KT8D5 a KT8D5.RN2P

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
IGBT
Uživatel
Příspěvky: 30
Registrován: 15.1.2004 14:17
Bydliště: Na konečný TRAM 1 a 2... ...ale Petřiny to nejsou.

Příspěvek od IGBT » 30.5.2005 23:33

Jsou na něm další nový kryty! (takový rádoby spojlery)

Martin

Příspěvek od Martin » 30.5.2005 20:36

Štěpán píše:Jaké jsou novinky ohledně KT8D5R.N2? Jezdí pravidelně na zkušební jízdy? Jak se vrací zpět do vozovny? Sunutím nebo vlečením? :D
Zatím pouze na Palmovku a téměř výhradně v noci... Vůz je již opatřen ev. číslem 9082 :!:

Uživatelský avatar
Phabbey
Uživatel
Příspěvky: 266
Registrován: 24.4.2004 21:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Phabbey » 30.5.2005 20:08

Díky :)

Tombus
Uživatel
Příspěvky: 263
Registrován: 02.12.2003 21:04
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tombus » 30.5.2005 20:02

9013

Uživatelský avatar
Phabbey
Uživatel
Příspěvky: 266
Registrován: 24.4.2004 21:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Phabbey » 30.5.2005 20:00

Která KT8 má poptávkové otevírání dveří?

Štěpán

Příspěvek od Štěpán » 30.5.2005 19:48

Jaké jsou novinky ohledně KT8D5R.N2? Jezdí pravidelně na zkušební jízdy? Jak se vrací zpět do vozovny? Sunutím nebo vlečením? :D

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Progress

Příspěvek od XSC » 30.5.2005 18:29

Karotka píše:Co se vlastně děje, když mašina brzdí "protiproudem"? (sice se to nesmí, leč dělá se to) tj. fíra přepóluje směr a jde do stupňů
No děje se to, že motor se snaží zabírat proti směru otáčení. Síla takového brždění je jako EDB naplno plus navíc to, co se nastaví na stupních. Spotřeba je šílená a to je ten hlavní důvod, proč se to nesmí - tím nadměrným proudem lze něco po cestě přetížit. Takže použitelné jen pro nouzové brždění. Kdysi jsem se tady na to ptal a bylo mi řečeno, že u klasické T3 to lze také v nouzi použít. Předpokládám, že u pulzní regulace to může být blokováno.

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Re: Progress

Příspěvek od Karotka » 30.5.2005 18:00

Marek píše:....Jinak je to tuším u železnice, kde není EDB řekněme základní způsob brždění, kde
- některé ss lokomotivy nemají EDB vůbec,
- některé EDB mají, ale funguje jen při (nevelkém, ale nezbytném) odběru 3000V (takže "nebrzdí zadarmo") a
- některé EDB mají funkční bez nutnosti externího napájení 3000V (stejně jako tramvaje).
(Některé ss lokomotivy navíc mají rekuperaci.)
Co se vlastně děje, když mašina brzdí "protiproudem"? (sice se to nesmí, leč dělá se to) tj. fíra přepóluje směr a jde do stupňů

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8&T6

Příspěvek od PvvS » 30.5.2005 17:33

Mira píše:Pvvs: KT8 v Praze hlavy flambuje dal - nevim jak jinde. A ze by u T6 slo jen o indikaci prehrati taky pochybuju, protoze se zmenil zvuk tram pri rozjizdeni - zacla tam hazet nejakou pochybnout melodii ala Progress, stejne u KT8...
protoze v praze neprosly KT8 zadnou rekonstrukci (az na dotceny atyp) . Jinak by vypadaly zhruba takto
http://bmhd.goo.cz/foto.php?foto=1701nadr2_vb
http://bmhd.goo.cz/foto.php?foto=1706komsmy

Hlavne na streche jsou jenom pasivne chlazeny odpory, od kterych uz do interieru nevede zadny vyvod na vytapeni . Proto jsou v interieru novy topeni

