KT8D5 a KT8D5.RN2P

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 19.4.2006 13:00

radek31 píše:dík za info, KT8 fakt moc neznám
To já taky ne, to kde jsou umístěný jsem vyčet a po pravdě řečeno jsem si myslel, že ta 600 je na chlazení MV a 24 na topení a ejhle, ono je to obráceně... :)

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 19.4.2006 12:48

demon píše:Má tam dva ventilátory MG112 600V pro topné agregáty.Dva MG90 24V pro chlazení PM jsou v článcích AaB mezi skříněmi IaII.
dík za info, KT8 fakt moc neznám

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 19.4.2006 12:47

radek31 píše:nemá KT8 náhodou na 600V ventilátory na střeše? kvůli brzdovým odporům?
Má tam dva ventilátory MG112 600V pro topné agregáty.Dva MG90 24V pro chlazení PM jsou v článcích AaB mezi skříněmi IaII.

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 19.4.2006 12:28

nemá KT8 náhodou na 600V ventilátory na střeše? kvůli brzdovým odporům?

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 19.4.2006 12:26

radek31 píše:pokud je chlazení na tramvaji jištěno pojistkou na 24V (na T6 40A/24V - ventilátor pulzních měničů), tak je chlazení na 24V a ne na 600V - bylo to také vždy uváděno jako jeden z hlavních rozdílů T6 a KT8 (KT má chlazení na 600V)
KT má chlazení PM taky na 24V a to dokonce totožným MV jako T6. Tímto se omlouvam za předchozí dezinformaci.
T3R.P má MV TM i PM napájený 3x230V a řekl bych že se tohle napětí získává spíš ze 600V než z 24V. Ale je to jen moje doměnka...

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 19.4.2006 12:04

pokud je chlazení na tramvaji jištěno pojistkou na 24V (na T6 40A/24V - ventilátor pulzních měničů), tak je chlazení na 24V a ne na 600V - bylo to také vždy uváděno jako jeden z hlavních rozdílů T6 a KT8 (KT má chlazení na 600V)

btw o krytí vlastní spotřeby rekuperací jsem ještě nikdy neslyšel a imho je to totální blbost - jak jsi na to přišel?

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Příspěvek od XSC » 19.4.2006 9:43

Quakeman píše:Hádaj pri T3R.P čo chladí motory -dva ventylátory 3x230V zo statického meniča ktorý beží na 600V a pri výpadku 600V to tiež nebeží ale je v tom jedna finta že keď voz brzdí tak si rekuperáciov kryje vlastnú spotrebu čo dokáže PROGRES aj TV8.Jedine u T6 s TV3 je problém s chladením pulzného meniča pokial je chladený cez menič 600V/3x230V a TV3 nerekuperuje preto je s T6 po výpadku chladenia nutné vozidlo zastavyť.
A je to skutečně tak? Právě nutnost zastavit při výpadku napájení byla uváděna jako jedna z podmínek, kvůli které tramvaj na Barrandov nemůže. Vzhledem k tomu, že T6 tam jezdí, něco musí být jinak. Trakční motory vyrábějí napětí při brzdění vždy, i pokud výzbroj nerekuperuje. Jen je to spáleno v odporech. Takže odběr by byl možný i u TV3. Ale vždycky jsem si myslel, že pokud vypadne napájení, jsou ventilátory napájeny z baterie přes měnič.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 19.4.2006 8:41

Je to i o typu použitých motorů, R.P dělané v Hostivaři maj (i když ne uplně všechny, ale převážná většina) nový trakční motory a společně s nedostatečným chlazením zrychlovače je to hlavní důvod. Chlazení napájený z 600V mají nejspíš všechny typy, ventilátor na 24V pro chlazení motorů ani PM nikde nenajdeš, pakliže PM nevyrábí těch 230V z 24V.

Quakeman

Příspěvek od Quakeman » 19.4.2006 0:00

radek31 píše:rozhodně není jedno, jestli má tramvaj chlazení na 24 nebo 600V
protože v případě výpadku napájení musí dojet do zastávky Hlubočepy - MG je na 600V -> bez napájení nechladí

argument s regulováním jsem ještě neslyšel, je možné, že to je jeden z důvodů - ale zatím vždy když se toto téma diskutovalo (třeba v kurzu nebo na školení) bylo za hlavní problém označeno chlazení na 600V
Hádaj pri T3R.P čo chladí motory -dva ventylátory 3x230V zo statického meniča ktorý beží na 600V a pri výpadku 600V to tiež nebeží ale je v tom jedna finta že keď voz brzdí tak si rekuperáciov kryje vlastnú spotrebu čo dokáže PROGRES aj TV8.Jedine u T6 s TV3 je problém s chladením pulzného meniča pokial je chladený cez menič 600V/3x230V a TV3 nerekuperuje preto je s T6 po výpadku chladenia nutné vozidlo zastavyť.

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 18.4.2006 23:31

Quakeman píše:je srdečne jedno či má tramka MG alebo st.menič tým to nieje.Ide o to či sa podla teploty motorov dá regulovať odbudzovanie čo sa pri TV8 u vás neriešilo.
rozhodně není jedno, jestli má tramvaj chlazení na 24 nebo 600V
protože v případě výpadku napájení musí dojet do zastávky Hlubočepy - MG je na 600V -> bez napájení nechladí

argument s regulováním jsem ještě neslyšel, je možné, že to je jeden z důvodů - ale zatím vždy když se toto téma diskutovalo (třeba v kurzu nebo na školení) bylo za hlavní problém označeno chlazení na 600V

Quakeman

Příspěvek od Quakeman » 18.4.2006 23:21

radek31 píše:imho nejde o výzbroj, ale její chlazení
pokud se nepletu, tak 8200 má normální MG, takže při výpadku napájení musí zastavit -> nemůže na Barrandov (samozřejmě je pár vozů, které mají extra povolené jezdit na Barrandov, ale 8200 mezi nima není a nebude - neexistuje pro to žádný důvod)
je srdečne jedno či má tramka MG alebo st.menič tým to nieje.Ide o to či sa podla teploty motorov dá regulovať odbudzovanie čo sa pri TV8 u vás neriešilo.

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr » 06.4.2006 9:34

DavidD píše:No to jsem si myslel že je jasný že se nadá žádný vůz rozjet normálně při otevřených dveřích.
Uvědom si, že na Tram-fórum chodí i naprostí laici, dost často i děti. A pro ně to normální být nemusí. Stejně jako u zkoušek - když nezačneš odstraňovat závadu na tramvaji se slovy - no nejdřív zastavím :lol: tak u leckterého instruktora narazíš :lol: :lol: a přitom je to taky logické, že

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 05.4.2006 21:52

jara píše:Až na dvounápravové vozy. A pak teda také můžeš dveře vypnout nad dveřma a můžeš jet s otevřenejma
nejni lepsi blokovani na bocnim panelu ?


Jinak vratme se k nizkopodlaznim KT8 :)

DavidD

Příspěvek od DavidD » 05.4.2006 21:50

jara píše:Až na dvounápravové vozy. A pak teda také můžeš dveře vypnout nad dveřma a můžeš jet s otevřenejma
Právě abych se vyhnul těmto odpovědím tak jsem tam napsal kouzelné slovíčko "normálně". :D

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jara » 05.4.2006 21:22

DavidD píše:No to jsem si myslel že je jasný že se nadá žádný vůz rozjet normálně při otevřených dveřích.
Až na dvounápravové vozy. A pak teda také můžeš dveře vypnout nad dveřma a můžeš jet s otevřenejma

Odpovědět