KT8D5 a KT8D5.RN2P

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Příspěvek od XSC » 20.4.2006 9:09

demon píše:To ano, využívá ztrátové teplo z odporů elektrické brzdy, ale má i přídavné odpory ve výdechu ventilátorů. Teplotu vzduchu hlídá termostat a servomotor s klapkami.
Když to hlídá termostat + servomotor s klapkama, tak proč těch >100°C na Barrandově. To bych čekal, že se klapky zavřou a nějakou dobu to nebude foukat dovnitř. Nebo s tím konstruktéři nepočítali a klapky se naopak zavírají, když je vzduch moc studený?

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 20.4.2006 8:50

XSC píše:Po oné slavné jízdě z Barrandova, kdy to na hlavu foukalo >100°C se tvrdilo, že problém nereko KT8 je v tom, že k vytápění používá odpadní teplo z odporů. Takže jaké topnice? Pokud by existovaly samostatné topnice, nemusely by se u reko KT měnit. Nebo je vše jinak?
To ano, využívá ztrátové teplo z odporů elektrické brzdy, ale má i přídavné odpory ve výdechu ventilátorů. Teplotu vzduchu hlídá termostat a servomotor s klapkami.

Uživatelský avatar
Predseda
Uživatel
Příspěvky: 85
Registrován: 17.3.2005 9:51
Bydliště: Žumpa
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Predseda » 20.4.2006 8:43

XSC píše:Po oné slavné jízdě z Barrandova, kdy to na hlavu foukalo >100°C se tvrdilo, že problém nereko KT8 je v tom, že k vytápění používá odpadní teplo z odporů. Takže jaké topnice? Pokud by existovaly samostatné topnice, nemusely by se u reko KT měnit. Nebo je vše jinak?
Jé, o tom jsem neslyšel :D

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Příspěvek od XSC » 20.4.2006 8:35

demon píše:A pokud píšeš o ne-reko KT, tak MV topení má jmenovitý napětí 600V, jestli je v sérii s topnicema nevim, ale nezdá se mi to, to by šlo asi topení dost dolu s výkonem, když přes ten motor jdou tak 3-4A, ne ?
Po oné slavné jízdě z Barrandova, kdy to na hlavu foukalo >100°C se tvrdilo, že problém nereko KT8 je v tom, že k vytápění používá odpadní teplo z odporů. Takže jaké topnice? Pokud by existovaly samostatné topnice, nemusely by se u reko KT měnit. Nebo je vše jinak?

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 20.4.2006 6:25

I.am.good píše:To demon - jsi mě zklamal s tím, jak jsi tvrdil, žře ventilátory běží na TV3 na 600V, to ej ostuda, tohle nevědět:)
Jen tak mimochodem, ten MV na střeše KT je na 220V :) ale je spojen do série s 2 topnicema, čímž se nám rozloží napětí na přibližně 200+200+200V :))
Já snad nikdy netvrdil, že MV na TV3 běží na 600V (i když je fakt že sem si to myslel), já sem napsal že chlazení PM neni napájeno 24V, to je rozdíl a taky sem se už za to kál...
A pokud píšeš o ne-reko KT, tak MV topení má jmenovitý napětí 600V, jestli je v sérii s topnicema nevim, ale nezdá se mi to, to by šlo asi topení dost dolu s výkonem, když přes ten motor jdou tak 3-4A, ne ?

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Příspěvek od XSC » 19.4.2006 21:37

radek31 píše:dokud nedáš nějaký odkaz na text (věrohodný), kde se bude psát opak, tvrdím, že to je blbost - když vůz nemůže rekuperovat do troleje, tak se vše maří v brzdových odporech
přečetl jsem 2 manuály k T3R.P a nepočítaně textů o tramvajích a ještě nikdy nikde nebyla ani zmínka o té tvé rekuperační teorii - imho to není ani technicky možné

btw kde bereš ty teorie? o stránku dříve píšeš, že T6 nemá chlazení na 24V a když se to vyvrátí, tak zase napíšeš, že u vás jen jedna série a teď ta rekuperace ..

zeptám se na k-reportu, tam chodí i lidi ze Škodovky a Inekonu
Jestli se to používá v praxi, to nevím, ale teoreticky na tom nic špatného není. Pokud se energie z EDB maří v odporech, je jasné, že je na nich napětí generované trakčními motory. Neměl by tedy být problém toto napětí využít. Pokud vůz navíc umí rekuperovat, měl by být schopen regulovat toto napětí - tedy vracet zpět do sítě a to, co není odebráno, pustit do odporů. Když odpojím trolej, tak zpět do sítě = pouze vlastní spotřeba. Jediný problém vidím v tom, že vlastní spotřeba je hodně malá a takto vytvořené napětí bude asi obsahovat hodně napěťových špiček, což pro zátěž příznivé není.

