KT8D5 a KT8D5.RN2P

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Odeslatod trainzjohny v 06.4.2017 11:01

Logika číslování vozů T6 od 8601, když jediné jiné 8xxx byly eMka mi také vždycky unikala.

U 8151 bych to chápal snahou využít řady 81xx která byla skoro celá volná, rozdělením na půl
U 8301 bych to opět chápal snahou odlišit je od šumperáků, kdyby se jelo od 8246 byl by to guláš, navíc možná byly ve hře další vozy.
Využití "díry" pro wany také bylo celkem logické, moc místa už nikde nebylo a nepočítalo se s nějakým větším počtem vozů.
Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
 
Založen: 10.9.2006 14:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Odeslatod thriller2 v 06.4.2017 8:30

Tolik jich bude? To chci vidět :)
thriller2
Uživatel
 
Založen: 19.2.2009 19:29

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Odeslatod Petrpes v 06.4.2017 7:24

Proto budou nové wany 8284-8299, 8246-8250, 8200-8210, 8580-8600, atd... :D
Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
 
Založen: 28.8.2008 21:03
Bydliště: psí bouda

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Odeslatod von Špilberk v 06.4.2017 6:55

Jsem OT, ale když už se to tu řeší...
Mě by taky zajímala logika ev.č. Nejsem žádným šotopříznivcem ucelených řad, je mi to celkem fuk. Taky mi nevadí použití použitých čísel. Ale chtěl bych vědět jednu věc: kdo a jak ty ev. č. určuje.
Když se to vezme, tak T3M končí 8106. Takže volno je dejme tomu od 8111, ale vozy RPV začaly na 8151.
RP začali 8211 (čísla 8200 a 8205 byla použita, co zbytek mezi 8200 a 8210 :?: ), RP skončily na 8245 protože jsou z Šumperka a RP z Dílen začaly na 8301, přitom je to stejný typ vozu. Pak si někdo vzpomněl a volná čísla mezi použil pro wany (od 8251), což je vlastně jiný typ vozu.
A T6 začaly číslem 8601 v době, kdy nikdo nevěděl, že nějaká RP budou a kolik. Takže nejdřív se rozhazují čísla "jen tak" a teď se najednou vyzobává každé číslíčko. Vážně bych byl rád, kdyby se našel někdo, kdo by to dokázal vysvětlit. Protože jestli je v tom nějaký systém, tak já ho nevidím. :D
von Špilberk
Uživatel
 
Založen: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Odeslatod Karosák v 05.4.2017 21:06

Ani já ne :-W
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Odeslatod fricoolinek2 v 05.4.2017 20:32

demon napsal:
fricoolinek2 napsal:Takže tohle je jen repas? :shock:

Samozřejmě. Bohužel zrovna tady je to vidět na první pohled.


Já tě potěšim, já to nepoznám ani na 2. pohled. :)
Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
 
Založen: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Odeslatod JaHu v 05.4.2017 20:22

fricoolinek2 napsal:
JaHu napsal:Kolik vlastně bude těch ex maďarských KT8?

Co se týče druhého obsazování evidenčních čísel, je to otázka pohledu a jednotná pravidla zde nejsou. U několika T3 (z hlavy všechny nevím, např. 6189, 6795 nebo 6798) bylo podruhé obsazeno stejné ev. č. Všechny T3M2DVC jsou fakticky novostavby a přitom mají čísla po starších vozech, zatímco T3R.PV jsou taky novostavby a mají samostatnou číselnou řadu. T3M 8029 taky nemá nic společného s vozem stejného čísla nabouraným u Brusnice apod.


Nicméně to jsou vozy, které byly na papíry původních vozů, ne?

