Stránka 1 z 237

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Napsal: 23.9.2023 21:00
od demon
P_V píše:
22.9.2023 16:58
Nejspíš tu příčinu zatím nikdo nezná a ani nezkoumal. Zákaz vyjde snáz než hledat, proč se to přehřívá. Ono to sice hořelo i v lokalitách, kterým žádný náročný kopec nepředchází, ale to třeba mohla být náhoda, že.
Příčina se samozřejmě zkoumá a pravděpodobně i zná a vzhledem k podmínkám za kterých k mimořádným událostem došlo, není jen jedna.
Ten zákaz je samozřejmě jen dočasný a se zachováním nebo demontáží přejezdu tak vůbec nesouvisí.

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Napsal: 23.9.2023 14:23
od kruťák
fricoolinek2 píše:
22.9.2023 15:45
BTW: Je toto přehřívání i důvodem toho, že se např. při napojování a demontáži "X" přejezdu nezvažovalo obracení na Kaliforňanovi, co by se např. umístil před zastávku Holyně?
Ne, důvodem je oprava TT Holyně po pojistné události (zaplavení). Viz https://www.dpp.cz/omezeni-a-mimoradne- ... etail/4400

Křížový přejezd se samozřejmě odstraní! Z jakého důvodu by tam měl strašit, když je pár set metrů před i za ním smyčka? Aby zbytečně opotřebovával sebe a tramvajová kola? :shock:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Napsal: 22.9.2023 16:58
od P_V
Nejspíš tu příčinu zatím nikdo nezná a ani nezkoumal. Zákaz vyjde snáz než hledat, proč se to přehřívá. Ono to sice hořelo i v lokalitách, kterým žádný náročný kopec nepředchází, ale to třeba mohla být náhoda, že.

Prý (podle zelených) v Holyni ta křížová výhybna zůstane, i když bude s tím zákazem už naprosto k ničemu. Dovoluji si odhadnout, že důvod je lhůta udržitelnosti 5 let od dotace EU, aby se nemusely € vracet.

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Napsal: 22.9.2023 15:45
od fricoolinek2
No, nic moc. Takže prostě celkový nedostatek v samotné fyzické kontrukci skříní KT8, která není schopna zajistit odvětrávání motorů/výzbroje, ať už TV nebo Progressu?

A T6A5 s Barrandovem problém nemívaly?

BTW: Je toto přehřívání i důvodem toho, že se např. při napojování a demontáži "X" přejezdu nezvažovalo obracení na Kaliforňanovi, co by se např. umístil před zastávku Holyně?

A tento "X" přejezd bude sešrotován nebo se umístí někde do "depozitu", kde bude čekat na další využití?

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Napsal: 20.9.2023 20:58
od Proxy
Od soboty 23. září 2023 mají KT8 zákaz vjezdu do úseku Hlubočepy - Slivenec kromě zkušebních jízd TK.

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Napsal: 19.9.2023 11:25
od demon
Trakční motor.

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Napsal: 17.9.2023 15:56
od sajmon
Dnes kolem půl třetí odpoledne došlo k zadýmení kačeny 9055 v zastávce Nad Trojou. Patrně jen něco menšího, možná brzdič? Cca. o půl hodiny později jela vlastní silou směrem do kobyliské vozovny.

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Napsal: 06.9.2023 11:12
od demon
Ta výzbroj je imho vysušená svou vlastní teplotou velmi rychle, tak nevim jak by k tomu ještě víc mohly přispět ventilátory ženoucí dovnitř vzduch o vlhkosti 90%...
Edit: Tepelné čidlo řídí otáčky ventilátorů jen na RP, ale skutečně prvotně chrání především výkonovou elektroniku trakce, nikoliv brzdové odpory, navíc závada ventilace měniče rozpojí pouze jízdu, nikoliv ovšem brzdu, takže se bude upravovat...

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Napsal: 06.9.2023 9:32
od JirkaR
Leda by ty ventilátory měly co nejrychleji sušit případně vlhnoucí výzbroj...?

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Napsal: 06.9.2023 6:21
od demon
P_V píše:
05.9.2023 15:26
Mmch v červnu Demon psal, že je jasné, že za to může zatečení, tak asi tedy ne, když se posílilo větrání...
Taky píše, že to trvalý ventilování nedává nejmenší smysl. pokud by byla výzbroj přehřátá, ventilátory budou v těch samých otáčkách, co jsou teď nonstop.
Všechna předchozí zahoření byla při nebo těsně po dešti při teplotách 5 - 19°C...