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 19.4.2006 21:03

dokud nedáš nějaký odkaz na text (věrohodný), kde se bude psát opak, tvrdím, že to je blbost - když vůz nemůže rekuperovat do troleje, tak se vše maří v brzdových odporech
přečetl jsem 2 manuály k T3R.P a nepočítaně textů o tramvajích a ještě nikdy nikde nebyla ani zmínka o té tvé rekuperační teorii - imho to není ani technicky možné

btw kde bereš ty teorie? o stránku dříve píšeš, že T6 nemá chlazení na 24V a když se to vyvrátí, tak zase napíšeš, že u vás jen jedna série a teď ta rekuperace ..

zeptám se na k-reportu, tam chodí i lidi ze Škodovky a Inekonu
:smt024 píše:sem též, ale nereagují.

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 19.4.2006 20:48

Quakeman píše:Krytie vlastnej spotreby rekuperáciov blbosť nieje ale je to holý fakt!!!Funguje to nasledovne-pri brzde voza rekuperačnou elektrodynamickou brzdou ide rekuperovaná elektrina prednostne do vlastnej spotreby voza až potom do siete.Vlastná spotreba voza je dobýjanie batérie,chladenie trakčných motorov,kúrenie voza,klimatizácia.A funguje to aj v prípade keď voz pri brzde vbehne pod úsek bez napätia alebo vypadne prúd !!
Jenze v tom pripade je zamezena rekuperace do troleje, kvuli moznemu zkratu. V prpade ze je trolej bez napeti tak s eveskera zbytna energie mari v odpornicich

Quakeman

Příspěvek od Quakeman » 19.4.2006 20:18

radek31 píše:pokud je chlazení na tramvaji jištěno pojistkou na 24V (na T6 40A/24V - ventilátor pulzních měničů), tak je chlazení na 24V a ne na 600V - bylo to také vždy uváděno jako jeden z hlavních rozdílů T6 a KT8 (KT má chlazení na 600V)

btw o krytí vlastní spotřeby rekuperací jsem ještě nikdy neslyšel a imho je to totální blbost - jak jsi na to přišel?
Krytie vlastnej spotreby rekuperáciov blbosť nieje ale je to holý fakt!!!Funguje to nasledovne-pri brzde voza rekuperačnou elektrodynamickou brzdou ide rekuperovaná elektrina prednostne do vlastnej spotreby voza až potom do siete.Vlastná spotreba voza je dobýjanie batérie,chladenie trakčných motorov,kúrenie voza,klimatizácia.A funguje to aj v prípade keď voz pri brzde vbehne pod úsek bez napätia alebo vypadne prúd !!

Quakeman

Příspěvek od Quakeman » 19.4.2006 19:49

radek31 píše:chápu to dobře jako potvrzení, že na T6A5 jede chlazení na 24V? já jen abych nešířil bludy, doteď jsem to bral jako fakt

jak je to s tou T3R.P?
V Bratislave máme dve série vozov T6A5 .Prvá staršia séria má PM chladený 24V ventilátorom napájaným z batérií a novšia séria má PM chladený 3x230V ventilátorom napájaným zo stat. meniča zo 600V umiestneným na streche vozidla.

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 19.4.2006 17:15

radek31 píše:chápu to dobře jako potvrzení, že na T6A5 jede chlazení na 24V? já jen abych nešířil bludy, doteď jsem to bral jako fakt

jak je to s tou T3R.P?
Jo, na T6 je taky chlazení na 24V, vede tam kabel 16mm2 :)

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 19.4.2006 15:38

I.am.good píše:To demon - jsi mě zklamal s tím, jak jsi tvrdil, žře ventilátory běží na TV3 na 600V, to ej ostuda, tohle nevědět:)
chápu to dobře jako potvrzení, že na T6A5 jede chlazení na 24V? já jen abych nešířil bludy, doteď jsem to bral jako fakt

jak je to s tou T3R.P?

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 19.4.2006 15:31

Hmm presunme se do tematu KT8D5, ja to za chvili stejne presunu tam .

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 19.4.2006 15:30

To demon - jsi mě zklamal s tím, jak jsi tvrdil, žře ventilátory běží na TV3 na 600V, to ej ostuda, tohle nevědět:)
Jen tak mimochodem, ten MV na střeše KT je na 220V :) ale je spojen do série s 2 topnicema, čímž se nám rozloží napětí na přibližně 200+200+200V :))

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 19.4.2006 15:24

demon píše:To já taky ne, to kde jsou umístěný jsem vyčet a po pravdě řečeno jsem si myslel, že ta 600 je na chlazení MV a 24 na topení a ejhle, ono je to obráceně... :)
NJ a proto se pri modernizaci KT8 (se zachovanim vyzbroje) nahrazuji ty plechový zrůdnosti na streche krytama ala T6 a je po problemech s flambovanim hlav cestujicich.

Odpovědět