Kdežto KT8N 9102 skutečně papíry RT6ky mít nebude... :P

I tak není důvod přeskakovat čísla 9101 - 9104. Zrovna RT6N1 byly vozy, které do pražského provozu zasáhly jen velmi okrajově. U autobusů (kratší životnost vozidel) je opakované obsazování evidenčních čísel běžné. U tramvají je pouze otázkou času, kdy se řady ev. č. 8000 a 9000 vyčerpají a začne se znovu obsazovat řada od 1001.
JaHu
Uživatel
 
Založen: 17.5.2006 7:58

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Odeslatod demon v 05.4.2017 18:45

fricoolinek2 napsal:Takže tohle je jen repas? :shock:

Samozřejmě. Bohužel zrovna tady je to vidět na první pohled.
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Odeslatod 9001 v 05.4.2017 15:56

fricoolinek2: Okna se neměnila ani u pražských reko (kachen i R.P), pokud nebyla opravdu echt zničená :wink:
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Odeslatod fricoolinek2 v 05.4.2017 15:27

JaHu napsal:Kolik vlastně bude těch ex maďarských KT8?

Co se týče druhého obsazování evidenčních čísel, je to otázka pohledu a jednotná pravidla zde nejsou. U několika T3 (z hlavy všechny nevím, např. 6189, 6795 nebo 6798) bylo podruhé obsazeno stejné ev. č. Všechny T3M2DVC jsou fakticky novostavby a přitom mají čísla po starších vozech, zatímco T3R.PV jsou taky novostavby a mají samostatnou číselnou řadu. T3M 8029 taky nemá nic společného s vozem stejného čísla nabouraným u Brusnice apod.


Nicméně to jsou vozy, které byly na papíry původních vozů, ne?

Kdežto KT8N 9102 skutečně papíry RT6ky mít nebude... :P
Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
 
Založen: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Odeslatod fricoolinek2 v 05.4.2017 15:23

demon napsal:
fricoolinek2 napsal:Simvás, jaké komponenty na takové 9102 budou pocházet z 80./90. let? =P~

Z osmdesátých asi žádné, ale z devadesátých podstatné části.
Komplet skříně "A" + "B", podvozky, zasklení...
Samozřejmě spousta věcí prošla běžnou obnovou, takže nelze vyloučit, že třeba polovina brzdičů nebude z roku 90 a druhá půlka z 16 a podobně je to se vším.


Obrázek

Takže tohle je jen repas? :shock:

Zasklení mne celkem překvapuje. Očekával bych, že ty skla budou po desetiletích provozu optřebovaná, zašlá (a neymslím jen záměrné rytí vandalů) a výměna bude na místě.
Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
 
Založen: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Odeslatod thriller2 v 05.4.2017 13:54

Řeč byla o ucelené řadě ev.č. Nějaký číslování linek je mi u :zadnice .
thriller2
Uživatel
 
Založen: 19.2.2009 19:29

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Odeslatod Radek v 05.4.2017 13:24

P_V napsal: Desetiletí platilo, že noční linky začínají pětkou. Byla na to vyhrazená celá série a bylo to všeobecně zažité..

Až na noční náhradní (6x), noční příměstské (6xx) a školní (55x+). 8-)
Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
 
Založen: 19.7.2004 9:00
Bydliště: Tento vlak tam končí

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Odeslatod 9001 v 05.4.2017 12:53

thriller2 napsal:No jo, ale ucelená číselná řada autobusových linek je vhodnější pro cestující lajckou veřejnost. Zato ucelená číselná řada vozidel je substrátu k ničemu.


Jenže ta bohužel už stejně není tak proč to řešit.... Staré pravidlo 3xx jede do Prahy, 4xx je místní je zrušené...

P_V: Souhlas... Prostě bylo potřeba vykázat činnost...
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Odeslatod P_V v 05.4.2017 12:52

K čemu je mi dobré, že denní linka do Zadní Lhoty má číslo 512 a ne 612? Desetiletí platilo, že noční linky začínají pětkou. Byla na to vyhrazená celá série a bylo to všeobecně zažité. Teď najednou devítkou. 9 není o nic víc nočnější než 5. Jestli měli potřebu to změnit, měli to udělat důkladně a přidat třeba písmeno N, to by aspoň bylo názorné. A nedělat tu změnu honem honem s výmluvou, že IS písmeno neumožňuje. Bylo na přípravu změny hodně dlouho a bude ještě déle, než se vyčerpají zbylé tříciferné řady a začalo by to být opravdu nutné.
P_V
Uživatel
 
Založen: 23.11.2003 18:49

PředchozíDalší

Zpět na Tramvajové vozy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků

cron