Škoda 14T (Porschetra)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
2217
Uživatel
Příspěvky: 746
Registrován: 16.11.2006 23:16
Bydliště: kousíček od Národní Třídy
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od 2217 » 05.12.2008 8:56

Oskar píše:Jako navádění pro slepce by u 14T měl sloužit nový gong. Tak nějak předpokládám, že vychází někde z blízkosti druhých dveří.

Je to tak, 2217?
2217 se konečně může přihlásit, tak doplní: VPN01 je skutečně málo úspěšná an trati, faktem je, že když jsem si včera vyměnila baterie, úsoěšnost mírně stoupla. tedy, nevidomí sami jsou taky někdy nefunkční. Ano, někteří nevyužívajá navigační systém, i já někdy raději volím lidi na refýži, než aych se "ptala" tramvaje. Gong na 14T se ozývá z repráčku hned zepředu, od pavních dveří se ozývá předušovaná dveřní výstraha, zatím se mi povedlo JEN JEDNOU toto rozeznít! :cry: NO a jinak docela hezky popsal Karosák.
Když už sempíšu offtopic, tak se zeptám: tramvajáci, je problém vidět někoho s bílou holí, kdo čeká u kolejí, aby je mohl přejít? J8 jen, že jsem stála 5 minut na Národce a když jsem se konečně ujistila, že všechny tři tramvaje v mé blízkosti bezpečně stojí a tedy jsem vkročila do vozovky, Alstom se rpoti mě bez varování rozjel! Je chyba ve mně, nebo v řidiči?
Omlouvám se za OT.

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Brejšín » 04.12.2008 17:17

To hurá bych tak směle nevykřikoval a do provozu je urážka té reklamace. :devilsmokin

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6707
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od demon » 04.12.2008 16:46

Motor vyměněn, tak hurá do provozu. Dorazilo nám další saranče - 9159.

Uživatelský avatar
Tommy82
Uživatel
Příspěvky: 174
Registrován: 04.10.2008 19:56
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Tommy82 » 04.12.2008 14:31

Včera na ZJ viděno ev.č. 9113

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6707
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od demon » 02.12.2008 20:17

Tak jsem se dnes z úst našeho nejvyššího dozvěděl, že za přítomnost 14T v Praze současné vedení nemůže (což mu i věřím), že je její přítomnost taky štve (i to mu věřím), že Škodovce šlape po krku (mno to bych fakt rád viděl), že byla Škodovka penalizována za opožděné dodávky a liknavou údržbu ( :roll: ), následkem čehož je z 14T bezporuchová tramvaj s historicky nejvyšší vypraveností a případné zřídka se vyskytující závady jsou promptně opravovány plně v režii výrobce díky nadstandartně dlouhé záruce, následkem čehož jsou ústřední dílny zcela bez práce a pro jejich zaměstnance se prostřednictvím outsourcingu zoufale shání uplatnění... :shock:
Tak nevím proč se tedy v Motole již několik měsíců vesele práší na některé odstavené vraky, které se násedně velmi pravděpodobně v režii DPP opravují v dílnách a dílny jsou díky nedostatku pracovních sil nuceny odmítat vozy nabíhající do pravidelné údržby.
Je něco shnilého v státě českém... :(

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od gabuliatko » 29.11.2008 12:09

nabízí co otázka, jak to bude u 15T ?
jinak mé zkušenosti z exponovaných zastávek typu Karlovo náměstí a IPP odhadují pravděpodobnost zastavení druhého vlaku u slepce tak 50%, IPP z kopce tak 10%

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Brejšín » 29.11.2008 10:19

Ještě, nefunkční "nevidomí" jsou důvodem k odstavení vozu, ale dost často se to kontroluje cca 3-4 týdně plus jedna naše kontrola na každé vozovně jednou za měsíc. Takže to neohlášení na trati musí být způsobeno buť tím hlášením zastávky, nebo .... :?: .

Jo jo viz Oskar. Dva kanály - aby to zároveň umělo hlásit do vnitř zastávku i ven pro nevidomé.

Problém byl že se nakoupilo zařízení a během výběru nebo zadávání podmínek toto nikoho nenapadlo. Teď co stím vyhodit a nakoupit dálší? Na to bohužele nemáme.

