení se odbrzdí čelisťové brzdy ale nezadá se jizda a vůz se pohybuje pouze setrvačností.manil píše:Co to znamená "vyklopení řadiče"? Nějaká vlastnost řadíčů Alfa Union?
-
- Moderátor
- Příspěvky: 1713
- Registrován: 02.7.2004 16:41
- Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského
NE!Marek píše:Je tomu tak?
pokud brzdíš na 6. nebo 7. stupeň s vyklopenou pákou tak to kompletně dobrzdí, ale na 1. stupeň kotoučů
poté stačí páku pustit - zůstane v poloze 6. nebo 7. stupně - ale tím, že zrušíš vyklopení, automaticky nastoupí 2. stupeň kotoučů a to umožní otevření dveří
už pusť z hlavy, že vyklopení způsobí nezabrždění - to prostě není pravda
Pokud bych brzdil na 6. nebo 7. stupeň s vyklopenou pákou řadiče, zpomalil bych (imho) na cca 3 km/h (jen EDB), ale nezastavil. Takže pro plynulé dobrždění je (imho) potřeba posunout řadič zpátky dopředu na 5. až 3. stupeň a uvolnit vyklopení. Je tomu tak?radek31 píše:(..)pokud potřebuješ brzdit hodně (sloupek se blíží :D ), ale nechceš aby to při zastavení cuklo, je nejlepší brzdit v 6. nebo 7. stupni a pak (než nastoupí kotouče takže kolem 5-10km/h) vyklopit páku k sobě (..)
-
- Moderátor
- Příspěvky: 1713
- Registrován: 02.7.2004 16:41
- Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského
řadič v T6 má 7 stupňů brzdy
když zastavuješ na 1. nebo 2. tak nenastoupí kotoučová brzda a tramvaj se dál pohybuje (cca 1-3 km/h)
při 3.-5. stupni asi ve 3 km/h nastoupí 1. stupeň kotoučové brzdy
při 6. nebo 7. rovnou 2. stupeň kotoučové brzdy
pokud potřebuješ brzdit hodně (sloupek se blíží ), ale nechceš aby to při zastavení cuklo, je nejlepší brzdit v 6. nebo 7. stupni a pak (než nastoupí kotouče takže kolem 5-10km/h) vyklopit páku k sobě
bohužel některé vozy do sebe kopnou i při zastavení na 1. stupeň, s tím pak řidič nemůže opravdu nic dělat
používá se to také pokud jedeš se soupravou na 1 vůz (druhý má poruchu), tak brzdíš celou dobu s vyklopenou pákou, aby na tom nefunkčím voze nenastupovala kotoučová brzda ve vysoké rychlosti
a samozřejmě se vyklopení používá i k odbrždění pro plynulejší rozjezd
když zastavuješ na 1. nebo 2. tak nenastoupí kotoučová brzda a tramvaj se dál pohybuje (cca 1-3 km/h)
při 3.-5. stupni asi ve 3 km/h nastoupí 1. stupeň kotoučové brzdy
při 6. nebo 7. rovnou 2. stupeň kotoučové brzdy
pokud potřebuješ brzdit hodně (sloupek se blíží ), ale nechceš aby to při zastavení cuklo, je nejlepší brzdit v 6. nebo 7. stupni a pak (než nastoupí kotouče takže kolem 5-10km/h) vyklopit páku k sobě
bohužel některé vozy do sebe kopnou i při zastavení na 1. stupeň, s tím pak řidič nemůže opravdu nic dělat
používá se to také pokud jedeš se soupravou na 1 vůz (druhý má poruchu), tak brzdíš celou dobu s vyklopenou pákou, aby na tom nefunkčím voze nenastupovala kotoučová brzda ve vysoké rychlosti
a samozřejmě se vyklopení používá i k odbrždění pro plynulejší rozjezd
Je to jednoduchý vše uděláš jako by jsi chtěl zasavit normálně na 2.stupeň jen při tom vyklopíš páku k sobě a tim se spostí pouze 1.stupeň a tramvaj zastaví jemněji ale hodně záleží na seštelování daného vozu.Marek píše:Měl jsem za to, že při doprava vyklopené páce řadiče nenastupuje kotoučová brzda vůbec. Chápu, jak zastavit 1. stupněm, ale nemám představu, jak při tom využít vyklápění páky řadiče. radek31, můžu poprosit o podrobnější vysvětlení?
Měl jsem za to, že při doprava vyklopené páce řadiče nenastupuje kotoučová brzda vůbec. Chápu, jak zastavit 1. stupněm, ale nemám představu, jak při tom využít vyklápění páky řadiče. radek31, můžu poprosit o podrobnější vysvětlení?radek31 píše:imho je problém v tom, že ta brzda má pouze 2 stupně, zatímco v autě můžeš sílu regulovat plynule
většina T6 (a u KT to bude asi stejné) necukne, pokud řidič zabrzdí na 1. stupeň (nejlépe se to dělá vyklopením páky řadiče)