Škoda 14T (Porschetra)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Vojta Tramvaj
Uživatel
Příspěvky: 468
Registrován: 25.8.2010 15:16
Bydliště: Bohužel u "255002"
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Vojta Tramvaj » 23.11.2011 8:31

fricoolinek2: Má jich to víc, kdysi jsem to tu taky dával ale nepřišla ani jedna odpověď. Má to na 3. podvozku: 9148, 9168,9167 a na 1. 9148

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2413
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od fricoolinek2 » 23.11.2011 7:17

Brejšín píše:nejsem schopen jednoznačnš identifikovat nějaký špatný zvuk. ale jsou 2 možnosti
1) takové chrčení - tak to je poškozené uložení ložiska trakčního motoru
2) takové cinkání - to jsou prasklé torzní předepínací tyčky v tom převalku kloubu.
Myslim takovýto "vžúúúú" (konkr.: nízko položený zvuk - žádné vysoké pískání či vrzání) při čase 0:08-0:09....

Nějak mi přijde, že jsem ho u jinýho 14T neslyšel.

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Brejšín » 23.11.2011 6:09

nejsem schopen jednoznačnš identifikovat nějaký špatný zvuk. ale jsou 2 možnosti
1) takové chrčení - tak to je poškozené uložení ložiska trakčního motoru
2) takové cinkání - to jsou prasklé torzní předepínací tyčky v tom převalku kloubu.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2413
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od fricoolinek2 » 23.11.2011 3:55

fricoolinek2 píše:Nevíte, čemu vděčí 9166 za ty atypický zvuky při brždění a rozjezdu?
Viz. zde http://www.youtube.com/watch?v=ddxINkYwQCU

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2413
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od fricoolinek2 » 19.11.2011 0:44

Nevíte, čemu vděčí 9166 za ty atypický zvuky při brždění a rozjezdu?

Uživatelský avatar
Tommy82
Uživatel
Příspěvky: 174
Registrován: 04.10.2008 19:56
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Tommy82 » 26.10.2011 12:59

Ev.č. 9146 přišlo o svoji reklamu na Letiště Praha

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8467
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 12.9.2011 0:47

nedávno bylo na páteři uvedeno v Na znamení"Už to začíná,praskají nám vnitřní přechodový měchy ve vozech 14t zde 9135,pořízení nového stojí cca 250 000,- Kvalita za rozumnou cenu ! :-P " - při průjezdu Brnem a míjení jedné Anitry, jež jsou předchůdkyněmi 14T, na konečné v Modřicích jsem si na uvedenou zprávu o závadě vzpomněl. Šel jsem se mrknout na onu Anitru a potvrdila se mi nejen má doměnka, že jsou v ní použity stejné přechodové měchy, ale že také praskají - jenže (viz. foto) nejsou měněny, ale opravovány!
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od chemik » 07.8.2011 12:32

9001 píše:Třeba ty modřany fakt naštvou. Ještě někde jinde to takhle blbne?
Spíš to chce trochu upravit čidla, která vnímají ty sklony, oblouky atd., ale to už je podnět zase trochu někam jinam než zde na forum.
Má někdo zkušenosti s 15T jak ona se chová?
No kupodivu třeba když se 14T padáš z Jana Masaryka dolu na Ruskou, tak tam mi omezovač nikdy nenaskočil a to bych řek, že je větší sklon, než v modřanech.
Pokud jde o 15T, má omezovače oblouků vypnutý, omezovač na sklon na Trojský naskočí automaticky na 30, ale má smůlu, je tam 25 :lol:. Jinde jsem omezovač neregistroval

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9758
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od 9001 » 07.8.2011 12:03

chemik píše:
9001 píše:Nechtěl jsem to napsat na plno, ale proč tam omezovače jsou? Aby se neopakoval Karlák atd. Takže sice jste cítící a nevím co ještě, ale pořád tam ten lidský faktor je a prozatím je to hlavním zdrojem průserů at řídíš cokoli.
Ty omezovače jsou tam jenom proto, aby nasírali řidiče, Jako každej oblouk neni potřeba projíždět "15" a každej mírnej kopeček neni potřeba sjíždět "30". Ideální příklad třeba Modřany (Modřanská rokle - Libušskej potok, Černej kůň - Bráník) - rovinka, nikde nikdo a tebe to tam nechá rozject na "50", aby to následně brutálně zpomalilo na "30". A ještě to nedělalo každý porše, ale jenom některý. Teď se lidi divěj, proč brzdíš a proč tam jedeš jako hendikepovanej.
Ty de-bilní omezovače se tam instalujou s každou novou verzí SW, aspoň se mi to tak jeví. A s každou novější verzí se vymejšlej ještě hloupější a zbytečnější omezovače.
Aspon tě to drží v bdělosti :lol: To byl jenom vtip. :wink:

Třeba ty modřany fakt naštvou. Ještě někde jinde to takhle blbne?

Spíš to chce trochu upravit čidla, která vnímají ty sklony, oblouky atd., ale to už je podnět zase trochu někam jinam než zde na forum.

Má někdo zkušenosti s 15T jak ona se chová?

Uživatelský avatar
Tommy82
Uživatel
Příspěvky: 174
Registrován: 04.10.2008 19:56
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Tommy82 » 28.7.2011 10:44

Dnes po dlouhé době (od poloviny února) venku ev.č. 9160 na cvičné jízdě

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6151
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od demon » 05.6.2011 9:25

vs-metrak píše:Je možnost, že se v Praze do budoucna setkáme s přestavbou podélných sedaček 14T na příčné, jako u nové 13T ?
Jelikož by součástí musely být poměrně zásádní přestavby a přesuny agregátů, takže nejdřív bych o tom uvažoval při nějaké větší prohlídce.
Vydrží-li ovšem vůbec do ní...

Uživatelský avatar
peterkostelecky
ovocnář
Příspěvky: 211
Registrován: 26.4.2010 12:47
Bydliště: 4, 7, 12, 14, 20, 54, 104, 120, 121, 123, 130, 137, 167, 191, 217, 231, 501, 770, S65, =B=

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od peterkostelecky » 04.6.2011 17:46

tramvajka píše:
BerryML píše:Nebo taky na první vyřazenou 14T :D
Nestraš :D ... I když to pojízdné železářství nemám rád, bylo by to mrzuté ... :roll: #-o
...a hlavně trapné ... =D>

vs-metrak
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 02.5.2010 8:25

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od vs-metrak » 04.6.2011 16:24

Je možnost, že se v Praze do budoucna setkáme s přestavbou podélných sedaček 14T na příčné, jako u nové 13T ?

koci
Uživatel
Příspěvky: 82
Registrován: 21.4.2010 22:12
Bydliště: Brno

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od koci » 04.6.2011 15:52

Já jsem, naopak tenhle týden, poprvé potkal se 14T a musím říct, že byť nepovažuju brněnskej lak za bůhvíco, tak Praha mi subjektivně připadala ještě horší.

Uživatelský avatar
Jamie
Uživatel
Příspěvky: 123
Registrován: 05.12.2009 20:38

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Jamie » 04.6.2011 2:21

Měl jsem možnost seznámit se v Brně se 13T s upraveným interiérem a musím říci, že ten rozdíl je jako nebe a dudy. První jednokřídlé dveře i pro cestující, používané i u první generace rovněž "fungují". Řekl bych, že nová 13T snese označení ,tramvaj', což se o jejích starších sourozencích tak úplně říci nedá. 14T už nekomentuji, to není ergonomie, ale výplod choré mysli, a design pánů Porscheho a Pelikána ani nový obchodní název to nezachrání. @3634 (-X

Odpovědět