Škoda 14T (Porschetra)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
hyaho
Uživatel
Příspěvky: 187
Registrován: 08.8.2009 21:25
Bydliště: PRAHA

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od hyaho » 17.10.2009 8:06

gabuliatko píše:To si to neumi samo zmerit prumer kol :?:
Umí, pokud k tomu dá obsluha pokyn, vpodstatě tram (trakní měniče/A100) vycházejí ze zadaného průměru první osy která je uložená v tachografu, tu musí někdo změřit, pak si sama tram dopočítá zbylé osy (stačí na to rovná kolej, 10km/h rychlst a délka vozovny :) ) , zprůměruje vše na podvozky a obsluha hodnoty uloží.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od gabuliatko » 16.10.2009 22:32

To si to neumi samo zmerit prumer kol :?:

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Brejšín » 16.10.2009 18:05

Ono záleží jak o móóóc hodně má vošoupaný kolečka od hodnoty průměru kol co je zadaná v tachografu a v jednotkách takčních kontejnerů. Potom jak jsou seřízený váhový čidla, a pravdou je že zrovna 13 s tím měla problém.

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Fořtík » 16.10.2009 17:48

Právě jsem se vyšplhal na Barrandov s 9113 a za Geologickou jela 62 a ne na chvilku, pořád. Za Poliklinikou 61, pořád. Taky jsem zkusil omezovač. Před tím obloukem do výstupní jsem tam cvaknul 10 a kdyby koleje pokračovaly až do Holyně, tak ani tam těch 10 nepojede... :lol:

Uživatelský avatar
aspirine
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 11.2.2007 19:40
Bydliště: pod sebou Hl.nádraží,a výhled na Prahu
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od aspirine » 16.10.2009 17:29

Já zase chtěl říct,že to dá přes 60 na chvilku :lol: nevadí...ale šíleně dlouho dosahuje vysokých rychlostí,ale to je ted důvod SW3

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od MF » 16.10.2009 16:33

BerryML píše:Neřekl jsem, že nemáš pravdu, Já jsem měl už asi třičtvrtě stádečka (9113 bohužel ještě ne) a můžu říct, že u SW1a SW2 to o nějakej ten kilometřík povylezlo, pravda, ale na SW3(+) nikolivěk... :D
Vy teda máte starosti.... jestli to jede 62, nobo 63 :) . Mě ten krám čeká povinně zítra a nejraději bych s ním nejel nikam :o

Uživatelský avatar
BerryML
Uživatel
Příspěvky: 438
Registrován: 27.3.2008 16:25
Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od BerryML » 16.10.2009 16:28

Neřekl jsem, že nemáš pravdu, Já jsem měl už asi třičtvrtě stádečka (9113 bohužel ještě ne) a můžu říct, že u SW1a SW2 to o nějakej ten kilometřík povylezlo, pravda, ale na SW3(+) nikolivěk... :D

Uživatelský avatar
aspirine
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 11.2.2007 19:40
Bydliště: pod sebou Hl.nádraží,a výhled na Prahu
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od aspirine » 16.10.2009 16:13

BerryML píše:
aspirine píše:Tak se aspoň svezete maximálně 63km/h :lol:
Bejvávalo na 1. a 2. SW, chlapče....
Chlapče,měl jsem 9113 a pustí přes,než si to stáhne. (-X

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Brejšín » 16.10.2009 10:06

SW3+ mají 9124,9162 a 9170.
SW3 mají 9113, 9123, 9161,9163-9169
Přičemž fizický cititelný rozdíl mezi SW3 a SW3+ neexistuje. Jsou tam tři úpravy jenž se v plné kráse vybarvily až po instalaci SW3 na těch 10 vozů (instruktoři znají dvě a pískající motory se tu řešily).

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od willyjeff » 16.10.2009 9:52

Lidičky jsou mé obavy reálné, když se bojím, že budou určité skupinky 14T, které budou mít různý SW? Takže tu máme SW4 9124,9170 a SW3 9123,9160-9169 a ostatní mají ten zbytek? Nebo jsem se jen ztratil v těch všech změnách?

