Já mám dosud za to, že Progress se dochlazuje podle teploty. Protože za normálních okolností vám RP i KT ztichne vcelku neprodleně po zaparkování. Ale když za teplého dne vysupíte se soupravou na Bílou Horu, nebo Barrandov, tak prostě funí i během toho, co si procházíte soupravu. Krnovy a wany mají tendence funět déle (wana je těžší , Krnov nevím). U T6 si to pamatuji obdobně.. čili prostě teplota. Ovšem také by bylo dobré vědět, co ty ventilátory chladí. Opět mám za to, že chladí statický měnič a pulsní měniče, co krmí trakci. Takže vyrvat to na kopec a vypnout to, je, uznávam, smrtící. Třeba ta Holyně. Ale proč teda ty 3 KTN nezahořely nahoře, ale vždy na Zlíchově pod kopcem?
Mimochodem kdysi kdesi jsem narazil na dokument, který právě KTN zakazoval kyvadlový provoz Hlubočepy - Barrandov a veškerá další omezení Barrandova nejsou kvůli jízdě nahoru, ale DOLŮ, takže celé se to bude točit kolem brzdy
No a teď to podstatné - ony ty ventilátory měničů (proč se jim tak asi říká), chladí také brzdové odpory? Nevím, ptám se. Protože jestli ano, má dočasné opatření smysl a řešením bude nejspíš nějaké doplnění termostatu k odporníkům EDB, nebo jejich zesílení (ale proč se tak stalo až teď?) Pokud to podle názvu chladí jen měniče krmící trakci, pak je to neprosto kontraproduktivní. Docela bych uvítal příspěvek od pana Davida D.