Otravovat nevidomi ? To je hloupé, vždycky jsem znovu zastavil a podal informaci nebo některý z cestujícíh poblíž dveří a taky to funguje a nestojí to ani korunu.

Teď už ten problém není tak aktuální ale zpomeňme na APEX a jeho zamrznutí.

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Oskar » 29.11.2008 10:10

A já měl za to, že tohle je problém starých tramvají, že ty nové mají právě z toho důvodu hlásiče se dvěma nezávislými kanály…
Hlásiče možná, ale když to počítač nestačí zpracovat – marná snaha. On má v zastávce moc moc práce a nechce se nechat vyrušit – nastavit rádiovýhybku, sestavit hlášení, nabonzovat polohu… A do toho ještě otravujou nevidomí :)

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od 7080 » 29.11.2008 10:04

Brejšín píše:Problém je v tom že jestliže probíhá hlášení zástavky tak informace pro nevidomého zazní až po nebo to nezareaguje. :oops:
Jinak od zítřka 9157 byla psaná na 10/10 alias 10/14

respektivě dneska
Zastávku by jsi měl hlásit nejpozději při průjezdu kolem koncového sloupku zastávky, takže by to měl nevidomý zaregistrovat, problém bude při hlášení výluk.
Jen mi to přijde trochu potichu, někde to může přehlušit hluk okolí.

jaluh
Uživatel
Příspěvky: 354
Registrován: 29.4.2006 20:34
Bydliště: na vesnici, vedle HK a nyní i Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od jaluh » 29.11.2008 9:04

Brejšín píše:Problém je v tom že jestliže probíhá hlášení zástavky tak informace pro nevidomého zazní až po nebo to nezareaguje. :oops:
Jinak od zítřka 9157 byla psaná na 10/10 alias 10/14

respektivě dneska
Potvrzují info od Brejšína-10/10 a 10/14.

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Brejšín » 29.11.2008 1:51

Problém je v tom že jestliže probíhá hlášení zástavky tak informace pro nevidomého zazní až po nebo to nezareaguje. :oops:
Jinak od zítřka 9157 byla psaná na 10/10 alias 10/14

respektivě dneska

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Karosák » 29.11.2008 0:21

Jabberwocky píše:
Karosák píše:při společných cestách
Šmarja, ještě řekni, že taky studuješ u nás...
Jinak ty odezvy tedy žádná velká sláva. Lepší skóre bych čekal především od 14T :-/
Néé, já si užívám HELL ON FEL (jistě je Vašem pekle větší teplo, ale když mě tam vzali bez přijímaček, tak nepohrdnu :) ) Od 14T bych také čekal více...
Jinak dotazovaná jistě doplní, až se přihlásí :wink:

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Jabberwocky » 29.11.2008 0:15

Karosák píše:při společných cestách
Šmarja, ještě řekni, že taky studuješ u nás...
Jinak ty odezvy tedy žádná velká sláva. Lepší skóre bych čekal především od 14T :-/

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Karosák » 29.11.2008 0:06

Oskar píše:Jako navádění pro slepce by u 14T měl sloužit nový gong. Tak nějak předpokládám, že vychází někde z blízkosti druhých dveří.

Je to tak, 2217?
Přiznám se, že při společných cestách jí často VPN01 zabavuji ve prospěch zkoušení "co kde pípá" :D a gong u 14T je fajn, ale od prvních dveří nevychází. Na tlačítko 3 se ozve gong a směr a na tlačítko 4 začne přerušované pískat dveřní výstraha u prvních dveří. A obecně lze říci, že úspěšnost odpovědi na VPNku od vozidla MHD je pouhých cca 75%. Když to rozepíšu podle typů, tak odpovídají asi takto: KT 30%, KTN 90%, T6 95%, T3 80%, 14T 75%.
Vím, že se to pravidelně zkouší, a když se ve smyčce u vozidla chvíli postává a "šťouchá" do něj vysílačkou, tak většina to nakonec vzdá a odpoví, ale když někde na trati člověk potřebuje okamžitou odpověď, jsou občas větší jistotou ústa tramvajáka. Myslím, že by to mohlo podávat lepší výsledky :?

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2459
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Proxy » 28.11.2008 18:43

Matošo:
Pan Martyn v jiném tématu píše:Od soboty má Motol na šestnáctce čtyři víkendová pořadí s negarantovanou 14T, takže se má tunel nač těšit :D

Odpovědět