Uživatelský avatar
hyaho
Uživatel
Příspěvky: 187
Registrován: 08.8.2009 21:25
Bydliště: PRAHA

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od hyaho » 16.10.2009 9:46

Ještě jedna věc k omezovačům rychlosti, zatím co u SW2 šlo plynule brzdit navolením omezovače nižší rychlosti tak u SW3 je brzda tak slabá že vpodstatě tato funkce plynulého brždění není možná. Přehrávání bude probíhat od příštího týdne, zatím jsou nejnovějším SW přehrány vozy 9124 a 9170

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Fořtík » 16.10.2009 9:22

BerryML píše:Jasně, to už jsem tu četl, ale z praxe mi přijde zen nárůst výkonu až moc prudký, ale to zpomalení potom hodně moc pomalé. Na rovince to tak znát není, ale když jedeš do většího kopce (Líbeznická-Voz. Kobylisy, Hlubočepy- Geologická atp.) je to až nepříjemný (něco jako HP2). Možná, že v tom maj prsty čidla zátěže, ale jak říkám, když si navolíš omezovač, tak je to balada. Výkon ti postupně klesá přesně do navolené rychlosti, a potom se plynule přizpůsobí. :D
Jo jo, to je přesně ono. Při nastaveném omezovači tramvaj přesně dopředu ví, co od ní budeš chtít, takže s blížící se nastavenou rychlostí ubírá výkon. Ale když jedeš za použití tempomatu, tak tramvaj přesně neví, v kterém momentě si vzpomeneš, že už je to dost rychlé a aby nedošlo ke skoku ve výkonu, dojde k tomu, že to o ty 2-3 km ještě poroste za účelem toho, aby si stroj mohl postupně plynule odebrat výkon. ;-)

Uživatelský avatar
BerryML
Uživatel
Příspěvky: 438
Registrován: 27.3.2008 16:25
Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od BerryML » 16.10.2009 2:07

aspirine píše:Tak se aspoň svezete maximálně 63km/h :lol:
Bejvávalo na 1. a 2. SW, chlapče....

Uživatelský avatar
aspirine
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 11.2.2007 19:40
Bydliště: pod sebou Hl.nádraží,a výhled na Prahu
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od aspirine » 15.10.2009 19:32

Tak se aspoň svezete maximálně 63km/h :lol:

Uživatelský avatar
BerryML
Uživatel
Příspěvky: 438
Registrován: 27.3.2008 16:25
Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od BerryML » 15.10.2009 18:23

Fořtík píše:
BerryML píše:Tak o mě na tom nějak moc netrápí,, oceňuju na tom hlavně ten plynulý rozjezd, ale co mě vadí je, kupříkladu když se chci rozjet na rychlost třeba 40 nebo 50 kmh bez toho, abych si zadal omezovač, a při třeba 49 dám páku z jízdy do manipulace, tak ten výkon na okamžik skokově naroste a dosáhnu zrychlení na cca 52 kmh. Čím to, pane inženýre? :)
Už to tu bylo řečeno - když dáš páku z jízdy do manipulace, tak rychlost vozu ještě poroste o 2-3 km, aby nedošlo ke skokovému zpomalení. Když dáš manipulaci v 50, tak se to plynule rozplizne, vyleze to na těch 52, aby to pak zase spadlo na 50. Aspoň tak jsem to pochopil já. 8-)
Jasně, to už jsem tu četl, ale z praxe mi přijde zen nárůst výkonu až moc prudký, ale to zpomalení potom hodně moc pomalé. Na rovince to tak znát není, ale když jedeš do většího kopce (Líbeznická-Voz. Kobylisy, Hlubočepy- Geologická atp.) je to až nepříjemný (něco jako HP2). Možná, že v tom maj prsty čidla zátěže, ale jak říkám, když si navolíš omezovač, tak je to balada. Výkon ti postupně klesá přesně do navolené rychlosti, a potom se plynule přizpůsobí. :D

Odpovědět