Stránka 86 z 237

Re: KT8D5

Napsal: 29.6.2010 16:52
od fanoušek
Co se pamatuji, tak Pragotrony se zkoušely od cca roku 1991 jen na některých vozech a byly jen na jednom stanovišti. Koukal jsem do starých záznamů a jako první je měly vozy 9002, 9004, 9005, 9006, 9007, 9008 a 9009. Pragotrony byly stejné jako dnes. 9003 měla jiný typ- černá písmena na bílých štítcích. Cílových stanic tam bylo jen několik a přehazovaly se pomocí otočného přepínače (něco jako vypínač na sporáku :D )
U ostatních vozů byly dosazeny současně s digitálním hlásičem zastávek a novým typem vysílačky ve 2. polovině roku 1994 a začátkem roku 1995
9045 jezdila do léta 1994 bez plátna i Pragotronu- za sklem byl vidět jen vnitřní plechový kryt.
Vyčítám si, že jsem tenkrát vše nefotil, třeba by to dneska někoho zajímalo :(

Re: KT8D5

Napsal: 29.6.2010 10:55
od MF
OMH píše:ještě bych měl dotaz, kdy došlo k přechodu cílové orientace z plátna na pragotron? O tramvaje se zajímám od mala, ale nějak si pamatuju už jen pragotron.
Takových patnáct - dvacet let už budou. Oni ty plátna měly asi jen 10 cílů, což nepostačovalo ani tehdy.

Re: KT8D5

Napsal: 29.6.2010 10:49
od OMH
ještě bych měl dotaz, kdy došlo k přechodu cílové orientace z plátna na pragotron? O tramvaje se zajímám od mala, ale nějak si pamatuju už jen pragotron.

Re: KT8D5

Napsal: 29.6.2010 9:53
od Absolut
9043 to asi měla později, našel jsem v nějakých svých zápiscích z roku 1993 u ní poznámku "transparent", ale fotku nemám a vzpomínku už taky ne.

Re: KT8D5

Napsal: 29.6.2010 9:38
od DP150
Rádo se stalo. Musím se doma podívat na popis fotky, ale tehdy jsem si psal jen měsíc a rok (myslím, že to bylo foceno 1992; až doma jsem zjistil, že "obsah" budníku je poněkud jiný). Potom ještě měla na zkoušku (snad zapůjčené?) jakési "BUSE" i 9043 - pokusím se k tomu najít novinový článek.

Re: KT8D5

Napsal: 29.6.2010 8:48
od Absolut
To je ona, děkuji! Nevěděl by někdo v jakém období ten transparent měla? Podl obtiskového evidenčního čísla by můj odhad 1991-1992 mohl i sedět.

Re: KT8D5

Napsal: 29.6.2010 8:05
od DP150
Pokud myslíte tuhle, tak to bylo 9017.

9097 na 4

Napsal: 28.6.2010 20:36
od honza121ludvik
Fotka 9097 z dnešní výlukové 4

Re: KT8D5

Napsal: 27.6.2010 22:15
od Absolut
Připojil bych se k dotazu MF - které KT mělo tu digi orientaci? Myslím, že to bylo někdy v letech 1991-1992, ještě jsem neměl foťák ani zapisovací notýsek, ale už jsem jezdil po městě a koukal po tramvajích.

Re: KT8D5

Napsal: 27.6.2010 12:23
od MF
Ty jo, to se mi nějak úplně vymazalo z paměti. Přitom když to vidím, tak si na to vzpomínám. Měl jsem za to, že jiná plátna měly vozy 0018-19 a pak maximálně 9001-9004. Když jsme u toho, které KT mělo pokusně v kostce tu digi orientaci? A ve kterých letech?

Re: KT8D5

Napsal: 26.6.2010 18:53
od OMH
Díky Petře za objasnění:)

Re: KT8D5

Napsal: 26.6.2010 18:05
od Petr
Jakub píše:A ví někdo, jak stará je tato verze plátna? Protože ještě soudruzi ve svém linkovém vedení s provozem na 13 počítali. A pokud se pak po revoluci někdy dělala nová verze plátna, tak asi nikoho nenapadlo některá čísla zaměnit za ta, co se nově používají.
Všechna plátna v kátéčkách jsou samozřejmě nová, vyráběla se okolo roku 2000-2001 poté, co původní měla doplněnou např. linku 24 v podobě lidové tvořivosti a fakt to bylo fuj. Nová plátna následovala poté, co byl vůz 9030 vybaven BUSe transparenty a všichni měli velké oči, že BUSE bude na všech kačenách do roka a do dne...
trainzjohny píše:Přitom na devítce jsou kachny každou chvíli #-o zatímco na 13 většina z nich podle mě nikdy nebyla.
Nesmíš zapomenout, že v době, kdy se plátna vyráběla, se do budníku nedala čísla linek, která byla pro průjezd s vozy KT8D5 naprosto nevhodná. Linka 9 měla v té době problémy hned na třech místech (křižovatka Újezd, oblouky Národní třída / Spálená, oblouky mezi Senovážným náměstí a zastávkou Hlavní nádraží) a proto bylo usouzeno, že se linka 9 do pláten nedá....
MF píše:myslím, že tam jsou stále ta samá od začátku. Maximálně když se nějaké poškodilo, tak se nahradilo novým (tím samým) ze skladu. Akorát na 0018 a 0019 byla jiná plátna - třeba ona devítka tam byla, ale v nočním provedení - obrácené barvy. I když na některé fotce jsem viděl 19ku také v obrácených barvách.
Inverzní plátna měla kátéčka zcela normálně. V době, kdy byla zařazována do provozu se to totiž bralo tak, že čelní orientace T3 = inverze, tudíž budník to samé.

Re: KT8D5

Napsal: 26.6.2010 11:53
od Jakub
Ta 9019 měla inverzní plátna na té fotce, jak stojí vedle sebe ve vratech v HL A a B článek, pokud se pamatuji. Já zase někde viděl 9001 na Vypichu s inverzní 8.

Re: KT8D5

Napsal: 26.6.2010 11:38
od MF
trainzjohny píše:To že v jedné jste si to tam natočil, stále nic nemění na tom, že většina tam nebyla herr kolega 8-[
8-)
Jakub píše:A ví někdo, jak stará je tato verze plátna? Protože ještě soudruzi ve svém linkovém vedení s provozem na 13 počítali. A pokud se pak po revoluci někdy dělala nová verze plátna, tak asi nikoho nenapadlo některá čísla zaměnit za ta, co se nově používají.
myslím, že tam jsou stále ta samá od začátku. Maximálně když se nějaké poškodilo, tak se nahradilo novým (tím samým) ze skladu. Akorát na 0018 a 0019 byla jiná plátna - třeba ona devítka tam byla, ale v nočním provedení - obrácené barvy.

I když na některé fotce jsem viděl 19ku také v obrácených barvách.

Re: KT8D5

Napsal: 26.6.2010 11:15
od Jakub
A ví někdo, jak stará je tato verze plátna? Protože ještě soudruzi ve svém linkovém vedení s provozem na 13 počítali. A pokud se pak po revoluci někdy dělala nová verze plátna, tak asi nikoho nenapadlo některá čísla zaměnit za ta, co se nově používají.