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Napsal: 05.9.2023 19:12
od sajmon
demon píše:
05.9.2023 11:15
Mám za to, že tam jsou vždycky, přeci jen to dolů sypeš 3 minuty, za tu dobu se vždy v úseku nějaká objeví a taví to nahoru plnej knedlík, takže spotřeba je vždy větší než rekuperace.
Jenže vždycky, když vidím v zastávce Hlubočepy DC stát 15T nebo 14T (dobře, to poslední dobou úplně často ne) tak se z rezistorů linou mocné proudy žhnoucího vzduchu, takže předpokládám, že objem té energie spálené v rezistorech bude i přes rekuperaci dost velký. Otázka ovšem je, do jaké míry to může být tím, že šefci stále ze zvyku vymačkávají na sekci výhybku 0. Někdy to ale v zrcátku vidím i od své tramvaje a výhybku 0 nepoužívám.
Nicméně v tomhle posledním případě bych to spíš viděl na problém s vodou. Ten den dost hustě pršelo, jezdil jsem tam v tom čase taky a kolem světelné závory mezi Zlíchovem a Hlubočepy bylo dost vody a od podvozků to slušně stříkalo...

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Napsal: 05.9.2023 16:34
od Karosák
Hlubočepy - K Barrandovu je dlouhý až až. Tam prostě potkáš něco nahoru vždycky. Dobře, vyjma noci. O tom, že to vždycky někdo spotřebuje nemám obavy. Ostatně to byl také důvodu osazení diodové sekce pod Geologickou dolů (a patrně i Trojská) v době, kdy ještě platilo používání tlačítka Výhybka 0. Protože 15T tím vyruší rekuperaci a dokud se nedá řadič do 0 a znovu nezadá brzda, pálí se to v záskoku a celý přínos rekuperace je k ničemu. A zrovna tady to bylo velké maření. Ale to je spíš otázka efektivity provozu. Na bezpečnost to nemá mít vliv, viz *.

Zatékání se řešilo v souvislosti s 9063, která ale zadýmila od svorkovnice v kloubu. Zlíchovské požáry byly naopak vždy zpod podlahy a hulilo se z těch větracích mřížek na bocích Z:idea:

*A opakovaní matka moudrosti, takže připomenu, že Z Geologické do Hlubočep musí cokoliv, co tam smí, být schopno při výpadku napájení sjet celý kopec (bo zastavení a výstup cestujících na estakádě je stav krajně nežádoucí) a i tak se uchladit/nepřehřát! Tzn. zdravý a krmený zrychlovač by to při nějaké optimální rychlostní oscilaci, která by vzešla z předchozího měření, byl také schopen běžně sjet. Ale nemá čím krmit větrník při výpadku, a zastavit je nežádoucí, takže zákaz, totéž T3M (důkaz jsme tu také měli =P~ ).
A proto mi hlava nebere, že normálně krmená, chlazená a nejspíš i spotřebovávaná kachna (to zní jak nabídka z Kauflandu :lol: ) pak na Zlíchově záhoří. Ten problém není o tom, že málo chladíme, protože to by při zkouškách neprošlo a nikdo by jim tam nedovolil provoz. Viz staré KT, kde teploty prostě přesahovaly přípustné meze i bez výpadku ventilace. Takže problém je jinde, netuším kde, nemám dostatek informací a nemůžu udělat závěr, ovšem z dosud zjištěného mi vychází, že trvalé funění ventilátorů (přestože byly dosud adekvátně ovládány teplotně) je prostě divadýlko.

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Napsal: 05.9.2023 15:26
od P_V
Tady těch úseků moc není, Hlubočepy - K Barrandovu. Ve špičce se to jakž takž sejde, mimo špičku už moc ne.
Mmch v červnu Demon psal, že je jasné, že za to může zatečení, tak asi tedy ne, když se posílilo větrání...

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Napsal: 05.9.2023 12:17
od 7001
Rekuperovaná energie se může spotřebovat v kterémkoliv úseku napájeném měnírnou.

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Napsal: 05.9.2023 11:15
od demon
P_V píše:
05.9.2023 7:11
Ale jen když tam nějaké jsou a to v příhodné pozici :) Tedy že když jedna vyjede z Geologické dolů, druhá současně vyjede z Hlubočep nahoru. Jinak se větší část propálí v tramvaji, různé rozjezdy trvají jen několik sekund a pak je spotřeba malá.
Mám za to, že tam jsou vždycky, přeci jen to dolů sypeš 3 minuty, za tu dobu se vždy v úseku nějaká objeví a taví to nahoru plnej knedlík, takže spotřeba je vždy větší než rekuperace.