Marek
Uživatel
Příspěvky: 192
Registrován: 16.11.2003 20:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Progress

Příspěvek od Marek » 30.5.2005 14:12

Radek píše:
adam_r píše:V pripade vypnute rekuperace bude spotreba progressu podobna jako u TV3.
To snad ne... Žil jsem v domění, že Progress nic jiného než rekuperační brzdu nemá a tedy i když nerekuperuje, tak brzdí "zadarmo", kdežto TV3 ze sítě. (...)
Ne. Progress při elektrodynamické brzdě (dále jen EDB) rekuperuje (vrací proud do sítě), pokud tam je odběr, nebo brzdí do odporů, pokud odběr není. Starší TV3 (i TV1) při EDB maří energii vždy v odporech. Žádná tramvajová elektrická výzbroj (ani zrychlovačová) nepotřebuje při EDB odebírat 600V z troleje. Proto je EDB funkční i při výpadku napájení.

Mimochocem, kdyby náhodou EDB náhodou přece jen vypověděla službu, nastoupí místo ní automaticky brzda čelisťová nebo kotoučová.

Jinak je to tuším u železnice, kde není EDB řekněme základní způsob brždění, kde
- některé ss lokomotivy nemají EDB vůbec,
- některé EDB mají, ale funguje jen při (nevelkém, ale nezbytném) odběru 3000V (takže "nebrzdí zadarmo") a
- některé EDB mají funkční bez nutnosti externího napájení 3000V (stejně jako tramvaje).
(Některé ss lokomotivy navíc mají rekuperaci.)

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Progress

Příspěvek od Radek » 30.5.2005 13:21

adam_r píše:V pripade vypnute rekuperace bude spotreba progressu podobna jako u TV3.
To snad ne... Žil jsem v domění, že Progress nic jiného než rekuperační brzdu nemá a tedy i když nerekuperuje, tak brzdí "zadarmo", kdežto TV3 ze sítě.
Jinak v novém DPK je článek o modernizaci KT8.

Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Progress

Příspěvek od adam_r » 30.5.2005 12:49

Gagarin píše: U tv3 jsem slyšel o 20%. A u Progressu mi říkal jeden vedoucí vozovny, radši nejmenovaný, až 50%. Ale jen u průměru, jde o to, jesli je rekuperovaná energie využita, nebo jestli skončí v odpornících...

Je taková výzbroj úspornější i tehdy, když bereme v úvahu, že není NIJAK využívaná tato rekuperovaná energie? Oproti TV3 a TV1.
V pripade vypnute rekuperace bude spotreba progressu podobna jako u TV3.

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8&T6

Příspěvek od Petr » 30.5.2005 12:30

MOp píše:to nejlepe vysvetli ANY, ale doslo k uprave prevodu (bo co..) v souvislosti s otevrenim Buranova.
Ale fůj - došlo k úpravě regulátoru :!: Vzpomeň si na pana Poláka, i ten ti to vysvětloval a to v daleké Bratislavě :lol:

MOp

Re: KT8&T6

Příspěvek od MOp » 30.5.2005 9:57

Mira píše: ze by u T6 slo jen o indikaci prehrati taky pochybuju, protoze se zmenil zvuk tram pri rozjizdeni - zacla tam hazet nejakou pochybnout melodii ala Progress, stejne u KT8...
to nejlepe vysvetli ANY, ale doslo k uprave regulatoru v souvislosti s otevrenim Buranova.
Naposledy upravil(a) MOp dne 30.5.2005 13:20, celkem upraveno 1 x.

Mira

KT8&T6

Příspěvek od Mira » 30.5.2005 6:58

Pvvs: KT8 v Praze hlavy flambuje dal - nevim jak jinde. A ze by u T6 slo jen o indikaci prehrati taky pochybuju, protoze se zmenil zvuk tram pri rozjizdeni - zacla tam hazet nejakou pochybnout melodii ala Progress, stejne u KT8...

Odpovědět