Stránka 222 z 237

Napsal: 30.5.2005 23:33
od IGBT
Jsou na něm další nový kryty! (takový rádoby spojlery)

Napsal: 30.5.2005 20:36
od Martin
Štěpán píše:Jaké jsou novinky ohledně KT8D5R.N2? Jezdí pravidelně na zkušební jízdy? Jak se vrací zpět do vozovny? Sunutím nebo vlečením? :D
Zatím pouze na Palmovku a téměř výhradně v noci... Vůz je již opatřen ev. číslem 9082 :!:

Napsal: 30.5.2005 20:08
od Phabbey
Díky :)

Napsal: 30.5.2005 20:02
od Tombus
9013

Napsal: 30.5.2005 20:00
od Phabbey
Která KT8 má poptávkové otevírání dveří?

Napsal: 30.5.2005 19:48
od Štěpán
Jaké jsou novinky ohledně KT8D5R.N2? Jezdí pravidelně na zkušební jízdy? Jak se vrací zpět do vozovny? Sunutím nebo vlečením? :D

Re: Progress

Napsal: 30.5.2005 18:29
od XSC
Karotka píše:Co se vlastně děje, když mašina brzdí "protiproudem"? (sice se to nesmí, leč dělá se to) tj. fíra přepóluje směr a jde do stupňů
No děje se to, že motor se snaží zabírat proti směru otáčení. Síla takového brždění je jako EDB naplno plus navíc to, co se nastaví na stupních. Spotřeba je šílená a to je ten hlavní důvod, proč se to nesmí - tím nadměrným proudem lze něco po cestě přetížit. Takže použitelné jen pro nouzové brždění. Kdysi jsem se tady na to ptal a bylo mi řečeno, že u klasické T3 to lze také v nouzi použít. Předpokládám, že u pulzní regulace to může být blokováno.

Re: Progress

Napsal: 30.5.2005 18:00
od Karotka
Marek píše:....Jinak je to tuším u železnice, kde není EDB řekněme základní způsob brždění, kde
- některé ss lokomotivy nemají EDB vůbec,
- některé EDB mají, ale funguje jen při (nevelkém, ale nezbytném) odběru 3000V (takže "nebrzdí zadarmo") a
- některé EDB mají funkční bez nutnosti externího napájení 3000V (stejně jako tramvaje).
(Některé ss lokomotivy navíc mají rekuperaci.)
Co se vlastně děje, když mašina brzdí "protiproudem"? (sice se to nesmí, leč dělá se to) tj. fíra přepóluje směr a jde do stupňů

Re: KT8&T6

Napsal: 30.5.2005 17:33
od PvvS
Mira píše:Pvvs: KT8 v Praze hlavy flambuje dal - nevim jak jinde. A ze by u T6 slo jen o indikaci prehrati taky pochybuju, protoze se zmenil zvuk tram pri rozjizdeni - zacla tam hazet nejakou pochybnout melodii ala Progress, stejne u KT8...
protoze v praze neprosly KT8 zadnou rekonstrukci (az na dotceny atyp) . Jinak by vypadaly zhruba takto
http://bmhd.goo.cz/foto.php?foto=1701nadr2_vb
http://bmhd.goo.cz/foto.php?foto=1706komsmy

Hlavne na streche jsou jenom pasivne chlazeny odpory, od kterych uz do interieru nevede zadny vyvod na vytapeni . Proto jsou v interieru novy topeni

Re: Progress

Napsal: 30.5.2005 14:12
od Marek
Radek píše:
adam_r píše:V pripade vypnute rekuperace bude spotreba progressu podobna jako u TV3.
To snad ne... Žil jsem v domění, že Progress nic jiného než rekuperační brzdu nemá a tedy i když nerekuperuje, tak brzdí "zadarmo", kdežto TV3 ze sítě. (...)
Ne. Progress při elektrodynamické brzdě (dále jen EDB) rekuperuje (vrací proud do sítě), pokud tam je odběr, nebo brzdí do odporů, pokud odběr není. Starší TV3 (i TV1) při EDB maří energii vždy v odporech. Žádná tramvajová elektrická výzbroj (ani zrychlovačová) nepotřebuje při EDB odebírat 600V z troleje. Proto je EDB funkční i při výpadku napájení.

Mimochocem, kdyby náhodou EDB náhodou přece jen vypověděla službu, nastoupí místo ní automaticky brzda čelisťová nebo kotoučová.

Jinak je to tuším u železnice, kde není EDB řekněme základní způsob brždění, kde
- některé ss lokomotivy nemají EDB vůbec,
- některé EDB mají, ale funguje jen při (nevelkém, ale nezbytném) odběru 3000V (takže "nebrzdí zadarmo") a
- některé EDB mají funkční bez nutnosti externího napájení 3000V (stejně jako tramvaje).
(Některé ss lokomotivy navíc mají rekuperaci.)

Re: Progress

Napsal: 30.5.2005 13:21
od Radek
adam_r píše:V pripade vypnute rekuperace bude spotreba progressu podobna jako u TV3.
To snad ne... Žil jsem v domění, že Progress nic jiného než rekuperační brzdu nemá a tedy i když nerekuperuje, tak brzdí "zadarmo", kdežto TV3 ze sítě.
Jinak v novém DPK je článek o modernizaci KT8.

Re: Progress

Napsal: 30.5.2005 12:49
od adam_r
Gagarin píše: U tv3 jsem slyšel o 20%. A u Progressu mi říkal jeden vedoucí vozovny, radši nejmenovaný, až 50%. Ale jen u průměru, jde o to, jesli je rekuperovaná energie využita, nebo jestli skončí v odpornících...

Je taková výzbroj úspornější i tehdy, když bereme v úvahu, že není NIJAK využívaná tato rekuperovaná energie? Oproti TV3 a TV1.
V pripade vypnute rekuperace bude spotreba progressu podobna jako u TV3.

Re: KT8&T6

Napsal: 30.5.2005 12:30
od Petr
MOp píše:to nejlepe vysvetli ANY, ale doslo k uprave prevodu (bo co..) v souvislosti s otevrenim Buranova.
Ale fůj - došlo k úpravě regulátoru :!: Vzpomeň si na pana Poláka, i ten ti to vysvětloval a to v daleké Bratislavě :lol:

Re: KT8&T6

Napsal: 30.5.2005 9:57
od MOp
Mira píše: ze by u T6 slo jen o indikaci prehrati taky pochybuju, protoze se zmenil zvuk tram pri rozjizdeni - zacla tam hazet nejakou pochybnout melodii ala Progress, stejne u KT8...
to nejlepe vysvetli ANY, ale doslo k uprave regulatoru v souvislosti s otevrenim Buranova.

KT8&T6

Napsal: 30.5.2005 6:58
od Mira
Pvvs: KT8 v Praze hlavy flambuje dal - nevim jak jinde. A ze by u T6 slo jen o indikaci prehrati taky pochybuju, protoze se zmenil zvuk tram pri rozjizdeni - zacla tam hazet nejakou pochybnout melodii ala Progress, stejne u KT8...