Stránka 2 z 237

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Napsal: 05.9.2023 7:11
od P_V
demon píše:
04.9.2023 22:20
Energii spotřebovávají všechny tramvaje v přilehlých úsecích.
Ale jen když tam nějaké jsou a to v příhodné pozici :) Tedy že když jedna vyjede z Geologické dolů, druhá současně vyjede z Hlubočep nahoru. Jinak se větší část propálí v tramvaji, různé rozjezdy trvají jen několik sekund a pak je spotřeba malá.

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Napsal: 04.9.2023 22:20
od demon
P_V píše:
04.9.2023 18:41
Mohl by DPP konečně už doplnit tu akumulaci do měnírny Hlubočepy, aby se ta energie spotřebovala na něco užitečného a ne na pálení odporů nebo celých tramvají. :)
Energii spotřebovávají všechny tramvaje v přilehlých úsecích.
P_V píše:
04.9.2023 16:09
To snížení rychlosti bylo doteď na základě teplotního čidla, nebo času?
Na základě teplotního čidla.
Karosák píše:
04.9.2023 18:27
Ovšem také by bylo dobré vědět, co ty ventilátory chladí. Opět mám za to, že chladí statický měnič a pulsní měniče, co krmí trakci.
Ventilátory na KT chladí trakční (pulzní) měnič, kterého součástí jsou brzdové odpory.
Na Barrandově je naprosto stěžejní právě chlazení brzdových odporníků při jízdě dolů. Jízda nahoru není pro měnič zdaleka tolik tepelně namáhavá.
Statický měnič nucené chlazení nemá.

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Napsal: 04.9.2023 20:08
od Radek
Karosák píše:
04.9.2023 18:27
No a teď to podstatné - ony ty ventilátory měničů (proč se jim tak asi říká), chladí také brzdové odpory? Nevím, ptám se.
V jedné zadávací dokumentaci k VŘ se objevil popis výzbroje Progress pro T3R.P:
Vzduchová cesta prochází nejprve chladiči IGBT prvků (na bázi tepelných trubic), hnacím ventilátorem umístěným ve středu měniče a prostorem brzdového a rekuperačního odporníku s tlumivkou filtru.
Počítám, že podobně to bude i na KT8N.

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Napsal: 04.9.2023 18:41
od P_V
Mohl by DPP konečně už doplnit tu akumulaci do měnírny Hlubočepy, aby se ta energie spotřebovala na něco užitečného a ne na pálení odporů nebo celých tramvají. :)

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Napsal: 04.9.2023 18:27
od Karosák
Já mám dosud za to, že Progress se dochlazuje podle teploty. Protože za normálních okolností vám RP i KT ztichne vcelku neprodleně po zaparkování. Ale když za teplého dne vysupíte se soupravou na Bílou Horu, nebo Barrandov, tak prostě funí i během toho, co si procházíte soupravu. Krnovy a wany mají tendence funět déle (wana je těžší , Krnov nevím). U T6 si to pamatuji obdobně.. čili prostě teplota. Ovšem také by bylo dobré vědět, co ty ventilátory chladí. Opět mám za to, že chladí statický měnič a pulsní měniče, co krmí trakci. Takže vyrvat to na kopec a vypnout to, je, uznávam, smrtící. Třeba ta Holyně. Ale proč teda ty 3 KTN nezahořely nahoře, ale vždy na Zlíchově pod kopcem? Z:idea: Mimochodem kdysi kdesi jsem narazil na dokument, který právě KTN zakazoval kyvadlový provoz Hlubočepy - Barrandov a veškerá další omezení Barrandova nejsou kvůli jízdě nahoru, ale DOLŮ, takže celé se to bude točit kolem brzdy
No a teď to podstatné - ony ty ventilátory měničů (proč se jim tak asi říká), chladí také brzdové odpory? Nevím, ptám se. Protože jestli ano, má dočasné opatření smysl a řešením bude nejspíš nějaké doplnění termostatu k odporníkům EDB, nebo jejich zesílení (ale proč se tak stalo až teď?) Pokud to podle názvu chladí jen měniče krmící trakci, pak je to neprosto kontraproduktivní. Docela bych uvítal příspěvek od pana Davida D. Z:idea:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Napsal: 04.9.2023 16:09
od P_V
To snížení rychlosti bylo doteď na základě teplotního čidla, nebo času?

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Napsal: 04.9.2023 11:11
od demon
Karosák píše:
04.9.2023 7:39
Netuším...jen včera jsem měl nástup v ÚD a hučelo to tam jak v ÚLe. Včetně té mojí po celou směnu :roll:
Však jsme se potkali :wink: , ale jelikož je to občasná závada, bral jsem to jako místní kolorit a napsal to ke standardní závadě Apexu... #-o
Potvrzuji, že to mají všechny jako dočasné opatření, které absolutně ničemu nepomůže.

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Napsal: 04.9.2023 9:39
od ZXS91
Potvrzuji, moje 9091 vypravená z VO taky

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Napsal: 04.9.2023 7:39
od Karosák
Netuším...jen včera jsem měl nástup v ÚD a hučelo to tam jak v ÚLe. Včetně té mojí po celou směnu :roll:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Napsal: 04.9.2023 6:31
od demon
Karosák píše:
03.9.2023 22:09
Tak máme na všech vozech KTN zajímavé "protipožární" opatření - trvalý vysokootáčkový chod ventilátorů výzbroje. Prostě to neutichne, jako běžný Progress. Tak schválně, za jak dlouho začnou:
a) odcházet ložiska ventilátorů?
b) přicházet stížnosti na hluk?
c) to začnou řidiči na konečných vypínat?
:devilsmokin
A já to poctivě vypínal a psal to jako závadu, jelikož mě nikdo neinformoval...
To fakt ani Depo netuší, že to není přehřátím výzbroje, nebo to spíš vymyslela nějaká chytrá hlavička nahoře ?

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Napsal: 03.9.2023 23:10
od 9001
A důvod, že to blafne, když to stejný progres jako v R.P?

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Napsal: 03.9.2023 22:09
od Karosák
Tak máme na všech vozech KTN zajímavé "protipožární" opatření - trvalý vysokootáčkový chod ventilátorů výzbroje. Prostě to neutichne, jako běžný Progress. Tak schválně, za jak dlouho začnou:
a) odcházet ložiska ventilátorů?
b) přicházet stížnosti na hluk?
c) to začnou řidiči na konečných vypínat?
:devilsmokin

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Napsal: 05.7.2023 22:09
od 9001
Ono si spíš položme otázku. Hloubětinu kapacita zůstane a přitom výkony nárůstají... Takže nezůstane, i když v menším rozsahu, vozovna UD v provozu i potom?

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Napsal: 03.7.2023 7:09
od Bobik
fricoolinek2 píše:
02.7.2023 19:49
A nějaké dočasné střešní konstrukce by byly finančně příliš nákladné?
Spíš zbytečné. Nejde ani tak o to, že by na to přímo pršelo, nebo někam zatékalo, jako spíš o vzdušnou vlhkost, takže to nemůže vyschnout.

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Napsal: 03.7.2023 5:55
od Voko23
Třeba párty stan.... :D