Umí, pokud k tomu dá obsluha pokyn, vpodstatě tram (trakní měniče/A100) vycházejí ze zadaného průměru první osy která je uložená v tachografu, tu musí někdo změřit, pak si sama tram dopočítá zbylé osy (stačí na to rovná kolej, 10km/h rychlst a délka vozovny ) , zprůměruje vše na podvozky a obsluha hodnoty uloží.gabuliatko píše:To si to neumi samo zmerit prumer kol
Škoda 14T (Porschetra)
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Škoda 14T (Porschetra)
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Škoda 14T (Porschetra)
To si to neumi samo zmerit prumer kol
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Ono záleží jak o móóóc hodně má vošoupaný kolečka od hodnoty průměru kol co je zadaná v tachografu a v jednotkách takčních kontejnerů. Potom jak jsou seřízený váhový čidla, a pravdou je že zrovna 13 s tím měla problém.
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Právě jsem se vyšplhal na Barrandov s 9113 a za Geologickou jela 62 a ne na chvilku, pořád. Za Poliklinikou 61, pořád. Taky jsem zkusil omezovač. Před tím obloukem do výstupní jsem tam cvaknul 10 a kdyby koleje pokračovaly až do Holyně, tak ani tam těch 10 nepojede...
- aspirine
- Uživatel
- Příspěvky: 134
- Registrován: 11.2.2007 19:40
- Bydliště: pod sebou Hl.nádraží,a výhled na Prahu
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Já zase chtěl říct,že to dá přes 60 na chvilku nevadí...ale šíleně dlouho dosahuje vysokých rychlostí,ale to je ted důvod SW3
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Vy teda máte starosti.... jestli to jede 62, nobo 63 . Mě ten krám čeká povinně zítra a nejraději bych s ním nejel nikamBerryML píše:Neřekl jsem, že nemáš pravdu, Já jsem měl už asi třičtvrtě stádečka (9113 bohužel ještě ne) a můžu říct, že u SW1a SW2 to o nějakej ten kilometřík povylezlo, pravda, ale na SW3(+) nikolivěk...
- BerryML
- Uživatel
- Příspěvky: 438
- Registrován: 27.3.2008 16:25
- Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Neřekl jsem, že nemáš pravdu, Já jsem měl už asi třičtvrtě stádečka (9113 bohužel ještě ne) a můžu říct, že u SW1a SW2 to o nějakej ten kilometřík povylezlo, pravda, ale na SW3(+) nikolivěk...
- aspirine
- Uživatel
- Příspěvky: 134
- Registrován: 11.2.2007 19:40
- Bydliště: pod sebou Hl.nádraží,a výhled na Prahu
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Chlapče,měl jsem 9113 a pustí přes,než si to stáhne.BerryML píše:Bejvávalo na 1. a 2. SW, chlapče....aspirine píše:Tak se aspoň svezete maximálně 63km/h
Re: Škoda 14T (Porschetra)
SW3+ mají 9124,9162 a 9170.
SW3 mají 9113, 9123, 9161,9163-9169
Přičemž fizický cititelný rozdíl mezi SW3 a SW3+ neexistuje. Jsou tam tři úpravy jenž se v plné kráse vybarvily až po instalaci SW3 na těch 10 vozů (instruktoři znají dvě a pískající motory se tu řešily).
SW3 mají 9113, 9123, 9161,9163-9169
Přičemž fizický cititelný rozdíl mezi SW3 a SW3+ neexistuje. Jsou tam tři úpravy jenž se v plné kráse vybarvily až po instalaci SW3 na těch 10 vozů (instruktoři znají dvě a pískající motory se tu řešily).
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Lidičky jsou mé obavy reálné, když se bojím, že budou určité skupinky 14T, které budou mít různý SW? Takže tu máme SW4 9124,9170 a SW3 9123,9160-9169 a ostatní mají ten zbytek? Nebo jsem se jen ztratil v těch všech změnách?
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Ještě jedna věc k omezovačům rychlosti, zatím co u SW2 šlo plynule brzdit navolením omezovače nižší rychlosti tak u SW3 je brzda tak slabá že vpodstatě tato funkce plynulého brždění není možná. Přehrávání bude probíhat od příštího týdne, zatím jsou nejnovějším SW přehrány vozy 9124 a 9170
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Jo jo, to je přesně ono. Při nastaveném omezovači tramvaj přesně dopředu ví, co od ní budeš chtít, takže s blížící se nastavenou rychlostí ubírá výkon. Ale když jedeš za použití tempomatu, tak tramvaj přesně neví, v kterém momentě si vzpomeneš, že už je to dost rychlé a aby nedošlo ke skoku ve výkonu, dojde k tomu, že to o ty 2-3 km ještě poroste za účelem toho, aby si stroj mohl postupně plynule odebrat výkon.BerryML píše:Jasně, to už jsem tu četl, ale z praxe mi přijde zen nárůst výkonu až moc prudký, ale to zpomalení potom hodně moc pomalé. Na rovince to tak znát není, ale když jedeš do většího kopce (Líbeznická-Voz. Kobylisy, Hlubočepy- Geologická atp.) je to až nepříjemný (něco jako HP2). Možná, že v tom maj prsty čidla zátěže, ale jak říkám, když si navolíš omezovač, tak je to balada. Výkon ti postupně klesá přesně do navolené rychlosti, a potom se plynule přizpůsobí.
- BerryML
- Uživatel
- Příspěvky: 438
- Registrován: 27.3.2008 16:25
- Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Bejvávalo na 1. a 2. SW, chlapče....aspirine píše:Tak se aspoň svezete maximálně 63km/h
- aspirine
- Uživatel
- Příspěvky: 134
- Registrován: 11.2.2007 19:40
- Bydliště: pod sebou Hl.nádraží,a výhled na Prahu
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Tak se aspoň svezete maximálně 63km/h
- BerryML
- Uživatel
- Příspěvky: 438
- Registrován: 27.3.2008 16:25
- Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Jasně, to už jsem tu četl, ale z praxe mi přijde zen nárůst výkonu až moc prudký, ale to zpomalení potom hodně moc pomalé. Na rovince to tak znát není, ale když jedeš do většího kopce (Líbeznická-Voz. Kobylisy, Hlubočepy- Geologická atp.) je to až nepříjemný (něco jako HP2). Možná, že v tom maj prsty čidla zátěže, ale jak říkám, když si navolíš omezovač, tak je to balada. Výkon ti postupně klesá přesně do navolené rychlosti, a potom se plynule přizpůsobí.Fořtík píše:Už to tu bylo řečeno - když dáš páku z jízdy do manipulace, tak rychlost vozu ještě poroste o 2-3 km, aby nedošlo ke skokovému zpomalení. Když dáš manipulaci v 50, tak se to plynule rozplizne, vyleze to na těch 52, aby to pak zase spadlo na 50. Aspoň tak jsem to pochopil já.BerryML píše:Tak o mě na tom nějak moc netrápí,, oceňuju na tom hlavně ten plynulý rozjezd, ale co mě vadí je, kupříkladu když se chci rozjet na rychlost třeba 40 nebo 50 kmh bez toho, abych si zadal omezovač, a při třeba 49 dám páku z jízdy do manipulace, tak ten výkon na okamžik skokově naroste a dosáhnu zrychlení na cca 52 kmh. Čím to, pane inženýre?