KT8D5 a KT8D5.RN2P

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od P_V » 05.9.2023 7:11

demon píše:
04.9.2023 22:20
Energii spotřebovávají všechny tramvaje v přilehlých úsecích.
Ale jen když tam nějaké jsou a to v příhodné pozici :) Tedy že když jedna vyjede z Geologické dolů, druhá současně vyjede z Hlubočep nahoru. Jinak se větší část propálí v tramvaji, různé rozjezdy trvají jen několik sekund a pak je spotřeba malá.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od demon » 04.9.2023 22:20

P_V píše:
04.9.2023 18:41
Mohl by DPP konečně už doplnit tu akumulaci do měnírny Hlubočepy, aby se ta energie spotřebovala na něco užitečného a ne na pálení odporů nebo celých tramvají. :)
Energii spotřebovávají všechny tramvaje v přilehlých úsecích.
P_V píše:
04.9.2023 16:09
To snížení rychlosti bylo doteď na základě teplotního čidla, nebo času?
Na základě teplotního čidla.
Karosák píše:
04.9.2023 18:27
Ovšem také by bylo dobré vědět, co ty ventilátory chladí. Opět mám za to, že chladí statický měnič a pulsní měniče, co krmí trakci.
Ventilátory na KT chladí trakční (pulzní) měnič, kterého součástí jsou brzdové odpory.
Na Barrandově je naprosto stěžejní právě chlazení brzdových odporníků při jízdě dolů. Jízda nahoru není pro měnič zdaleka tolik tepelně namáhavá.
Statický měnič nucené chlazení nemá.

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od Radek » 04.9.2023 20:08

Karosák píše:
04.9.2023 18:27
No a teď to podstatné - ony ty ventilátory měničů (proč se jim tak asi říká), chladí také brzdové odpory? Nevím, ptám se.
V jedné zadávací dokumentaci k VŘ se objevil popis výzbroje Progress pro T3R.P:
Vzduchová cesta prochází nejprve chladiči IGBT prvků (na bázi tepelných trubic), hnacím ventilátorem umístěným ve středu měniče a prostorem brzdového a rekuperačního odporníku s tlumivkou filtru.
Počítám, že podobně to bude i na KT8N.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od P_V » 04.9.2023 18:41

Mohl by DPP konečně už doplnit tu akumulaci do měnírny Hlubočepy, aby se ta energie spotřebovala na něco užitečného a ne na pálení odporů nebo celých tramvají. :)

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od Karosák » 04.9.2023 18:27

Já mám dosud za to, že Progress se dochlazuje podle teploty. Protože za normálních okolností vám RP i KT ztichne vcelku neprodleně po zaparkování. Ale když za teplého dne vysupíte se soupravou na Bílou Horu, nebo Barrandov, tak prostě funí i během toho, co si procházíte soupravu. Krnovy a wany mají tendence funět déle (wana je těžší , Krnov nevím). U T6 si to pamatuji obdobně.. čili prostě teplota. Ovšem také by bylo dobré vědět, co ty ventilátory chladí. Opět mám za to, že chladí statický měnič a pulsní měniče, co krmí trakci. Takže vyrvat to na kopec a vypnout to, je, uznávam, smrtící. Třeba ta Holyně. Ale proč teda ty 3 KTN nezahořely nahoře, ale vždy na Zlíchově pod kopcem? Z:idea: Mimochodem kdysi kdesi jsem narazil na dokument, který právě KTN zakazoval kyvadlový provoz Hlubočepy - Barrandov a veškerá další omezení Barrandova nejsou kvůli jízdě nahoru, ale DOLŮ, takže celé se to bude točit kolem brzdy
No a teď to podstatné - ony ty ventilátory měničů (proč se jim tak asi říká), chladí také brzdové odpory? Nevím, ptám se. Protože jestli ano, má dočasné opatření smysl a řešením bude nejspíš nějaké doplnění termostatu k odporníkům EDB, nebo jejich zesílení (ale proč se tak stalo až teď?) Pokud to podle názvu chladí jen měniče krmící trakci, pak je to neprosto kontraproduktivní. Docela bych uvítal příspěvek od pana Davida D. Z:idea:

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od P_V » 04.9.2023 16:09

To snížení rychlosti bylo doteď na základě teplotního čidla, nebo času?

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od demon » 04.9.2023 11:11

Karosák píše:
04.9.2023 7:39
Netuším...jen včera jsem měl nástup v ÚD a hučelo to tam jak v ÚLe. Včetně té mojí po celou směnu :roll:
Však jsme se potkali :wink: , ale jelikož je to občasná závada, bral jsem to jako místní kolorit a napsal to ke standardní závadě Apexu... #-o
Potvrzuji, že to mají všechny jako dočasné opatření, které absolutně ničemu nepomůže.

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 1019
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od ZXS91 » 04.9.2023 9:39

Potvrzuji, moje 9091 vypravená z VO taky

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od Karosák » 04.9.2023 7:39

Netuším...jen včera jsem měl nástup v ÚD a hučelo to tam jak v ÚLe. Včetně té mojí po celou směnu :roll:

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od demon » 04.9.2023 6:31

Karosák píše:
03.9.2023 22:09
Tak máme na všech vozech KTN zajímavé "protipožární" opatření - trvalý vysokootáčkový chod ventilátorů výzbroje. Prostě to neutichne, jako běžný Progress. Tak schválně, za jak dlouho začnou:
a) odcházet ložiska ventilátorů?
b) přicházet stížnosti na hluk?
c) to začnou řidiči na konečných vypínat?
:devilsmokin
A já to poctivě vypínal a psal to jako závadu, jelikož mě nikdo neinformoval...
To fakt ani Depo netuší, že to není přehřátím výzbroje, nebo to spíš vymyslela nějaká chytrá hlavička nahoře ?

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od 9001 » 03.9.2023 23:10

A důvod, že to blafne, když to stejný progres jako v R.P?

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od Karosák » 03.9.2023 22:09

Tak máme na všech vozech KTN zajímavé "protipožární" opatření - trvalý vysokootáčkový chod ventilátorů výzbroje. Prostě to neutichne, jako běžný Progress. Tak schválně, za jak dlouho začnou:
a) odcházet ložiska ventilátorů?
b) přicházet stížnosti na hluk?
c) to začnou řidiči na konečných vypínat?
:devilsmokin

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od 9001 » 05.7.2023 22:09

Ono si spíš položme otázku. Hloubětinu kapacita zůstane a přitom výkony nárůstají... Takže nezůstane, i když v menším rozsahu, vozovna UD v provozu i potom?

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od Bobik » 03.7.2023 7:09

fricoolinek2 píše:
02.7.2023 19:49
A nějaké dočasné střešní konstrukce by byly finančně příliš nákladné?
Spíš zbytečné. Nejde ani tak o to, že by na to přímo pršelo, nebo někam zatékalo, jako spíš o vzdušnou vlhkost, takže to nemůže vyschnout.

Voko23
Uživatel
Příspěvky: 9
Registrován: 22.5.2021 21:52

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od Voko23 » 03.7.2023 5:55

Třeba párty stan.... :D

Odpovědět