To já taky ne, to kde jsou umístěný jsem vyčet a po pravdě řečeno jsem si myslel, že ta 600 je na chlazení MV a 24 na topení a ejhle, ono je to obráceně...radek31 píše:dík za info, KT8 fakt moc neznám
KT8D5 a KT8D5.RN2P
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
KT má chlazení PM taky na 24V a to dokonce totožným MV jako T6. Tímto se omlouvam za předchozí dezinformaci.radek31 píše:pokud je chlazení na tramvaji jištěno pojistkou na 24V (na T6 40A/24V - ventilátor pulzních měničů), tak je chlazení na 24V a ne na 600V - bylo to také vždy uváděno jako jeden z hlavních rozdílů T6 a KT8 (KT má chlazení na 600V)
T3R.P má MV TM i PM napájený 3x230V a řekl bych že se tohle napětí získává spíš ze 600V než z 24V. Ale je to jen moje doměnka...
-
- Moderátor
- Příspěvky: 1713
- Registrován: 02.7.2004 16:41
- Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského
pokud je chlazení na tramvaji jištěno pojistkou na 24V (na T6 40A/24V - ventilátor pulzních měničů), tak je chlazení na 24V a ne na 600V - bylo to také vždy uváděno jako jeden z hlavních rozdílů T6 a KT8 (KT má chlazení na 600V)
btw o krytí vlastní spotřeby rekuperací jsem ještě nikdy neslyšel a imho je to totální blbost - jak jsi na to přišel?
btw o krytí vlastní spotřeby rekuperací jsem ještě nikdy neslyšel a imho je to totální blbost - jak jsi na to přišel?
A je to skutečně tak? Právě nutnost zastavit při výpadku napájení byla uváděna jako jedna z podmínek, kvůli které tramvaj na Barrandov nemůže. Vzhledem k tomu, že T6 tam jezdí, něco musí být jinak. Trakční motory vyrábějí napětí při brzdění vždy, i pokud výzbroj nerekuperuje. Jen je to spáleno v odporech. Takže odběr by byl možný i u TV3. Ale vždycky jsem si myslel, že pokud vypadne napájení, jsou ventilátory napájeny z baterie přes měnič.Quakeman píše:Hádaj pri T3R.P čo chladí motory -dva ventylátory 3x230V zo statického meniča ktorý beží na 600V a pri výpadku 600V to tiež nebeží ale je v tom jedna finta že keď voz brzdí tak si rekuperáciov kryje vlastnú spotrebu čo dokáže PROGRES aj TV8.Jedine u T6 s TV3 je problém s chladením pulzného meniča pokial je chladený cez menič 600V/3x230V a TV3 nerekuperuje preto je s T6 po výpadku chladenia nutné vozidlo zastavyť.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Je to i o typu použitých motorů, R.P dělané v Hostivaři maj (i když ne uplně všechny, ale převážná většina) nový trakční motory a společně s nedostatečným chlazením zrychlovače je to hlavní důvod. Chlazení napájený z 600V mají nejspíš všechny typy, ventilátor na 24V pro chlazení motorů ani PM nikde nenajdeš, pakliže PM nevyrábí těch 230V z 24V.
Hádaj pri T3R.P čo chladí motory -dva ventylátory 3x230V zo statického meniča ktorý beží na 600V a pri výpadku 600V to tiež nebeží ale je v tom jedna finta že keď voz brzdí tak si rekuperáciov kryje vlastnú spotrebu čo dokáže PROGRES aj TV8.Jedine u T6 s TV3 je problém s chladením pulzného meniča pokial je chladený cez menič 600V/3x230V a TV3 nerekuperuje preto je s T6 po výpadku chladenia nutné vozidlo zastavyť.radek31 píše:rozhodně není jedno, jestli má tramvaj chlazení na 24 nebo 600V
protože v případě výpadku napájení musí dojet do zastávky Hlubočepy - MG je na 600V -> bez napájení nechladí
argument s regulováním jsem ještě neslyšel, je možné, že to je jeden z důvodů - ale zatím vždy když se toto téma diskutovalo (třeba v kurzu nebo na školení) bylo za hlavní problém označeno chlazení na 600V
-
- Moderátor
- Příspěvky: 1713
- Registrován: 02.7.2004 16:41
- Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského
rozhodně není jedno, jestli má tramvaj chlazení na 24 nebo 600VQuakeman píše:je srdečne jedno či má tramka MG alebo st.menič tým to nieje.Ide o to či sa podla teploty motorov dá regulovať odbudzovanie čo sa pri TV8 u vás neriešilo.
protože v případě výpadku napájení musí dojet do zastávky Hlubočepy - MG je na 600V -> bez napájení nechladí
argument s regulováním jsem ještě neslyšel, je možné, že to je jeden z důvodů - ale zatím vždy když se toto téma diskutovalo (třeba v kurzu nebo na školení) bylo za hlavní problém označeno chlazení na 600V
je srdečne jedno či má tramka MG alebo st.menič tým to nieje.Ide o to či sa podla teploty motorov dá regulovať odbudzovanie čo sa pri TV8 u vás neriešilo.radek31 píše:imho nejde o výzbroj, ale její chlazení
pokud se nepletu, tak 8200 má normální MG, takže při výpadku napájení musí zastavit -> nemůže na Barrandov (samozřejmě je pár vozů, které mají extra povolené jezdit na Barrandov, ale 8200 mezi nima není a nebude - neexistuje pro to žádný důvod)
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Uvědom si, že na Tram-fórum chodí i naprostí laici, dost často i děti. A pro ně to normální být nemusí. Stejně jako u zkoušek - když nezačneš odstraňovat závadu na tramvaji se slovy - no nejdřív zastavím tak u leckterého instruktora narazíš a přitom je to taky logické, žeDavidD píše:No to jsem si myslel že je jasný že se nadá žádný vůz rozjet normálně při otevřených dveřích.