Napsal: 30.5.2005 23:33
Jsou na něm další nový kryty! (takový rádoby spojlery)
Jediné fórum, které je v úpadku!
http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/
http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/viewtopic.php?f=14&t=543
Zatím pouze na Palmovku a téměř výhradně v noci... Vůz je již opatřen ev. číslem 9082Štěpán píše:Jaké jsou novinky ohledně KT8D5R.N2? Jezdí pravidelně na zkušební jízdy? Jak se vrací zpět do vozovny? Sunutím nebo vlečením?
No děje se to, že motor se snaží zabírat proti směru otáčení. Síla takového brždění je jako EDB naplno plus navíc to, co se nastaví na stupních. Spotřeba je šílená a to je ten hlavní důvod, proč se to nesmí - tím nadměrným proudem lze něco po cestě přetížit. Takže použitelné jen pro nouzové brždění. Kdysi jsem se tady na to ptal a bylo mi řečeno, že u klasické T3 to lze také v nouzi použít. Předpokládám, že u pulzní regulace to může být blokováno.Karotka píše:Co se vlastně děje, když mašina brzdí "protiproudem"? (sice se to nesmí, leč dělá se to) tj. fíra přepóluje směr a jde do stupňů
Co se vlastně děje, když mašina brzdí "protiproudem"? (sice se to nesmí, leč dělá se to) tj. fíra přepóluje směr a jde do stupňůMarek píše:....Jinak je to tuším u železnice, kde není EDB řekněme základní způsob brždění, kde
- některé ss lokomotivy nemají EDB vůbec,
- některé EDB mají, ale funguje jen při (nevelkém, ale nezbytném) odběru 3000V (takže "nebrzdí zadarmo") a
- některé EDB mají funkční bez nutnosti externího napájení 3000V (stejně jako tramvaje).
(Některé ss lokomotivy navíc mají rekuperaci.)
protoze v praze neprosly KT8 zadnou rekonstrukci (az na dotceny atyp) . Jinak by vypadaly zhruba taktoMira píše:Pvvs: KT8 v Praze hlavy flambuje dal - nevim jak jinde. A ze by u T6 slo jen o indikaci prehrati taky pochybuju, protoze se zmenil zvuk tram pri rozjizdeni - zacla tam hazet nejakou pochybnout melodii ala Progress, stejne u KT8...
Ne. Progress při elektrodynamické brzdě (dále jen EDB) rekuperuje (vrací proud do sítě), pokud tam je odběr, nebo brzdí do odporů, pokud odběr není. Starší TV3 (i TV1) při EDB maří energii vždy v odporech. Žádná tramvajová elektrická výzbroj (ani zrychlovačová) nepotřebuje při EDB odebírat 600V z troleje. Proto je EDB funkční i při výpadku napájení.Radek píše:To snad ne... Žil jsem v domění, že Progress nic jiného než rekuperační brzdu nemá a tedy i když nerekuperuje, tak brzdí "zadarmo", kdežto TV3 ze sítě. (...)adam_r píše:V pripade vypnute rekuperace bude spotreba progressu podobna jako u TV3.
To snad ne... Žil jsem v domění, že Progress nic jiného než rekuperační brzdu nemá a tedy i když nerekuperuje, tak brzdí "zadarmo", kdežto TV3 ze sítě.adam_r píše:V pripade vypnute rekuperace bude spotreba progressu podobna jako u TV3.
V pripade vypnute rekuperace bude spotreba progressu podobna jako u TV3.Gagarin píše: U tv3 jsem slyšel o 20%. A u Progressu mi říkal jeden vedoucí vozovny, radši nejmenovaný, až 50%. Ale jen u průměru, jde o to, jesli je rekuperovaná energie využita, nebo jestli skončí v odpornících...
Je taková výzbroj úspornější i tehdy, když bereme v úvahu, že není NIJAK využívaná tato rekuperovaná energie? Oproti TV3 a TV1.
Ale fůj - došlo k úpravě regulátoru Vzpomeň si na pana Poláka, i ten ti to vysvětloval a to v daleké BratislavěMOp píše:to nejlepe vysvetli ANY, ale doslo k uprave prevodu (bo co..) v souvislosti s otevrenim Buranova.
to nejlepe vysvetli ANY, ale doslo k uprave regulatoru v souvislosti s otevrenim Buranova.Mira píše: ze by u T6 slo jen o indikaci prehrati taky pochybuju, protoze se zmenil zvuk tram pri rozjizdeni - zacla tam hazet nejakou pochybnout melodii ala Progress, stejne u KT8...